StoryEditor
Producenci
22.06.2023 00:00

Zmiany w zarządzie Miraculum. Sławomir Ziemski prezesem

Sławomir Ziemski objął stanowisko prezesa zarządu Miraculum, wcześniej był członkiem zarządu / fot. materiały prasowe

Miraculum ogłosiło zmiany personalne w zarządzie. Na stanowisko prezesa spółki został powołany Sławomir Ziemski, pełniący do tej pory obowiązki członka zarządu. Nowym członkiem zarządu został Jarosław Zygmunt, dotychczasowy członek zarządu Marek Kamola został członkiem rady nadzorczej.

Spółka Miraculum wprowadziła zmiany w zarządzie. Kluczowe osoby pozostają we władzach firmy. Stanowisko prezesa zarządu objął Sławomir Ziemski, pełniący do tej pory obowiązki członka zarządu. Nowym członkiem zarządu został Jarosław Zygmunt. Natomiast dotychczasowy członek zarządu Marek Kamola został członkiem rady nadzorczej.

W związku ze zmianą stanowiska Sławomira Ziemskiego, zwiększa się jego zakres obowiązków. Nowy prezes będzie odpowiedzialny za cały segment sprzedaży: krajową, e-commerce oraz eksport. Tak jak dotychczas będzie odpowiadał również za marketing, finanse, sprawozdawczość oraz laboratorium. Sławomir Ziemski ma 5-procentowy pakiet akcji Miraculum.

– Miraculum wchodzi w kolejny etap rozwoju, stąd zrodziła się potrzeba przebudowy struktur zarządu. Doceniam decyzję akcjonariuszy i rady nadzorczej i bardzo dziękuję za zaufanie, którym mnie obdarzyli. Z nowym stanowiskiem wiąże się większa odpowiedzialność, ale też nowe wyzwania. Dołożę wszelkich starań, aby najstarsza spółka kosmetyczna w Polsce nadal dynamicznie się rozwijała  – komentuje Sławomir Ziemski.

Do zarządu Miraculum dołączył Jarosław Zygmunt, który objął stanowisko członka zarządu do spraw operacyjnych. Wcześniej był związany między innymi z firmami Oriflame, Coca-Cola HBC Polska, Distribev oraz UPC Polska.

Marek Kamola, pełniący dotychczas obowiązki członka zarządu, objął stanowisko członka Rady Nadzorczej.

– Przez ostatnie lata pełnienia funkcji członka zarządu Miraculum, dzięki ciężkiej pracy zarządu, rady nadzorczej oraz całego zespołu, spółka osiągnęła zakładane cele. Firma przeszła udaną restrukturyzację, znacząco zwiększyła przychody, poprawie uległy również wyniki: spółka wypracowała pozytywny wynik EBIDTA w 2022 r. oraz dobre wyniki za I kwartał 2023 r. Jestem przekonany, że nowy zarząd będzie kontynuował nakreśloną ścieżkę rozwoju spółki. Jako jeden z akcjonariuszy będę nadal aktywnie wspierał działania zarządu, będąc członkiem rady nadzorczej – powiedział Marek Kamola.

Miraculum to notowana na GPW polska spółka kosmetyczna. Firma istnieje od 1924 roku. Jej działalność koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu. Skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.

Czytaj także: MIraculum nie traci optymizmu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. listopad 2025 22:54