StoryEditor
Rynek i trendy
29.01.2015 00:00

Bestsellery miesiąca. Producenci polecają

MAREK ADAMIK, dyrektor sprzedaży, Venita Fabryka KosmetykówW okresie przedświątecznym i karnawałowym znacznie wzrasta sprzedaż produktów z brokatowymi dodatkami. W naszej ofercie największą popularnością cieszą się lakiery do stylizacji włosów Venita w wariantach ze złotym, srebrnym i multicolorowym brokatem. Bardzo dobrze przyjęte przez rynek zostały także spraye koloryzujące 1­‑DAY dające na włosach metaliczny efekt w kolorze złotym i srebrnym.


ANNA REJTER-JÓŹKO,
brand manager, Wibo

Klientki przekonały się, że mascara Wibo Boom Boom jest bezkonkurencyjna. To hit sprzedażowy jesienno­‑zimowego sezonu. Zapewnia spektakularny efekt sztucznych rzęs. Dzięki silikonowej szczoteczce i kremowej konsystencji, aplikacja tuszu jest niezwykle precyzyjna. Rzęsy stają się sprężyste i rozdzielone.

ANNA ROLF-SMUNIEWSKA,
product manager, Tenex

Jedyny tego tupu produkt dostępny w sklepach detalicznych. Mezoroller Dermo Future do mezoterapii mikroigłowej to urządzenie w kształcie ruchomego wałeczka z cienkimi mikroigłami, które służą do mikronakłuwania skóry. To najnowsza technologia, opracowana, aby zmusić skórę do samodzielnej, bardzo intensywnej odnowy i regeneracji poprzez naturalną indukcję kolagenu. Efektem działania mezorollera są mikrokanaliki w warstwie rogowej naskórka, które umożliwiają wniknięcie substancji aktywnych w głąb skóry. Skutkuje to widoczną redukcją zmarszczek oraz zapobiega powstawaniu nowych. W efekcie uzyskujemy długotrwałe wzmocnienie, zarówno skóry właściwej, jak i naskórka.

MAŁGORZATA CYMER,
wiceprezes firmy Cosmatrade

Aksamitna, jędrna cera to marzenie każdej kobiety. Stąd zainteresowanie unikalną formułą mikrodermabrazji arganowej Vital Derm, która pozwala pozbyć się martwego naskórka, odkrywając nową, jedwabiście gładką skórę. Klientki doceniły ten nowoczesny preparat, który dzięki zawartości mikrokryształków, delikatnie ściera kolejne warstwy starego naskórka, a zawartość bogatego w odżywcze składniki oleju arganowego regeneruje, wygładza linie i zmarszczki, aktywując procesy naturalnej odnowy komórkowej. Zachwycił je efekt – gładka skóra o młodzieńczym, promiennym wyglądzie.

AGNIESZKA SĘCZKOWSKA,
kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej, Golden Rose

Uwielbiana przez klientki Golden Rose wyjątkowa pomadka Velvett Matte Lipstick nadaje ustom aksamitne matowe wykończenie. Długo utrzymuje się na ustach. Doskonale się rozprowadza, a dzięki zawartości składników nawilżających oraz witaminie E dodatkowo je odżywia i nawilża. Prawdziwy must‑have sezonu to klasyczne czerwienie, eleganckie burgundy i naturalne odcienie nude.

MONIKA LATOSIŃSKA,
dyrektor ds. handlu i marketingu, Hean

Bestseller sprzedaży w okresie zimowym i wiosennym, kiedy skóra wymaga szczególnej pielęgnacji to peeling cukrowy Hean Slim no limit. Skutecznie odświeża i wygładza skórę. Złuszcza zrogowaciałe warstwy naskórka i oczyszcza pory. Poprawia jędrność i elastyczność skóry. Zapach świeżej limonki poprawia nastrój, działa energetyzująco. Dzięki sukcesowi sprzedażowemu peelingu cukrowego, serię wzbogaciła nowość – peeling ujędrniający Owocowe SPA z jagodą acai.


AGATA RAŹNIAK-JARCZOK,
product manager, Eurocosmetics

W niezmiennej recepturze, od lat 80. ubiegłego wieku, produkowany jest puder w kamieniu Constance Carroll. Klientki cenią sobie tę niezmienność oraz bogatą gamę kolorystyczną, która umożliwia idealne dopasowanie pudru do karnacji. Produkt znakomicie nadaje się do wykańczania makijażu, ale z powodzeniem może zastąpić nawet fluid – matuje, delikatnie wyrównuje koloryt skóry i przykrywa ewentualne niedoskonałości. Wśród jego wiernych użytkowniczek są zarówno młode dziewczyny, jak i dojrzałe panie.

