StoryEditor
Rynek i trendy
30.07.2021 00:00

Czym kierować się podczas wyboru damskich pasków?

Paski damskie to naprawdę wyjątkowy element wyposażenia. Można używać ich do podtrzymywania luźnych spodni czy spódniczek, ale także stosować je jako modne akcesoria wzbogacające kreacje. Dowiedz się, jak wybrać damski pasek i dostosować go do swojej figury oraz stroju!

Jak nosić pasek w talii?

Pasek noszony na biodrach ma za zadanie podtrzymywać spadające spodnie. A co z paskami noszonymi w talii? Można zakładać je na sukienki, kardigany, a nawet do płaszcza. Bardzo ważne jest, aby wiedzieć, że pas w talii podkreśla ten fragment ciała. Pozwala podkreślić sylwetkę i wykorzystać optycznie złudzenie do zabawy proporcjami.

Jak nosić pasek do spodni?

Jeśli chodzi o paski damskie do spodni i dżinsów, szerokość ma w tym przypadku kluczowe znaczenie. Im większe szlufki, tym grubszy powinien być pasek – w przeciwnym razie będzie się on przesuwał w górę i w dół, nie dając stabilności. Jeśli Twoje spodnie nie mają szlufek, nie należy nosić do nich paska – zwróć wówczas szczególną uwagę na idealne dopasowanie ich do sylwetki.

Wybierając szerokość paska, warto skorzystać z zasady złotego dopasowania:

  • Paski o szerokości 1 – 2 cm świetnie komponują się z sukienkami.
  • Paski o szerokości 2 – 5 cm najlepiej pasują do marynarek, swetrów i płaszczy.
  • Paski o szerokości 3 – 4 cm najlepiej pasują do spodni, spódnic i dżinsów.
  • Paski o szerokości 5 – 12 cm świetnie komponują się z sukienkami lub podkreślają talię, gdy nosisz spodnie i top.
  • Cienkie, metalowe paski bardziej przypominają biżuterię i najlepiej pasują do sukienek i płaszczy.

Jak dobrać rodzaj paska do swoich potrzeb?

Pasek a rodzaj sylwetki

Szerokie paski na biodra są idealne dla kobiet z dłuższymi tułowiami, ponieważ pomagają optycznie skrócić górną część ciała i sprawiają, że proporcje wyglądają korzystniej. Z drugiej strony kobiety z krótką talią wyglądają lepiej z wąskimi paskami, ponieważ nie zakrywają one brzucha, co pomaga wyeksponować tułów.

Pasek a biżuteria

Warto pomyśleć o swoim pasku jak o biżuterii: jeśli nie nosisz dużej, postarzanej złotej biżuterii, nie kupuj paska z dużą, postarzaną złotą sprzączką. Dopasowanie klamry paska do biżuterii nie jest obowiązkowe, ale powinno zależeć Ci na tym, aby dobrze się ze sobą komponowały.

Pasek a buty

Nie ma nic złego w dobraniu paska do butów, ale z pewnością nie jest to konieczne. Dopasowanie gwarantuje nienaganny wygląd, choć z drugiej strony stanowi ruch odrobinę konserwatywny. Lepszym pomysłem może okazać się ekstrawaganckie połączenie nieprzystających do siebie elementów.

Pasek a styl

Postaraj się, aby Twój pasek mówił to samo co reszta Twojego stroju. Najpierw musisz określić swój własny styl, a następnie upewnić się, że pasek, który nosisz, odzwierciedla całą ideę kreacji. O co chodzi? Jeśli jesteś ubrana swobodnie, Twój pasek musi podkreślać tę estetykę. Jeżeli stawiasz na elegancję, potrzebujesz z kolei zupełnie innego dodatku. Złote lub srebrne paski dobrze komponują się na przykład z formalnymi strojami, a dzianinowe lepiej wyglądają z casualowymi i sportowymi kreacjami.

Skoro wiesz już, czym kierować się podczas wyboru paska, zobacz, jakie modele czekają na Ciebie w ofercie sklepu puccini.pl!

