StoryEditor
Rynek i trendy
17.09.2014 00:00

Bestsellery sierpnia 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.

Agnieszka Lewocka,
dyrektor generalny, JFenzi Perfume  
HIT!  Zapach JFenzi Desso Everday
Został wprowadzony na rynek w lipcu 2013 i do tej pory cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów.


Bernadetta Bachleda-Curuś,
partner zarządzający, Bachleda Grupa Inwestycyjna  
HIT!  Balsam do ust Carmex w sztyfcie
Ma fanów na całym świecie – uwielbiają go celebrytki, choć nie trzeba być gwiazdą, by docenić jego formułę, która gwarantuje idealnie gładkie i nawilżone usta, mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych.

Ralf Drees,
dyrektor sprzedaży, Lornamead,
www.cd-koerperpflege.de
HIT!  Deo roll on CD owoc granatu 
Subtelny zapach owoców granatu, 24-godzinna ochrona i doskonała tolerancja nawet dla wrażliwej skóry. Marka CD pozycjonuje się jasno w mocno rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze. Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, parabenów, olejów mineralnych, sztucznych barwników oraz składników pochodzenia zwierzęcego. Dodatkowo produkt nie zawiera soli aluminium. 

Magdalena Wieczorek,  
kierownik ds. marketingu, Golden Rose

HIT!  Pomadki o matowym wykończeniu Golden Rose Matte Velvet Lipstick 
Są cenione przez klientki za dobre krycie i formułę, która długo utrzymuje się na ustach. Poza tym za składniki nawilżające i odżywcze w tym witaminę E, a także bogatą paletę odcieni. Wysoka jakość produktu idzie w parze z przystępną ceną, co sprawia, że produkt ten spełnia oczekiwania niemal każdej konsumentki. 

Berenika Balak,
junior product manager Garnier Face Care, L’Oréal Polska  
HIT!  Płyn micelarny 3 w 1 do skóry wrażliwej
Od momentu wprowadzenia na rynek jest już nr 3 w kategorii oczyszczania twarzy (Nielsen, Total Poland, YTD 2014, wartościowo). Jego delikatna formuła o optymalnej tolerancji jest odpowiednia do wszystkich typów skóry, także do cery wrażliwej. Jest to produkt wielozadaniowy, idealny dla kobiet, które szukają wygodnego sposobu, aby skutecznie i łagodnie oczyścić twarz, usunąć makijaż oraz zadbać o skórę. 

Monika Orłowska,   
specjalista ds. marki, Floslek Laboratorium
HIT!  Masła do ciała Floslek Natural Body
Idealnie pielęgnują skórę, mają bardzo bogaty i odżywczy skład, a jednocześnie szybko się wchłaniają i nie pozostawiają tłustej warstwy. Ich zapachy to prawdziwa uczta dla zmysłów. 

Małgorzata Funek, 
product manager, Pharma CF
 
HIT!  Regenerujący balsam do ciała Venus
Specjalnie dobrane składniki pochodzenia naturalnego głęboko nawilżają i odżywiają nawet najbardziej wymagający naskórek. Nic zatem dziwnego, że poręczne i efektowne opakowania balsamów Venus szybko zadomowiły się w łazienkach wymagających, aktywnych kobiet, którym często brakuje czasu na bardziej kompleksową pielęgnację. 

Dariusz Marciniak,    
dyrektor handlowy, Top Choice
HIT!  Sztuczne paznokcie Top Choice z różowym klejem
O ich powodzeniu zadecydowały nowe modne kształty oraz aż 4 wielkości, co ułatwia precyzyjne dopasowanie do naturalnego kształtu płytki paznokcia. Dodatkowo zastosowany w nich materiał ABS jest bardzo elastyczny i łatwy w piłowaniu, a zarazem wytrzymały. 

Magdalena Kasprzyk,
prezes zarządu, Ocean Trade
HIT!  Suche szampony Batiste mini
Poręczne opakowanie 50 ml, które można przewozić w bagażu podręcznym, sprawdza się również na codzień – przed spotkaniem, po siłowni, lub by odświeżyć grzywkę. Wersja mini występuje w czterech najpopularniejszych zapachach, dzięki czemu już za kilka złotych można sprawdzić dlaczego Batiste jest nr 1 w Wielkiej Brytanii. 

Agata Raźniak-Jarczok,   
product manager, Eurocosmetics
HIT!  Puder matujący Feather Finish
Swój sukces zawdzięcza oryginalnej recepturze angielskiej firmy Yardley. Od lat cieszy się upodobaniem konsumentek. Opakowanie zawiera puszek/gąbeczkę, która umożliwia idealne wykończenie makijażu. 

Marta Góral, 
category manager, Delia Cosmetics

HIT!  Krem do twarzy Argan Care z kwasem hialuronowym
O tak dużym zainteresowaniu produktem zadecydowały jego składniki – olej arganowy połączony z odmładzającym kwasem hialuronowym – które wygładzają, nawilżają, regenerują. 

