StoryEditor
Rynek i trendy
28.01.2015 00:00

Kontigo chce jak najszybciej zbudować sieć

Do sierpnia Kontigo, nowa sieć sklepów kosmetycznych chce mieć przynajmniej 9 sklepów. Wkrótce ruszy rekrutacja pracowników do nowych placówek. Najprawdopodobniej powstaną one w Warszawie lub najbliższej okolicy. – Zależy nam, aby konsumenci jak najszybciej zaczęli nas odbierać jako sieć – mówi Rita Amaral, prezes Kontigo, „Wiadomościom Kosmetycznym”. Franczyza i ajencja ruszą jeszcze w tym roku. – Już prowadzimy rozmowy z osobami zainteresowanymi współpracą – zapewnia.

Powstaną trzy typy sklepów Kontigo, których asortyment będzie dobrany do lokalizacji i typu klienta. Zarząd sieci oprze się na obserwacjach punktów, które działają już w Warszawie przy ul. Chmielnej (modny deptak), w galerii handlowej przy Dworcu Centralnym oraz w Piasecznie, przy ul. Kościuszki (osiedla mieszkaniowe). Kontigo na Chmielnej („serce” marki), w bardzo popularnym wśród Warszawiaków miejscu, zdobywa klientelę poprzez eventy uliczne, które mają ich przyzwyczaić do jego obecności. Drugi punkt w pasażu handlowym, skąd rozchodzą się drogi do dworca, przystanków tramwajowych i autobusowych, dopasowuje się do dużego ruchu i spieszących się klientów. Tu większe znaczenie niż gdzie indziej mają artykuły impulsowe. Trzeci sklep – w Piasecznie – jest tym, który modelowi Kontigo daje największe możliwości. Tamtejsze klientki mają czas i ochotę na delektowanie się zakupami, chętnie biorą udział w przygotowywanych dla nich akcjach. Większość wychodzi z zakupami, a wartość koszyka jest wyższa niż w innych placówkach Kontigo. – To trzy sklepy położone w całkowicie różnych miejscach i z odmienną klientelą. Różnice w zachowaniach konsumentów, a tym samym w obrocie poszczególnymi kategoriami są ogromne. Przy zachowaniu standaryzacji będziemy więc jednocześnie dopasowywać asortyment i działania marketingowe do specyfiki danych sklepów – tłumaczy Rita Amaral.
Nowe marki poszukiwane
Kontigo stawia na swoje marki Moov, Moya, Mystik Warsaw, na których ma najwyższe marże i będzie w nich wprowadzać kolejne nowości. Zarazem poszukuje ciekawych propozycji na rynku. – Ciągle szukamy fajnych nowości, które nie są jeszcze szeroko dostępne na rynku. Bardzo ważne są dla nas polskie marki i zawsze jesteśmy otwarci, żeby rozmawiać o współpracy – mówi Rita Amaral. Ostatnio do asortymentu Kontigo dołączyła kolejna polska marka – Pierre Rene Professional i ma już własną szafę ekspozycyjną. Nowością są też włoskie kosmetyki Deborah. Bardzo dobrze przyjęło się nowatorskie podejście do ekspozycji. Ułożenie według kategorii wiekowych (pielęgnacyjne) i odcieni (koloryzacja włosów) spodobało się klientkom. – Mówią nam, że właśnie tak jest im wygodniej kupować i teraz mamy twarde argumenty dla dostawców, którzy początkowo byli przerażeni naszymi eksperymentami – śmieje się.

