StoryEditor
Rynek i trendy
26.10.2014 00:00

Bestsellery września 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.

Joanna Kowalczuk,
kierownik działu marketingu, Ziaja
HIT!  Mydło do rąk Ziaja Tamaryndowiec
z zieloną pomarańczą Jest jednym z czterech nowych preparatów tej linii. Wszystkie mydła, od momentu wprowadzenia, cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Doceniane są szczególnie za oryginalne zapachy oraz interesujący design opakowań. 



Aleksandra Jaśkowiec,  
product trainer marki Gosh, Brodr. Jorgensen
HIT!  Maskara Gosh Catchy Eyes
Z tą maskarą uzyskanie najmodniejszego w tym sezonie makijażu à la kocie oko jest szalenie proste. Silikonowa szczoteczka wykonuje całą „czarną robotę”. Nic więc dziwnego, że panie wolą sięgnąć po ten konkretny tusz do rzęs, zamiast bez końca stać przed lustrem i z jubilerską precyzją stylizować rzęsy. 

Urszula Kostian,
brand manager, Sarantis Polska

HIT!  Woda toaletowa C-Thru Emerald Shine 50 ml
Na jej sukces złożyło się połączenie świeżej, owocowo-kwiatowej kompozycji zapachowej, która szybko znalazła uznanie konsumentów, a także piosenkarki Honoraty Skarbek Honey.

Bartosz Gromadka,   
współwłaściciel firmy, JKR

HIT!  Woda toaletowa Yardley London Chrome dla mężczyzn
Jej sprzedaż jest dowodem na to, że angielska marka z 240-letnią tradycją idzie z duchem czasu i  z sukcesem dociera do  młodszych odbiorców. Świeże akcenty mieszają się w niej z ciepłymi nutami kadzidła, lawendy, róży i kolendry. Kto raz sięgnął po ten zapach – wraca po niego ponownie. 

Monika Orłowska,   
specjalista ds. marki, Floslek Laboratorium
HIT!  Energetyzujący kremna dzień Floslek Anti-Aging Gold Therapy
Dlaczego konsumentki tak chętnie sięgają po ten produkt? Ponieważ zapewnia idealną pielęgnację – redukuje oznaki zmęczenia, rozświetla skórę, wygładza zmarszczki i chroni przed niekorzystnym wpływem środowiska.  

Katarzyna Butrymowicz-Knap,
dyrektor marketingu, Bielenda Kosmetyki Naturalne
HIT! Drogocenny Olejek Arganowy Bielenda 3 w 1
Produkt osiągnął wysokie wyniki sprzedażowe, zarówno w handlu tradycyjnym, jak i w sprzedaży sieciowej. Bardzo nas cieszy, że konsumentki doceniły jego wielofunkcyjność a także skuteczność wypływającą z bogactwa składników odżywczych. Ogromną zaletą olejku jest sposób jego aplikacji – to kosmetyk w sprayu. Paniom spodobał się również jego piękny zapach oraz estetyczne opakowanie. 

Barbara Zapisek,     
kierownik działu rozwoju, Mincer Pharma

HIT!  Interwencyjne masło do ciała Mincer Argan Gold 
Doskonale sprawdza się w ekstremalnych sytuacjach wymagających przywrócenia suchej skórze odpowiedniego poziomu nawilżenia, odżywienia i jedwabistej gładkości. Konsumentki pokochały je przede wszystkim ze względu na wiodący składnik, czyli marokański olej arganowy. 

Anna Rolf,     
product manager, Tenex
HIT!  Hialuronowy wypełniacz ust Dermofuture Precision
Powiększanie ust kwasem hialuronowym jest obecnie wręcz rutynowym zabiegiem stosowanym przez kobiety. Nic dziwnego, skoro pełne i kształtne usta dodają seksapilu i skutecznie odmładzają. Najważniejsze jednak, że z naszym produktem efekt zmysłowych ust można osiągnąć w szybki, nieinwazyjny sposób. 

Marek Adamik,  
dyrektor sprzedaży, Venita Fabryka Kosmetyków

HIT!  Ziołowy balsam koloryzujący Venita
Henna Color Powodzenie, jakim się cieszą nasze ziołowe balsamy koloryzujące, wynika m.in. z tego, że nie zawierają one amoniaku, utleniaczy, rezorcyny i PPD. Formuła produktu oparta na ekstrakcie z henny pozwala stosować go nawet na włosy delikatne i zniszczone, bez obaw o ich kondycję. 

Veronika Kononuchenko,
product manager Garnier Hair, L’Oréal Polska
HIT!  Farby do włosów Garnier Color Naturals
Od lat są niezwykle popularne wśród polskich konsumentek dzięki przystępnej cenie i szerokiej gamie 27 odcieni. Wybierane są przez kobiety, które oczekują bogatego, długotrwałego koloru i miękkich włosów. Dodatkowo linia jest przez nas regularnie wspierana poprzez promocje w punktach sprzedaży oraz reklamę w mediach. 

