StoryEditor
Rynek i trendy
13.04.2016 00:00

Finał III Zimowych Igrzysk Kosmetycznych Sekret Urody

Podsumowanie akcji zakupowej dla właścicieli drogerii zrzeszonych we franczyzowej sieci Sekret Urody – odbyło się 5 marca w hotelu Warszawianka w Jachrance. Igrzyska zakończyły się sukcesem. W porównaniu do ubiegłego roku obroty w ramach akcji wzrosły o ponad 45 proc.

Istotnym czynnikiem tych wzrostów było państwa zaangażowanie, za które bardzo dziękujemy – zwrócił się Piotr Bochenek, prezes zarządu Espiro Group, do zgromadzonych na konferencji przedstawicieli drogerii. Dodał też, że na sukces tegorocznej edycji wpływ miała atrakcyjność pakietów i – w przypadku większości z nich – możliwość dowolnego komponowania asortymentu. Przedstawiciele 24 firm, które stworzyły olimpijskie konkurencje, wręczyli medale zwycięzcom igrzysk. Również przedstawiciele producentów zostali nagrodzeni statuetkami za przygotowanie najciekawszej oferty, za największe wsparcie promocyjno-marketingowe oraz za debiut roku.
Priorytetem sieciowa współpraca
Sekret Urody to w tej chwili 160 drogerii. Ich liczba utrzymuje się od kilku lat na podobnym poziomie, mimo iż np. w ubiegłym roku do sieci przystąpiło 18 nowych punktów handlowych. – Przez ostatnie dwa lata z niektórymi drogeriami pożegnaliśmy się, m.in. dlatego, że nie uczestniczyły one aktywnie w akcjach promocyjnych – wyjaśnił tę sytuację Piotr Bochenek. – Nasza broń w walce z konkurencją to jakość i tylko z takimi partnerami, którzy to rozumieją, chcemy współpracować. Państwo jesteście ich najlepszą reprezentacją – dodał, zwracając się do uczestników spotkania w Jachrance.
Konferencja była okazją do zaprezentowania nowych możliwości promocyjno-marketingowych oferowanych franczyzobiorcom przez sieć. Prezes Espiro Group poinformował o podpisaniu centralnych umów z kolejnymi dostawcami i przedstawił nową politykę ich realizacji. Zapowiedział także, że sieć będzie wspierać w swoich działaniach marki i produkty ekologiczne, które cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. Oferta Sekretów Urody została powiększona o kolejne marki naturalne – polską Sylveco, rosyjskie Naturę Sibericę i Babuszkę Agafię oraz o francuską Le Petit Olivier. Tę ostatnią przedstawiła właścicielom drogerii Aurelie Le Mellay, która przyjechała na finał igrzysk do Polski. Obecni byli także Angel Palamos Aguilar oraz Gustavo Tur Climent, przedstawiciele zarządu firmy Jesus Gomez. Espiro Group jest dystrybutorem marek tej hiszpańskiej firmy w Polsce.

W poszukiwaniu młodych konsumentów

Sekrety Urody, podobnie jak inne drogerie rynku tradycyjnego, cierpią na brak młodych klientów. Chcąc temu zaradzić, zarząd Espiro Group podpisał umowę z firmą Blix, która oferuje aplikację mobilną służącą do czytania gazetek reklamowych na urządzeniach przenośnych. Dzięki temu oferta sieci trafia do klientów w wieku 24-35 lat, docierając do 70-100 tys. osób z tej grupy. W tym, aby klient, który raz odwiedził drogerię, chciał do niej wrócić, mają pomóc akcje oparte na rabatowych kuponach promocyjnych. Sieć wybrała dostawcę tej usługi. 10 drogerii właśnie przystąpiło do jej testów. W ramach dywersyfikacji kanałów dotarcia do nowych konsumentów, od marca sieć rozpoczęła także cykliczną kampanię promocyjną w ogólnopolskiej stacji radiowej.
Piotr Bochenek przypomniał, że drogerie – za symboliczną złotówkę – mogą podłączyć się do internetowego radia, dzięki któremu legalnie emitują muzykę, a spoty reklamowe są dodatkowym wsparciem sprzedaży. Sekret Urody wciąż uatrakcyjnia również kwartalnik wydawany dla konsumentów. Nowością są m.in. strony poświęcone metamorfozom wyglądu, którym poddawane są klientki drogerii. – Mamy nadzieję, że opowiadając o swojej przygodzie zachęcą do zakupów w Sekretach Urody, swoją rodzinę i znajomych – mówi Piotr Bochenek.
Anna Zawadzka-Szewczyk


