StoryEditor
Rynek i trendy
18.05.2014 00:00

Bestsellery kwietnia 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Po jakie formuły najczęściej sięgali konsumenci? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.


Renata Fiedor, 

junior brand manager,
Forte Sweden

HIT!  Maska do włosów z organicznym olejkiem arganowym Romantic Regeneracja

Zadbane, lśniące i odżywione włosy to marzenie każdej kobiety. Produkt zyskał uznanie ze względy na swój skład i właściwości: proteiny jedwabiu wygładzają, a marokański olejem arganowy głęboko odżywia, regeneruje i intensywnie nawilża włosy. Konsumentki dodatkowo zachwyca słodki zapach, który utrzymuje się na włosach przez długi czas.



Marta Góral,

category manager,
Delia Cosmetics

HIT! Lakier Coral w nowej odsłonie 

Spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem u polskich i zagranicznych dystrybutorów. Na jego sukces złożyło się połączenie nowego designu, wysokiej jakości i wieloletniej historii marki. Zmianie towarzyszyła limitowana kolekcja Satin Candy, która doskonale wpasowała się w wiosenne trendy. 


Małgorzata Duszczyk,      

PR manager,
Ziaja
HIT!  Ekspresowe antycellulitowe serum do ciała Ziaja Multimodeling
Wiosna to idealny moment na stosowanie preparatów z aktywnością substancji wyszczuplających i ujędrniających. Konsumentki doceniły w kosmetyku to, że poprawia on mikrokrążenie i zapobiega opuchliznom oraz zwiększa sprężystość i elastyczność skóry. 


Agnieszka Lewocka, 

dyrektor generalny,
JFenzi Perfume 
HIT!  Woda perfumowana JFenzi Donna Day & Night
Wprowadzenie tego produktu z początkiem okresu wiosennego okazało się trafną decyzją. Trwałość zapachu połączona ze świeżością i delikatnością  bardzo szybko znalazły uznanie wśród klientów, co zaowocowało ponadprzeciętnymi wynikami sprzedaży.


Beata Kozieł,

trade & category manager,
Wilkinson
HIT! Maszynka Wilkinson Quattro for Women Bikini
Damska maszynka z trymerem, która umożliwia nie tylko golenie ale i stylizację okolic bikini. 4 ostrza na ruchomej główce pozwalają na idealnie gładkie golenie. Kratka ochronna minimalizuje ryzyko zacięć. Pasek nawilżający z wyciągiem z papai i pudrem perłowym pielęgnuje skórę, odżywiając ją i łagodząc podrażnienia. Profilowana, gumowana rączka sprawia, że maszynka dobrze leży w dłoni. Wodoodpornego trymera można bezpiecznie używać nawet pod prysznicem.  


Ilona Spychalska,  

product & education director,
Brodr. Jorgensen
 
HIT! Maskara Ace of Face eyerule no.4

Nie dziwi nas sukces tego produktu. Tusz został zaprojektowany specjalnie dla dużych oczu, z długimi rzęsami, które wymagają zwiększenia objętości. Unikatowy jest więc już sam koncept. Odnosi się bowiem nie tylko do efektu, który powinien zagwarantować kosmetyk do makijażu oczu, ale przede wszystkim do indywidualnych cech i kształtu oka oraz jakości rzęs. Marka czerpie swoje inspiracje z Londynu, który jest twórczym i wyrazistym miastem. To daje potencjał do tworzenia kosmetyków, które podkreślają siłę kobiet. 


Katarzyna Butrymowicz-Knap,

dyrektor marketingu,
Bielenda Kosmetyki Naturalne
HIT! Multifunkcyjny krem korygujący do ciała Bielenda CC Color Control
Jest unikalną propozycją w kategorii kosmetyków do ciała. Polki pokochały go za wyjątkową formułę, która łączy właściwości balsamu i korektora. Kosmetyk doskonale przykrywa niedoskonałości (zaczerwienienia, pajączki, siniaki), ujednolica koloryt skóry, a rozświetlające drobinki dodają jej satynowego blasku. Dodatkowo intensywnie nawilża, wygładza i ujędrnia. Działanie kremu wspiera technologia HD Color Complex, dzięki której kosmetyk dostosowuje się do naturalnego koloru skóry.  


