Godziny przed lustrem?
Polki przywiązują bardzo dużą wagę do pielęgnacji urody. 1/4 z nich spędza 1-2 godziny dziennie na wykonywaniu czynności pielęgnacyjnych, a ponad 2/3 (69 proc.) przyznaje, że zmienia swoje nawyki pielęgnacyjne w zależności od sytuacji. 30 proc. wprowadziło w ciągu roku nowe czynności do swojej rutyny pielęgnacyjnej.
Nowości? Bardzo chętnie!
Kobiety są zadowolone z produktów pielęgnacyjnych i rozwiązań dostępnych na rynku. 79 proc. przyznaje, że rozwój technologiczny ułatwia im dbanie o wygląd. Są bardzo otwarte na nowinki technologiczne, dwie na pięć (41 proc.) zapewnia, że chętnie zmieni swoje nawyki pielęgnacyjne, jeśli na rynku pojawią się innowacyjne rozwiązania.
Naturalne produkty, błyskawiczne rezultaty
Kobiety chcą z jednej strony jak najmniej „chemicznych” produktów, z drugiej zależy im, żeby dawały błyskawiczne rezultaty. 56 proc. Polek oczekuje, że branża kosmetyczna będzie oferować coraz więcej naturalnych produktów do pielęgnacji oraz dostarczać rozwiązania do stosowania w domu z gwarancją takich rezultatów jak po wyjściu z salonu kosmetycznego.
Wartość piękna
Z kobiet wszystkich badanych narodowości Polki najczęściej przyznają, że szacunek dla samej siebie to podstawa do tego, żeby poczuć się piękną (28 proc. wobec 16 proc. – średniej światowej). Jednocześnie aż 65 proc. uważa, że sukces zawodowy zależy od urody, od tego, czy jest się postrzeganą przez otoczenie jako atrakcyjna.
Nie czujemy się piękne
Polki uważają, że piękno należy definiować według własnych wytycznych (86 proc.) oraz że poczucie własnej wartości nie może być budowane na wyglądzie zewnętrznym. Według 71 proc. badanych zbyt często poczucie własnej wartości jest związane z wyglądem. Niemal wszystkie ankietowane kobiety (95 proc.) zgadzają się co do tego, że dobre samopoczucie to synonim piękna. Jednak większość Polek nie określiłoby się jako piękne. 57 proc. przyznaje, że takimi się nie czuje.
Pod presją
Dwie trzecie Polek uważa, że branża urodowa wywiera zbyt silną presję na kobiety, żeby wyglądały w określony sposób. 30 proc. odczuwa również presję ze strony społeczeństwa, mediów i otoczenia. Polki częściej niż inne kobiety na świecie (32 proc. wobec 25 proc.) przyznają, że koncerny, a także magazyny i strony internetowe poświęcone urodzie (34 proc. wobec 31 proc.) mają największy wpływ na to, co jest postrzegane jako piękne. (kb)