Paweł Chreptowicz,
szef sprzedaży ds. rynku tradycyjnego, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

HIT!  Linia do pielęgnacji ciała Lirene Emolient
Sklepy, które zakupiły nową linię Lirene, doceniły ciekawy koncept produktów, zaczerpnięty z rynku aptecznego i wpisujący się w niezagospodarowaną jeszcze niszę, a także skuteczne formuły, które intensywnie nawilżają i natłuszczają suchą skórę. Sprzedawcy pokreślili również dobry okres sprzedaży tego typu produktów, kiedy po lecie wielu klientów szuka kosmetyków regenerujących skórę ciała. 

Agnieszka Lewocka,
dyrektor generalny, JFenzi Perfume 
HIT!  Damska woda perfumowana JFenzi Lili Ardagio Women
Już od roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów. To świetna propozycja dla kobiety zmysłowej, pewnej siebie, ceniącej własną niezależność. Mocny zapach idealnie komponuje się z jesiennym klimatem, kusząc połączeniem akordów liści czarnej porzeczki, kwiatowych woni frezji i róży oraz nut drzewnych. 

Ralf Drees,      
dyrektor sprzedaży, Lornamead, www.cd-koerperpflege.de

HIT!  Żel pod prysznic CD lilia wodna 
Myje, pielęgnując i intensywnie nawilżając. Oferuje naturalną świeżość z subtelnym zapachem lilii wodnej. Produkt ceniony szczególnie przez osoby o skórze wrażliwej. Marka CD pozycjonuje się w dynamicznie rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze.
Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, parabenów, olejów mineralnych, sztucznych barwników oraz składników pochodzenia zwierzęcego. 

Krystian Pyster,    
dyrektor ds. sprzedaży, Feniks Cosmetics
HIT!  Wody toaletowe Christopher Dark dla mężczyzn
Kolekcja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem i zyskała ogromną popularność. To doskonale skomponowane linie zapachowe, przeznaczone dla silnych, zdecydowanych mężczyzn, lubiących wyzwania i realizujących swoje pasje. Specjalnie zaprojektowane opakowanie pozwala mieć swój ulubiony zapach zawsze przy sobie. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2025 14:30
Korea Południowa wyprzedza USA i zostaje drugim największym eksporterem kosmetyków na świecie
K-beauty coraz bardziej rządzi światem.K. Bochner

Korea Południowa zajęła drugie miejsce w globalnym eksporcie kosmetyków, wyprzedzając Stany Zjednoczone i ustępując jedynie Francji – wynika z najnowszych danych Koreańskiego Stowarzyszenia Handlu Międzynarodowego (KITA). W okresie od stycznia do kwietnia 2025 roku Korea wyeksportowała kosmetyki o wartości 3,61 mld dolarów amerykańskich, podczas gdy USA osiągnęły wynik 3,57 mld dolarów. To pierwszy raz w historii, gdy Korea Południowa wyprzedziła Stany Zjednoczone w tym segmencie rynku.

Już w 2024 roku Korea wykazywała silny wzrost w eksporcie kosmetyków, osiągając wartość 10,3 mld dolarów i wyprzedzając Niemcy, co pozwoliło jej zająć trzecie miejsce w rankingu światowym. Wzrost ten był znacznie szybszy niż u konkurencji – eksport koreańskich kosmetyków wzrósł o 20,3 proc. rok do roku, podczas gdy Francja odnotowała 6,3 proc., a Stany Zjednoczone zaledwie 1,1 proc. W samym kwietniu 2025 roku Korea osiągnęła miesięczny eksport przekraczający 1 mld dolarów.

Wzrostowi eksportu sprzyjają zwłaszcza rynki wschodzące w Europie i na Bliskim Wschodzie. W okresie od stycznia do maja 2025 roku eksport do Polski zwiększył się aż o 121 proc. rok do roku, osiągając wartość 111,8 mln dolarów. Znaczący wzrost zanotowano również w przypadku Zjednoczonych Emiratów Arabskich – o 74 proc., do poziomu 99,3 mln dolarów.

Za sukcesem koreańskiego sektora kosmetycznego stoi ekspansja tzw. K-beauty, napędzana przez innowacyjność, przystępne ceny oraz skuteczny marketing cyfrowy. W miarę jak dojrzałe rynki stabilizują się, południowokoreańskie marki zdobywają pozycję w nowych regionach, takich jak Europa Wschodnia i Bliski Wschód, co znacząco wpływa na globalną pozycję Korei w handlu kosmetykami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
02.07.2025 12:51
Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach
W tym sezonie rzęsy odpoczywają od warstw tuszu IG Hailey Bieber

To, co zwraca przede wszystkim uwagę to fakt, że latem 2025 towarzyszyć nam będzie makijaż lekki, subtelny, zrobiony prawie "od niechcenia". Pożegnaliśmy mocny, wyrazisty róż na policzkach, jaki towarzyszył nam ubiegłego lata. Teraz – jak się wydaje –​ do łask powrócił make up bardziej minimalistyczny, skupiony na pielęgnacji skóry i ochronie jej przed promieniowaniem słonecznym.