Artykuł sponsorowany
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.12.2025 14:39
Kosmetyczna lista zakupów 2025 wg Listonic
W nadchodzącym roku można spodziewać się dalszego wzrostu popularności produktów pielęgnacyjnych i ochronnych – zwłaszcza tych z SPF - wynika z prognoz Listonic na 2026shutterstock

Jak zmieniają się plany kosmetycznych zakupów Polaków? Po jakie produkty konsumenci w naszym kraju sięgali częściej, a po które rzadziej? Dane z aplikacji Listonic pozwalają zajrzeć do tysięcy wirtualnych list zakupów i zobaczyć, jak ewoluują nawyki konsumentów – zanim jeszcze pojawią się przy sklepowej półce – komentuje dla Wiadomości Kosmetycznych Magdalena Garus, PR manager w Listonic.

Listonic porównał listy zakupów użytkowników aplikacji z okresu styczeń-październik 2024 i 2025 roku, analizując 10 kategorii produktów kosmetycznych.

Badanie dotyczyło dwóch aspektów:

  • jak często produkty z danej kategorii były dodawane do list zakupów,
  • jak często użytkownicy dopisywali konkretną markę przy danym produkcie.

Pod uwagę wzięto: szampony do włosów, kremy do stóp, kremy do rąk, kremy do twarzy, balsamy do ciała, mydła w płynie, płyny do kąpieli i żele pod prysznic, produkty z SPF, kosmetyki kolorowe oraz dezodoranty i antyperspiranty.

Co częściej planowaliśmy kupić?

Aż w sześciu (na 10 analizowanych) kategoriach w 2025 roku odnotowano wzrost dodań do list zakupów w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku. Wzrost zainteresowania dotyczył:

  • kremów do rąk (+11,54 proc.),
  • dezodorantów i antyperspirantów (+11,46 proc.),
  • kremów i balsamów do stóp (+11,28 proc.),
  • kosmetyków kolorowych (+4,73 proc.),
  • produktów z SPF (+3,14 proc.),
  • balsamów do ciała (+0,19 proc.).

To wyraźny sygnał, że użytkownicy aplikacji Listonic coraz częściej planują kosmetyczne zakupy z wyprzedzeniem, szczególnie w kategoriach codziennej pielęgnacji.

Spadki i stabilne kategorie

Nieco rzadziej na listach pojawiały się szampony do włosów oraz płyny do kąpieli i żele pod prysznic (spadek ok. 5 proc.). Największy spadek liczby dodań – ponad 10 proc. – dotyczył mydeł w płynie i kremów do twarzy.

Eveline króluje w kolorówce, Nivea dominuje w pielęgnacji twarzy

Niektóre marki mają wyjątkowo silną pozycję na listach zakupowych.

Przez cały roku najczęściej wymienianą marką wśród kolorówki były kosmetyki Eveline. Nie jest to zaskoczeniem: marka jest dostępna nie tylko w sieciach Rossmann, ale także w Biedronce, jest przystępna cenowo (szczególnie podczas często powtarzanych w Biedronce promocji 1+1 gratis) i nawiązuje współprace z influencerami. 

Użytkowniczki aplikacji Listonic są też wyraźnie fankami kremu do twarzy Nivea. Spośród dodań wraz z marką nawet 60 proc. wskazań dotyczących kremu odnosiło się właśnie do tej marki.

Kategoria szamponów do włosów w 2025 roku po raz kolejny potwierdziła, że jest jedną z najbardziej „markowych” w całym zestawieniu. Co więcej – lojalność wobec konkretnych producentów jeszcze wzrosła.

W szczytowym miesiącu analizy, czyli w lipcu 2025 roku, aż co drugi dodany do listy szampon pojawiał się z nazwą marki. To najwyższy wynik spośród wszystkich kategorii i wyraźny sygnał, że użytkownicy planujący zakupy kosmetyczne nie szukają po prostu „szamponu”, lecz konkretnego produktu.

