StoryEditor
Rynek i trendy
18.07.2014 00:00

Bestsellery czerwca 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Po jakie formuły najczęściej sięgali konsumenci? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.

Katarzyna Zapaśnik,  
senior brand manager, Siroscan
HIT!  Zapach Puma Brasil

Limitowana edycja bestsellerowych zapachów Green i Yellow spotkała się z niezwykle dobrym przyjęciem w związku z radosną celebracją święta sportu. Opakowania brazylijskiej edycji zostały wzbogacone fantazyjnie wypisanym słowem Brasil, zarówno na flakonie jak i kartoniku, dzięki czemu mocniej wyróżniały się na półce i od razu przyciągały wzrok. Receptą na sukces było także stworzenie edycji limitowanej na bazie zapachów, które już wcześniej bardzo dobrze się sprzedawały oraz powiązanie z aktualnymi wydarzeniami. Dodatkowo lansowanie zostało wsparte konkursem dla klientów, w którym główną nagrodą był wyjazd do Brazylii. 

Justyna Bernat, 
marketing manager, Miraculum
HIT!  Bioaktywizujący krem przeciwzmarszczkowy Pani Walewska Collagen
Konsumentki doceniają doskonałe efekty wygładzające oraz nawilżające tego kremu. Sekret jego skuteczności tkwi w technologii wykorzystującej unikalną własność ciekłych kryształów, dzięki którym substancje aktywne wnikają głębiej w skórę. Kolagen w połączeniu z kwasem hialuronowym przywraca skórze elastyczność i jędrność, zmarszczki są mniej widoczne i wypełnione od środka. 

Ralf Drees,      
dyrektor sprzedaży, Lornamead, www.cd-koerperpflege.de
HIT!  Dezodorant CD lilia wodna 
Zapewnia długotrwałe uczucie świeżości i skuteczną 24-godzinną ochronę przed zapachami ciała oraz nie pozostawia białych śladów. Nie zawiera soli aluminium. Marka CD pozycjonuje się jasno w dynamicznie rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze. Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, olejów mineralnych, sztucznych barwników, parabenów oraz składników pochodzenia zwierzęcego. Produkt ceniony jest szczególnie przez osoby o wrażliwej skórze. 

Dariusz Marciniak,    
dyrektor handlowy, Top Choice
HIT!  Kosmetyczka Top Choice Flowers II
Wakacyjna podróż bez kosmetyczki do przechowywania wszelkich najcenniejszych drobiazgów oraz niezbędnych kosmetyków nie jest możliwa. Dobrze się do tego okresu przygotowaliśmy, wprowadzając do naszej letniej kolekcji nową kolorystykę powiązaną z najmodniejszym wzornictwem i materiałami wysokiej jakości. Takie zestawienie rozwiązań przy bardzo atrakcyjnej cenie zapewniło naszym produktom ogromne zainteresowanie ze strony konsumentów. 

Paweł Chreptowicz,
szef sprzedaży ds. rynku tradycyjnego, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
HIT!  Balsam brązujący o zapachu kawy Lirene Body Arabica
Od wielu lat cieszy się popularnością o tej porze roku i osiąga wysokie wyniki sprzedaży. Konsumentki doceniają piękny zapach kosmetyku, niwelujący tradycyjną woń typowego samoopalacza, a także miłą aplikację, która daje równomierny efekt naturalnie wyglądającej opalenizny. Wysoka jakość idzie w parze z przystępną ceną produktu, odpowiadającą potrzebom szerokiego grona odbiorców. 

Agnieszka Sosenko-Zalaszewska,  
marketing manager, Marion
HIT!  Zabieg laminowania Marion proste i  gładkie włosy
Jako pierwsi i jedyni na rynku wprowadziliśmy taki produkt. Okazał się on strzałem w dziesiątkę, dlatego w niedługim czasie rozszerzyliśmy serię o kolejny preparat do laminowania przeznaczony do włosów pozbawionych blasku. Dzięki nim kobiety w szybki i łatwy sposób mogą uzyskać efekt doskonale prostych i wyjątkowo gładkich włosów, a do tego dzięki keratynie i proteinom pszenicy dodatkowo kondycjonują i odżywiają je. 