Trendy (także te widoczne na social mediach) wskazują, że tego lata będziem skłaniać się ku makijażowi “noszalnemu”, bez mocno zarysowanych brwi, rzęs czy ust. Konsumentki szukać będą kosmetyków, pozwalających na pielęgnowanie skóry, skupienie się na jej zdrowym blasku i minimalizmie. 

Trend 1. Kremy koloryzujące z filtrem SPF

Dermatolodzy od dawna podkreślają, że najlepszą rzeczą, jaką można zrobić dla stanu swojej skóry, jej jędrności, gładkości i jak najpóźniejszym tworzeniu się zmarszczek, nie są zabiegi typu botoks czy wypełniacze, ale codzienne używanie kosmetyków z filtrem SPF. Taki trend od bardzo dawna obecny był w kosmetykach z Azji (głównie koreańskich), teraz zaczyna się coraz powszechniej przebijać do świadomości konsumentek na Zachodzie. 

Tradycyjne kremy przeciwsłoneczne i filtry SPF kupowało się najczęściej przed wyjazdem na wakacje – były one przeważnie albo zbyt tłuste, albo zbyt białe, aby nadawały się do noszenia na co dzień pod makijaż. Dlatego teraz prawie każda marka kosmetyczna wypuszcza swoją odpowiedź na ten problem: pigmentowane kremy z filtrem SPF.

Jednym z największych błędów w makijażu, jakie zauważam, jest to, że ludzie nie stosują filtrów SPF pod makijażem – podkreśla Charlotte Tilbury. – Bardzo ważne jest, aby stosować filtr SPF każdego dnia, nawet gdy na zewnątrz nie jest słonecznie, dlatego stworzyliśmy bazę podkładów z UV – dodaje popularna brytyjska specjalistka od makijażu i twórczyni marki.

Na wzrost tego trendu wpływa niesłabnąca popularność K-beauty, co przekłada się też na letnie trendy w make-upie. Nacisk kładziony jest na ochronę skóry i jej pielęgnację. 

W porównaniu z popularnymi do tej pory kremami BB lub CC, lekko napigmentowany krem z filtrem SPF jest lżejszy, zapewnia przy tym bardziej naturalny wygląd zgodny z trendem “no make-up, Dodatkowo, w przeciwieństwie do większości baz, im częściej się go stosuje, tym lepsze jest działanie na wygląd i kondycję skóry – zapobiegając przebarwieniom i zaczerwienieniom.

Trend 2. Oko w chłodnej oprawie

Po raz kolejny wraca nostalgia do początku lat 2000 – do łask powrócić mają kolory białe, lawendowe, błękity. “Tym razem jednak nie w wydaniu Paris Hilton, ale bardziej Hailey Bieber” – zaznacza portal theindustry.beauty.

Chociaż lodowo-chłodne cienie do powiek były niesamowicie popularne pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku XXI wieku, często były one kredowe, trudne do roztarcia – dodaje Tilbury.

Teraz, dzięki nowym formułom kosmetyków i technikom makijażu, “chłodne” oko na tle czystej cery i neutralnych ust może wyglądać elegancko i gustownie. Dla osób, które nie są przyzwyczajone do chłodnej kolorystyki makijażu, specjalistki mają wiele rad na włączenie nowych tonacji do dotyczasowych rutyn – np. zamiana ciepłych czy złotych odcieni na kolorystykę inspirowaną szarością, albo łączenie ich.

Trend 3. “Niewidzialne” rzęsy

Subtelne, prawie niezauważalne rzęsy stały się największym trendem tego lata. Noszenie makijażu pozbawionego maskary może budzić obawy u wielu osób – jednak jedno jest pewne: grube warstwy tuszu do rzęs i efektowne wachlarze sztucznych rzęs zdecydowanie nie są już na topie.

Makijażystka Mira Parmar określa ten trend jako „minimalistyczny look pozbawiony maskary lub z ledwo co widocznymi rzęsami”, który stał się hitem na czerwonych dywanach. Polubiły go takie gwiazdy, jak Zendaya, Sophie Turner, Hailey Bieber i Lily-Rose Depp.

– Ten niewymuszony styl daje rzęsom tak bardzo potrzebną przerwę od ciężkich produktów, wygląda naturalnie elegancko i oszczędza czas, dzięki czemu idealnie pasuje do estetyki „clean girl” – tłumaczy Parmar.

Jej zdaniem to może stać się czymś więcej, niż tylko sezonowym trendem. “To oznacza zmianę w kierunku naturalnego piękna i makijażu, który opiera się na autentyczności, minimalizmie i dbaniu o siebie” – dodaje ekspertka.

Trend 4. Usta bez (ostrych) granic

Mocne, zdecydowanie obrysowane konturówką usta o idealnym kształcie przestają być modne. Teraz na topie są usta o miękkim obrysie, “rozmyte”, pozornie nonszalanckie i subtelnie zaznaczone – zgodne z zasadami paryskiego szyku. 

Zdaniem specjalistek od makijażu, zmierzamy obecnie w kierunku bardziej transparentnych metod krycia, gdzie usta zaznaczone konturówką wypełnia się jedynie błyszczykiem. Naturalnie wyglądające usta, z lekkim połyskiem – to trend rosnący w bardzo szybkim tempie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 16:54