StoryEditor
Rynek i trendy
29.03.2015 00:00

Bestsellery miesiąca. Producenci polecają

JOANNA KOWALCZUK,
kierownik działu marketingu, Ziaja

Regularne stosowanie kremu Ziaja Masło Kakaowe przywraca skórze piękny wygląd i wyraźnie poprawia jej koloryt. Polecajmy go również przed opalaniem, także w solarium. Nawilża i zapobiega nadmiernej utracie wody, a przy tym regeneruje, wygładza i działa ochronnie na naskórek.


ANNA ROLF-SMUNIEWSKA,
dyrektor marketingu, Tenex

Witamina C polecana jest przez dermatologów na większość problemów z cerą. W naszej regenerującej kuracji DermoFuture Precision znalazła się ona w najwyższym, bo aż 30-proc. stężeniu. Dodatkowo mamy tu arbutynę, kwas hialuronowy, wyciąg z gorzkiej pomarańczy oraz glicerynę.

MAŁGORZATA SIECZKOWSKA,
marketing manager, Nivea Polska

Pielęgnacyjna formuła płynu micelarnego 3 w 1 Nivea Sensitive oczyszcza, usuwa makijaż i nawilża skórę. Nie narusza naturalnej bariery skóry, nie przesusza jej i ma właściwości odświeżające.  Służy wielu osobom, gdyż nie zawiera substancji zapachowych, barwników i parabenów.

RENATA CISZEWSKA-KŁOSIŃSKA,
dyrektor marketingu, Delia Cosmetics

Koniec zniszczonych włosów! Kuracja keratynowa Delia Cameleo, dzięki biomimetycznej keratynie Keramimic 2.0, pomaga zregenerować zniszczone włosy, wnikając bezpośrednio w najbardziej uszkodzone miejsca i kompleksowo odbudowując ich strukturę.

AGNIESZKA HRYCAJ,
kierownik działu wdrożeń
i rozwoju produktu marki Tołpa

Skóra naczyniowa jest zaczerwieniona i podrażniona. Tym swoim „czerwonym światłem” prosi nas o pomoc. Dlatego regenerujący krem na naczynka tołpa: green, naczynka łagodzi zaczerwienienia i regeneruje podrażnioną skórę. Wyrównuje koloryt, nawilża i eliminuje uczucie ściągnięcia. Delikatnie maskuje zaczerwienienia dzięki zawartości naturalnego, zielonego barwnika. Chroni przed niekorzystnym wpływem czynników zewnętrznych.

AGNIESZKA SĘCZKOWSKA,
kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej,
Golden Rose

Wiele kobiet od razu pokochało odżywkę Black Diamond Hardener. Jej formuła opiera się na cząsteczkach czarnego diamentu, co zapewnia paznokciom wyjątkową wytrzymałość. Po zastosowaniu odżywki powstaje twarda i błyszcząca powłoka, dzięki której paznokcie przestają się łamać i rozdwajać. Użytkownicy produktu doceniają formułę pozbawioną szkodliwego formaldehydu, dbp i toluenu.

JUSTYNA BERNAT,
marketing manager,
Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Przyjemna w użyciu lekka emulsja o działaniu ujędrniającym, nawilżającym i przeciwzmarszczkowym to przeciwzmarszczkowy krem Floslek Anti-Aging Kuracja Hialuronowa z drobnocząsteczkowym kwasem hialuronowym. Doskonale nawilża, poprawia elastyczność i gładkość skóry. Doceniony został przez konsumentów – nagrodzony złotym medalem w badaniu konsumenckim Najlepszy Produkt 2014 w kategorii pielęgnacji twarzy.

MAJA JÓZEFOWICZ,
brand manager, Henkel Beauty Care

Kobiety chcą, by ich fryzura pozostawała w tym samym idealnym kształcie od rana aż do późnego wieczora. Obowiązującym trendem jest przy tym naturalność, a sztywne włosy to główny powód, dla którego rezygnujemy z używania produktów do stylizacji. Nowa linia Taft Perfect Flex z płynną elastyną to połączenie idealnej wprost elastyczności i 100% utrwalenia fryzury.

DARIUSZ MARCINIAK,
dyrektor handlowy, Top Choice

Wiosenna kolekcja kosmetyczek została wykonana z zastosowaniem niezwykle oryginalnego materiału, którego struktura oraz ciekawe wzornictwo natychmiast przypadło do gustu naszym klientom. Seria kosmetyczek „Ażur” zawiera ponad 10 wzorów o różnej wielkości i funkcjonalności, dostępnych w dwóch kolorach.

JUSTYNA KĘDZIERSKA-SKRZYDLAK,
corporate communication,
Henkel Beauty Care

Nieważne, czy włosy mają być potargane, rozwichrzone, czy poskromione i proste. Najważniejsze, aby były matowe! Wystarczy rozetrzeć pastę Got2b beach boy między palcami i stylizować poszczególne pasma włosów w dowolnym, ulubionym stylu. Pasta jest matująca i zapewnia umiarkowane utrwalenie.