Anna Rejter-Jóźko,
brand manager, Wibo
HIT!  Lakier do paznokci Wibo New Extreme Nails
Nasze klientki cenią go za komfort, elegancję i nowoczesność. Wygodny aplikator zapewnia szybkie i precyzyjne pokrycie płytki paznokcia. Lakier cechuje wyjątkowe połączenie połysku i trwałości koloru. Szybko schnie, nie pozostawia smug. 

Małgorzata Cymer,
vicepresident of business development, Cosmatrade
HIT!  Naturalny czysty Bio certyfikowany olej arganowy Argan Vital Skin Oil
Jego niezwykłe, odżywcze właściwości i uniwersalne zastosowanie, pozwalające na regenerującą pielęgnację twarzy, ciała, włosów i paznokci, sprawiają, że jest chętnie wybierany przez konsumentów, osiągając wysokie wyniki sprzedażowe. Szczególnie cieszy nas fakt, że nie tylko klienci, ale i sprzedawcy detaliczni, docenili jego wysoką jakość, przyznając mu nagrodę w plebiscycie Perły Rynku Kosmetycznego 2014 w kategorii Innowacja Roku. 

Ilona Eljasz-Peresiak,
prezes zarządu, Bag Group
HIT!  Maska odżywcza do włosów Kanechom Acai
Ceniona za bogactwo protein, witamin i minerałów, które głęboko odżywiają pasma włosów suchych i osłabionych po same końce. Zawiera dwa podstawowe kwasy tłuszczowe Omega 6 i Omega 9. Owoc acai jest bogaty w antyoksydanty, zawiera proteiny, witaminy A, C, B1 i E, co sprawia, że nadaje włosom gładkość i blask oraz utrzymuje odpowiednią wilgotność. 

Agnieszka de Lubicz Szeliska,
product & marketing director, Pierre René
HIT!  Automatyczna konturówka do ust Pierre René Lip Matic
Na wyjątkowość tego produktu wpływa kremowa konsystencja, która gwarantuje precyzyjny makijaż ust. Do tego jest wodoodporna i utrzymuje się ponad 6 godzin. Nawet po starciu się rysunku efekt wzmocnionego pigmentu jest wciąż widoczny. 

Anna Pajestka, senior brand manager,
Dax Cosmetics
HIT!  Pomadki w kredce Celia On Top
Polki chcą być „on top”. Szczególnie wiosną i latem zależy im na tym, by podkreślić swoją kobiecość makijażem i wyglądać modnie, dlatego doceniły nową kolekcję pomadek w kredce Celia. Różnorodna gama odcieni – od bardzo intensywnych, czystych czerwieni i fuksji, przez kolory złamane beżem, do przełamanych różem – spotkała się z bardzo dużym
uznaniem. Panie polubiły też bezzapachową, odżywczą formułę z olejkami roślinnymi i masłem shea, która świetnie pielęgnuje usta. Cieszy nas, że dzięki nowoczesnemu designowi opakowań udało nam się wyróżnić na sklepowych pólkach. 

Katarzyna Olędzka,
kierownik marketingu, Verona Products Professional
 
HIT!  Wody perfumowane Ingrid Love Story
Oryginalność, trwałość i intensywność zapachów oraz elegancki design opakowania to cechy, za które klienci je kochają. Tym bardziej że kompozycje zostały tak skonstruowane, by przywoływać wspomnienia najpiękniejszych chwil. Każdy z zapachów jest niezwykle charakterystyczny, zmysłowy i uzależniający, stanowi osobną opowieść. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2025 14:30
Korea Południowa wyprzedza USA i zostaje drugim największym eksporterem kosmetyków na świecie
K-beauty coraz bardziej rządzi światem.K. Bochner

Korea Południowa zajęła drugie miejsce w globalnym eksporcie kosmetyków, wyprzedzając Stany Zjednoczone i ustępując jedynie Francji – wynika z najnowszych danych Koreańskiego Stowarzyszenia Handlu Międzynarodowego (KITA). W okresie od stycznia do kwietnia 2025 roku Korea wyeksportowała kosmetyki o wartości 3,61 mld dolarów amerykańskich, podczas gdy USA osiągnęły wynik 3,57 mld dolarów. To pierwszy raz w historii, gdy Korea Południowa wyprzedziła Stany Zjednoczone w tym segmencie rynku.