Daniel Michał Jaworski,   

brand building manager,
Unilever Polska
 
HIT! Suchy szampon do włosów Timotei Pure
Dla osób o włosach z tendencją do przetłuszczania się jest po prostu niezastąpiony. Z jego pomocą mogą przywrócić świeżość i objętość fryzurze w każdej sytuacji pomiędzy kolejnymi myciami. Użytkownikom podoba się także to, że z łatwością się wyczesuje, nie pozostawiając białych śladów na włosach.


Barbara Zapisek, 

kierownik działu rozwoju,
Mincer Pharma

HIT! Wygładzający eliksir Mincer Manuka Honey

Konsumentki szybko zauważyły, że kosmetyk wzbogacony o ekstrakt z kiwi, masło karite, kwas hialuronowy, kolagen morski oraz alantoinę przynosi znakomite efekty w bardzo krótkim czasie. Doceniły też całkiem nowy składnik – nowozelandzki aktywny miód Manuka, który wykazuje aktywność przeciwrodnikową, przeciwzapalną oraz antybakteryjną. 


Wioletta Wichowska,

senior brand manager,
Dax Cosmetics

HIT! Dobowy program przeciwzmarszczkowy Perfecta BioLaser

Rynkowym wyróżnikiem tego produktu jest to, że w jednym opakowaniu, w cenie jednego kosmetyku, zawarte są dwa kompletne preparaty na dzień i na noc, które stosowane w tym samym czasie mają superskuteczne działanie przeciwzamarszczkowe. 


Natalia Karaś, 
  
marketing i PR specjalist,
Golden Rose
HIT!  Pomadki Golden Rose Matte Velvet 
Doskonała jakość, modna paleta kolorystyczna oraz przystępna cena to cechy, które z całą pewnością przełożyły się na sukces produktu na rynku. Seria zawiera 20 odcieni, takich jak: pomarańcz, ognista czerwień, fuksja, burgund oraz odcienie nude. Każda nadaje aksamitne, matowe wykończenie. Dzięki zawartości składników nawilżających oraz wit. E dodatkowo chroni i nawilża usta. Wysoka zawartość pigmentów oraz długotrwała formuła sprawia zaś, że długo utrzymuje się na ustach. 


Katarzyna Olędzka,   

kierownik marketingu,
Verona Products Professional
HIT! Henna PROseries Cream 
Mocno zaakcentowane brwi to absolutny „must have” sezonu. Zgodnie z tą zasadą, wiosną konsumentki masowo sięgnęły po niezastąpiony kosmetyk, który pozwala zaoszczędzić czas przeznaczany na codzienny makijaż. Do wyboru miały dwa kolory: czarny – polecany przede wszystkim brunetkom oraz brązowy, który lepiej podkreśla urodę blondynek. Wygodę stosowania zapewnia aplikator, a uwagę konsumentek przyciąga elegancki ekspozytor, w którym henna jest oferowana w miejscu sprzedaży. 


Katarzyna Stachowska-Jurgiel,

dyrektor ds. badań i rozwoju,
La Rive
HIT! Woda perfumowana La Rive Cash Woman 
Urok kobiecej natury to połączenie piękna i nieskrępowanej wolności. Drzemiąca w zapachu słodycz idealnie podkreśla te cechy. Konsumentki polubiły nowoczesną kompozycję aromatów jaśminu, kwiatu pomarańczy i neroli, którym blasku dodają ambra, paczula i biały miód. 


Dorota Jędrzejczyk,  

PR & marketing coordinator,
Bell 
HIT!  Kolekcja lakierów Glam Wear Blue Lagoon
Błękit w 7 odsłonach kolorystycznych oraz odrobina bieli i sprawdzona receptura sprawiły, że produkt cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Lakier jest niezwykle trwały, ma doskonałą przyczepność i bardzo szybko schnie. Efekt Glossy Colour zapewnia ekstra mokry połysk, więc po aplikacji nie trzeba już używać preparatu nabłyszczającego. Płaski, szeroki pędzelek ze specjalnym włosiem ułatwia aplikację.


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
30.10.2025 14:50
Inquiry: coraz więcej Polek stawia na naturalność, co dziesiąta z nich nie robi makijażu [RAPORT]
Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godzinyHebe mat.pras.

Nowy raport Inquiry pokazuje, że dla współczesnych Polek uroda to coś więcej niż makijaż. Stawiamy na zdrowie, równowagę i świadomą pielęgnację, choć po kosmetyki nadal sięgamy chętnie i regularnie. Aż 87 proc. Polek wykonuje makijaż przynajmniej sporadycznie, a połowa robi to kilka razy w tygodniu – wynika z najnowszego raportu agencji Inquiry.

