StoryEditor
Rynek i trendy
18.05.2014 00:00

Bestsellery kwietnia 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Po jakie formuły najczęściej sięgali konsumenci? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.


Renata Fiedor, 

junior brand manager,
Forte Sweden

HIT!  Maska do włosów z organicznym olejkiem arganowym Romantic Regeneracja

Zadbane, lśniące i odżywione włosy to marzenie każdej kobiety. Produkt zyskał uznanie ze względy na swój skład i właściwości: proteiny jedwabiu wygładzają, a marokański olejem arganowy głęboko odżywia, regeneruje i intensywnie nawilża włosy. Konsumentki dodatkowo zachwyca słodki zapach, który utrzymuje się na włosach przez długi czas.



Marta Góral,

category manager,
Delia Cosmetics

HIT! Lakier Coral w nowej odsłonie 

Spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem u polskich i zagranicznych dystrybutorów. Na jego sukces złożyło się połączenie nowego designu, wysokiej jakości i wieloletniej historii marki. Zmianie towarzyszyła limitowana kolekcja Satin Candy, która doskonale wpasowała się w wiosenne trendy. 


Małgorzata Duszczyk,      

PR manager,
Ziaja
HIT!  Ekspresowe antycellulitowe serum do ciała Ziaja Multimodeling
Wiosna to idealny moment na stosowanie preparatów z aktywnością substancji wyszczuplających i ujędrniających. Konsumentki doceniły w kosmetyku to, że poprawia on mikrokrążenie i zapobiega opuchliznom oraz zwiększa sprężystość i elastyczność skóry. 


Agnieszka Lewocka, 

dyrektor generalny,
JFenzi Perfume 
HIT!  Woda perfumowana JFenzi Donna Day & Night
Wprowadzenie tego produktu z początkiem okresu wiosennego okazało się trafną decyzją. Trwałość zapachu połączona ze świeżością i delikatnością  bardzo szybko znalazły uznanie wśród klientów, co zaowocowało ponadprzeciętnymi wynikami sprzedaży.


Beata Kozieł,

trade & category manager,
Wilkinson
HIT! Maszynka Wilkinson Quattro for Women Bikini
Damska maszynka z trymerem, która umożliwia nie tylko golenie ale i stylizację okolic bikini. 4 ostrza na ruchomej główce pozwalają na idealnie gładkie golenie. Kratka ochronna minimalizuje ryzyko zacięć. Pasek nawilżający z wyciągiem z papai i pudrem perłowym pielęgnuje skórę, odżywiając ją i łagodząc podrażnienia. Profilowana, gumowana rączka sprawia, że maszynka dobrze leży w dłoni. Wodoodpornego trymera można bezpiecznie używać nawet pod prysznicem.  


Ilona Spychalska,  

product & education director,
Brodr. Jorgensen
 
HIT! Maskara Ace of Face eyerule no.4

Nie dziwi nas sukces tego produktu. Tusz został zaprojektowany specjalnie dla dużych oczu, z długimi rzęsami, które wymagają zwiększenia objętości. Unikatowy jest więc już sam koncept. Odnosi się bowiem nie tylko do efektu, który powinien zagwarantować kosmetyk do makijażu oczu, ale przede wszystkim do indywidualnych cech i kształtu oka oraz jakości rzęs. Marka czerpie swoje inspiracje z Londynu, który jest twórczym i wyrazistym miastem. To daje potencjał do tworzenia kosmetyków, które podkreślają siłę kobiet. 


Katarzyna Butrymowicz-Knap,

dyrektor marketingu,
Bielenda Kosmetyki Naturalne
HIT! Multifunkcyjny krem korygujący do ciała Bielenda CC Color Control
Jest unikalną propozycją w kategorii kosmetyków do ciała. Polki pokochały go za wyjątkową formułę, która łączy właściwości balsamu i korektora. Kosmetyk doskonale przykrywa niedoskonałości (zaczerwienienia, pajączki, siniaki), ujednolica koloryt skóry, a rozświetlające drobinki dodają jej satynowego blasku. Dodatkowo intensywnie nawilża, wygładza i ujędrnia. Działanie kremu wspiera technologia HD Color Complex, dzięki której kosmetyk dostosowuje się do naturalnego koloru skóry.  


