StoryEditor
Rynek i trendy
18.07.2014 00:00

Bestsellery czerwca 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Po jakie formuły najczęściej sięgali konsumenci? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.

Katarzyna Zapaśnik,  
senior brand manager, Siroscan
HIT!  Zapach Puma Brasil

Limitowana edycja bestsellerowych zapachów Green i Yellow spotkała się z niezwykle dobrym przyjęciem w związku z radosną celebracją święta sportu. Opakowania brazylijskiej edycji zostały wzbogacone fantazyjnie wypisanym słowem Brasil, zarówno na flakonie jak i kartoniku, dzięki czemu mocniej wyróżniały się na półce i od razu przyciągały wzrok. Receptą na sukces było także stworzenie edycji limitowanej na bazie zapachów, które już wcześniej bardzo dobrze się sprzedawały oraz powiązanie z aktualnymi wydarzeniami. Dodatkowo lansowanie zostało wsparte konkursem dla klientów, w którym główną nagrodą był wyjazd do Brazylii. 

Justyna Bernat, 
marketing manager, Miraculum
HIT!  Bioaktywizujący krem przeciwzmarszczkowy Pani Walewska Collagen
Konsumentki doceniają doskonałe efekty wygładzające oraz nawilżające tego kremu. Sekret jego skuteczności tkwi w technologii wykorzystującej unikalną własność ciekłych kryształów, dzięki którym substancje aktywne wnikają głębiej w skórę. Kolagen w połączeniu z kwasem hialuronowym przywraca skórze elastyczność i jędrność, zmarszczki są mniej widoczne i wypełnione od środka. 

Ralf Drees,      
dyrektor sprzedaży, Lornamead, www.cd-koerperpflege.de
HIT!  Dezodorant CD lilia wodna 
Zapewnia długotrwałe uczucie świeżości i skuteczną 24-godzinną ochronę przed zapachami ciała oraz nie pozostawia białych śladów. Nie zawiera soli aluminium. Marka CD pozycjonuje się jasno w dynamicznie rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze. Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, olejów mineralnych, sztucznych barwników, parabenów oraz składników pochodzenia zwierzęcego. Produkt ceniony jest szczególnie przez osoby o wrażliwej skórze. 

Dariusz Marciniak,    
dyrektor handlowy, Top Choice
HIT!  Kosmetyczka Top Choice Flowers II
Wakacyjna podróż bez kosmetyczki do przechowywania wszelkich najcenniejszych drobiazgów oraz niezbędnych kosmetyków nie jest możliwa. Dobrze się do tego okresu przygotowaliśmy, wprowadzając do naszej letniej kolekcji nową kolorystykę powiązaną z najmodniejszym wzornictwem i materiałami wysokiej jakości. Takie zestawienie rozwiązań przy bardzo atrakcyjnej cenie zapewniło naszym produktom ogromne zainteresowanie ze strony konsumentów. 

Paweł Chreptowicz,
szef sprzedaży ds. rynku tradycyjnego, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
HIT!  Balsam brązujący o zapachu kawy Lirene Body Arabica
Od wielu lat cieszy się popularnością o tej porze roku i osiąga wysokie wyniki sprzedaży. Konsumentki doceniają piękny zapach kosmetyku, niwelujący tradycyjną woń typowego samoopalacza, a także miłą aplikację, która daje równomierny efekt naturalnie wyglądającej opalenizny. Wysoka jakość idzie w parze z przystępną ceną produktu, odpowiadającą potrzebom szerokiego grona odbiorców. 

Agnieszka Sosenko-Zalaszewska,  
marketing manager, Marion
HIT!  Zabieg laminowania Marion proste i  gładkie włosy
Jako pierwsi i jedyni na rynku wprowadziliśmy taki produkt. Okazał się on strzałem w dziesiątkę, dlatego w niedługim czasie rozszerzyliśmy serię o kolejny preparat do laminowania przeznaczony do włosów pozbawionych blasku. Dzięki nim kobiety w szybki i łatwy sposób mogą uzyskać efekt doskonale prostych i wyjątkowo gładkich włosów, a do tego dzięki keratynie i proteinom pszenicy dodatkowo kondycjonują i odżywiają je. 

Anna Rejter-Jóźko,
brand manager, Wibo
HIT!  Lakier do paznokci Wibo New Extreme Nails
Nasze klientki cenią go za komfort, elegancję i nowoczesność. Wygodny aplikator zapewnia szybkie i precyzyjne pokrycie płytki paznokcia. Lakier cechuje wyjątkowe połączenie połysku i trwałości koloru. Szybko schnie, nie pozostawia smug. 

