StoryEditor
Producenci
08.02.2019 00:00

Zmiana w zarządzie firmy Henkel - Sylvie Nicol zastąpi Kathrin Menges

Sylvie Nicol, pełniąca obecnie funkcję globalnego wiceprezesa ds. zarządzania personelem, została mianowana członkiem zarządu firmy Henkel.

Sylvie Nicol będzie odpowiedzialna za obszar zarządzania personelem (HR) oraz usługi z zakresu infrastruktury. Na stanowisku zastąpi Kathrin Menges, która z powodów osobistych nie będzie zasiadać w zarządzie w następnej kadencji. Kathrin Menges jest związana z firmą Henkel od 1999 roku, a od 8 lat pełni funkcję członka zarządu. Nominacja ta wejdzie w życie 9 kwietnia 2019 roku po dorocznym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. 

- Chcielibyśmy podziękować Kathrin Menges za wiele lat wspaniałej pracy i zaangażowanie. Dokonała ona strategicznej reorganizacji działu HR i wdrożyła z powodzeniem liczne nowe koncepcje i programy kadrowe -powiedziała dr Simone Bagel-Trah, przewodnicząca Rady Nadzorczej oraz Komitetu Akcjonariuszy Henkla.

Kathrin Menges dołączyła do firmy Henkel w 1999 roku, obejmując kolejne stanowiska w obszarze HR. W 2009 roku została mianowana wiceprezesem ds. HR a w 2011 roku weszła w skład zarządu firmy Henkel, gdzie odpowiadała za obszar zarządzania personelem oraz usługi z zakresu infrastruktury. Kathrin Menges jest również przewodniczącą Rady Zrównoważonego Rozwoju w firmie Henkel. W 2013 roku została członkiem niemieckiej Rady Zrównoważonego Rozwoju.

Jej następczyni, Sylvie Nicol, ma ponad 20-letnie doświadczenie na stanowiskach menedżerskich w Henklu.

- Bardzo się cieszymy, że Sylvie Nicol, jako osoba z wieloletnim doświadczeniem w Henklu i sukcesorka z wewnątrz organizacji, dołączy do zarządu w roli wiceprezesa ds. zarządzania personelem. Ma za sobą wybitne osiągnięcia zarówno po stronie biznesu, jak i w dziale HR, doskonale zna firmę, rynki, na których działamy oraz pracowników. Zdobyła cenne doświadczenie pracując za granicą oraz w centrali firmy w Niemczech - powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel.

Sylvie Nicol urodziła się we Francji. W 1996 roku, po ukończeniu prestiżowej szkoły biznesowej ESCP Europe, rozpoczęła pracę w dziale marketingu Beauty Care Henkel we Francji. W 2010 roku objęła stanowisko wiceprezesa i dyrektora generalnego Beauty Care Retail we Francji. 

Trzy lata później przeniosła się do centrali firmy w Düsseldorfie, gdzie odpowiadała za obszar HR działu Beauty Care. Po roku objęła stanowisko wiceprezesa oraz dyrektora Beauty Care Retail w Europie, jak również globalnego dyrektora sprzedaży Beauty Care. Od początku 2018 roku zajmuje stanowisko globalnego wiceprezesa ds. zarządzania personelem, odpowiadając za obszary strategiczne oraz zarządzanie personelem w regionach.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 15:32