StoryEditor
Rynek i trendy
30.07.2021 00:00

Czym kierować się podczas wyboru damskich pasków?

Paski damskie to naprawdę wyjątkowy element wyposażenia. Można używać ich do podtrzymywania luźnych spodni czy spódniczek, ale także stosować je jako modne akcesoria wzbogacające kreacje. Dowiedz się, jak wybrać damski pasek i dostosować go do swojej figury oraz stroju!

Jak nosić pasek w talii?

Pasek noszony na biodrach ma za zadanie podtrzymywać spadające spodnie. A co z paskami noszonymi w talii? Można zakładać je na sukienki, kardigany, a nawet do płaszcza. Bardzo ważne jest, aby wiedzieć, że pas w talii podkreśla ten fragment ciała. Pozwala podkreślić sylwetkę i wykorzystać optycznie złudzenie do zabawy proporcjami.

Jak nosić pasek do spodni?

Jeśli chodzi o paski damskie do spodni i dżinsów, szerokość ma w tym przypadku kluczowe znaczenie. Im większe szlufki, tym grubszy powinien być pasek – w przeciwnym razie będzie się on przesuwał w górę i w dół, nie dając stabilności. Jeśli Twoje spodnie nie mają szlufek, nie należy nosić do nich paska – zwróć wówczas szczególną uwagę na idealne dopasowanie ich do sylwetki.

Wybierając szerokość paska, warto skorzystać z zasady złotego dopasowania:

  • Paski o szerokości 1 – 2 cm świetnie komponują się z sukienkami.
  • Paski o szerokości 2 – 5 cm najlepiej pasują do marynarek, swetrów i płaszczy.
  • Paski o szerokości 3 – 4 cm najlepiej pasują do spodni, spódnic i dżinsów.
  • Paski o szerokości 5 – 12 cm świetnie komponują się z sukienkami lub podkreślają talię, gdy nosisz spodnie i top.
  • Cienkie, metalowe paski bardziej przypominają biżuterię i najlepiej pasują do sukienek i płaszczy.

Jak dobrać rodzaj paska do swoich potrzeb?

Pasek a rodzaj sylwetki

Szerokie paski na biodra są idealne dla kobiet z dłuższymi tułowiami, ponieważ pomagają optycznie skrócić górną część ciała i sprawiają, że proporcje wyglądają korzystniej. Z drugiej strony kobiety z krótką talią wyglądają lepiej z wąskimi paskami, ponieważ nie zakrywają one brzucha, co pomaga wyeksponować tułów.

Pasek a biżuteria

Warto pomyśleć o swoim pasku jak o biżuterii: jeśli nie nosisz dużej, postarzanej złotej biżuterii, nie kupuj paska z dużą, postarzaną złotą sprzączką. Dopasowanie klamry paska do biżuterii nie jest obowiązkowe, ale powinno zależeć Ci na tym, aby dobrze się ze sobą komponowały.

Pasek a buty

Nie ma nic złego w dobraniu paska do butów, ale z pewnością nie jest to konieczne. Dopasowanie gwarantuje nienaganny wygląd, choć z drugiej strony stanowi ruch odrobinę konserwatywny. Lepszym pomysłem może okazać się ekstrawaganckie połączenie nieprzystających do siebie elementów.

Pasek a styl

Postaraj się, aby Twój pasek mówił to samo co reszta Twojego stroju. Najpierw musisz określić swój własny styl, a następnie upewnić się, że pasek, który nosisz, odzwierciedla całą ideę kreacji. O co chodzi? Jeśli jesteś ubrana swobodnie, Twój pasek musi podkreślać tę estetykę. Jeżeli stawiasz na elegancję, potrzebujesz z kolei zupełnie innego dodatku. Złote lub srebrne paski dobrze komponują się na przykład z formalnymi strojami, a dzianinowe lepiej wyglądają z casualowymi i sportowymi kreacjami.

Skoro wiesz już, czym kierować się podczas wyboru paska, zobacz, jakie modele czekają na Ciebie w ofercie sklepu puccini.pl!

Artykuł sponsorowany
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
01.12.2025 12:27
Perfumy z Dubaju biją rekordy popularności. Google notuje niemal 800-proc. wzrost wyszukiwań
Charakterystyczną cechą orientalnych perfum jest intensywność i trwałość, co wynika z zastosowania głównie naturalnych olejków eterycznychfot. Shutterstock

Najnowsze dane z wyszukiwarki Google pokazują dynamiczną zmianę preferencji zakupowych w Polsce. Konsumentki i konsumenci coraz chętniej sięgają po intensywne, orientalne kompozycje zapachowe, kojarzone z rynkiem arabskim. Jak wynika z analizy wyszukiwań, zapytania o „perfumy dubajskie” wzrosły aż o 796 proc. rok do roku, co czyni je jednym z najczęściej poszukiwanych produktów w kategorii beauty.

Jak donosi Fakt, w okresie świątecznym 2024 r. oraz w październiku 2025 r. internauci najczęściej wpisywali hasła związane z elektroniką i akcesoriami beauty – m.in. szczoteczki soniczne, irygatory do zębów, suszarki do włosów, frezarki do paznokci czy maszynki do golenia. Choć te urządzenia dominowały w ogólnej liczbie zapytań, to właśnie perfumy arabskie okazały się największym zaskoczeniem, notując rekordowy skok popularności.