Dobre relacje z dostawcami

Rita Amaral jest Portugalką, prywatnie córką Luisa Amarala, prezesa Grupy Eurocash. Kontigo to jej projekt, nad którym pracowała przez ostatni rok. Swoich współpracowników nazywa przyjaciółmi. Mówi, że nie może być inaczej, skoro w pracy ze sobą spędzają więcej czasu niż z rodzinami. Często można spotkać ją w którymś ze sklepów, gdzie obserwuje i słucha klientów. Jest entuzjastycznie nastawiona do Polski, podkreśla, że lubi Polaków, uwielbia mieszkać w Warszawie, choć miała okazję żyć w różnych miejscach na świecie. Znakomicie mówi po Polsku, ciągle się uśmiecha. Jej optymizm się udziela. Podobno dostawcom, którzy mieli okazję ją spotkać, również. – Dostawcy są przyzwyczajeni do pewnego standardu, również w relacjach i negocjacjach. Zaskakuje ich to, jakie my jesteśmy, ale póki co są zachwyceni – śmieje się, mówiąc o swoim niemal zupełnie sfeminizowanym zespole. – Nie chcemy stwarzać bariery. Staramy się jak najbardziej ulepszyć nasze relacje z dostawcami, pokazujemy im, że mamy ciekawe pomysły, że nie chodzi nam o wydawanie kolejnej gazetki reklamowej. Chcemy robić coś ciekawego na rynku i nie skończy się to na tym, że mamy kolorowy sklep tylko dla kobiet. Wszystko, co robimy, jest nowatorskie, odmienne. Również Harry Jefferson, nasz znakomity wizażysta, wniósł nowojorski powiew do europejskich szkół makijażu. Kreatywność to nasz znak rozpoznawczy – podkreśla.

Katarzyna Bochner


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
29.04.2025 14:05
Drogerie DM i Rossmann zwiększają przychody szybciej, niż sieci spożywcze
Główne cele europejskiej ekspansji Rossmanna to Hiszpania, Turcja i Szwajcaria, gdzie sieć otworzyła pierwszy sklep w grudniu 2024.Rossmann

Niemieckie drogerie DM oraz Rossmann wyprzedzają sieci spożywcze pod względem wzrostu przychodów, co wpływa na zmiany w krajobrazie konkurencyjnym w Europie Środkowej. Od stycznia do października 2024 r. operatorzy drogeryjni w Niemczech osiągnęli wzrost rok do roku o 7,2 proc., zgodnie z indeksem konsumenckim YouGov FMCG, podczas gdy operatorzy dyskontów i supermarketów zanotowali wzrost o 3,3 proc.

DM i Rossmann wyprzedzają detalicznych sprzedawców żywności w Niemczech, ponadto mogą się pochwalić bardzo udanymi operacjami międzynarodowymi. Obie firmy odnotowały znacznie wyższe wskaźniki wzrostu za granicą niż na rynku krajowym - pisze Sebastian Rennack na łamach portalu Wiadomości Handlowe. 

Jeśli chodzi o DM, przychody z 13 zagranicznych oddziałów tej sieci wzrosły o 16,5 proc. rok do roku, dając w rezultacie 5,2 mld euro całkowitego przychodu. W przypadku Rossmanna przychody z ośmiu rynków zagranicznych wzrosły o 18,9 proc. (to trzy razy silniej, niż w przypadku działalności na rynku niemieckim). Dzięki rynkom zagranicznym całkowite przychody Rossmanna zwiększyły się o 5,4 mld euro.

DM i Rossmann stawiają na inwestycje

DM i Rossmann mocno zwiększają wydatki na rozwój. DM planuje inwestycje w modernizację sieci sklepów w Niemczech w wysokości 1 mld euro w ciągu pięciu lat. Sieć modernizuje od 2024 roku na rodzimym rynku 300 placówek rocznie. W sumie DM chce do 2029 roku unowocześnić łącznie 1,8 tys. placówek. Natomiast do końca 2025 sieć zakłada modernizację 740 sklepów w Austrii oraz Europie Środkowej i Południowo-Wschodniej.

Podobnie jest z Rossmannem, który na inwestycje w bieżącym roku przeznaczył 540 mln euro (o 150 mln euro więcej, niż w 2024). Sieć otworzyła w ubiegłym roku 230 sklepów, a cel na ten rok to aż 330 nowych punktów sprzedaży. 

Główne cele ekspansji Rossmanna to Hiszpania, Turcja i Szwajcaria, gdzie sieć otworzyła pierwszy sklep w grudniu 2024. Więcej na ten temat: Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]

Europa Środkowa oraz Południowa Wschodnia na celownikach niemieckich drogerii

Region Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej (CSEE) jest strategicznym obszarem zainteresowania dla Rossmanna oraz dla DM. Polityka obydwu sieci jest odmienna: Rossmann koncentruje się na rynkach kluczowych dla wzrostu, natomiast DM dąży do szerszej, kompleksowej obecności w całym regionie.

Spośród 4960 drogerii, jakie Rossmann posiadał w Europie pod koniec 2024 roku, blisko połowa (2311) znajdowała się w Niemczech, a niewiele mniej (1922) - w Polsce. 

