StoryEditor
Rynek i trendy
30.11.2014 00:00

Bestsellery października 2014

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.


Łukasz Barbacki,   
dyrektor eksportu i sprzedaży
detalicznej, Beliso
HIT!  Kompleksowa kuracja przeciw wypadaniu włosów CeceMED Prevent Hair Loss

Wypadanie włosów zajmuje wśród problemów skórno-włosowych pierwsze miejsce, zarówno w aspekcie liczby osób nim dotkniętych, jak też i trudności terapii. Większość klientów szuka złożonych rozwiązań, zdając sobie sprawę z tego, że prosty szampon nie będzie skutecznym antidotum. Linia kosmetyków przeciw wypadaniu włosów marki Cece of Sweden daje klientom kompleksową terapię, a sklepom sprzedającym tę serię wiernego klienta przez minimum kilka miesięcy. 


Agnieszka Lewocka,
dyrektor generalny,
JFenzi Perfume 
HIT!  Damska woda JFenzi Lili Elegance
Nowe wcielenie niezwykle popularnej Lili Ardagio Women. Ten zapach spodobał się kobietom ambitnym, pewnym siebie oraz ceniącym luksus i elegancję. Na pierwszy plan wysuwa się wyrazista woń czarnej porzeczki przełamana jednak kwiatowymi akcentami. Zmysłowość zapachu uwydatnia się za sprawą wanilii, paczuli i nut drzewnych. Całość idealnie wkomponowuje się w chłodne, jesienno-zimowe dni, otulając swą intensywnością przez długi czas.

Ewa Angrocka,    
junior product manager
Garnier Face Care,
L’Oréal Polska
HIT!  Płyn micelarny Garnier 3w1 
Jest jednym z najczęściej wybieranych produktów do oczyszczania twarzy w Polsce. Ten kosmetyk to wygodny sposób, by usunąć makijaż oraz oczyścić i ukoić skórę. Dostępny w dużej butelce o pojemności 400 ml, starcza na długo: nawet do 200 aplikacji na wacikach kosmetycznych. 

Katarzyna Olędzka,      
kierownik marketingu,
Verona Products Prefessional
HIT!  Podkład Mineral Ingrid Silk & Lift 
Podkłady to najlepiej sprzedające się produkty Ingrid. Hitem sprzedażowym w sezonie jesiennym okazał się jedwabisty fluid Mineral Silk & Lift o długotrwałym działaniu nawilżająco-wygładzającym. Zapewnia świeży i młody wygląd na wiele godzin, idealnie maskując wszelkie nierówności i niedoskonałości cery. 

Małgorzata Kowalska,      
PR manager marki Like Malizia,
Asco
HIT!  Like Malizia So Sweet
Lekkie, słodkie nuty zapachowe trafiły w gusta Polek. Mandarynka i porzeczka wyczuwalne są zaraz po otwarciu flakonika. Słodko-cierpki  aromat unosi się, aby  w nucie serca  eksplodować  świeżością  róży i passiflory, a potem, w nucie bazy, uspokoić bardzo delikatną kremową wanilią. Trudno się oprzeć jej urokowi. 

Karina Kozerska,  
dyrektor marketingu,
Eveline Cosmetics
HIT!  Innowacyjne, skoncentrowane serum do rzęs Eveline 5 w 1 SOS Lash Booster
Za sukcesem produktu stoją specjalnie wyselekcjonowane składniki aktywne. Kwas hialuronowy stymuluje wzrost rzęs. Olejek arganowy regeneruje, wzmacnia i chroni włókna włosa przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych. Natomiast d-panthenol pogrubia włókno włosa, nadaje połysk, chroni, regeneruje i wzmacnia rzęsy od nasady aż po same końce. 

Anna Rolf-Smuniewska,     
product manager,
Tenex
HIT!  Zabieg mezoterapii igłowej z mezzorollerem DermoFuture Precision
Zamiast drogich przeciwzmarszczkowych kuracji  w gabinecie, zabieg mezoterapii można teraz wykonać samemu w domu za cenę 140 zł. To ogromna oszczędność i wygoda. Ten innowacyjny zestaw do zabiegu odmładzająco-regenerującego przywraca, zanikającą w procesie starzenia się skóry, zdolność wytwarzania kolagenu.  