Aż 71 proc. wyszukiwań dotyczyło konkretnych problemów lub grup wiekowych, co potwierdza coraz bardziej świadome podejście konsumentów do wyboru produktów. Wśród zapytań trendujących najwyżej znalazły się: „maska kolagenowa” (+426 proc. r/r), „rzęsy magnetyczne” (+255 proc. r/r) oraz „perfumy dubajskie” (+796 proc. r/r). Ten ostatni segment z egzotycznej niszy stał się realną konkurencją dla klasycznych kompozycji francuskich i włoskich.

Arabskie zapachy kojarzone są przede wszystkim z intensywnością, słodyczą i wysoką trwałością – cechami, których obecnie aktywnie poszukują użytkownicy. Dane Google potwierdzają tę zmianę preferencji: niemal 800-proc. wzrost zapytań dotyczących perfum z Dubaju wskazuje na przełomowy moment dla rynku niszowych zapachów w Polsce.

Zauważalna jest również przemiana podejścia do pielęgnacji i zakupów kosmetycznych. Wyszukiwania związane z kosmetykami „bio” spadły o ponad 7 proc., podczas gdy zapytania dotyczące składników o naukowo potwierdzonym działaniu wzrosły średnio o 33 proc. Trendy te sugerują rosnące znaczenie skuteczności i intensywnych doznań zmysłowych — zarówno w perfumach, jak i produktach pielęgnacyjnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
01.12.2025 09:12
Kolejne marki kosmetyczne biorą na celownik dzieci, eksperci protestują
Dzieci stosujące kosmetyki i kremy przeznaczone dla dorosłych są bardziej narażone na wystąpienie alergii skórnych w późniejszych latachIrina Mikhailichenko

Coraz więcej nowych firm kosmetycznych kieruje swoją ofertę do dzieci oraz najmłodszych pokoleń konsumentów, którzy wiedzę o pielęgnacji skóry i makijażu czerpią przede wszystkim z social mediów i trendów na TikToku. Dermatolodzy protestują, ale marki proponują kremy i maseczki do twarzy nawet przedszkolakom.

Opinia ekspertów przegrywa póki co z marketingiem i viralowymi produktami. Kiedyś najmłodsi (Sephora kids) wykupywali kosmetyki pielęgnacyjne Drunk Elephant. Teraz najnowszym hitem wśród najmłodszej grupy konsumentów są produkty marki Rini, która kieruje swoje produkty do dzieci już od 3 roku życia. Jak podaje portal fashionnetwork, zestaw pięciu maseczek nawilżających dla dzieci, polecanych przez producenta do codziennego użycia (o uroczych nazwach typu Puppy, Panda i Unicorn) można nabyć na stronie internetowej producenta za  ok. 30 euro.

Inna młoda amerykańska marka, Evereden, sprzedaje kosmetyki dla dzieci w wieku przedszkolnym (m.in. mgiełki do twarzy, toniki, kremy nawilżające), osiągając roczne obroty powyżej 100 mln dolarów. W październiku zadebiutowała marka Sincerely Yours, której twarzą jest 15-letnia influencerka Salish Matter. Event w centrum handlowym z okazji premiery przyciągnął tysiące osób. 

– Skóra dziecka nie potrzebuje kosmetyków, poza codziennymi produktami higienicznymi takimi jak pasta do zębów, żel pod prysznic czy krem z filtrem przeciwsłonecznym – podkreśla Laurence Coiffard, naukowiec z francuskiego Uniwersytetu w Nantes, współautor strony internetowej Cosmetics Watch.

Produkty kosmetyczne, kierowane do dzieci, stały się elementem szerszego społecznego trendu. Wiele dziewczynek z pokolenia alfa (dzieci urodzone między 2010 a 2024) stosuje bowiem zabiegi pielęgnacyjne skóry, makijaż, a nawet fryzury typowe dla starszych nastolatek lub ich matek, naśladując popularne influencerki z TikToka lub YouTube‘a. 

Coiffard powołuje się na badania, z których wynika, że dzieci stosujące kosmetyki i kremy przeznaczone dla dorosłych są bardziej narażone na wystąpienie alergii skórnych w późniejszych latach. Są też bardziej narażone na działanie substancji zaburzających gospodarkę hormonalną i fitoestrogenów, które mogą zaburzać rozwój hormonów.

image

Pokolenie Z i kosmetyki: nawyki pielęgnacyjne oraz zakupowe [BADANIE]

Amerykańska dermatolog Molly Hales, która przez kilka miesięcy obserwowała trendy kosmetyczne wśród dzieci i nastolatek na TikToku, wskazuje, że młode użytkowniczki używają zbyt wielu produktów (niektóre nawet po kilkanaście), lub stosują kremy przeciwzmarszczkowe dla dorosłych.

Z jej obserwacji wynika, że kilka marek, takich jak Glow, Drunk Elephant czy The Ordinary, było wyjątkowo często obecnych w treściach młodych użytkowniczek TikToka. 25 najpopularniejszych filmów analizowanych przez Hales zawierało produkty zawierające średnio od 11 do nawet 21 składników aktywnych, potencjalnie mogących wpływać na podrażnienia skóry dzieci.

Nowe marki dla dzieci, takie jak Rini, Evereden czy Saint Crewe, przekonują, że ich kosmetyki są bardziej odpowiednie dla skór młodych osób. W opinii Hales trend ten niej jest potrzebny, utrwala on bowiem pewien standard piękna lub oczekiwania dotyczące tego, jak należy dbać o zdrowie i urodę skóry, stosując przy tym bardzo kosztowną i czasochłonną codzienną rutynę. Zdaniem badaczki, dziewczęta mogą w lepszy sposób wykorzystywać czas i pieniądze.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 08:20