A zakup jakich marek szamponów najczęściej planują użytkownicy aplikacji Listonic? We wspomnianym rekordowym lipcu żadna marka nie była w stanie przekroczyć 10 proc. udziału we wskazaniach - to pokazuje jak duże rozdrobnienie i wybór jest obecnie na rynku. Z łącznej analizy pozostałych miesięcy wysuwają się jednak na prowadzenie od dawna znane marki: Head&Shoulders oraz Elseve. 

image

Kto wygrywa SEO w beauty? Nowy raport Elephate odsłania liderów i trendy, które zmieniają rynek

Gdzie króluje różnorodność?

Nie w każdej kategorii da się wyłonić wyraźnych ulubieńców. Tak jest na przykład w  przypadku płynów do kąpieli i żeli pod prysznic. Choć Dove, Palmolive i Nivea razem odpowiadają za około połowę wszystkich wskazań, druga połowa rozkłada się na wiele innych marek. Ta kategoria pokazuje, jak szeroka jest oferta i jak różne preferencje mają osoby planujące zakupy.

Prognoza: czego możemy się spodziewać w 2026 roku

W nadchodzącym roku można spodziewać się dalszego wzrostu popularności produktów pielęgnacyjnych i ochronnych – zwłaszcza tych z SPF. Warto zauważyć, że nawet pomimo dosyć chłodnego lata, które jest kluczowym okresem dla tej kategorii, produkty te zaliczyły wzrost dodań do list zakupów. Mocny trend na SPF wzmocni też koreańska pielęgnacja, a to właśnie takie produkty pojawiły się w połowie listopada pod marką własną drogerii Rossmann.  

Na próbę będzie wystawiana lojalność wobec marek. W 2026 roku marki będą musiały walczyć nie tylko o wyróżnienie się na tle coraz większej konkurencji i uwagę konsumentów, lecz także o obecność w promocjach – zarówno w drogeriach, jak i w dyskontach

 – prognozuje Magdalena Garus, PR manager w Listonic

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.12.2025 12:17
Francuski przemysł znów w recesji – listopadowy PMI potwierdza spadki
Francja to jeden z największych producentów kosmetyków na świecie.Shutterstock AI

Francuski sektor produkcyjny ponownie skurczył się w listopadzie, co potwierdzają najnowsze dane HCOB. Wskaźnik PMI dla przemysłu spadł do 47,8 pkt z 48,8 pkt w październiku, pozostając poniżej granicy 50 pkt, oddzielającej rozwój od recesji. Odczyt ten sygnalizuje dalsze pogorszenie kondycji fabryk oraz utrzymującą się słabość popytu.

Z danych S&P Global wynika, że popyt na francuskie towary obniżył się po raz kolejny, co wydłuża do trzech i pół roku okres spadków zamówień w krajowym przemyśle. Firmy produkcyjne zmniejszyły też moce wytwórcze, a tempo cięć produkcji przyspieszyło względem poprzedniego miesiąca. W efekcie sektor odnotował kolejne miesiące osłabienia aktywności.

Po raz pierwszy od kwietnia zanotowano również redukcje zatrudnienia w przemyśle, co podkreśla skalę wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami. Jednocześnie eksport odnotował odbicie, jednak nie przełożyło się ono na poprawę wyników branży, ponieważ presja konkurencyjna ograniczała możliwość podnoszenia cen.

Ekonomiści wskazują, że rosnąca konkurencja cenowa prowadzi do utrzymywania niskich cen wyrobów, co dodatkowo obciąża marże producentów. Nawet mimo poprawy sytuacji na rynkach zagranicznych, firmy mają trudności z przerzuceniem kosztów na odbiorców, co wzmacnia presję kosztową w sektorze.

Utrzymujący się spadek aktywności przemysłowej sygnalizuje dalszą słabość francuskiego sektora wytwórczego. Malejące zamówienia, niższa produkcja oraz silna presja cenowa tworzą wymagające otoczenie dla producentów, wskazując, że poprawa sytuacji może nie nastąpić szybko.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 22:16