StoryEditor
Rynek i trendy
02.03.2023 00:00

Globalny rynek nutrikosmetyków urośnie o 3 miliardy dolarów w ciągu następnej dekady

Według raportu Fact.MR, światowy rynek nutrikosmetyków ma wzrosnąć z 5 miliardów dolarów w 2023 roku do 8,2 miliarda dolarów do końca 2033 roku, rozwijając się przy CAGR na poziomie 5 proc. Według Fact.MR rynek nutrikosmetyków rozwija się, ponieważ konsumenci i konsumentki stają się bardziej świadomi co do tzw. czystych etykiet i problemów skórnych, w tym zmarszczek i produktów przeciwstarzeniowych.

Szacuje się, że popyt na suplementy ogólnie wzrośnie o CAGR 5,4 proc. ze względu na ich liczne zalety dla skóry, w tym zdolność do wygładzania szorstkości i poprawy elastyczności. Nutrikosmetyki to z kolei podkategoria suplementów, które dostarczają wartości odżywczych do pielęgnacji skóry, włosów i paznokci. Takie suplementy są opracowywane przy użyciu naturalnych elementów, takich jak kora, owoce, oleje i nasiona. Dodatkowo koenzym Q10, ekstrakty owocowe i zielona herbata to inne powszechnie stosowane substancje do opracowywania nutrikosmetyków.

Nutrikosmetyki do pielęgnacji skóry mają 50 proc. udział w światowym rynku, ponieważ wykorzystanie naturalnych składników, takich jak mielona kawa i węgiel drzewny w peelingach do skóry i algach morskich, kieruje uwagę ludzi na produkty nutrikosmetyczne, zamiast syntetycznych. Kluczowi producenci nutrikosmetyków dostarczają mniejsze wersje produktów w kompaktowych opakowaniach ze względu na rosnącą populację pracujących i gorączkowy styl życia poszczególnych osób.

Ponadto, według Fact.MR, pojawiające się składniki nutrikosmetyczne, takie jak likopen i piknogenol, są katalizatorami dużego zapotrzebowania na ich zastosowanie w pielęgnacji skóry. Co więcej, klinicznie zatwierdzone organiczne produkty nutrikosmetyczne w połączeniu z ekologicznym podejściem napędzają popyt na nutrikosmetyki do pielęgnacji skóry.

W praktyce nutrikosmetyki to zazwyczaj suplementy diety, które są reklamowane jako korzystne dla wyglądu i ogólnego samopoczucia użytkownika. Jest to podejście, które dobrze współgra z zainteresowaniem konsumentów ogólnym samopoczuciem i zdrowiem. Jest to również zgodne z wierzeniami kulturowymi, takimi jak tradycyjna medycyna chińska i praktyki ajurwedy, które przyjmują holistyczne podejście do zdrowia i dobrego samopoczucia. Ta zwiększona świadomość na temat zdrowia i dobrego samopoczucia skłoniła klientów do eksperymentowania z wellness alternatywnymi dla tradycyjnych leków i terapii zdrowotnych, które kładą podwaliny pod rozwój rynku nutrikosmetyków.

W Polsce znanymi markami nutrikosmetyków są między innymi Noble Health, Ostrovit, Sugar Bear Hair, Skrzypovita i Jelly Hair Bear.

Czytaj także: Branża protestuje przeciwko regulacjom rynku suplementów diety. Konsekwencje także dla handlu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 15:36
Mleczne perfumy podbijają TikToka. Nowy zapachowy trend rośnie w siłę
Od lewej: Cry Baby Perfume Milk Melanie Martinez, Condensed Milk Demeter Fragrance, Coastal Bliss Victoria‘s Secret, The First Yanina Yakusheva.Wiadomości Kosmetyczne

Analizy wskazują, że rozmowa o perfumach w mediach społecznościowych jest w dużej mierze napędzana przez marki, które aktywnie promują swoje produkty i budują narrację wokół zapachowych trendów. Równocześnie użytkownicy coraz chętniej szukają konkretnych informacji, co potwierdza przewaga Google w przypadku mlecznych perfum. Przenikanie się mediów społecznościowych z wyszukiwarkami pokazuje, jak silnie estetyka, zapach i internetowa narracja łączą się w świecie współczesnych konsumentów.

Zainteresowanie tzw. mlecznymi perfumami notuje obecnie gwałtowny wzrost. Jak wskazują analizy, w porównaniu z ubiegłym rokiem trend ten urósł aż o 113,4 proc. w ujęciu ogólnym, obejmując zarówno wyszukiwarki internetowe, jak i media społecznościowe. Na platformach typu Google liczba wyszukiwań wzrosła o 96,3 proc., a na TikToku aż o 320,3 proc.. Według danych, aż 85 proc. udziału w popularności tego zjawiska przypada na wyszukiwarkę Google, co sugeruje, że użytkownicy aktywnie poszukują informacji o mlecznych zapachach, zamiast trafiać na nie przypadkiem w mediach społecznościowych. Średnio miesięcznie fraza „milk perfume” generuje 9,5 tys. wyszukiwań w Google oraz 167,8 tys. tygodniowych wyświetleń na TikToku.