Choć chętnie sięgamy po kosmetyki, coraz częściej jesteśmy świadomi, że prawdziwe piękno zaczyna się od zdrowego stylu życia, a więc odpowiedniej diety i ruchu. Współczesne Polki dbają o siebie kompleksowo, łącząc pielęgnację z troską o samopoczucie, kondycję i równowagę. Coraz częściej postrzegamy urodę nie tylko jako efekt makijażu czy kosmetyków, ale jako odzwierciedlenie naszego stylu życia, energii i pewności siebie.

Świadomi i pragmatyczni konsumenci

Polacy podchodzą do kosmetyków z rozsądkiem. Najważniejsze są dla nas skuteczność i funkcjonalność produktu (75 proc.), a także jakość ponad ilość (71 proc.). Co ciekawe, aż 63 proc. badanych uważa, że dieta i ruch mają większy wpływ na urodę niż kosmetyki czy zabiegi pielęgnacyjne.

Z wiekiem rośnie nasze przywiązanie do prostoty. Starsi konsumenci wybierają wprawdzie mniej produktów, ale zwracają większą uwagę na ich skuteczność. Młodsi natomiast częściej eksperymentują i zmieniają kosmetyki, podążając za trendami.

Dorośli Polacy pozostają jednak ostrożni wobec kosmetyków dla dzieci. Wśród objętych badaniem respondentów, 6 na 10 osób nie akceptuje stosowania przez najmłodszych makijażu czy pielęgnacji z użyciem aktywnych składników

Makijaż – rytuał, sposób na pewność siebie i relaks

Makijaż to codzienność dla większości Polek. Co czwarta kobieta maluje się każdego dnia, najczęściej w wieku 35-44 lata. Dla dojrzałych pokoleń makijaż to sposób na poprawę wyglądu i samopoczucia. Dla młodszych jest to wyraz emocji i narzędzie budowania pewności siebie.

Osoby w wieku 18-24 lata traktują go także jako formę relaksu i ekspresji. Coraz więcej kobiet stawia też na naturalność, co dziesiąta Polka w ogóle nie wykonuje makijażu, uważając, że naturalny wygląd jest piękniejszy. 

Najczęściej wybieramy lekki, dzienny makijaż (54 proc.), a połowa malujących się Polek poświęca mu więcej czasu i dba o jego staranność. Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godziny. 

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Co ciekawe, co piąty mężczyzna w Polsce przyznaje, że również się maluje – choć sporadycznie.

Najpopularniejsze produkty wśród Polaków to:

  • tusz do rzęs (68 proc.),
  • szminka lub pomadka (52 proc.),
  • podkład (51 proc.),
  • puder (46 proc.),
  • cień do powiek (44 proc.).

Młodsi częściej sięgają po błyszczyk, korektor, rozświetlacz czy bronzer, natomiast starsi decydują się na klasyczne kosmetyki jak tusz, cień czy kredka. Wśród ulubionych marek dominują L’Oréal, Eveline i Avon.

Skąd czerpiemy wiedzę o kosmetykach?

Najczęściej z doświadczeń własnych, opinii znajomych oraz internetu. Blisko 20 proc. badany szuka informacji o makijażu i pielęgnacji w mediach społecznościowych, a wśród najmłodszych kobiet to główne źródło inspiracji. 

Również influencerzy mają coraz większy wpływ na nasze wybory. Jak pokazują wyniki raportu, wiedzę od nich czerpie co piąty respondent, a najbardziej rozpoznawalną twórczynią w tej kategorii pozostaje Red Lipstick Monster.

Świat kosmetyków to nie tylko produkty, ale codzienne rytuały, emocje i sposób wyrażania siebie. Warto przyglądać się temu, jak zmieniają się nasze nawyki, bo pokazują one, co naprawdę liczy się dla Polaków w pielęgnacji i urodzie – podsumowuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Inquiry jest polską agencją badawczą specjalizującą się w analizie rynku, konsumentów i marek. Firma dostarcza wiedzę, która pomaga biznesowi podejmować trafne decyzje i skutecznie odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów

Badanie zostało zrealizowane w 2025 r. na reprezentatywnej próbie 1202 dorosłych Polaków metodą CAWI. Partnerem raportu jest Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 00:33