Już w 2024 roku Korea wykazywała silny wzrost w eksporcie kosmetyków, osiągając wartość 10,3 mld dolarów i wyprzedzając Niemcy, co pozwoliło jej zająć trzecie miejsce w rankingu światowym. Wzrost ten był znacznie szybszy niż u konkurencji – eksport koreańskich kosmetyków wzrósł o 20,3 proc. rok do roku, podczas gdy Francja odnotowała 6,3 proc., a Stany Zjednoczone zaledwie 1,1 proc. W samym kwietniu 2025 roku Korea osiągnęła miesięczny eksport przekraczający 1 mld dolarów.

Wzrostowi eksportu sprzyjają zwłaszcza rynki wschodzące w Europie i na Bliskim Wschodzie. W okresie od stycznia do maja 2025 roku eksport do Polski zwiększył się aż o 121 proc. rok do roku, osiągając wartość 111,8 mln dolarów. Znaczący wzrost zanotowano również w przypadku Zjednoczonych Emiratów Arabskich – o 74 proc., do poziomu 99,3 mln dolarów.

Za sukcesem koreańskiego sektora kosmetycznego stoi ekspansja tzw. K-beauty, napędzana przez innowacyjność, przystępne ceny oraz skuteczny marketing cyfrowy. W miarę jak dojrzałe rynki stabilizują się, południowokoreańskie marki zdobywają pozycję w nowych regionach, takich jak Europa Wschodnia i Bliski Wschód, co znacząco wpływa na globalną pozycję Korei w handlu kosmetykami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
02.07.2025 12:51
Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach
W tym sezonie rzęsy odpoczywają od warstw tuszu IG Hailey Bieber

To, co zwraca przede wszystkim uwagę to fakt, że latem 2025 towarzyszyć nam będzie makijaż lekki, subtelny, zrobiony prawie "od niechcenia". Pożegnaliśmy mocny, wyrazisty róż na policzkach, jaki towarzyszył nam ubiegłego lata. Teraz – jak się wydaje –​ do łask powrócił make up bardziej minimalistyczny, skupiony na pielęgnacji skóry i ochronie jej przed promieniowaniem słonecznym.

Trendy (także te widoczne na social mediach) wskazują, że tego lata będziem skłaniać się ku makijażowi “noszalnemu”, bez mocno zarysowanych brwi, rzęs czy ust. Konsumentki szukać będą kosmetyków, pozwalających na pielęgnowanie skóry, skupienie się na jej zdrowym blasku i minimalizmie. 

Trend 1. Kremy koloryzujące z filtrem SPF

Dermatolodzy od dawna podkreślają, że najlepszą rzeczą, jaką można zrobić dla stanu swojej skóry, jej jędrności, gładkości i jak najpóźniejszym tworzeniu się zmarszczek, nie są zabiegi typu botoks czy wypełniacze, ale codzienne używanie kosmetyków z filtrem SPF. Taki trend od bardzo dawna obecny był w kosmetykach z Azji (głównie koreańskich), teraz zaczyna się coraz powszechniej przebijać do świadomości konsumentek na Zachodzie. 

Tradycyjne kremy przeciwsłoneczne i filtry SPF kupowało się najczęściej przed wyjazdem na wakacje – były one przeważnie albo zbyt tłuste, albo zbyt białe, aby nadawały się do noszenia na co dzień pod makijaż. Dlatego teraz prawie każda marka kosmetyczna wypuszcza swoją odpowiedź na ten problem: pigmentowane kremy z filtrem SPF.