Zwycięzcy III Zimowych Igrzysk Kosmetycznych Sekret Urody

Największy zakup olimpijski:
Drogeria Sekret Urody w Kielcach, właściciele: Dariusz Wiecha i Mariusz Walaszczyk
Najbardziej utytułowani zwycięzcy dyscyplin olimpijskich:
Wiesław Wlizło, właściciel drogerii Sekret Urody w Biłgoraju – 13 medali olimpijskich
Agnieszka Nicpoń, właścicielka drogerii Sekret Urody w Leżajsku – 11 medali olimpijskich
Anna Prokulewicz, właścicielka drogerii Sekret Urody w Strzyżowie – 8 medali olimpijskich
Nagrody dla producentów
Kategoria: debiut 2015: Sylveco
Kategoria: najlepsza oferta olimpijska (nagroda przyznawana przez właścicieli drogerii): Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
Kategoria: największe wsparcie marketingowe: Nivea Polska


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
29.04.2025 10:48
Wielka Brytania: wzrost presji społecznej na posiadanie “nieskazitelnej cery” nasila niepewność młodego pokolenia
Brytyjska służba zdrowia (NHS) podaje, że co roku prawie połowa Brytyjczyków cierpi na dolegliwości i choroby związane ze skóraenvato elements

Presję na posiadanie nieskazitelnej cery wzbudzają trendy, panujące w mediach społecznościowych. Problem dotyczy już blisko 77 proc. pełnoletnich Brytyjczyków – wynika z badań. Wzrost niepewności odczuwają szczególnie mocno osoby, zmagające się z problemami skórnymi (np. trądzik, egzema, łuszczyca).

Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez aptekę Roseway Labs, odsetek ten wzrasta do 85 proc. w przypadku pokolenia milenialsów i aż 93 proc. w przypadku pokolenia Z, co wskazuje na rosnący wpływ problemów skórnych na zdrowie psychiczne w Wielkiej Brytanii.

Z badań wynika, że ponad połowa (53 proc.) ankietowanych czuje się skrępowana z powodu stanu swojej skóry, przy czym pokolenie millenialsów zgłasza najwyższy poziom niepewności (57 proc.). Dane ujawniają również, że dla wielu respondentów stan skóry jest czymś, co zakłóca ich samopoczucie, a 38 proc. dorosłych w Wielkiej Brytanii często myśli na temat swojej skóry. Dodatkowo 76 proc. respondentów przyznało, że odczuwa większy niepokój o swoją skórę latem – wraz ze wzrostem temperatury ich niepokój wzrasta.

Brytyjska służba zdrowia (NHS) podaje, że co roku prawie połowa dorosłych w Wielkiej Brytanii cierpi na dolegliwości i choroby związane ze skóra. Szacuje się, że obecnie dotkniętych takimi problemami jest 35 mln osób.

Miliony ludzi w Wielkiej Brytanii zmagają się każdego dnia z widocznymi problemami skórnymi, które wpływają na ich pewność siebie i jakość życia. Zauważają to i odczuwają jeszcze dotkliwiej młodzi ludzie, którzy są kształtowani przez nierealistyczne wzorce idealnej skóry w mediach społecznościowych. Nasze badania pokazują, że ten niepokój osiąga szczyt latem, gdy zaostrzenia spowodowane ekspozycją na promieniowanie UV, zanieczyszczenie i alergeny łączą się z odsłanianiem większej ilości skóry. Co jest niepokojące, prawie cztery na pięć osób nie znalazło skutecznej terapii – komentuje Elizabeth Philp, dyrektor generalna Roseway Labs.

Badania wskazują również, że aż 79 proc. osób uważa przepisane przez lekarza rodzinnego lub dostępne bez recepty leki za nieskuteczne. Wiele osób sięga po gotowe produkty, przeznaczając na nie średnio w skali roku 177,48 funtów. Mimo tego nadal borykają się z uporczywymi problemami skórnymi, skutkami ubocznymi stosowanych rozwiązań, nie mając świadomości istnienia spersonalizowanych alternatyw.