Barbara Zapisek,     
kierownik działu rozwoju,
Mincer Pharma
HIT!  Zestaw Świąteczny Mincer Pharma Argan Gold
Produkty wykorzystujące właściwości olejku arganowego cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Krem do stosowania na dzień i noc, dzięki któremu cera staje się gładsza, bardziej ożywiona i wypoczęta oraz 100% czysty olejek arganowy o niezwykłych właściwościach nawilżających, ujędrniających i napinających do kupienia w jednym zestawie z maseczką jako gratis bardzo podoba się konsumentkom. 

Ralf Drees,      
dyrektor sprzedaży, Lornamead,
www.cd-koerperpflege.de
HIT!  Dezodorant CD lilia wodna
Zapewnia długotrwałe uczucie świeżości i 24-godzinną ochronę. Nie zawiera soli aluminium. Marka CD pozycjonuje się jasno w dynamicznie rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze. Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, olejów mineralnych, sztucznych barwników, parabenów oraz składników pochodzenia zwierzęcego. Produkt ceniony jest szczególnie przez osoby o wrażliwej skórze. 

Agnieszka Sęczkowska, 
wizażystka,
Golden Rose
HIT!  Lakiery Golden Rose Rich Color
Bardzo lubiana seria wysokiej jakości lakierów do paznokci. Wygodny, szeroki pędzelek zapewnia idealne rozprowadzenie lakieru, tworząc profesjonalną stylizację pozbawioną smug. Długotrwała formuła gwarantuje wyjątkową trwałość, dzięki czemu lakier jest odporny na odpryskiwania. W tym sezonie królują zgaszone szarości, ciepłe brązy, klasyczne odcienie czerwieni i wiśni.  

Dariusz Marciniak,    
dyrektor handlowy,
Top Choice
HIT!  Lusterka kompaktowe Top Choice
Wprowadzenie na rynek kilkudziesięciu nowych wzorów lusterek kompaktowych z atrakcyjnymi  motywami graficznymi zamieszczonymi na plastikowych i metalowych obudowach o różnych kształtach, to odpowiedź na aktualne potrzeby naszych konsumentek, która precyzyjnie trafiła w ich gusta. To również doskonałe uzupełnienie oferty handlowej w okresie zbliżającego się karnawału. 

Katarzyna Butrymowicz-Knap,
dyrektor marketingu,
Bielenda Kosmetyki Naturalne
HIT! Masło do ciała Bielenda Appetizing Body SPA Wanilia & Pistacja
Zapach kosmetyku ma duży wpływ na preferencje zakupowe konsumentów. Potwierdzeniem tego jest nasz najnowszy hit sprzedażowy. Intensywny zapach słodkiej wanilii z nutą orzechowej pistacji koi zmysły oraz wprowadza w stan relaksu i harmonii. To idealne rozwiązanie, aby umilić sobie zimowe wieczory. Bogata konsystencja produktu zapewnia skórze wyjątkową miękkość, koi i łagodzi podrażnienia, a także likwiduje uczucie suchości. 

Aleksandra Kochanowska,
brand category manager
AA Cosmetics, Oceanic
 
HIT!  Krem AA Mezzolaser Express  Effect
Jest odpowiedzią na potrzeby kobiet, które oczekują od codziennej pielęgnacji natychmiastowych i widocznych rezultatów. Błyskawicznie wygładza skórę i maskuje wszelkie niedoskonałości. Daje efekt „blur”, tworząc na skórze przezroczystą warstwę, która odbija światło, maskuje pory i przebarwienia oraz zmniejsza widoczność zmarszczek. Może być stosowany zamiast kremu lub  jako baza pod makijaż. Absolutny must-have tego sezonu!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
30.10.2025 14:50
Inquiry: coraz więcej Polek stawia na naturalność, co dziesiąta z nich nie robi makijażu [RAPORT]
Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godzinyHebe mat.pras.

Nowy raport Inquiry pokazuje, że dla współczesnych Polek uroda to coś więcej niż makijaż. Stawiamy na zdrowie, równowagę i świadomą pielęgnację, choć po kosmetyki nadal sięgamy chętnie i regularnie. Aż 87 proc. Polek wykonuje makijaż przynajmniej sporadycznie, a połowa robi to kilka razy w tygodniu – wynika z najnowszego raportu agencji Inquiry.

