StoryEditor
Rynek i trendy
30.11.2014 00:00

Bestsellery października 2014

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.


Łukasz Barbacki,   
dyrektor eksportu i sprzedaży
detalicznej, Beliso
HIT!  Kompleksowa kuracja przeciw wypadaniu włosów CeceMED Prevent Hair Loss

Wypadanie włosów zajmuje wśród problemów skórno-włosowych pierwsze miejsce, zarówno w aspekcie liczby osób nim dotkniętych, jak też i trudności terapii. Większość klientów szuka złożonych rozwiązań, zdając sobie sprawę z tego, że prosty szampon nie będzie skutecznym antidotum. Linia kosmetyków przeciw wypadaniu włosów marki Cece of Sweden daje klientom kompleksową terapię, a sklepom sprzedającym tę serię wiernego klienta przez minimum kilka miesięcy. 


Agnieszka Lewocka,
dyrektor generalny,
JFenzi Perfume 
HIT!  Damska woda JFenzi Lili Elegance
Nowe wcielenie niezwykle popularnej Lili Ardagio Women. Ten zapach spodobał się kobietom ambitnym, pewnym siebie oraz ceniącym luksus i elegancję. Na pierwszy plan wysuwa się wyrazista woń czarnej porzeczki przełamana jednak kwiatowymi akcentami. Zmysłowość zapachu uwydatnia się za sprawą wanilii, paczuli i nut drzewnych. Całość idealnie wkomponowuje się w chłodne, jesienno-zimowe dni, otulając swą intensywnością przez długi czas.

Ewa Angrocka,    
junior product manager
Garnier Face Care,
L’Oréal Polska
HIT!  Płyn micelarny Garnier 3w1 
Jest jednym z najczęściej wybieranych produktów do oczyszczania twarzy w Polsce. Ten kosmetyk to wygodny sposób, by usunąć makijaż oraz oczyścić i ukoić skórę. Dostępny w dużej butelce o pojemności 400 ml, starcza na długo: nawet do 200 aplikacji na wacikach kosmetycznych. 

Katarzyna Olędzka,      
kierownik marketingu,
Verona Products Prefessional
HIT!  Podkład Mineral Ingrid Silk & Lift 
Podkłady to najlepiej sprzedające się produkty Ingrid. Hitem sprzedażowym w sezonie jesiennym okazał się jedwabisty fluid Mineral Silk & Lift o długotrwałym działaniu nawilżająco-wygładzającym. Zapewnia świeży i młody wygląd na wiele godzin, idealnie maskując wszelkie nierówności i niedoskonałości cery. 

Małgorzata Kowalska,      
PR manager marki Like Malizia,
Asco
HIT!  Like Malizia So Sweet
Lekkie, słodkie nuty zapachowe trafiły w gusta Polek. Mandarynka i porzeczka wyczuwalne są zaraz po otwarciu flakonika. Słodko-cierpki  aromat unosi się, aby  w nucie serca  eksplodować  świeżością  róży i passiflory, a potem, w nucie bazy, uspokoić bardzo delikatną kremową wanilią. Trudno się oprzeć jej urokowi. 

Karina Kozerska,  
dyrektor marketingu,
Eveline Cosmetics
HIT!  Innowacyjne, skoncentrowane serum do rzęs Eveline 5 w 1 SOS Lash Booster
Za sukcesem produktu stoją specjalnie wyselekcjonowane składniki aktywne. Kwas hialuronowy stymuluje wzrost rzęs. Olejek arganowy regeneruje, wzmacnia i chroni włókna włosa przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych. Natomiast d-panthenol pogrubia włókno włosa, nadaje połysk, chroni, regeneruje i wzmacnia rzęsy od nasady aż po same końce. 

Anna Rolf-Smuniewska,     
product manager,
Tenex
HIT!  Zabieg mezoterapii igłowej z mezzorollerem DermoFuture Precision
Zamiast drogich przeciwzmarszczkowych kuracji  w gabinecie, zabieg mezoterapii można teraz wykonać samemu w domu za cenę 140 zł. To ogromna oszczędność i wygoda. Ten innowacyjny zestaw do zabiegu odmładzająco-regenerującego przywraca, zanikającą w procesie starzenia się skóry, zdolność wytwarzania kolagenu.  