Rafał Józefowicz,     
dyrektor marketingu, Burnus Polska
HIT!  Krem do rąk Kamill Anti Age Q10
Złoty medalista w konkursie „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2014”. Tytuł przekłada się na znakomitą sprzedaż, czyniąc krem bestsellerem. A co w nim wyjątkowego? Koenzym Q10 zapobiega uszkodzeniom komórek skóry, chroniąc ją przed procesami starzenia się. W połączeniu z witaminą E działa na dłonie regenerująco, zwalcza wolne rodniki oraz skutecznie redukuje zmarszczki. 

Marek Adamik,  
dyrektor sprzedaży, Venita Fabryka Kosmetyków
HIT!  Pianka koloryzująca Venita Trendy Color
Tak fantastycznego lata dawno nie było – dobra pogoda sprzyjała dobrej zabawie. Przełożyło się to na dynamiczny wzrost zainteresowania piankami koloryzującymi do włosów  serii Trendy Color. Kontrastowe, intensywne kolory, łatwa aplikacja, wysoka wydajność oraz przystępna  cena – wszystko to zaowocowało sukcesem całej kolekcji. Pianki wykorzystywane były najczęściej do uzyskania kolorowych pasemek oraz niezwykle popularnego w tym sezonie kolorowego ombre. 

Joanna Kowalczuk,
kierownik działu marketingu, Ziaja
HIT!  Pasta do głębokiego oczyszczania twarzy przeciw zaskórnikom Ziaja Oczyszczanie Liście Manuka
To jeden z siedmiu preparatów wchodzących w skład nowej serii Ziaja. Cała linia spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem klientów. Pasta w krótkim czasie zyskała najwięcej zwolenników ze względu na skuteczność, oryginalną recepturę oraz wielofunkcyjność – łączy właściwości peelingu oczyszczającego oraz maseczki ściągającej. Doceniana jest również za przyjemny zapach i przystępną cenę. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
29.04.2025 14:05
Drogerie DM i Rossmann zwiększają przychody szybciej, niż sieci spożywcze
Główne cele europejskiej ekspansji Rossmanna to Hiszpania, Turcja i Szwajcaria, gdzie sieć otworzyła pierwszy sklep w grudniu 2024.Rossmann

Niemieckie drogerie DM oraz Rossmann wyprzedzają sieci spożywcze pod względem wzrostu przychodów, co wpływa na zmiany w krajobrazie konkurencyjnym w Europie Środkowej. Od stycznia do października 2024 r. operatorzy drogeryjni w Niemczech osiągnęli wzrost rok do roku o 7,2 proc., zgodnie z indeksem konsumenckim YouGov FMCG, podczas gdy operatorzy dyskontów i supermarketów zanotowali wzrost o 3,3 proc.

DM i Rossmann wyprzedzają detalicznych sprzedawców żywności w Niemczech, ponadto mogą się pochwalić bardzo udanymi operacjami międzynarodowymi. Obie firmy odnotowały znacznie wyższe wskaźniki wzrostu za granicą niż na rynku krajowym - pisze Sebastian Rennack na łamach portalu Wiadomości Handlowe. 

Jeśli chodzi o DM, przychody z 13 zagranicznych oddziałów tej sieci wzrosły o 16,5 proc. rok do roku, dając w rezultacie 5,2 mld euro całkowitego przychodu. W przypadku Rossmanna przychody z ośmiu rynków zagranicznych wzrosły o 18,9 proc. (to trzy razy silniej, niż w przypadku działalności na rynku niemieckim). Dzięki rynkom zagranicznym całkowite przychody Rossmanna zwiększyły się o 5,4 mld euro.

DM i Rossmann stawiają na inwestycje

DM i Rossmann mocno zwiększają wydatki na rozwój. DM planuje inwestycje w modernizację sieci sklepów w Niemczech w wysokości 1 mld euro w ciągu pięciu lat. Sieć modernizuje od 2024 roku na rodzimym rynku 300 placówek rocznie. W sumie DM chce do 2029 roku unowocześnić łącznie 1,8 tys. placówek. Natomiast do końca 2025 sieć zakłada modernizację 740 sklepów w Austrii oraz Europie Środkowej i Południowo-Wschodniej.

Podobnie jest z Rossmannem, który na inwestycje w bieżącym roku przeznaczył 540 mln euro (o 150 mln euro więcej, niż w 2024). Sieć otworzyła w ubiegłym roku 230 sklepów, a cel na ten rok to aż 330 nowych punktów sprzedaży. 

Główne cele ekspansji Rossmanna to Hiszpania, Turcja i Szwajcaria, gdzie sieć otworzyła pierwszy sklep w grudniu 2024. Więcej na ten temat: Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]

Europa Środkowa oraz Południowa Wschodnia na celownikach niemieckich drogerii

Region Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej (CSEE) jest strategicznym obszarem zainteresowania dla Rossmanna oraz dla DM. Polityka obydwu sieci jest odmienna: Rossmann koncentruje się na rynkach kluczowych dla wzrostu, natomiast DM dąży do szerszej, kompleksowej obecności w całym regionie.