AGNIESZKA LEWOCKA,
dyrektor generalny, JFenzi Perfume

Klasyka połączona z nowoczesnością. Siła i delikatność w jednym. W męskiej wodzie perfumowanej JFenzi Marine Men kwiat pomarańczy i cynamon, otoczony niezwykle słodką wanilią i kuszącą bergamotką, tworzą zmysłowe połączenie przełamane jednak energetyzującą miętą. Zapach idealny na zimowe dni i wieczory dla silnego mężczyzny, który potrafi zaskoczyć kobietę swą delikatnością.

MAGDALENA MIKŁASZ,
dyrektor sprzedaży, Bi-Art

Woda perfumowana Sport Champions to jedna z wielu kompozycji zapachowych w wyjątkowych i ciekawych butelkach. W kolekcji posiadamy wody w kształcie eleganckich damskich szpilek, torebek czy też sportowego motocykla.

KATARZYNA NEUGEBAUER,
ceo assistant, Famous Brands Distribution

Jeden z pierwszych produktów sygnowanych marką Louis Blanc, woda perfumowana dla kobiet My Phone, błyskawicznie zdobył miejsce na rynku perfumeryjnym. Klientkom od razu spodobał się nowoczesny design, a możliwość wyboru jednego z trzech nietuzinkowych zapachów pozwalała z przyjemnością sięgać po kolejną kolorystyczną wersję butelki. Wkrótce w sprzedaży pojawią się zestawy 2w1 i 4w1 oraz wersja 30 ml, idealna do torebki.


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2025 14:30
Korea Południowa wyprzedza USA i zostaje drugim największym eksporterem kosmetyków na świecie
K-beauty coraz bardziej rządzi światem.K. Bochner

Korea Południowa zajęła drugie miejsce w globalnym eksporcie kosmetyków, wyprzedzając Stany Zjednoczone i ustępując jedynie Francji – wynika z najnowszych danych Koreańskiego Stowarzyszenia Handlu Międzynarodowego (KITA). W okresie od stycznia do kwietnia 2025 roku Korea wyeksportowała kosmetyki o wartości 3,61 mld dolarów amerykańskich, podczas gdy USA osiągnęły wynik 3,57 mld dolarów. To pierwszy raz w historii, gdy Korea Południowa wyprzedziła Stany Zjednoczone w tym segmencie rynku.

Już w 2024 roku Korea wykazywała silny wzrost w eksporcie kosmetyków, osiągając wartość 10,3 mld dolarów i wyprzedzając Niemcy, co pozwoliło jej zająć trzecie miejsce w rankingu światowym. Wzrost ten był znacznie szybszy niż u konkurencji – eksport koreańskich kosmetyków wzrósł o 20,3 proc. rok do roku, podczas gdy Francja odnotowała 6,3 proc., a Stany Zjednoczone zaledwie 1,1 proc. W samym kwietniu 2025 roku Korea osiągnęła miesięczny eksport przekraczający 1 mld dolarów.

Wzrostowi eksportu sprzyjają zwłaszcza rynki wschodzące w Europie i na Bliskim Wschodzie. W okresie od stycznia do maja 2025 roku eksport do Polski zwiększył się aż o 121 proc. rok do roku, osiągając wartość 111,8 mln dolarów. Znaczący wzrost zanotowano również w przypadku Zjednoczonych Emiratów Arabskich – o 74 proc., do poziomu 99,3 mln dolarów.

Za sukcesem koreańskiego sektora kosmetycznego stoi ekspansja tzw. K-beauty, napędzana przez innowacyjność, przystępne ceny oraz skuteczny marketing cyfrowy. W miarę jak dojrzałe rynki stabilizują się, południowokoreańskie marki zdobywają pozycję w nowych regionach, takich jak Europa Wschodnia i Bliski Wschód, co znacząco wpływa na globalną pozycję Korei w handlu kosmetykami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
02.07.2025 12:51
Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach
W tym sezonie rzęsy odpoczywają od warstw tuszu IG Hailey Bieber

To, co zwraca przede wszystkim uwagę to fakt, że latem 2025 towarzyszyć nam będzie makijaż lekki, subtelny, zrobiony prawie "od niechcenia". Pożegnaliśmy mocny, wyrazisty róż na policzkach, jaki towarzyszył nam ubiegłego lata. Teraz – jak się wydaje –​ do łask powrócił make up bardziej minimalistyczny, skupiony na pielęgnacji skóry i ochronie jej przed promieniowaniem słonecznym.

Trendy (także te widoczne na social mediach) wskazują, że tego lata będziem skłaniać się ku makijażowi “noszalnemu”, bez mocno zarysowanych brwi, rzęs czy ust. Konsumentki szukać będą kosmetyków, pozwalających na pielęgnowanie skóry, skupienie się na jej zdrowym blasku i minimalizmie. 

