StoryEditor
Rynek i trendy
01.03.2015 00:00

Biedronka wprowadza na stałe markowe kosmetyki

Sieć Biedronka – największa sieć dyskontów – zelektryzowała rynek informacją, że rozszerza kategorię kosmetyków, wprowadzając na stałe ponad 50 nowych produktów, w tym wiele znanych marek. Właściciele małych drogerii odgrażają się, że przedstawiciele handlowi producentów współpracujących z Biedronką będą „całować klamki” ich sklepów. Rossmann natychmiast obniżył ceny produktów, które Biedronka umieściła w gazetce. Sieci franczyzowe od dawna poszukują za granicą marek na wyłączność, które mogłyby być alternatywą dla produktów masowych i pozwoliłyby im odetchnąć od cenowej wojny.

Dotychczasowa oferta produktów kosmetycznych sieci Biedronka oparta była głównie na produktach marki własnej Bebeauty, które uzupełniane były markowymi artykułami dostępnymi w akcjach tematycznych. Obecnie, dzięki wieloletniej współpracy ze znanymi i cenionymi markami kosmetycznymi, produkty te pojawiły się w ofercie na stałe. Począwszy od 5 lutego br. wprowadzonych zostało ponad 50 nowych artykułów w atrakcyjnych cenach, dostosowanych do różnych potrzeb klientów sieci – poinformowała Biedronka w prasowym komunikacie.
Wśród markowych kosmetyków wprowadzonych do oferty znalazły się kremy do twarzy Tołpa, Bielenda, Perfecta, Eveline, preparaty do pielęgnacji włosów Gliss Kur i Farmona, gama Under Twenty do pielęgnacji młodej cery oraz produkty dla mężczyzn Old Spice, Gillette i Wilkinson, a także kosmetyki do makijażu marki Bell.
Dobra nowina
 „Odnowa kosmetyczna. Więcej kosmetyków na stałe w Biedronce” – pod takim tytułem sieć wydała w lutym tematyczną gazetkę pełną kosmetycznych ofert i porad na temat dbania o urodę. Podzielone na kategorie produkty, podane w ciekawej graficznej formie musiały zwrócić uwagę konsumentów. Zwłaszcza że o zmianie kosmetycznej strategii informowały także telewizyjne spoty reklamowe. „Z całą pewnością jest to dobra nowina, sama dobrze wiem, że podczas spożywczych zakupów domowych czasami chciałoby się też dorzucić inne produkty „pierwszej potrzeby” takie jak na przykład żel pod prysznic czy pasta do zębów. Do tej pory oferta była raczej znikoma, więc ciągle padało na te same produkty” – skomentowała na swoim blogu Basia (basia-blog.pl). „Widziałam nowości w niektórych Biedronkach już w grudniu, najbardziej cieszę się z szafy Bell :) Fajnie, że wprowadzili nowe produkty, choćby farby do włosów – zawsze to wygoda :) Mam plan kupić nawilżający krem Tołpa za kilka miesięcy właśnie z Biedry :)” – odniosła się do jej wpisu internautka Mary. „Tyle kosmetyków w jednym miejscu i to w niższych cenach :-) no i ta Tołpa, jestem ciekawa jak ma wyglądać reszta skoro to tylko część :-)” – zastanawiała się Kropka, bo Biedronka zastrzegła, że w katalogu znalazła się tylko część asortymentu, który na stałe trafi do jej oferty.
Zła nowina
Entuzjazmu klientów nie podzielają konkurenci Biedronki. Właściciele prywatnych drogerii zareagowali nerwowo. „I co z tego wyniknie? Przedstawiciele tych firm będą witani w sklepach „dzień dobry i do widzenia”; „Psucie rynku. Podziwiam osoby decyzyjne tych firm, że decydują się na takie kroki, psując sobie zarówno markę jak i renomę”; „Ta cenowa walka daje w kość hurtowniom, sklepom, przedstawicielom... Masakra” – komentowali na naszym fanpage’u facebook.com/wiadomoscikosmetyczne. Rossmann, lider drogeryjnego rynku, niczego nie komentował i nie obwieszczał, tylko natychmiast ściął u siebie ceny kosmetyków, które znalazły się w gazetce Biedronki. – I to jest najgorsze. Dwóch goliatów się bije, a my musimy odnaleźć się w tej sytuacji. Wprawdzie producenci również nam obniżyli ceny tych produktów do poziomu Biedronki, nie chcemy jednak powielać tych samych pomysłów kosztem marży sklepów  – mówi Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci Drogerie Polskie.
Mleko się rozlało…
Menedżerowie z sieci franczyzowych z jednej strony rozumieją decyzję producentów, którzy borykają się z konsekwencjami rosyjsko-ukraińskiego konfliktu. – Produkcja przygotowana, terminy biegną, producenci muszą się ratować sprzedażą do Biedronki, której pozycja rynkowa jest nie do podważenia – mówią. Z drugiej strony uważają jednak, że działanie producentów jest 
krótkowzroczne. – Przypuszczam, że firmy z nawiązką odrobią sobie 30-40 procentowy spadek sprzedaży w handlu tradycyjnym obrotami w Biedronce, ale trzeba patrzeć na rynek w perspektywie 3-5 lat, a nie bieżących targetów. Czy ktoś się zastanowił co będzie, jak Biedronka dowie się już wszystkiego np. o rotacji kosmetyków do makijażu i wprowadzi marki własne lub importowane. Już polscy producenci nie będą jej potrzebni – mówi Marcin Małysz z firmy Espiro Group zarządzającej siecią Sekret Urody.
– Denerwuje nas ta sytuacja, do tej pory Biedronka była dyskontowa, opierała się na markach własnych, a teraz wprowadza marki, którymi handlujemy w naszych sklepach. Nikt nas jednak nie pytał o zdanie, mleko się rozlało, trzeba dalej pracować i szukać rozwiązania. Jak to się odbije na całym rynku, nie wiadomo, wkrótce się okaże – mówi Teresa Stachnio, wiceprezes sieci Jasmin. Przyznaje, że zarząd sieci Jasmin będzie rozwijać ofertę marek własnych i szukać produktów, które pozwolą drogeriom zarobić.
Dystrybutorzy mają świadomość, że bez rynkowych liderów, czyli kosmetyków należących do koncernów, nie mogą się obyć, ale równocześnie bardzo dużą wagę przywiązują do sprzedaży marek, na których mają wyższe marże. Np. sieci drogerii Sekret Urody i Vica wprowadziły do swoich sklepów hiszpańskie kosmetyki Instituto Espanol i to one często zajmują najlepsze miejsca ekspozycyjne.
Drogerie Polskie również mają już marki własne. Starają się poza tym, aby ich oferta była jak najbardziej atrakcyjna cenowo i zauważalna dla konsumenta. Od nowego roku gazetka reklamowa sieci ma więcej stron, produkty są większe, atrakcyjniej podane, a ich prezentację uzupełniają porady kosmetyczne. Na pierwszą stronę zawsze trafiają produkty w super cenach, niższych niż ma konkurencja i dodatkowo wsparte akcją kuponową (rabat cenowy lub produkt gratis). – To są narzędzia, które sami wypracowaliśmy i przynoszą oczekiwane efekty. Już w marcu planujemy wprowadzić dodatkową formę komunikacji naszym klientom najlepszych ofert za pomocą SMS – mówi Leszek Szwajcowski.
 