Spośród 4960 drogerii, jakie Rossmann posiadał w Europie pod koniec 2024 roku, blisko połowa (2311) znajdowała się w Niemczech, a niewiele mniej (1922) - w Polsce. 

Polska jest dla Rossmanna największym spośród ośmiu zagranicznych rynków. Sieć osiągnęła w naszym kraju w 2024 roku wzrost o 12,6 proc., a polskie operacje detalisty wygenerowały 4,2 mld euro przychodu netto, co stanowi ok. 80 proc. przychodów Rossmanna poza Niemcami.

Również w przypadku DM prawie połowa spośród 4,1 tys. sklepów działających w Europie jest zlokalizowana poza rynkiem niemieckim. DM działa obecnie w 13 krajach, utrzymując na nich zrównoważoną, równomiernie rozłożoną sieć sklepów. Mimo że Austria, Czechy i Węgry stanowią główny trzon działalności DM w Europie Środkowej, to w krajach tych działa w sumie ok. 20 proc. zagranicznych placówek sieci DM.

Zobacz więcej: DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
29.04.2025 10:48
Wielka Brytania: wzrost presji społecznej na posiadanie “nieskazitelnej cery” nasila niepewność młodego pokolenia
Brytyjska służba zdrowia (NHS) podaje, że co roku prawie połowa Brytyjczyków cierpi na dolegliwości i choroby związane ze skóraenvato elements

Presję na posiadanie nieskazitelnej cery wzbudzają trendy, panujące w mediach społecznościowych. Problem dotyczy już blisko 77 proc. pełnoletnich Brytyjczyków – wynika z badań. Wzrost niepewności odczuwają szczególnie mocno osoby, zmagające się z problemami skórnymi (np. trądzik, egzema, łuszczyca).

Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez aptekę Roseway Labs, odsetek ten wzrasta do 85 proc. w przypadku pokolenia milenialsów i aż 93 proc. w przypadku pokolenia Z, co wskazuje na rosnący wpływ problemów skórnych na zdrowie psychiczne w Wielkiej Brytanii.

Z badań wynika, że ponad połowa (53 proc.) ankietowanych czuje się skrępowana z powodu stanu swojej skóry, przy czym pokolenie millenialsów zgłasza najwyższy poziom niepewności (57 proc.). Dane ujawniają również, że dla wielu respondentów stan skóry jest czymś, co zakłóca ich samopoczucie, a 38 proc. dorosłych w Wielkiej Brytanii często myśli na temat swojej skóry. Dodatkowo 76 proc. respondentów przyznało, że odczuwa większy niepokój o swoją skórę latem – wraz ze wzrostem temperatury ich niepokój wzrasta.

Brytyjska służba zdrowia (NHS) podaje, że co roku prawie połowa dorosłych w Wielkiej Brytanii cierpi na dolegliwości i choroby związane ze skóra. Szacuje się, że obecnie dotkniętych takimi problemami jest 35 mln osób.

Miliony ludzi w Wielkiej Brytanii zmagają się każdego dnia z widocznymi problemami skórnymi, które wpływają na ich pewność siebie i jakość życia. Zauważają to i odczuwają jeszcze dotkliwiej młodzi ludzie, którzy są kształtowani przez nierealistyczne wzorce idealnej skóry w mediach społecznościowych. Nasze badania pokazują, że ten niepokój osiąga szczyt latem, gdy zaostrzenia spowodowane ekspozycją na promieniowanie UV, zanieczyszczenie i alergeny łączą się z odsłanianiem większej ilości skóry. Co jest niepokojące, prawie cztery na pięć osób nie znalazło skutecznej terapii – komentuje Elizabeth Philp, dyrektor generalna Roseway Labs.

Badania wskazują również, że aż 79 proc. osób uważa przepisane przez lekarza rodzinnego lub dostępne bez recepty leki za nieskuteczne. Wiele osób sięga po gotowe produkty, przeznaczając na nie średnio w skali roku 177,48 funtów. Mimo tego nadal borykają się z uporczywymi problemami skórnymi, skutkami ubocznymi stosowanych rozwiązań, nie mając świadomości istnienia spersonalizowanych alternatyw.

Czytaj też: Wielka Brytania: branża kosmetyczna przeżywa boom, konsumenci nie żałują pieniędzy na urodę

Roseway Labs odnotowało w stosunku do ubiegłego roku aż 31-procentowy wzrost zapytań o zabiegi dermatologiczne, co w opinii apteki wskazuje na rosnące zapotrzebowanie ze strony osób, poszukujących większej pewności siebie w kwestii własnej skóry.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2025 14:16