Eksperci wskazują, że trend ten wpisuje się w szerszy nurt popularności tzw. zapachów gourmand, czyli inspirowanych deserami, słodyczami i kremowymi nutami. W tej kategorii ogólna popularność wzrosła o 172,4 proc. r/r. Wyszukiwania w Google zwiększyły się o 85,9 proc., a na TikToku obserwujemy wzrost aż o 179,1 proc.. W tym przypadku to TikTok wiedzie prym – odpowiada za 95,1 proc. popularności w tej przestrzeni. Hasło związane z tym trendem jest wyszukiwane w Google średnio 4,9 tys. razy miesięcznie, natomiast na TikToku osiąga imponujące 17,6 mln tygodniowych wyświetleń.

Choć zapachów nie da się poczuć przez ekran, TikTok stał się jednym z głównych ośrodków dyskusji na temat perfum. Hashtag #perfumetok przyciąga 3,3 mln wyświetleń tygodniowo, tworząc wokół zapachów aktywną społeczność. Wśród najczęściej pojawiających się nut zapachowych prym wiedzie #vanilla (2,8 mln wyświetleń tygodniowo), a tuż za nią plasują się mleczne skojarzenia, takie jak #heavycream (814,8 tys.), #strawberry (542,8 tys.) i #coconut (200,3 tys.). Szczególną rolę w popularyzacji nuty „heavy cream” odegrała marka Phlur.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 13:45
Wypadanie włosów jako strach blady konsumentów: „bromeopatia” rusza na odsiecz mężczyznom
Wypadanie włosów to alarmująco częsty problem.Towfiqu barbhuiya

Według firmy badawczej Euromonitor International, światowy rynek męskiej pielęgnacji osiągnął wartość 61,3 miliarda dolarów, a w 2024 roku ma wzrosnąć o kolejne 6,4 proc. Rośnie popyt na kosmetyki i produkty do pielęgnacji dla mężczyzn, co potwierdzają dane największych detalistów – Amazon, uznany przez NielsenIQ za najpopularniejszą platformę beauty w USA, odnotowuje coraz więcej klientów kupujących produkty z segmentu męskiego grooming. Wzrost ten dotyczy zwłaszcza obszaru zdrowia skóry głowy i problemu wypadania włosów.

W kwietniu 2025 roku dane Google Trends wskazały wypadanie włosów jako najczęściej wyszukiwany problem kosmetyczny na świecie. Badania brytyjskiej sieci Superdrug ujawniły, że aż 58 proc. mężczyzn i 51 proc. kobiet doświadcza utraty włosów, a największe nasilenie tego zjawiska dotyczy osób w wieku 25–34 lata – aż 61 proc. tej grupy zgłasza objawy przerzedzenia lub nadmiernego wypadania włosów. Według ekspertów główne przyczyny takiego stanu rzeczy to stres, nieprawidłowa dieta i szkodliwe nawyki urodowe, często podsycane przez media społecznościowe.

Nowym źródłem porad stał się TikTok – aż 1 na 3 Brytyjczyków korzysta z tej platformy, by szukać informacji na temat pielęgnacji włosów. W grupie wiekowej 16–34 lata połowa użytkowników deklaruje, że TikTok jest ich głównym źródłem wiedzy o pielęgnacji. Eksperci ostrzegają jednak przed popularnymi trendami – aż 60 proc. z nich może być potencjalnie szkodliwych. Przykładem jest „hair cycling”, czyli rotacyjne stosowanie różnych produktów z przerwami – trend, który uzyskał ponad 22 miliony wyświetleń i został wypróbowany przez osiem milionów Brytyjczyków. Zdaniem ekspertów, niestety, brak jest dowodów na skuteczność tej metody, a częsta zmiana kosmetyków może prowadzić do podrażnień i uszkodzenia mieszków włosowych. Olivia Houghton z The Future Laboratory określiła taki stan rzeczy w rozmowie z Cosmetics Design Europe jako bromeopatię (gra słów — bro, brachu, i homeopatia).

Wśród najczęściej wymienianych przyczyn wypadania włosów znajdują się nie tylko genetyka i stres, ale także nadmierne spożycie napojów energetycznych oraz zanieczyszczenie środowiska. Choć rynek innowacji koncentrował się dotąd głównie na nutraceutykach, coraz większą popularność zdobywają także produkty do stosowania miejscowego. Dynamiczny rozwój tego segmentu sugeruje, że pielęgnacja skóry głowy i przeciwdziałanie łysieniu mogą stać się jednym z kluczowych filarów wzrostu branży męskiego grooming w najbliższych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 22:42