Dostępność przede wszystkim
Nie wszyscy producenci chcą się wypowiadać w sprawie współpracy z Biedronką. Nieoficjalnie mówią: rzeczywistość jest brutalna – dystrybucja na rynku tradycyjnym się zawęża, udziały hipermarketów spadają, musimy szukać miejsc zbytu naszych produktów. Ci którzy się decydują na oficjalną wypowiedź, przekonują: – Dla nas ważna jest dostępność. i zdrowy umiar w kupowaniu. Także kosmetyków. Biedronka jest blisko, codziennie, jest sklepem po drodze. Dzięki temu więcej osób pozna nasze kosmetyki, nie tylko te w Biedronce, ale całą markę. To rozwija także inne kanały dystrybucji – podkreśla Agnieszka Pełka-Szajowska, kierownik działu marketingu Tołpa.  
Sławomir Lutek, dyrektor zarządzający w firmie Bell, której wejście do Biedronki odbiło się szerokim echem na rynku tradycyjnym, jest zadowolony z tego kroku. – Współpraca z Jeronimo Martins Polska, właścicielem Biedronki – największej sieci detalicznej w Polsce, posiadającej około 2600 sklepów w ponad 900 miejscowościach – to wyzwanie, któremu niewielu polskich producentów kosmetyki kolorowej jest w stanie sprostać – podkreśla. Po udanych testach kosmetyki Bell pojawią się we wszystkich punktach dyskontera. Będzie to tylko klasyczna linia Bell, natomiast drogeriom i perfumeriom dedykowana jest Bell Hypoallergenic – linia kosmetyków do makijażu w pełnym przekroju (do twarzy, oczu, ust i paznokci) dla osób skłonnych do alergii, pozbawiona składników mogących wywoływać podrażnienia.
Niektóre sieci na rynku tradycyjnym, po tym, jak firma Bell poinformowała o swojej decyzji, zaczęły szukać nowej marki w jej miejsce. W przypadku sieci franczyzowych wiele zależy jednak od indywidualnych decyzji właścicieli sklepów. Przedstawiciele handlowi Bell są więc przekonani, że ich marka pozostanie w drogeriach, a ci właściciele sklepów, którzy zdecydowali się na zakończenie współpracy, powrócą do niej ze względu na rosnący popyt na kosmetyki hypoalergiczne i gdy zobaczą, jak ciekawie prezentuje się na nowych szafach, i jakie dostała wsparcie marketingowe. – Zaprojektowaliśmy szereg działań promocyjno-marketingowych na najwyższym poziomie – zapewnia dyrektor Lutek. Wiadomo już, że Hypoallergenic będzie wspierać ambasadorka – gwiazda (jej nazwisko pozostaje jeszcze tajemnicą). – Nasza oferta pozwala nam na aktywną współpracę ze wszystkimi partnerami handlowymi i jesteśmy pewni, że te działania w niedługim czasie przełożą się na ich sukces sprzedażowy – podkreśla Sławomir Lutek.
Biedronka poinformowała, że równocześnie rozszerza ofertę produktów marki własnej. Do sprzedaży wchodzą kosmetyki dla niemowląt i dzieci marki Dada oraz nowa linia pieluszek Dada Premium Comfort Fit. n