Polska jest dla Rossmanna największym spośród ośmiu zagranicznych rynków. Sieć osiągnęła w naszym kraju w 2024 roku wzrost o 12,6 proc., a polskie operacje detalisty wygenerowały 4,2 mld euro przychodu netto, co stanowi ok. 80 proc. przychodów Rossmanna poza Niemcami.

Również w przypadku DM prawie połowa spośród 4,1 tys. sklepów działających w Europie jest zlokalizowana poza rynkiem niemieckim. DM działa obecnie w 13 krajach, utrzymując na nich zrównoważoną, równomiernie rozłożoną sieć sklepów. Mimo że Austria, Czechy i Węgry stanowią główny trzon działalności DM w Europie Środkowej, to w krajach tych działa w sumie ok. 20 proc. zagranicznych placówek sieci DM.

Zobacz więcej: DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
29.04.2025 10:48
Wielka Brytania: wzrost presji społecznej na posiadanie “nieskazitelnej cery” nasila niepewność młodego pokolenia
Brytyjska służba zdrowia (NHS) podaje, że co roku prawie połowa Brytyjczyków cierpi na dolegliwości i choroby związane ze skóraenvato elements

Presję na posiadanie nieskazitelnej cery wzbudzają trendy, panujące w mediach społecznościowych. Problem dotyczy już blisko 77 proc. pełnoletnich Brytyjczyków – wynika z badań. Wzrost niepewności odczuwają szczególnie mocno osoby, zmagające się z problemami skórnymi (np. trądzik, egzema, łuszczyca).

Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez aptekę Roseway Labs, odsetek ten wzrasta do 85 proc. w przypadku pokolenia milenialsów i aż 93 proc. w przypadku pokolenia Z, co wskazuje na rosnący wpływ problemów skórnych na zdrowie psychiczne w Wielkiej Brytanii.

Z badań wynika, że ponad połowa (53 proc.) ankietowanych czuje się skrępowana z powodu stanu swojej skóry, przy czym pokolenie millenialsów zgłasza najwyższy poziom niepewności (57 proc.). Dane ujawniają również, że dla wielu respondentów stan skóry jest czymś, co zakłóca ich samopoczucie, a 38 proc. dorosłych w Wielkiej Brytanii często myśli na temat swojej skóry. Dodatkowo 76 proc. respondentów przyznało, że odczuwa większy niepokój o swoją skórę latem – wraz ze wzrostem temperatury ich niepokój wzrasta.

Brytyjska służba zdrowia (NHS) podaje, że co roku prawie połowa dorosłych w Wielkiej Brytanii cierpi na dolegliwości i choroby związane ze skóra. Szacuje się, że obecnie dotkniętych takimi problemami jest 35 mln osób.

Miliony ludzi w Wielkiej Brytanii zmagają się każdego dnia z widocznymi problemami skórnymi, które wpływają na ich pewność siebie i jakość życia. Zauważają to i odczuwają jeszcze dotkliwiej młodzi ludzie, którzy są kształtowani przez nierealistyczne wzorce idealnej skóry w mediach społecznościowych. Nasze badania pokazują, że ten niepokój osiąga szczyt latem, gdy zaostrzenia spowodowane ekspozycją na promieniowanie UV, zanieczyszczenie i alergeny łączą się z odsłanianiem większej ilości skóry. Co jest niepokojące, prawie cztery na pięć osób nie znalazło skutecznej terapii – komentuje Elizabeth Philp, dyrektor generalna Roseway Labs.

Badania wskazują również, że aż 79 proc. osób uważa przepisane przez lekarza rodzinnego lub dostępne bez recepty leki za nieskuteczne. Wiele osób sięga po gotowe produkty, przeznaczając na nie średnio w skali roku 177,48 funtów. Mimo tego nadal borykają się z uporczywymi problemami skórnymi, skutkami ubocznymi stosowanych rozwiązań, nie mając świadomości istnienia spersonalizowanych alternatyw.

Czytaj też: Wielka Brytania: branża kosmetyczna przeżywa boom, konsumenci nie żałują pieniędzy na urodę

Roseway Labs odnotowało w stosunku do ubiegłego roku aż 31-procentowy wzrost zapytań o zabiegi dermatologiczne, co w opinii apteki wskazuje na rosnące zapotrzebowanie ze strony osób, poszukujących większej pewności siebie w kwestii własnej skóry.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2025 17:11