StoryEditor
Rynek i trendy
26.11.2018 00:00

Innowacje na rynku podkładów do twarzy

Nowe odcienie, tekstury, formuły i efekty. Rynek podkładów do twarzy jest stymulowany przez innowacje i jego udział w rynku kosmetycznym nadal rośnie. We Francji aż o 4 proc. w ciągu roku, podaje The NPD Group.

Rynek podkładów stanowi jedną  z najbardziej dynamicznie rozwijających się kategorii w makijażu. We Francji wycenia się go na 110 mln euro rocznie. Ta hossa jest spowodowana aż 80 nowościami w tej kategorii, które zaprezentowano na rynku francuskim w ostatnim roku, co stanowi liczbę dwa razy większą niż w tym samym okresie rok wcześniej, gdy w ofercie firm kosmetycznych pojawiło się 39 nowych produktów.

Nowe produkty i nowe funkcje

Aby uwieść konsumentki, marki rywalizują na polu innowacyjnych formuł zwierających filtry słoneczne, rozmaite efekty i coraz większą liczbę odcieni. Nowe produkty na rynku pielęgnują skórę w coraz bardziej wyrafinowany sposób i zarazem mają nowatorskie tekstury o coraz dłuższym „trzymaniu się” skóry twarzy, nowych metodach aplikacji i różnorodności odcieni. Ponad 330 nowych kolorów podkładów zostało wprowadzonych na rynek w zeszłym roku w tym kraju. Najlepiej sprzedające się kosmetyki w  tej kategorii we Francji mają co najmniej 15 różnych odcieni. Na przykład paleta Teint Idole marki Lancôme zawiera 40 odcieni a Double Wear Estée Lauder aż 51.

Wybór i personalizacja

Możliwość dobrania odcienia jak najbliższego swojej karnacji to nie jedyne zmiany na rynku podkładów. Ważna jest większa  możliwość wyboru, który cenią sobie klientki.

Według badania The NPD Group podkład w płynie pozostaje ulubioną formułą francuskich klientek. Mimo to nowości intensywnie walczą o swój udział w rynku. Wzrosła na przykład sprzedaż podkładów w żelu (o 211 proc.), musie  (672 proc.) czy sztyfcie (93 proc.)  Nadal największym powodzeniem cieszą się podkłady matowe, naturalne i o "efekcie drugiej skóry". Formuły o dłuższej trwałości też cieszą się zainteresowaniem francuskich klientek.

Innowacje, szeroki wybór i personalizacja to najważniejsze atuty nowych produktów z tej kategorii, w której dużo zamieszania wywołała niedawno nowa marka kosmetyków Fenty Beauty wprowadzona na rynek przez piosenkarkę Rihannę.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.09.2025 12:37
IMARC: Globalny rynek perfum rośnie. Do 2033 roku osiągnie wartość ponad 61 miliardów dolarów.
Perfumy to rosnąca kategoria produktowa.Wiadomości Kosmetyczne

W 2024 roku globalny rynek perfum osiągnął wartość 39,6 miliardów dolarów – wynika z danych IMARC Group. Prognozy na kolejne lata wskazują na dynamiczny rozwój: do 2033 roku segment ten ma urosnąć do 61,3 miliardów dolarów. Oznacza to średnioroczny wzrost (CAGR) na poziomie 5 proc. w latach 2025–2033. Kluczowym motorem napędowym rynku pozostaje rosnące zainteresowanie konsumentów luksusowymi i premium zapachami.

Wzrost rynku napędzany jest przede wszystkim przez poszukiwanie przez konsumentów unikalnych i wysokiej jakości doświadczeń zapachowych. Obserwowany jest wyraźny zwrot ku segmentowi premium, co odzwierciedla globalne trendy konsumpcyjne. Ważnym czynnikiem wzrostu jest również rosnąca popularność zapachów unisex, które przełamują tradycyjne normy płciowe i trafiają do szerszego grona odbiorców.

Najdynamiczniej rozwijającym się obszarem pozostaje region Azji i Pacyfiku. To właśnie tam urbanizacja, rosnące dochody do dyspozycji oraz większe zainteresowanie pielęgnacją i wizerunkiem osobistym stymulują popyt na perfumy. Jednocześnie rynki Ameryki Północnej i Europy utrzymują silną pozycję, szczególnie w segmencie luksusowych marek, które cieszą się stabilnym popytem.

Nowym kierunkiem rozwoju branży jest personalizacja doświadczeń zapachowych. Coraz więcej marek oferuje klientom możliwość tworzenia indywidualnych kompozycji, co zwiększa zaangażowanie i buduje lojalność konsumentów. Trend ten wpisuje się w szersze zmiany w branży beauty, gdzie indywidualne podejście i dopasowanie produktów do potrzeb użytkowników stają się kluczowymi czynnikami konkurencyjnymi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
04.09.2025 14:33
UCE Research: Młodzi Polacy coraz częściej kupują w promocjach
Młodzi polują na promocję m.in. w drogeriach.Grupa Rossmann - błędy cenowe, tajemnicze promocje 99gr

Jak wynika z raportu UCE RESEARCH i Shopfully „Młodzi Polacy na zakupach. Edycja IV”, aż 32,5 proc. osób w wieku 18–25 lat deklaruje, że od 20 proc. do 40 proc. ich codziennych zakupów stanowią produkty kupione w promocjach. Najczęściej są to konsumenci z dochodami w przedziale 3000–4999 zł, ze średnim wykształceniem i mieszkający w mniejszych miejscowościach liczących od 5 do 19 tys. mieszkańców. Badani wskazują, że promocje pomagają im racjonalnie gospodarować budżetem, choć nie są jedynym wyznacznikiem decyzji zakupowych.

Drugą najliczniejszą grupą są młodzi konsumenci, którzy deklarują, że 40–60 proc. ich podstawowych zakupów odbywa się w promocjach – taką odpowiedź wskazało 26,5 proc. ankietowanych. Eksperci zwracają uwagę, że dla tej części młodych promocje nie są już dodatkiem, lecz naturalnym elementem codziennego koszyka. Często są to osoby na początku kariery zawodowej lub studenci, którzy dysponują ograniczonymi środkami i dzięki rabatom mogą kupować więcej lub produkty lepszej jakości.

Zdecydowanie mniej respondentów wskazuje skrajne wartości. Zakupy w promocjach w zakresie 60–80 proc. deklaruje 10,7 proc. badanych, a aż 80–100 proc. jedynie 4,1 proc. uczestników sondażu. Z kolei 12,6 proc. młodych konsumentów kupuje w promocji mniej niż 20 proc. produktów. 13,6 proc. respondentów nie potrafiło jednoznacznie określić, jaki odsetek ich codziennych zakupów stanowią przeceny.

Eksperci podkreślają, że wyniki odzwierciedlają specyfikę polskiego rynku, gdzie znacząca część asortymentu – m.in. żywność, kosmetyki i środki czystości – regularnie trafia na promocje. Młodzi konsumenci, choć wyczuleni na ceny i ostrożni w wydatkach, nie zawsze mogą pozwolić sobie na czekanie na rabaty. Dlatego dominują umiarkowane wskazania w przedziale 20–40 proc., które pokazują racjonalne podejście do zakupów i oszczędzania w grupie osób o średnich dochodach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. wrzesień 2025 02:06