Katarzyna Bochner


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.09.2025 13:34
Gen Z wybiera słodkie zapachy – wanilia i truskawka na czele preferencji
Gen Z mówi ‘tak‘ wanilii.Marzena Szulc

Badania przeprowadzone przez Unilever na grupie 2 tys. osób wykazały, że aż 64 proc. konsumentów w wieku 18–25 lat preferuje słodkie nuty zapachowe, takie jak wanilia, truskawka czy kwiat wiśni. Wyniki wskazują, że pokolenie Z znacznie chętniej sięga po słodkie kompozycje niż po bardziej tradycyjne aromaty, takie jak świeżo skoszona trawa czy drzewo sandałowe, które tracą na popularności w tej grupie wiekowej. Dla porównania, milenialsi częściej wybierają zapach mięty, a generacja X deklaruje zamiłowanie do aromatu świeżego prania.

Z raportu wynika, że aż 80 proc. przedstawicieli pokolenia Z kieruje się przy wyborze produktu tym, jakie emocje wywołuje w nich zapach. Dodatkowo 41 proc. badanych z tej grupy twierdzi, że „musi” zawsze pachnieć perfumami lub innymi produktami zapachowymi. Eksperci Unilever podkreślają, że w przeciwieństwie do starszych pokoleń, które trzymają się sprawdzonych, kojących aromatów, Gen Z wykazuje większą otwartość na eksperymentowanie i traktuje zapach jako element codziennej ekspresji.