Barbara Zapisek,     
kierownik działu rozwoju,
Mincer Pharma
HIT!  Zestaw Świąteczny Mincer Pharma Argan Gold
Produkty wykorzystujące właściwości olejku arganowego cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Krem do stosowania na dzień i noc, dzięki któremu cera staje się gładsza, bardziej ożywiona i wypoczęta oraz 100% czysty olejek arganowy o niezwykłych właściwościach nawilżających, ujędrniających i napinających do kupienia w jednym zestawie z maseczką jako gratis bardzo podoba się konsumentkom. 

Ralf Drees,      
dyrektor sprzedaży, Lornamead,
www.cd-koerperpflege.de
HIT!  Dezodorant CD lilia wodna
Zapewnia długotrwałe uczucie świeżości i 24-godzinną ochronę. Nie zawiera soli aluminium. Marka CD pozycjonuje się jasno w dynamicznie rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze. Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, olejów mineralnych, sztucznych barwników, parabenów oraz składników pochodzenia zwierzęcego. Produkt ceniony jest szczególnie przez osoby o wrażliwej skórze. 

Agnieszka Sęczkowska, 
wizażystka,
Golden Rose
HIT!  Lakiery Golden Rose Rich Color
Bardzo lubiana seria wysokiej jakości lakierów do paznokci. Wygodny, szeroki pędzelek zapewnia idealne rozprowadzenie lakieru, tworząc profesjonalną stylizację pozbawioną smug. Długotrwała formuła gwarantuje wyjątkową trwałość, dzięki czemu lakier jest odporny na odpryskiwania. W tym sezonie królują zgaszone szarości, ciepłe brązy, klasyczne odcienie czerwieni i wiśni.  

Dariusz Marciniak,    
dyrektor handlowy,
Top Choice
HIT!  Lusterka kompaktowe Top Choice
Wprowadzenie na rynek kilkudziesięciu nowych wzorów lusterek kompaktowych z atrakcyjnymi  motywami graficznymi zamieszczonymi na plastikowych i metalowych obudowach o różnych kształtach, to odpowiedź na aktualne potrzeby naszych konsumentek, która precyzyjnie trafiła w ich gusta. To również doskonałe uzupełnienie oferty handlowej w okresie zbliżającego się karnawału. 

Katarzyna Butrymowicz-Knap,
dyrektor marketingu,
Bielenda Kosmetyki Naturalne
HIT! Masło do ciała Bielenda Appetizing Body SPA Wanilia & Pistacja
Zapach kosmetyku ma duży wpływ na preferencje zakupowe konsumentów. Potwierdzeniem tego jest nasz najnowszy hit sprzedażowy. Intensywny zapach słodkiej wanilii z nutą orzechowej pistacji koi zmysły oraz wprowadza w stan relaksu i harmonii. To idealne rozwiązanie, aby umilić sobie zimowe wieczory. Bogata konsystencja produktu zapewnia skórze wyjątkową miękkość, koi i łagodzi podrażnienia, a także likwiduje uczucie suchości. 

Aleksandra Kochanowska,
brand category manager
AA Cosmetics, Oceanic
 
HIT!  Krem AA Mezzolaser Express  Effect
Jest odpowiedzią na potrzeby kobiet, które oczekują od codziennej pielęgnacji natychmiastowych i widocznych rezultatów. Błyskawicznie wygładza skórę i maskuje wszelkie niedoskonałości. Daje efekt „blur”, tworząc na skórze przezroczystą warstwę, która odbija światło, maskuje pory i przebarwienia oraz zmniejsza widoczność zmarszczek. Może być stosowany zamiast kremu lub  jako baza pod makijaż. Absolutny must-have tego sezonu!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2025 14:30
Korea Południowa wyprzedza USA i zostaje drugim największym eksporterem kosmetyków na świecie
K-beauty coraz bardziej rządzi światem.K. Bochner