Daniel Michał Jaworski,   

brand building manager,
Unilever Polska
 
HIT! Suchy szampon do włosów Timotei Pure
Dla osób o włosach z tendencją do przetłuszczania się jest po prostu niezastąpiony. Z jego pomocą mogą przywrócić świeżość i objętość fryzurze w każdej sytuacji pomiędzy kolejnymi myciami. Użytkownikom podoba się także to, że z łatwością się wyczesuje, nie pozostawiając białych śladów na włosach.


Barbara Zapisek, 

kierownik działu rozwoju,
Mincer Pharma

HIT! Wygładzający eliksir Mincer Manuka Honey

Konsumentki szybko zauważyły, że kosmetyk wzbogacony o ekstrakt z kiwi, masło karite, kwas hialuronowy, kolagen morski oraz alantoinę przynosi znakomite efekty w bardzo krótkim czasie. Doceniły też całkiem nowy składnik – nowozelandzki aktywny miód Manuka, który wykazuje aktywność przeciwrodnikową, przeciwzapalną oraz antybakteryjną. 


Wioletta Wichowska,

senior brand manager,
Dax Cosmetics

HIT! Dobowy program przeciwzmarszczkowy Perfecta BioLaser

Rynkowym wyróżnikiem tego produktu jest to, że w jednym opakowaniu, w cenie jednego kosmetyku, zawarte są dwa kompletne preparaty na dzień i na noc, które stosowane w tym samym czasie mają superskuteczne działanie przeciwzamarszczkowe. 


Natalia Karaś, 
  
marketing i PR specjalist,
Golden Rose
HIT!  Pomadki Golden Rose Matte Velvet 
Doskonała jakość, modna paleta kolorystyczna oraz przystępna cena to cechy, które z całą pewnością przełożyły się na sukces produktu na rynku. Seria zawiera 20 odcieni, takich jak: pomarańcz, ognista czerwień, fuksja, burgund oraz odcienie nude. Każda nadaje aksamitne, matowe wykończenie. Dzięki zawartości składników nawilżających oraz wit. E dodatkowo chroni i nawilża usta. Wysoka zawartość pigmentów oraz długotrwała formuła sprawia zaś, że długo utrzymuje się na ustach. 


Katarzyna Olędzka,   

kierownik marketingu,
Verona Products Professional
HIT! Henna PROseries Cream 
Mocno zaakcentowane brwi to absolutny „must have” sezonu. Zgodnie z tą zasadą, wiosną konsumentki masowo sięgnęły po niezastąpiony kosmetyk, który pozwala zaoszczędzić czas przeznaczany na codzienny makijaż. Do wyboru miały dwa kolory: czarny – polecany przede wszystkim brunetkom oraz brązowy, który lepiej podkreśla urodę blondynek. Wygodę stosowania zapewnia aplikator, a uwagę konsumentek przyciąga elegancki ekspozytor, w którym henna jest oferowana w miejscu sprzedaży. 


Katarzyna Stachowska-Jurgiel,

dyrektor ds. badań i rozwoju,
La Rive
HIT! Woda perfumowana La Rive Cash Woman 
Urok kobiecej natury to połączenie piękna i nieskrępowanej wolności. Drzemiąca w zapachu słodycz idealnie podkreśla te cechy. Konsumentki polubiły nowoczesną kompozycję aromatów jaśminu, kwiatu pomarańczy i neroli, którym blasku dodają ambra, paczula i biały miód. 


Dorota Jędrzejczyk,  

PR & marketing coordinator,
Bell 
HIT!  Kolekcja lakierów Glam Wear Blue Lagoon
Błękit w 7 odsłonach kolorystycznych oraz odrobina bieli i sprawdzona receptura sprawiły, że produkt cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Lakier jest niezwykle trwały, ma doskonałą przyczepność i bardzo szybko schnie. Efekt Glossy Colour zapewnia ekstra mokry połysk, więc po aplikacji nie trzeba już używać preparatu nabłyszczającego. Płaski, szeroki pędzelek ze specjalnym włosiem ułatwia aplikację.


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
28.04.2025 13:35
Cześć, chcę Cię zjeść: perfumy gourmand na fali rosnącej 77,5 proc. rok do roku
Od lewej do prawej: French Macaroons The Dua Brand, Les Belles de Ricci Amour d‘Amandier Nina Ricci, Pink Sugar Aquolina, Sakeena Lattafa Perfumes, Bubblegum JAFRA.Wiadomości Kosmetyczne

Syntetyczne nuty deserowe, takie jak wanilia, czekolada, karmel czy miód, od lat obecne są w perfumach, jednak to właśnie ostatni rok przyniósł im prawdziwy rozkwit popularności. Kategoria zapachów znana jako „gourmand” odnotowała ogromny wzrost zainteresowania na platformach takich jak #PerfumeTok i #FragranceTok. Według danych Spate, liczba wyszukiwań zapachów gourmand w internecie rośnie w tempie aż 77,5 proc. rok do roku.