Nowe trendy zapachowe wśród młodych konsumentów są mocno związane z mediami społecznościowymi. Prawie jedna trzecia (29 proc.) przedstawicieli Gen Z deklaruje, że testuje popularny trend „smellmaxxingu”, czyli nakładania na siebie kilku różnych zapachów w celu stworzenia własnej, spersonalizowanej kompozycji. Co więcej, ponad połowa (56 proc.) kupuje produkty zapachowe bez wcześniejszego testowania, opierając się wyłącznie na rekomendacjach znalezionych w internecie.

Według Viveka Sirohiego, szefa Unilever Fragrance House, zapach dla młodego pokolenia staje się nie tylko kwestią estetyki, lecz także formą wyrażania tożsamości, podobnie jak moda czy muzyka. „Dla Gen Z zapach jest częścią tego, kim są i co chcą komunikować światu” – podkreśla ekspert. Analiza preferencji różnych pokoleń pozwala markom lepiej odpowiadać na oczekiwania konsumentów, tworząc zarówno produkty eksperymentalne, jak i te, które odwołują się do nostalgii i tradycji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
13.09.2025 14:13
Rozdaliśmy Perły Rynku 2025! Do jakich firm i za jakie nowości produktowe trafiły statuetki? [GALERIA]
Perły Rynku 2025 - gala
Perły Rynku 2025 - gala / Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.
Perły Rynku 2025 - gala
Perły Rynku 2025 - gala / Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.
Perły Rynku 2025 - gala
Laureaci Pereł Rynku Kosmetycznego 2025 / Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.
Perły Rynku 2025 - gala
Laureaci Pereł Rynku FMCG 2025 / Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.
Perły Rynku 2025 - gala
Perły Rynku 2025 - gala
Perły Rynku 2025 - gala
Perły Rynku 2025 - gala
Gallery

W kolejnej edycji badań Perły Rynku eksperckie jury wybrało nowości kosmetyczne oraz FMCG o największym potencjale, by stać się bestsellerami. Menedżerowie, odpowiedzialni za politykę asortymentową ponad 60 wiodących sieci detalicznych, sklepów internetowych oraz platform e-commerce w Polsce, wybrali najbardziej obiecujące nowości roku. Przedstawiamy werdykt tego wyjątkowego jury.

12 września 2025 r. w stołecznym hotele Arche Krakowska odbyła się uroczysta gala wieńcząca tegoroczną edycję badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego.

Co jest celem badania Perły Rynku?

Celem badań Perły Rynku niezmiennie pozostaje wskazanie nowości produktowych o największym potencjale na sprzedażowy sukces w różnych rodzajach sklepów, od stacjonarnych spożywczych począwszy, przez drogerie, perfumerie, apteki, na e-sklepach i platformach internetowych kończąc. 

O unikalności tego badania decyduje to, kto dokonuje oceny produktów. Jest to grono złożone z praktyków rynku – menedżerów, którzy odpowiadają za politykę asortymentową w najbardziej liczących się firmach detalicznych w kraju. 

Co ocenia jury badania Perły Rynku? 

To oni, wraz ze swoimi zespołami, analizują każdy produkt zgłoszony do badania. Ich ocenie podlegają takie cechy jak: jakość, skład, innowacyjność funkcjonalność, a także smak czy zapach danego wyrobu.

Jurorzy badania Perły Rynku analizują też każdy wyrób, który bierze w nim udział pod kątem rekomendowanej dla niego ceny detalicznej, opakowania, działań marketingowych mających wspierać jego sprzedaż, a także tego czy wpisuje się on w trendy konsumenckie. 

Dzięki tak dogłębnej i profesjonalnej analizie firmy zgłaszające swoje produkty do badania Perły Rynku mogą dowiedzieć się jak są one odbierane przez retailerów reprezentujących różne kanały sprzedaży i czy widzą oni dla tych wyrobów miejsce w swojej ofercie.

W tym miejscu serdecznie dziękujemy wszystkim jurorom za zaangażowanie w ten projekt. 

Badanie Perły Rynku jest organizowane cyklicznie od kilkunastu lat przez Wydawnictwo Gospodarcze, które wydaje biznesowe portale wiadomościhandlowe.pl, wiadomoscikosmetyczne.pl, franczyzawhandlu.pl oraz magazyn „Wiadomości Handlowe”.

Organizuje również znane branżowe konferencje: Retail Trends i Forum Branży Kosmetycznej.