Korea Południowa zajęła drugie miejsce w globalnym eksporcie kosmetyków, wyprzedzając Stany Zjednoczone i ustępując jedynie Francji – wynika z najnowszych danych Koreańskiego Stowarzyszenia Handlu Międzynarodowego (KITA). W okresie od stycznia do kwietnia 2025 roku Korea wyeksportowała kosmetyki o wartości 3,61 mld dolarów amerykańskich, podczas gdy USA osiągnęły wynik 3,57 mld dolarów. To pierwszy raz w historii, gdy Korea Południowa wyprzedziła Stany Zjednoczone w tym segmencie rynku.

Już w 2024 roku Korea wykazywała silny wzrost w eksporcie kosmetyków, osiągając wartość 10,3 mld dolarów i wyprzedzając Niemcy, co pozwoliło jej zająć trzecie miejsce w rankingu światowym. Wzrost ten był znacznie szybszy niż u konkurencji – eksport koreańskich kosmetyków wzrósł o 20,3 proc. rok do roku, podczas gdy Francja odnotowała 6,3 proc., a Stany Zjednoczone zaledwie 1,1 proc. W samym kwietniu 2025 roku Korea osiągnęła miesięczny eksport przekraczający 1 mld dolarów.

Wzrostowi eksportu sprzyjają zwłaszcza rynki wschodzące w Europie i na Bliskim Wschodzie. W okresie od stycznia do maja 2025 roku eksport do Polski zwiększył się aż o 121 proc. rok do roku, osiągając wartość 111,8 mln dolarów. Znaczący wzrost zanotowano również w przypadku Zjednoczonych Emiratów Arabskich – o 74 proc., do poziomu 99,3 mln dolarów.

Za sukcesem koreańskiego sektora kosmetycznego stoi ekspansja tzw. K-beauty, napędzana przez innowacyjność, przystępne ceny oraz skuteczny marketing cyfrowy. W miarę jak dojrzałe rynki stabilizują się, południowokoreańskie marki zdobywają pozycję w nowych regionach, takich jak Europa Wschodnia i Bliski Wschód, co znacząco wpływa na globalną pozycję Korei w handlu kosmetykami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
02.07.2025 12:51
Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach
W tym sezonie rzęsy odpoczywają od warstw tuszu IG Hailey Bieber

To, co zwraca przede wszystkim uwagę to fakt, że latem 2025 towarzyszyć nam będzie makijaż lekki, subtelny, zrobiony prawie "od niechcenia". Pożegnaliśmy mocny, wyrazisty róż na policzkach, jaki towarzyszył nam ubiegłego lata. Teraz – jak się wydaje –​ do łask powrócił make up bardziej minimalistyczny, skupiony na pielęgnacji skóry i ochronie jej przed promieniowaniem słonecznym.

Trendy (także te widoczne na social mediach) wskazują, że tego lata będziem skłaniać się ku makijażowi “noszalnemu”, bez mocno zarysowanych brwi, rzęs czy ust. Konsumentki szukać będą kosmetyków, pozwalających na pielęgnowanie skóry, skupienie się na jej zdrowym blasku i minimalizmie. 

Trend 1. Kremy koloryzujące z filtrem SPF

Dermatolodzy od dawna podkreślają, że najlepszą rzeczą, jaką można zrobić dla stanu swojej skóry, jej jędrności, gładkości i jak najpóźniejszym tworzeniu się zmarszczek, nie są zabiegi typu botoks czy wypełniacze, ale codzienne używanie kosmetyków z filtrem SPF. Taki trend od bardzo dawna obecny był w kosmetykach z Azji (głównie koreańskich), teraz zaczyna się coraz powszechniej przebijać do świadomości konsumentek na Zachodzie. 

Tradycyjne kremy przeciwsłoneczne i filtry SPF kupowało się najczęściej przed wyjazdem na wakacje – były one przeważnie albo zbyt tłuste, albo zbyt białe, aby nadawały się do noszenia na co dzień pod makijaż. Dlatego teraz prawie każda marka kosmetyczna wypuszcza swoją odpowiedź na ten problem: pigmentowane kremy z filtrem SPF.