Choć chętnie sięgamy po kosmetyki, coraz częściej jesteśmy świadomi, że prawdziwe piękno zaczyna się od zdrowego stylu życia, a więc odpowiedniej diety i ruchu. Współczesne Polki dbają o siebie kompleksowo, łącząc pielęgnację z troską o samopoczucie, kondycję i równowagę. Coraz częściej postrzegamy urodę nie tylko jako efekt makijażu czy kosmetyków, ale jako odzwierciedlenie naszego stylu życia, energii i pewności siebie.

Świadomi i pragmatyczni konsumenci

Polacy podchodzą do kosmetyków z rozsądkiem. Najważniejsze są dla nas skuteczność i funkcjonalność produktu (75 proc.), a także jakość ponad ilość (71 proc.). Co ciekawe, aż 63 proc. badanych uważa, że dieta i ruch mają większy wpływ na urodę niż kosmetyki czy zabiegi pielęgnacyjne.

Z wiekiem rośnie nasze przywiązanie do prostoty. Starsi konsumenci wybierają wprawdzie mniej produktów, ale zwracają większą uwagę na ich skuteczność. Młodsi natomiast częściej eksperymentują i zmieniają kosmetyki, podążając za trendami.

Dorośli Polacy pozostają jednak ostrożni wobec kosmetyków dla dzieci. Wśród objętych badaniem respondentów, 6 na 10 osób nie akceptuje stosowania przez najmłodszych makijażu czy pielęgnacji z użyciem aktywnych składników

Makijaż – rytuał, sposób na pewność siebie i relaks

Makijaż to codzienność dla większości Polek. Co czwarta kobieta maluje się każdego dnia, najczęściej w wieku 35-44 lata. Dla dojrzałych pokoleń makijaż to sposób na poprawę wyglądu i samopoczucia. Dla młodszych jest to wyraz emocji i narzędzie budowania pewności siebie.

Osoby w wieku 18-24 lata traktują go także jako formę relaksu i ekspresji. Coraz więcej kobiet stawia też na naturalność, co dziesiąta Polka w ogóle nie wykonuje makijażu, uważając, że naturalny wygląd jest piękniejszy. 

Najczęściej wybieramy lekki, dzienny makijaż (54 proc.), a połowa malujących się Polek poświęca mu więcej czasu i dba o jego staranność. Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godziny. 

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Co ciekawe, co piąty mężczyzna w Polsce przyznaje, że również się maluje – choć sporadycznie.

Najpopularniejsze produkty wśród Polaków to:

  • tusz do rzęs (68 proc.),
  • szminka lub pomadka (52 proc.),
  • podkład (51 proc.),
  • puder (46 proc.),
  • cień do powiek (44 proc.).

Młodsi częściej sięgają po błyszczyk, korektor, rozświetlacz czy bronzer, natomiast starsi decydują się na klasyczne kosmetyki jak tusz, cień czy kredka. Wśród ulubionych marek dominują L’Oréal, Eveline i Avon.

Skąd czerpiemy wiedzę o kosmetykach?

Najczęściej z doświadczeń własnych, opinii znajomych oraz internetu. Blisko 20 proc. badany szuka informacji o makijażu i pielęgnacji w mediach społecznościowych, a wśród najmłodszych kobiet to główne źródło inspiracji. 

Również influencerzy mają coraz większy wpływ na nasze wybory. Jak pokazują wyniki raportu, wiedzę od nich czerpie co piąty respondent, a najbardziej rozpoznawalną twórczynią w tej kategorii pozostaje Red Lipstick Monster.

Świat kosmetyków to nie tylko produkty, ale codzienne rytuały, emocje i sposób wyrażania siebie. Warto przyglądać się temu, jak zmieniają się nasze nawyki, bo pokazują one, co naprawdę liczy się dla Polaków w pielęgnacji i urodzie – podsumowuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Inquiry jest polską agencją badawczą specjalizującą się w analizie rynku, konsumentów i marek. Firma dostarcza wiedzę, która pomaga biznesowi podejmować trafne decyzje i skutecznie odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów

Badanie zostało zrealizowane w 2025 r. na reprezentatywnej próbie 1202 dorosłych Polaków metodą CAWI. Partnerem raportu jest Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. listopad 2025 10:59