Trend 1. Kremy koloryzujące z filtrem SPF

Dermatolodzy od dawna podkreślają, że najlepszą rzeczą, jaką można zrobić dla stanu swojej skóry, jej jędrności, gładkości i jak najpóźniejszym tworzeniu się zmarszczek, nie są zabiegi typu botoks czy wypełniacze, ale codzienne używanie kosmetyków z filtrem SPF. Taki trend od bardzo dawna obecny był w kosmetykach z Azji (głównie koreańskich), teraz zaczyna się coraz powszechniej przebijać do świadomości konsumentek na Zachodzie. 

Tradycyjne kremy przeciwsłoneczne i filtry SPF kupowało się najczęściej przed wyjazdem na wakacje – były one przeważnie albo zbyt tłuste, albo zbyt białe, aby nadawały się do noszenia na co dzień pod makijaż. Dlatego teraz prawie każda marka kosmetyczna wypuszcza swoją odpowiedź na ten problem: pigmentowane kremy z filtrem SPF.

Jednym z największych błędów w makijażu, jakie zauważam, jest to, że ludzie nie stosują filtrów SPF pod makijażem – podkreśla Charlotte Tilbury. – Bardzo ważne jest, aby stosować filtr SPF każdego dnia, nawet gdy na zewnątrz nie jest słonecznie, dlatego stworzyliśmy bazę podkładów z UV – dodaje popularna brytyjska specjalistka od makijażu i twórczyni marki.

Na wzrost tego trendu wpływa niesłabnąca popularność K-beauty, co przekłada się też na letnie trendy w make-upie. Nacisk kładziony jest na ochronę skóry i jej pielęgnację. 

W porównaniu z popularnymi do tej pory kremami BB lub CC, lekko napigmentowany krem z filtrem SPF jest lżejszy, zapewnia przy tym bardziej naturalny wygląd zgodny z trendem “no make-up, Dodatkowo, w przeciwieństwie do większości baz, im częściej się go stosuje, tym lepsze jest działanie na wygląd i kondycję skóry – zapobiegając przebarwieniom i zaczerwienieniom.

Trend 2. Oko w chłodnej oprawie

Po raz kolejny wraca nostalgia do początku lat 2000 – do łask powrócić mają kolory białe, lawendowe, błękity. “Tym razem jednak nie w wydaniu Paris Hilton, ale bardziej Hailey Bieber” – zaznacza portal theindustry.beauty.

Chociaż lodowo-chłodne cienie do powiek były niesamowicie popularne pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku XXI wieku, często były one kredowe, trudne do roztarcia – dodaje Tilbury.

Teraz, dzięki nowym formułom kosmetyków i technikom makijażu, “chłodne” oko na tle czystej cery i neutralnych ust może wyglądać elegancko i gustownie. Dla osób, które nie są przyzwyczajone do chłodnej kolorystyki makijażu, specjalistki mają wiele rad na włączenie nowych tonacji do dotyczasowych rutyn – np. zamiana ciepłych czy złotych odcieni na kolorystykę inspirowaną szarością, albo łączenie ich.

Trend 3. “Niewidzialne” rzęsy

Subtelne, prawie niezauważalne rzęsy stały się największym trendem tego lata. Noszenie makijażu pozbawionego maskary może budzić obawy u wielu osób – jednak jedno jest pewne: grube warstwy tuszu do rzęs i efektowne wachlarze sztucznych rzęs zdecydowanie nie są już na topie.

Makijażystka Mira Parmar określa ten trend jako „minimalistyczny look pozbawiony maskary lub z ledwo co widocznymi rzęsami”, który stał się hitem na czerwonych dywanach. Polubiły go takie gwiazdy, jak Zendaya, Sophie Turner, Hailey Bieber i Lily-Rose Depp.

– Ten niewymuszony styl daje rzęsom tak bardzo potrzebną przerwę od ciężkich produktów, wygląda naturalnie elegancko i oszczędza czas, dzięki czemu idealnie pasuje do estetyki „clean girl” – tłumaczy Parmar.

Jej zdaniem to może stać się czymś więcej, niż tylko sezonowym trendem. “To oznacza zmianę w kierunku naturalnego piękna i makijażu, który opiera się na autentyczności, minimalizmie i dbaniu o siebie” – dodaje ekspertka.

Trend 4. Usta bez (ostrych) granic

Mocne, zdecydowanie obrysowane konturówką usta o idealnym kształcie przestają być modne. Teraz na topie są usta o miękkim obrysie, “rozmyte”, pozornie nonszalanckie i subtelnie zaznaczone – zgodne z zasadami paryskiego szyku. 

Zdaniem specjalistek od makijażu, zmierzamy obecnie w kierunku bardziej transparentnych metod krycia, gdzie usta zaznaczone konturówką wypełnia się jedynie błyszczykiem. Naturalnie wyglądające usta, z lekkim połyskiem – to trend rosnący w bardzo szybkim tempie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 16:33