Poniżej przedstawiamy listę produktów zakwalifikowanych do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego, wraz z tytułami: “złoto”, “srebro”, “brąz”, wynikającymi ze średniej liczby punktów przyznanych im przez jurorów. 

Perły Rynku Kosmetycznego 2025: 
image
Laureaci Pereł Rynku Kosmetycznego 2025
Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.

  • Linia żeli i balsamów do ciała Lactourea, Lactovit, 3 produkty, AC Marca Poland -  SREBRO;
  • Krem modelujący owal twarzy Face Contour Architect, Arkana Cosmetics - BRĄZ;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Mikrobiom, 4 produkty, Awesome Cosmetics - SREBRO;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Hery by Berry, 6 produktów, Chantal - SREBRO;
  • Olejek chroniący zarost przed siwieniem Silverfree, Roomcays, Coloris - SREBRO;
  • Naturalny antyperspirant w sztyfcie Roomcays, Coloris - BRĄZ;
  • Naturalny dezodorant w sztyfcie bez sody Ecosoft, Coloris - BRĄZ;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy w sztyfcie Food4Face, Ecosoft, 4 produkty, Coloris - BRĄZ;
  • Linia żeli pod prysznic i płynów do kąpieli Tesori d‘Oriente, 2 warianty, Corri - SREBRO;
  • Kolorowa pianka do mycia i zabawy Bobini Fun, 2 warianty, Dr. Miele Cosmed Group - SREBRO;
  • Linia żeli pod prysznic Mood Care, Apart, 3 warianty, Dr. Miele Cosmed Group - BRĄZ;
  • Linia serum do twarzy Green Pharmacy, 4 warianty, Elfa Pharm - SREBRO;
  • Linia kosmetyków do stóp Green Pharmacy, 7 produktów, Elfa Pharm - SREBRO;
  • Linia kosmetyków dla dzieci Jelp Baby 0+, 5 produktów, Europe Distribution Group -ZŁOTO;
  • Multifunkcyjne mleczko do ciała Essential Care, Mustela Maternite Expanscience Laboratoires - SREBRO;
  • Krem do ciała uzupełniający lipidy Stelatopia+, Mustela Expanscience Laboratoires - SREBRO;
  • Linia kosmetyków do włosów Intensywne Nawilżenie, Eva Natura, 6 produktów, Fabryka Kosmetyków Pollena-Ewa - BRĄZ;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Cica Care, 3 produkty, Floslek - SREBRO + WYBÓR REDAKCJI;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji ust Lip Care, 5 wariantów, Floslek - SREBRO;
  • Linia olejków do ust z efektem błyszczyku Sweet Kiss Lip Oil Gloss, 8 wariantów, Golden Rose - SREBRO;
  • Linia hydrożelowych maseczek do twarzy The Real Mask, Holika Holika, 4 warianty, MyAsia A&K Beauty Krzysztof Chwesiuk - SREBRO;
  • Innowacyjny program do pielęgnacji twarzy, Natural Face Box, Naturéa - BRĄZ;
  • Suchy bezzapachowy szampon do włosów Sensitive Scalp, Batiste, Ocean Trade -  SREBRO;
  • Mazidło Opatrunkowe z nagietkiem do regeneracji skóry suchej i popękanej, Opcja Natura - SREBRO;
  • Serum przeciwzmarszczkowe Koktajl pod oczy Kofeina Opuncja, Opcja Natura -  SREBRO;
  • Skoncentrowany krem na suche i popękane pięty z mocznikiem Anty Tarka, Opcja Natura - SREBRO;
  • Balsam do ciała z biofermentem Atop Stop, Opcja Natura - SREBRO;
  • Biożel do higieny intymnej z biofermentem, Opcja Natura - SREBRO;
  • Woda perfumowana dla kobiet Halloween My Wish, Polkospa Anna Rakocińska - BRĄZ;
  • Zestaw kosmetyków pielęgnacyjnych dla mężczyzn Sigma Men, 3 produkty, Sigma Men - SREBRO;
  • Linia kremów z filtrem SPF Lebelage Sun, 9 wariantów, Sonia - SREBRO;
  • Linia szczoteczek do zębów Gum Soft-Picks, 9 wariantów, Sunstar Europe - SREBRO;
  • Linia kosmetyków wspomagających walkę z katarem dla dzieci i całej rodziny Sio Gilu, 3 produkty, TRM - SREBRO;
  • Linia kosmetyków do włosów Trychologiczna Pielęgnacja, 7 produktów, Venita Fabryka Kosmetyków - SREBRO;
  • Linia kosmetyków do wybielania zębów Alpine White, 3 produkty, Volt Baltija Polska - BRĄZ;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy dla mężczyzn Men Rock, 4 produkty, Volt Baltija - BRĄZ.