Jednym z największych błędów w makijażu, jakie zauważam, jest to, że ludzie nie stosują filtrów SPF pod makijażem – podkreśla Charlotte Tilbury. – Bardzo ważne jest, aby stosować filtr SPF każdego dnia, nawet gdy na zewnątrz nie jest słonecznie, dlatego stworzyliśmy bazę podkładów z UV – dodaje popularna brytyjska specjalistka od makijażu i twórczyni marki.

Na wzrost tego trendu wpływa niesłabnąca popularność K-beauty, co przekłada się też na letnie trendy w make-upie. Nacisk kładziony jest na ochronę skóry i jej pielęgnację. 

W porównaniu z popularnymi do tej pory kremami BB lub CC, lekko napigmentowany krem z filtrem SPF jest lżejszy, zapewnia przy tym bardziej naturalny wygląd zgodny z trendem “no make-up, Dodatkowo, w przeciwieństwie do większości baz, im częściej się go stosuje, tym lepsze jest działanie na wygląd i kondycję skóry – zapobiegając przebarwieniom i zaczerwienieniom.

Trend 2. Oko w chłodnej oprawie

Po raz kolejny wraca nostalgia do początku lat 2000 – do łask powrócić mają kolory białe, lawendowe, błękity. “Tym razem jednak nie w wydaniu Paris Hilton, ale bardziej Hailey Bieber” – zaznacza portal theindustry.beauty.

Chociaż lodowo-chłodne cienie do powiek były niesamowicie popularne pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku XXI wieku, często były one kredowe, trudne do roztarcia – dodaje Tilbury.

Teraz, dzięki nowym formułom kosmetyków i technikom makijażu, “chłodne” oko na tle czystej cery i neutralnych ust może wyglądać elegancko i gustownie. Dla osób, które nie są przyzwyczajone do chłodnej kolorystyki makijażu, specjalistki mają wiele rad na włączenie nowych tonacji do dotyczasowych rutyn – np. zamiana ciepłych czy złotych odcieni na kolorystykę inspirowaną szarością, albo łączenie ich.

Trend 3. “Niewidzialne” rzęsy

Subtelne, prawie niezauważalne rzęsy stały się największym trendem tego lata. Noszenie makijażu pozbawionego maskary może budzić obawy u wielu osób – jednak jedno jest pewne: grube warstwy tuszu do rzęs i efektowne wachlarze sztucznych rzęs zdecydowanie nie są już na topie.

Makijażystka Mira Parmar określa ten trend jako „minimalistyczny look pozbawiony maskary lub z ledwo co widocznymi rzęsami”, który stał się hitem na czerwonych dywanach. Polubiły go takie gwiazdy, jak Zendaya, Sophie Turner, Hailey Bieber i Lily-Rose Depp.

– Ten niewymuszony styl daje rzęsom tak bardzo potrzebną przerwę od ciężkich produktów, wygląda naturalnie elegancko i oszczędza czas, dzięki czemu idealnie pasuje do estetyki „clean girl” – tłumaczy Parmar.

Jej zdaniem to może stać się czymś więcej, niż tylko sezonowym trendem. “To oznacza zmianę w kierunku naturalnego piękna i makijażu, który opiera się na autentyczności, minimalizmie i dbaniu o siebie” – dodaje ekspertka.

Trend 4. Usta bez (ostrych) granic

Mocne, zdecydowanie obrysowane konturówką usta o idealnym kształcie przestają być modne. Teraz na topie są usta o miękkim obrysie, “rozmyte”, pozornie nonszalanckie i subtelnie zaznaczone – zgodne z zasadami paryskiego szyku. 

Zdaniem specjalistek od makijażu, zmierzamy obecnie w kierunku bardziej transparentnych metod krycia, gdzie usta zaznaczone konturówką wypełnia się jedynie błyszczykiem. Naturalnie wyglądające usta, z lekkim połyskiem – to trend rosnący w bardzo szybkim tempie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 16:41