Małgorzata Cymer,
vicepresident of business development, Cosmatrade
HIT!  Naturalny czysty Bio certyfikowany olej arganowy Argan Vital Skin Oil
Jego niezwykłe, odżywcze właściwości i uniwersalne zastosowanie, pozwalające na regenerującą pielęgnację twarzy, ciała, włosów i paznokci, sprawiają, że jest chętnie wybierany przez konsumentów, osiągając wysokie wyniki sprzedażowe. Szczególnie cieszy nas fakt, że nie tylko klienci, ale i sprzedawcy detaliczni, docenili jego wysoką jakość, przyznając mu nagrodę w plebiscycie Perły Rynku Kosmetycznego 2014 w kategorii Innowacja Roku. 

Ilona Eljasz-Peresiak,
prezes zarządu, Bag Group
HIT!  Maska odżywcza do włosów Kanechom Acai
Ceniona za bogactwo protein, witamin i minerałów, które głęboko odżywiają pasma włosów suchych i osłabionych po same końce. Zawiera dwa podstawowe kwasy tłuszczowe Omega 6 i Omega 9. Owoc acai jest bogaty w antyoksydanty, zawiera proteiny, witaminy A, C, B1 i E, co sprawia, że nadaje włosom gładkość i blask oraz utrzymuje odpowiednią wilgotność. 

Agnieszka de Lubicz Szeliska,
product & marketing director, Pierre René
HIT!  Automatyczna konturówka do ust Pierre René Lip Matic
Na wyjątkowość tego produktu wpływa kremowa konsystencja, która gwarantuje precyzyjny makijaż ust. Do tego jest wodoodporna i utrzymuje się ponad 6 godzin. Nawet po starciu się rysunku efekt wzmocnionego pigmentu jest wciąż widoczny. 

Anna Pajestka, senior brand manager,
Dax Cosmetics
HIT!  Pomadki w kredce Celia On Top
Polki chcą być „on top”. Szczególnie wiosną i latem zależy im na tym, by podkreślić swoją kobiecość makijażem i wyglądać modnie, dlatego doceniły nową kolekcję pomadek w kredce Celia. Różnorodna gama odcieni – od bardzo intensywnych, czystych czerwieni i fuksji, przez kolory złamane beżem, do przełamanych różem – spotkała się z bardzo dużym
uznaniem. Panie polubiły też bezzapachową, odżywczą formułę z olejkami roślinnymi i masłem shea, która świetnie pielęgnuje usta. Cieszy nas, że dzięki nowoczesnemu designowi opakowań udało nam się wyróżnić na sklepowych pólkach. 

Katarzyna Olędzka,
kierownik marketingu, Verona Products Professional
 
HIT!  Wody perfumowane Ingrid Love Story
Oryginalność, trwałość i intensywność zapachów oraz elegancki design opakowania to cechy, za które klienci je kochają. Tym bardziej że kompozycje zostały tak skonstruowane, by przywoływać wspomnienia najpiękniejszych chwil. Każdy z zapachów jest niezwykle charakterystyczny, zmysłowy i uzależniający, stanowi osobną opowieść. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
29.04.2025 10:48
Wielka Brytania: wzrost presji społecznej na posiadanie “nieskazitelnej cery” nasila niepewność młodego pokolenia
Brytyjska służba zdrowia (NHS) podaje, że co roku prawie połowa Brytyjczyków cierpi na dolegliwości i choroby związane ze skóraenvato elements

Presję na posiadanie nieskazitelnej cery wzbudzają trendy, panujące w mediach społecznościowych. Problem dotyczy już blisko 77 proc. pełnoletnich Brytyjczyków – wynika z badań. Wzrost niepewności odczuwają szczególnie mocno osoby, zmagające się z problemami skórnymi (np. trądzik, egzema, łuszczyca).

Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez aptekę Roseway Labs, odsetek ten wzrasta do 85 proc. w przypadku pokolenia milenialsów i aż 93 proc. w przypadku pokolenia Z, co wskazuje na rosnący wpływ problemów skórnych na zdrowie psychiczne w Wielkiej Brytanii.

Z badań wynika, że ponad połowa (53 proc.) ankietowanych czuje się skrępowana z powodu stanu swojej skóry, przy czym pokolenie millenialsów zgłasza najwyższy poziom niepewności (57 proc.). Dane ujawniają również, że dla wielu respondentów stan skóry jest czymś, co zakłóca ich samopoczucie, a 38 proc. dorosłych w Wielkiej Brytanii często myśli na temat swojej skóry. Dodatkowo 76 proc. respondentów przyznało, że odczuwa większy niepokój o swoją skórę latem – wraz ze wzrostem temperatury ich niepokój wzrasta.

Brytyjska służba zdrowia (NHS) podaje, że co roku prawie połowa dorosłych w Wielkiej Brytanii cierpi na dolegliwości i choroby związane ze skóra. Szacuje się, że obecnie dotkniętych takimi problemami jest 35 mln osób.