Czytaj też: Wielka Brytania: branża kosmetyczna przeżywa boom, konsumenci nie żałują pieniędzy na urodę

Roseway Labs odnotowało w stosunku do ubiegłego roku aż 31-procentowy wzrost zapytań o zabiegi dermatologiczne, co w opinii apteki wskazuje na rosnące zapotrzebowanie ze strony osób, poszukujących większej pewności siebie w kwestii własnej skóry.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
28.04.2025 13:35
Cześć, chcę Cię zjeść: perfumy gourmand na fali rosnącej 77,5 proc. rok do roku
Od lewej do prawej: French Macaroons The Dua Brand, Les Belles de Ricci Amour d‘Amandier Nina Ricci, Pink Sugar Aquolina, Sakeena Lattafa Perfumes, Bubblegum JAFRA.Wiadomości Kosmetyczne

Syntetyczne nuty deserowe, takie jak wanilia, czekolada, karmel czy miód, od lat obecne są w perfumach, jednak to właśnie ostatni rok przyniósł im prawdziwy rozkwit popularności. Kategoria zapachów znana jako „gourmand” odnotowała ogromny wzrost zainteresowania na platformach takich jak #PerfumeTok i #FragranceTok. Według danych Spate, liczba wyszukiwań zapachów gourmand w internecie rośnie w tempie aż 77,5 proc. rok do roku.

Coraz więcej perfumiarzy włącza się w trend inspirowany jedzeniem, eksperymentując z coraz bardziej apetycznymi nutami. Rynek zapachów gourmand znajduje się na dynamicznej ścieżce wzrostu – według prognozy Future Market Insights jego wartość wzrośnie z 32,5 miliarda dolarów w 2025 roku do 55 miliardów dolarów w 2035 roku. To oznacza niemal podwojenie wartości w ciągu zaledwie dekady.

W ostatnim roku zapachy gourmand były niemal wszędzie. Wśród najpopularniejszych znalazły się Vanilla 28 marki Kayali, Vanilla Sex od Toma Forda oraz Black Opium Yves Saint Laurent, które stały się wiralowymi hitami. Marka Glossier poszerzyła linię perfum You o śliwkowy zapach z nutami kremu maślanego i migdałów, a piosenkarka Sabrina Carpenter wypuściła całą kolekcję perfum inspirowanych deserami.

Celem noszenia perfum gourmand nie jest jedynie zostawienie po sobie przyjemnego wrażenia, ale wywołanie intensywnej reakcji – zapach powinien być na tyle kuszący, by ktoś chciał „Cię zjeść”. Popularność tej kategorii zapachów jako segmentu rynku perfum zaczęła się stosunkowo niedawno, a jej początki przypisuje się premierze przełomowego zapachu Angel od Muglera z 1992 roku. Kompozycja ta, łącząca wanilię, czerwone owoce i olejek paczulowy, zapoczątkowała modę na słodkie perfumy lat 90. i początku XXI wieku.

Po pandemii związek między jedzeniem a branżą beauty stał się jeszcze bardziej widoczny i dochodowy. W ostatnich latach popularność zdobyły viralowe trendy makijażowe takie jak „latte girl”, „strawberry girl” czy „glazed doughnut skin”. W reklamach kosmetyków niemal nie sposób znaleźć kreacji, w której nie pojawiałyby się motywy kawiarni lub koktajli. Zainteresowanie perfumami gourmand odzwierciedla potrzebę konsumentów do szukania komfortu i nostalgii, zwłaszcza poprzez zakupy online.

„Słodycze są świetnym narzędziem marketingowym, ponieważ odwołują się do znanych zapachów i smaków, które ludzie od razu rozpoznają” – mówi Shelly Socol, współzałożycielka i CEO agencji marketingowej 1r. Jak dodaje, nuty związane z jedzeniem, takie jak wanilia czy kokos, pomagają w budowaniu pomostu między produktem a konsumentem, zwłaszcza gdy niemożliwe jest osobiste przetestowanie zapachu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2025 12:11