Jednym z największych błędów w makijażu, jakie zauważam, jest to, że ludzie nie stosują filtrów SPF pod makijażem – podkreśla Charlotte Tilbury. – Bardzo ważne jest, aby stosować filtr SPF każdego dnia, nawet gdy na zewnątrz nie jest słonecznie, dlatego stworzyliśmy bazę podkładów z UV – dodaje popularna brytyjska specjalistka od makijażu i twórczyni marki.

Na wzrost tego trendu wpływa niesłabnąca popularność K-beauty, co przekłada się też na letnie trendy w make-upie. Nacisk kładziony jest na ochronę skóry i jej pielęgnację. 

W porównaniu z popularnymi do tej pory kremami BB lub CC, lekko napigmentowany krem z filtrem SPF jest lżejszy, zapewnia przy tym bardziej naturalny wygląd zgodny z trendem “no make-up, Dodatkowo, w przeciwieństwie do większości baz, im częściej się go stosuje, tym lepsze jest działanie na wygląd i kondycję skóry – zapobiegając przebarwieniom i zaczerwienieniom.

Trend 2. Oko w chłodnej oprawie

Po raz kolejny wraca nostalgia do początku lat 2000 – do łask powrócić mają kolory białe, lawendowe, błękity. “Tym razem jednak nie w wydaniu Paris Hilton, ale bardziej Hailey Bieber” – zaznacza portal theindustry.beauty.

Chociaż lodowo-chłodne cienie do powiek były niesamowicie popularne pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku XXI wieku, często były one kredowe, trudne do roztarcia – dodaje Tilbury.

Teraz, dzięki nowym formułom kosmetyków i technikom makijażu, “chłodne” oko na tle czystej cery i neutralnych ust może wyglądać elegancko i gustownie. Dla osób, które nie są przyzwyczajone do chłodnej kolorystyki makijażu, specjalistki mają wiele rad na włączenie nowych tonacji do dotyczasowych rutyn – np. zamiana ciepłych czy złotych odcieni na kolorystykę inspirowaną szarością, albo łączenie ich.

Trend 3. “Niewidzialne” rzęsy

Subtelne, prawie niezauważalne rzęsy stały się największym trendem tego lata. Noszenie makijażu pozbawionego maskary może budzić obawy u wielu osób – jednak jedno jest pewne: grube warstwy tuszu do rzęs i efektowne wachlarze sztucznych rzęs zdecydowanie nie są już na topie.

Makijażystka Mira Parmar określa ten trend jako „minimalistyczny look pozbawiony maskary lub z ledwo co widocznymi rzęsami”, który stał się hitem na czerwonych dywanach. Polubiły go takie gwiazdy, jak Zendaya, Sophie Turner, Hailey Bieber i Lily-Rose Depp.

– Ten niewymuszony styl daje rzęsom tak bardzo potrzebną przerwę od ciężkich produktów, wygląda naturalnie elegancko i oszczędza czas, dzięki czemu idealnie pasuje do estetyki „clean girl” – tłumaczy Parmar.

Jej zdaniem to może stać się czymś więcej, niż tylko sezonowym trendem. “To oznacza zmianę w kierunku naturalnego piękna i makijażu, który opiera się na autentyczności, minimalizmie i dbaniu o siebie” – dodaje ekspertka.

Trend 4. Usta bez (ostrych) granic

Mocne, zdecydowanie obrysowane konturówką usta o idealnym kształcie przestają być modne. Teraz na topie są usta o miękkim obrysie, “rozmyte”, pozornie nonszalanckie i subtelnie zaznaczone – zgodne z zasadami paryskiego szyku. 

Zdaniem specjalistek od makijażu, zmierzamy obecnie w kierunku bardziej transparentnych metod krycia, gdzie usta zaznaczone konturówką wypełnia się jedynie błyszczykiem. Naturalnie wyglądające usta, z lekkim połyskiem – to trend rosnący w bardzo szybkim tempie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 16:40