Miliony ludzi w Wielkiej Brytanii zmagają się każdego dnia z widocznymi problemami skórnymi, które wpływają na ich pewność siebie i jakość życia. Zauważają to i odczuwają jeszcze dotkliwiej młodzi ludzie, którzy są kształtowani przez nierealistyczne wzorce idealnej skóry w mediach społecznościowych. Nasze badania pokazują, że ten niepokój osiąga szczyt latem, gdy zaostrzenia spowodowane ekspozycją na promieniowanie UV, zanieczyszczenie i alergeny łączą się z odsłanianiem większej ilości skóry. Co jest niepokojące, prawie cztery na pięć osób nie znalazło skutecznej terapii – komentuje Elizabeth Philp, dyrektor generalna Roseway Labs.

Badania wskazują również, że aż 79 proc. osób uważa przepisane przez lekarza rodzinnego lub dostępne bez recepty leki za nieskuteczne. Wiele osób sięga po gotowe produkty, przeznaczając na nie średnio w skali roku 177,48 funtów. Mimo tego nadal borykają się z uporczywymi problemami skórnymi, skutkami ubocznymi stosowanych rozwiązań, nie mając świadomości istnienia spersonalizowanych alternatyw.

Czytaj też: Wielka Brytania: branża kosmetyczna przeżywa boom, konsumenci nie żałują pieniędzy na urodę

Roseway Labs odnotowało w stosunku do ubiegłego roku aż 31-procentowy wzrost zapytań o zabiegi dermatologiczne, co w opinii apteki wskazuje na rosnące zapotrzebowanie ze strony osób, poszukujących większej pewności siebie w kwestii własnej skóry.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
28.04.2025 13:35
Cześć, chcę Cię zjeść: perfumy gourmand na fali rosnącej 77,5 proc. rok do roku
Od lewej do prawej: French Macaroons The Dua Brand, Les Belles de Ricci Amour d‘Amandier Nina Ricci, Pink Sugar Aquolina, Sakeena Lattafa Perfumes, Bubblegum JAFRA.Wiadomości Kosmetyczne

Syntetyczne nuty deserowe, takie jak wanilia, czekolada, karmel czy miód, od lat obecne są w perfumach, jednak to właśnie ostatni rok przyniósł im prawdziwy rozkwit popularności. Kategoria zapachów znana jako „gourmand” odnotowała ogromny wzrost zainteresowania na platformach takich jak #PerfumeTok i #FragranceTok. Według danych Spate, liczba wyszukiwań zapachów gourmand w internecie rośnie w tempie aż 77,5 proc. rok do roku.

Coraz więcej perfumiarzy włącza się w trend inspirowany jedzeniem, eksperymentując z coraz bardziej apetycznymi nutami. Rynek zapachów gourmand znajduje się na dynamicznej ścieżce wzrostu – według prognozy Future Market Insights jego wartość wzrośnie z 32,5 miliarda dolarów w 2025 roku do 55 miliardów dolarów w 2035 roku. To oznacza niemal podwojenie wartości w ciągu zaledwie dekady.

W ostatnim roku zapachy gourmand były niemal wszędzie. Wśród najpopularniejszych znalazły się Vanilla 28 marki Kayali, Vanilla Sex od Toma Forda oraz Black Opium Yves Saint Laurent, które stały się wiralowymi hitami. Marka Glossier poszerzyła linię perfum You o śliwkowy zapach z nutami kremu maślanego i migdałów, a piosenkarka Sabrina Carpenter wypuściła całą kolekcję perfum inspirowanych deserami.

Celem noszenia perfum gourmand nie jest jedynie zostawienie po sobie przyjemnego wrażenia, ale wywołanie intensywnej reakcji – zapach powinien być na tyle kuszący, by ktoś chciał „Cię zjeść”. Popularność tej kategorii zapachów jako segmentu rynku perfum zaczęła się stosunkowo niedawno, a jej początki przypisuje się premierze przełomowego zapachu Angel od Muglera z 1992 roku. Kompozycja ta, łącząca wanilię, czerwone owoce i olejek paczulowy, zapoczątkowała modę na słodkie perfumy lat 90. i początku XXI wieku.

Po pandemii związek między jedzeniem a branżą beauty stał się jeszcze bardziej widoczny i dochodowy. W ostatnich latach popularność zdobyły viralowe trendy makijażowe takie jak „latte girl”, „strawberry girl” czy „glazed doughnut skin”. W reklamach kosmetyków niemal nie sposób znaleźć kreacji, w której nie pojawiałyby się motywy kawiarni lub koktajli. Zainteresowanie perfumami gourmand odzwierciedla potrzebę konsumentów do szukania komfortu i nostalgii, zwłaszcza poprzez zakupy online.

„Słodycze są świetnym narzędziem marketingowym, ponieważ odwołują się do znanych zapachów i smaków, które ludzie od razu rozpoznają” – mówi Shelly Socol, współzałożycielka i CEO agencji marketingowej 1r. Jak dodaje, nuty związane z jedzeniem, takie jak wanilia czy kokos, pomagają w budowaniu pomostu między produktem a konsumentem, zwłaszcza gdy niemożliwe jest osobiste przetestowanie zapachu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2025 13:53