Coraz więcej perfumiarzy włącza się w trend inspirowany jedzeniem, eksperymentując z coraz bardziej apetycznymi nutami. Rynek zapachów gourmand znajduje się na dynamicznej ścieżce wzrostu – według prognozy Future Market Insights jego wartość wzrośnie z 32,5 miliarda dolarów w 2025 roku do 55 miliardów dolarów w 2035 roku. To oznacza niemal podwojenie wartości w ciągu zaledwie dekady.

W ostatnim roku zapachy gourmand były niemal wszędzie. Wśród najpopularniejszych znalazły się Vanilla 28 marki Kayali, Vanilla Sex od Toma Forda oraz Black Opium Yves Saint Laurent, które stały się wiralowymi hitami. Marka Glossier poszerzyła linię perfum You o śliwkowy zapach z nutami kremu maślanego i migdałów, a piosenkarka Sabrina Carpenter wypuściła całą kolekcję perfum inspirowanych deserami.

Celem noszenia perfum gourmand nie jest jedynie zostawienie po sobie przyjemnego wrażenia, ale wywołanie intensywnej reakcji – zapach powinien być na tyle kuszący, by ktoś chciał „Cię zjeść”. Popularność tej kategorii zapachów jako segmentu rynku perfum zaczęła się stosunkowo niedawno, a jej początki przypisuje się premierze przełomowego zapachu Angel od Muglera z 1992 roku. Kompozycja ta, łącząca wanilię, czerwone owoce i olejek paczulowy, zapoczątkowała modę na słodkie perfumy lat 90. i początku XXI wieku.

Po pandemii związek między jedzeniem a branżą beauty stał się jeszcze bardziej widoczny i dochodowy. W ostatnich latach popularność zdobyły viralowe trendy makijażowe takie jak „latte girl”, „strawberry girl” czy „glazed doughnut skin”. W reklamach kosmetyków niemal nie sposób znaleźć kreacji, w której nie pojawiałyby się motywy kawiarni lub koktajli. Zainteresowanie perfumami gourmand odzwierciedla potrzebę konsumentów do szukania komfortu i nostalgii, zwłaszcza poprzez zakupy online.

„Słodycze są świetnym narzędziem marketingowym, ponieważ odwołują się do znanych zapachów i smaków, które ludzie od razu rozpoznają” – mówi Shelly Socol, współzałożycielka i CEO agencji marketingowej 1r. Jak dodaje, nuty związane z jedzeniem, takie jak wanilia czy kokos, pomagają w budowaniu pomostu między produktem a konsumentem, zwłaszcza gdy niemożliwe jest osobiste przetestowanie zapachu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
28.04.2025 13:14
Interparfums zamknęło I. kwartał 2025 wzrostem przychodów
Coach to jedna z marek perfumeryjnych z portfolio InterparfumsIG interparfums_official

Francuski koncern, specjalizujący się w perfumach, poinformował o wzroście przychodów na poziomie 8,8 proc. w pierwszym kwartale bieżącego roku. Było to dla firmy pozytywne rozpoczęcie roku, w perspektywie rysują się nowe umowy licencyjne.

Interparfums, posiadający w swoim portfolio tak popularne marki perfum jak Jimmy Choo, Montblanc, Coach, Moncler i Karl Lagerfeld, odnotował przychody w I kw. w wysokości 235,5 mln euro (dla porównania: w tym samym okresie 2024 roku było to 212,7 mln euro). 

Pozytywny wynik koncernu to głównie rezultat 40-procentowego wzrostu przychodów marki perfum Jimmy Choo, a także Lacoste (wzrost: 34 proc.).

Interparfums poinformował również wcześniej o podjęciu kroków, będących reakcją na decyzje w sprawie ceł,podjęte przez administrację USA. Więcej na ten temat w artykule: Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa

W lutym Interparfums poinformował o planach zwiększania przychodów w 2025 roku. Zakładany cel to 930-935 mln euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. kwiecień 2025 15:44