StoryEditor
Rynek i trendy
17.07.2014 00:00

900 Rossmann otwarty

500 mkw. powierzchni, wyjątkowy wystrój, oprócz kosmetyków również zdrowa żywność i wina – Rossmann otworzył 17 czerwca br. swój 900 sklep. Po wielu latach starań sieci udało się wejść do Galerii Mokotów – modnego i prestiżowego miejsca na mapie handlowej Warszawy.

900 drogeria różni się designem od innych sklepów Rossmanna. – Ze względu na specyfikę miejsca przygotowaliśmy nieco inny, pasujący do Galerii Mokotów, wystrój wnętrza. Mamy też najszerszy w całej Warszawie asortyment kosmetyków i perfum – mówi Marek Maruszak, prezes Rossmann Polska.  
Nowoczesne, szaro-czerwone elementy graficzne widoczne na sklepowych regałach wpisują się w stylistykę Galerii Mokotów, a ledowe oświetlenie półek z perfumami i kosmetykami nie tylko bardzo dobrze eksponuje poszczególne produkty, ale także rozjaśnia całe wnętrze. Kolejnym wyróżnikiem są duże ekrany wiszące nad kasami, na których wyświetlane są materiały multimedialne.
Na ponad 500 mkw. powierzchni sklepu klienci mają do dyspozycji 16 tys. produktów, w tym szczególnie bogatą ofertę perfum damskich i męskich oraz kosmetyków kolorowych. Asortyment sklepu został również poszerzony o zdrową żywność i wina. Regały z produktami ustawiono tak, aby ułatwić przejazd wózkiem – to ukłon w stronę bardzo ważnych dla handlu drogeryjnego klientów – rodziców z dziećmi.
Rossmann konsekwentnie realizuje swój scenariusz rozwoju i systematycznie powiększa sieć drogerii na terenie całej Polski. – Otwarcia nowych sklepów, przebiegają zgodnie z naszymi założeniami. Na przełomie 2014 i 2015 roku planujemy otwarcie drogerii nr 1000 – zapowiada Marek Maruszak.  Już 27 czerwca kolejny Rossmann (ok. 350 mkw.) pojawił się w gdańskim
CH Familia.
Rossmann rozpoczął działalność w Polsce w 1993 roku od otwarcia swojego sklepu przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi. Po dziesięciu latach miał 100 drogerii. W roku 2010 było ich już 500. W najbliższych latach sieć planuje uruchamiać około 150 drogerii rocznie, pod koniec 2018 roku ich liczba ma przekroczyć 1600.
W 2013 r. obroty Rossmanna w Polsce wyniosły ponad 5,5 mld zł. Firma jest liderem rynku chemiczno-kosmetycznego z ponad 22-proc. udziałem. Na półkach Rossmanna znajduje się 16 tys. produktów 800 polskich i zagranicznych marek. Sieć posiada również 35 marek własnych. Drogerie z charakterystycznym czerwonym logo odwiedza codziennie ponad 600 tys. klientów.
Rossmann Polska należy do grupy kapitałowo-zakupowej tworzonej przez Rossmann GmbH oraz A.S. Watson. W jej skład wchodzi 11 tys. drogerii w 33 krajach Europy i Azji.   (kb)




ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
28.04.2025 13:35
Cześć, chcę Cię zjeść: perfumy gourmand na fali rosnącej 77,5 proc. rok do roku
Od lewej do prawej: French Macaroons The Dua Brand, Les Belles de Ricci Amour d‘Amandier Nina Ricci, Pink Sugar Aquolina, Sakeena Lattafa Perfumes, Bubblegum JAFRA.Wiadomości Kosmetyczne

Syntetyczne nuty deserowe, takie jak wanilia, czekolada, karmel czy miód, od lat obecne są w perfumach, jednak to właśnie ostatni rok przyniósł im prawdziwy rozkwit popularności. Kategoria zapachów znana jako „gourmand” odnotowała ogromny wzrost zainteresowania na platformach takich jak #PerfumeTok i #FragranceTok. Według danych Spate, liczba wyszukiwań zapachów gourmand w internecie rośnie w tempie aż 77,5 proc. rok do roku.

