StoryEditor
Producenci
08.02.2019 00:00

Zmiana w zarządzie firmy Henkel - Sylvie Nicol zastąpi Kathrin Menges

Sylvie Nicol, pełniąca obecnie funkcję globalnego wiceprezesa ds. zarządzania personelem, została mianowana członkiem zarządu firmy Henkel.

Sylvie Nicol będzie odpowiedzialna za obszar zarządzania personelem (HR) oraz usługi z zakresu infrastruktury. Na stanowisku zastąpi Kathrin Menges, która z powodów osobistych nie będzie zasiadać w zarządzie w następnej kadencji. Kathrin Menges jest związana z firmą Henkel od 1999 roku, a od 8 lat pełni funkcję członka zarządu. Nominacja ta wejdzie w życie 9 kwietnia 2019 roku po dorocznym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. 

- Chcielibyśmy podziękować Kathrin Menges za wiele lat wspaniałej pracy i zaangażowanie. Dokonała ona strategicznej reorganizacji działu HR i wdrożyła z powodzeniem liczne nowe koncepcje i programy kadrowe -powiedziała dr Simone Bagel-Trah, przewodnicząca Rady Nadzorczej oraz Komitetu Akcjonariuszy Henkla.

Kathrin Menges dołączyła do firmy Henkel w 1999 roku, obejmując kolejne stanowiska w obszarze HR. W 2009 roku została mianowana wiceprezesem ds. HR a w 2011 roku weszła w skład zarządu firmy Henkel, gdzie odpowiadała za obszar zarządzania personelem oraz usługi z zakresu infrastruktury. Kathrin Menges jest również przewodniczącą Rady Zrównoważonego Rozwoju w firmie Henkel. W 2013 roku została członkiem niemieckiej Rady Zrównoważonego Rozwoju.

Jej następczyni, Sylvie Nicol, ma ponad 20-letnie doświadczenie na stanowiskach menedżerskich w Henklu.

- Bardzo się cieszymy, że Sylvie Nicol, jako osoba z wieloletnim doświadczeniem w Henklu i sukcesorka z wewnątrz organizacji, dołączy do zarządu w roli wiceprezesa ds. zarządzania personelem. Ma za sobą wybitne osiągnięcia zarówno po stronie biznesu, jak i w dziale HR, doskonale zna firmę, rynki, na których działamy oraz pracowników. Zdobyła cenne doświadczenie pracując za granicą oraz w centrali firmy w Niemczech - powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel.

Sylvie Nicol urodziła się we Francji. W 1996 roku, po ukończeniu prestiżowej szkoły biznesowej ESCP Europe, rozpoczęła pracę w dziale marketingu Beauty Care Henkel we Francji. W 2010 roku objęła stanowisko wiceprezesa i dyrektora generalnego Beauty Care Retail we Francji. 

Trzy lata później przeniosła się do centrali firmy w Düsseldorfie, gdzie odpowiadała za obszar HR działu Beauty Care. Po roku objęła stanowisko wiceprezesa oraz dyrektora Beauty Care Retail w Europie, jak również globalnego dyrektora sprzedaży Beauty Care. Od początku 2018 roku zajmuje stanowisko globalnego wiceprezesa ds. zarządzania personelem, odpowiadając za obszary strategiczne oraz zarządzanie personelem w regionach.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 01:42