Redakcja "Wiadomości Kosmetycznych" przyznała również własne nagrody i tytuł "Wybór Redakcji" jednemu produktowi i dwom liniom zgłoszonym do badania Perły Rynku Kosmetycznego. Otrzymały je:

  • Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Hery by Berry, 6 produktów, Chantal
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Cica Care, 3 produkty, Floslek
  • Serum przeciwzmarszczkowe Koktajl pod oczy Kofeina Opuncja, Opcja Natura  

Perły Rynku FMCG 2025:
image
Laureaci Pereł Rynku FMCG 2025
Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.

  • Linia napojów Ice tea z nata de coco Hello Day! Magico, 3 warianty, Agus - SREBRO;
  • Linia napojów owocowych z nata de coco Hello Day! Magico, 6 wariantów, Agus - SREBRO;
  • Linia przysmaków dla kotów Ciao Churu, 8 wariantów, Azan - SREBRO;
  • Linia skyrów z tapioką lub chia Bakoma, 4 warianty, Bakoma - ZŁOTO;
  • Linia skyrów pitnych Bakoma Men, 4 warianty, Bakoma - ZŁOTO;
  • Linia jogurtów mochi Bakoma, 3 warianty, Bakoma - SREBRO;
  • Linia ciastek Delisana Mini Family, 7 wariantów, Biscuit International - SREBRO;
  • Napoje bezalkoholowe Blitzbee, 2 warianty, Blitz Natural Power - SREBRO;
  • Taśma naprawcza Python, Bripox - BRĄZ;
  • Klej do obuwia Tadam, Bripox - SREBRO;
  • Hamburgery Duda High Protein, Cedrob Foods - SREBRO;
  • Kabanosy Duda High Protein, Cedrob Foods - SREBRO;
  • Kurczak gotowany Duda, Cedrob Foods - SREBRO;
  • Pierś w galarecie Duda, Cedrob Foods - BRĄZ
  • Płyny do płukania tkanin Tesori d‘Oriente, 2 warianty, Corri - SREBRO;
  • Wiejska przekąskowa z Wadowic Bracia Dobrowolscy (150 g), Dobrowolscy - SREBRO;
  • Linia batonów czekoladowych Dare, 3 warianty, ETi European Food Industries - SREBRO;
  • Chipsy ziemniaczane Moonsy, 2 warianty, Eurowafel - SREBRO;
  • Papier toaletowy Naturesse, 2 warianty, Firma W.Lewandowski - SREBRO;
  • Ryż Akitakomachi Sen Soy (1 kg), Flavor Hub - SREBRO;
  • Linia chipsów nori Sen Soy, 4 warianty, Flavor Hub - SREBRO;
  • Płatki nori Sen Soy, 2 warianty, Flavor Hub - BRĄZ;
  • Chleb królewski premium Balviten (250 g), 2 warianty, Glutenfree24 - SREBRO;
  • Płyny do mycia naczyń Ludwik Maxx Power, 2 warianty, Grupa Inco - SREBRO;
  • Kapsułki do zmywarek Ludwik Maxx Power Plus, Grupa Inco - SREBRO;
  • Linia przekąsek Helio Tropical Bites, 5 produktów, Helio - SREBRO;
  • Przekąska z suszonych jabłek Helio Stixy, Helio - SREBRO;
  • Olej Polski, Komagra - SREBRO;
  • Ahmad Tea English Tea No.1 (20 torebek), Levant Foods - SREBRO;
  • 5-cio komorowe kapsułki do prania z perełkami zmiękczającymi Mill, 2 warianty, Madonis - SREBRO;
  • Musztardy premium Mosso, 2 warianty, Mosso Kewpie Poland - SREBRO;
  • Sery żółte keto i protein OSM Sierpc Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Sierpcu - SREBRO;