Coraz więcej perfumiarzy włącza się w trend inspirowany jedzeniem, eksperymentując z coraz bardziej apetycznymi nutami. Rynek zapachów gourmand znajduje się na dynamicznej ścieżce wzrostu – według prognozy Future Market Insights jego wartość wzrośnie z 32,5 miliarda dolarów w 2025 roku do 55 miliardów dolarów w 2035 roku. To oznacza niemal podwojenie wartości w ciągu zaledwie dekady.

W ostatnim roku zapachy gourmand były niemal wszędzie. Wśród najpopularniejszych znalazły się Vanilla 28 marki Kayali, Vanilla Sex od Toma Forda oraz Black Opium Yves Saint Laurent, które stały się wiralowymi hitami. Marka Glossier poszerzyła linię perfum You o śliwkowy zapach z nutami kremu maślanego i migdałów, a piosenkarka Sabrina Carpenter wypuściła całą kolekcję perfum inspirowanych deserami.

Celem noszenia perfum gourmand nie jest jedynie zostawienie po sobie przyjemnego wrażenia, ale wywołanie intensywnej reakcji – zapach powinien być na tyle kuszący, by ktoś chciał „Cię zjeść”. Popularność tej kategorii zapachów jako segmentu rynku perfum zaczęła się stosunkowo niedawno, a jej początki przypisuje się premierze przełomowego zapachu Angel od Muglera z 1992 roku. Kompozycja ta, łącząca wanilię, czerwone owoce i olejek paczulowy, zapoczątkowała modę na słodkie perfumy lat 90. i początku XXI wieku.

Po pandemii związek między jedzeniem a branżą beauty stał się jeszcze bardziej widoczny i dochodowy. W ostatnich latach popularność zdobyły viralowe trendy makijażowe takie jak „latte girl”, „strawberry girl” czy „glazed doughnut skin”. W reklamach kosmetyków niemal nie sposób znaleźć kreacji, w której nie pojawiałyby się motywy kawiarni lub koktajli. Zainteresowanie perfumami gourmand odzwierciedla potrzebę konsumentów do szukania komfortu i nostalgii, zwłaszcza poprzez zakupy online.

„Słodycze są świetnym narzędziem marketingowym, ponieważ odwołują się do znanych zapachów i smaków, które ludzie od razu rozpoznają” – mówi Shelly Socol, współzałożycielka i CEO agencji marketingowej 1r. Jak dodaje, nuty związane z jedzeniem, takie jak wanilia czy kokos, pomagają w budowaniu pomostu między produktem a konsumentem, zwłaszcza gdy niemożliwe jest osobiste przetestowanie zapachu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
28.04.2025 13:14
Interparfums zamknęło I. kwartał 2025 wzrostem przychodów
Coach to jedna z marek perfumeryjnych z portfolio InterparfumsIG interparfums_official

Francuski koncern, specjalizujący się w perfumach, poinformował o wzroście przychodów na poziomie 8,8 proc. w pierwszym kwartale bieżącego roku. Było to dla firmy pozytywne rozpoczęcie roku, w perspektywie rysują się nowe umowy licencyjne.

Interparfums, posiadający w swoim portfolio tak popularne marki perfum jak Jimmy Choo, Montblanc, Coach, Moncler i Karl Lagerfeld, odnotował przychody w I kw. w wysokości 235,5 mln euro (dla porównania: w tym samym okresie 2024 roku było to 212,7 mln euro). 

Pozytywny wynik koncernu to głównie rezultat 40-procentowego wzrostu przychodów marki perfum Jimmy Choo, a także Lacoste (wzrost: 34 proc.).

Interparfums poinformował również wcześniej o podjęciu kroków, będących reakcją na decyzje w sprawie ceł,podjęte przez administrację USA. Więcej na ten temat w artykule: Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa

W lutym Interparfums poinformował o planach zwiększania przychodów w 2025 roku. Zakładany cel to 930-935 mln euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. kwiecień 2025 15:42