KATARZYNA GAŁEK,
product manager, L’Oréal Paris 

Tysiące Polek zaufało i potwierdza skuteczność kremu anti-age Revitalift Laser X3. To unikalny produkt, którego działanie porównano z sesją lasera frakcyjnego CO2. Modeluje kontur twarzy, wypełnia skórę i przywraca jej gęstość dzięki formule zawierającej aktywne składniki: Pro-Xylane oraz kwas hialuronowy.


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
30.10.2025 14:50
Inquiry: coraz więcej Polek stawia na naturalność, co dziesiąta z nich nie robi makijażu [RAPORT]
Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godzinyHebe mat.pras.

Nowy raport Inquiry pokazuje, że dla współczesnych Polek uroda to coś więcej niż makijaż. Stawiamy na zdrowie, równowagę i świadomą pielęgnację, choć po kosmetyki nadal sięgamy chętnie i regularnie. Aż 87 proc. Polek wykonuje makijaż przynajmniej sporadycznie, a połowa robi to kilka razy w tygodniu – wynika z najnowszego raportu agencji Inquiry.

Choć chętnie sięgamy po kosmetyki, coraz częściej jesteśmy świadomi, że prawdziwe piękno zaczyna się od zdrowego stylu życia, a więc odpowiedniej diety i ruchu. Współczesne Polki dbają o siebie kompleksowo, łącząc pielęgnację z troską o samopoczucie, kondycję i równowagę. Coraz częściej postrzegamy urodę nie tylko jako efekt makijażu czy kosmetyków, ale jako odzwierciedlenie naszego stylu życia, energii i pewności siebie.

Świadomi i pragmatyczni konsumenci

Polacy podchodzą do kosmetyków z rozsądkiem. Najważniejsze są dla nas skuteczność i funkcjonalność produktu (75 proc.), a także jakość ponad ilość (71 proc.). Co ciekawe, aż 63 proc. badanych uważa, że dieta i ruch mają większy wpływ na urodę niż kosmetyki czy zabiegi pielęgnacyjne.

Z wiekiem rośnie nasze przywiązanie do prostoty. Starsi konsumenci wybierają wprawdzie mniej produktów, ale zwracają większą uwagę na ich skuteczność. Młodsi natomiast częściej eksperymentują i zmieniają kosmetyki, podążając za trendami.

Dorośli Polacy pozostają jednak ostrożni wobec kosmetyków dla dzieci. Wśród objętych badaniem respondentów, 6 na 10 osób nie akceptuje stosowania przez najmłodszych makijażu czy pielęgnacji z użyciem aktywnych składników

Makijaż – rytuał, sposób na pewność siebie i relaks

Makijaż to codzienność dla większości Polek. Co czwarta kobieta maluje się każdego dnia, najczęściej w wieku 35-44 lata. Dla dojrzałych pokoleń makijaż to sposób na poprawę wyglądu i samopoczucia. Dla młodszych jest to wyraz emocji i narzędzie budowania pewności siebie.

Osoby w wieku 18-24 lata traktują go także jako formę relaksu i ekspresji. Coraz więcej kobiet stawia też na naturalność, co dziesiąta Polka w ogóle nie wykonuje makijażu, uważając, że naturalny wygląd jest piękniejszy. 

Najczęściej wybieramy lekki, dzienny makijaż (54 proc.), a połowa malujących się Polek poświęca mu więcej czasu i dba o jego staranność. Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godziny. 

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Co ciekawe, co piąty mężczyzna w Polsce przyznaje, że również się maluje – choć sporadycznie.

Najpopularniejsze produkty wśród Polaków to:

  • tusz do rzęs (68 proc.),
  • szminka lub pomadka (52 proc.),
  • podkład (51 proc.),
  • puder (46 proc.),
  • cień do powiek (44 proc.).

Młodsi częściej sięgają po błyszczyk, korektor, rozświetlacz czy bronzer, natomiast starsi decydują się na klasyczne kosmetyki jak tusz, cień czy kredka. Wśród ulubionych marek dominują L’Oréal, Eveline i Avon.

Skąd czerpiemy wiedzę o kosmetykach?

Najczęściej z doświadczeń własnych, opinii znajomych oraz internetu. Blisko 20 proc. badany szuka informacji o makijażu i pielęgnacji w mediach społecznościowych, a wśród najmłodszych kobiet to główne źródło inspiracji. 

Również influencerzy mają coraz większy wpływ na nasze wybory. Jak pokazują wyniki raportu, wiedzę od nich czerpie co piąty respondent, a najbardziej rozpoznawalną twórczynią w tej kategorii pozostaje Red Lipstick Monster.

Świat kosmetyków to nie tylko produkty, ale codzienne rytuały, emocje i sposób wyrażania siebie. Warto przyglądać się temu, jak zmieniają się nasze nawyki, bo pokazują one, co naprawdę liczy się dla Polaków w pielęgnacji i urodzie – podsumowuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Inquiry jest polską agencją badawczą specjalizującą się w analizie rynku, konsumentów i marek. Firma dostarcza wiedzę, która pomaga biznesowi podejmować trafne decyzje i skutecznie odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów

Badanie zostało zrealizowane w 2025 r. na reprezentatywnej próbie 1202 dorosłych Polaków metodą CAWI. Partnerem raportu jest Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 20:36