  • Preparaty do czyszczenia Dasty Degreaser (1000 ml) 2 warianty, Optymer Trade - BRĄZ;
  • Wino Carrousel Bordeaux Maison Bouey, PH Bordopol - BRĄZ;
  • Linia bułek do burgerów i hot-dogów Oskroba, 4 warianty, Piekarnia Oskroba - SREBRO;
  • Linia czekolad i wafli Nestlé Damak, 7 wariantów, Pilot International - SREBRO;
  • Linia posypek do popcornu Planteon, 3 warianty Planteon - SREBRO;
  • LInia bezalkoholowych win JP. Chenet 0.0%, 3 warianty, Platinum Wines - SREBRO;
  • Linia przetworów warzywnych i owocowych Polan, 6 produktów, Polan - SREBRO;
  • Linia dań gotowych Prawie Gotowe, 6 produktów, Polan - BRĄZ;
  • Naturalne mieszanki ziołowe Pripravka, 3 produkty, Pripravka - SREBRO;
  • Linia azjatyckich sosów Wok Sauces, 5 produktów, Pripravka - SREBRO;
  • Mokra karma dla psów dorosłych Natural, jagnięcina z gęsiną i marchewką (400 g), Pupil Foods - SREBRO;
  • Linia wód mineralnych Rodowita (1 l), 4 warianty, Rodowita z Roztocza - ZŁOTO;
  • Sery żółte Serdeczny, 2 warianty, Sertop - SREBRO;
  • Linia chrupek kukurydzianych Nomz, 5 wariantów, Snacklab - SREBRO;
  • Linia przekąsek owocowych Fruit Mood, 6 wariantów, Sofio - SREBRO;
  • Linia obwarzanków Bublini, 3 warianty, Sofio - BRĄZ;
  • Linia konserw Żelazna Rezerwa, Sokołów, 3 warianty, Sokołów - SREBRO;
  • Onigiri Sushi4You, 3 warianty Sushi & Food Factor - SREBRO;
  • Zestawy sushi Sushi4You, 3 warianty, Sushi & Food Factor - SREBRO;
  • Wina Villa Armira, 2 warianty, TiM - BRĄZ;
  • Linia kostek do toalet Toilet Tapes, 9 wariantów, Toilet Tapes - SREBRO;
  • Owoce liofilizowane Kresto, 2 warianty, Vog Polska SREBRO;
  • Linia napojów energetyzujących Energy Blast, 5 wariantów, XL Energy Marketing - BRĄZ;
  • Linia napojów bezalkoholowych Groove Mocktail, 5 wariantów, XL Energy Marketing -  BRĄZ;
  • Zestaw do sprzątania Circular Rubi, Eco Ego, York PL - BRĄZ;
  • Linia wędlin Wędzarz, 4 produkty, Zakład Przetwórstwa Mięsa Matthias - SREBRO.

Dodatkowo redakcja "Wiadomości Handlowych" przyznała własne nagrody i tytuł "Wybór Redakcji" trzem liniom produktowym zgłoszonym do badania Perły Rynku FMCG. Otrzymały je:

  • Linia przysmaków dla kotów Ciao Churu, 8 wariantów, Azan;
  • Płyny do płukania tkanin Tesori d‘Oriente, 2 warianty, Corri;
  • Linia chipsów nori Sen Soy, 4 warianty, Flavor Hub.

W gali podsumowującej tegoroczną edycję badań Perły Rynku uczestniczyli dostawcy, którzy zgłosili swoje nowości do oceny oraz jurorzy, którzy je oceniali. Uroczystość poprowadzili Bartosz Tesławski, prezes Wydawnictwa Gospodarczego, które jest organizatorem badania oraz Bożena Graczyk, kierownik projektu Perły Rynku.

Partnerem wydarzenia był Amazon – globalna platforma e-commerce.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 21:54