StoryEditor
Rynek i trendy
17.12.2021 00:00

Które zapachy perfum są najlepszymi afrodyzjakami? [RANKING]

To jaki zapach najbardziej nam odpowiada, możemy uznać za kwestię gustu, jednak już od dawna wiadomo, że zarówno pewne nuty zapachowe, jak i smakowe, mogą działać na nas stymulująco. Tym zainteresowali się eksperci z OnBuy Women‘s Perfume i postanowili sprawdzić, jakie nuty wywołują wśród konsumentów najbardziej romantyczne odczucia.

Badacze po przeanalizowaniu zapachów uznanych za afrodyzjaki, porównali ich popularność na stronie perfumeryjnej Fragrantica, aby określić, które nuty przyprawiają o szybsze bicie serca.

Na pierwszym miejscu znalazła się dynia. Jest to najpopularniejszy kobiecy afrodyzjak ze średnią ocen 4,23 na 5. W połączeniu z lawendą, nuty dyni mogą również pozytywnie wpłynąć na panów. Cynamon wraz z magnolią champaca, plasuje się na drugim miejscu ze średnią oceną 4,05 na 5. Cynamon jest pikantny i kuszący, w przeciwieństwie do champaki, która ma bardziej korzenną nutą kwiatową. 

Wanilia to trzeci najwyżej oceniany zapach z oceną 4,02 na 5. Powszechnie znany ze swoich ciepłych i kojących właściwości, ten słodki zapach zmniejsza napięcie i stres, działając jak naturalny afrodyzjak. Na czwartym miejscu uplasowały się piżmo z lawendą. Ranking zamyka imbir, zajmując ósme miejsce z godnym szacunku 3,97 na 5. Ostry zapach imbiru ma zdolność przyspieszania obiegu krwi i stymulacji układu krążenia. 


Najpopularniejsze kobiece zapachy, które są sprawdzonymi afrodyzjakami

Ranking

Zapach

Średnia ocean na Fragrantica (out of 5)

1

dynia

4.23

2

cynamon

4.05

= 2

magnolia champaca

4.05

3

wanilia

4.02

4

piżmo

4.01

=4

lawenda

4.01

5

paczula

4

6

bergamotka

3.99

=6

tuberoza

3.99

=6

drzewo sandałowe

3.99

7

jaśmin

3.98

=7

cytrusy

3.98

=7

róża

3.98

8

imbir

3.97

Przeczytaj również: Kosmetyki i perfumy kolejny rok są najpopularniejszą kategorią prezentową na święta [BADANIE]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.06.2025 12:05
Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach
Cellcosmet ma siedzibę w  Szwajcarii, specjalizuje się w kosmetykach komórkowychIG Cellcosmet

Czy to nowy, globalny trend dla zachodnich marek beauty? Szwajcarska marka kosmetyczna Cellcosmet zdradziła właśnie, że planuje wejście na rynek w Indiach, aby trafić do tamtejszych konsumentów. Firma prowadzi aktualnie rozmowy, dotyczące możliwości dystrybucji.

Dyrektor generalny Cellcosmet, Tancrede Amacker, spotkał się z ministrem handlu Indii Piyushem Goyalem podczas jego niedawnej wizyty w Szwajcarii – dowiedział się portal ET Retail. Firma jest zainteresowana wejściem do Indii, ponieważ branża kosmetyczna w tym kraju nadal się rozwija.

To było wspaniałe spotkanie. Produkujemy kosmetyki wysokiej klasy, sprzedajemy wysokiej jakości produkty do pielęgnacji skóry wyprodukowane w Szwajcarii, a pomysł dotyczy tego, jak moglibyśmy wejść na rynek Indii. To wspaniały kraj pod względem wielkości, a populacja jest ogromna... mamy przyjemność obsługiwać klientów indyjskich w Singapurze, Londynie lub Szwajcarii, ale jeszcze nie w Indiach. A nadszedł już czas, abyśmy weszli na rynek – wyjaśnia — powiedział  Tancrede Amacker w rozmowie z Asian News International. 

Jak potwierdził Amacker, Cellcosmet jest otwarty na współpracę z indyjskim gigantem kosmetycznym Nykaa, podkreślając swoj zainteresowanie tą “wspaniałą platformą”.

Warto podkreślić, że w maju o swojej współpracy z Nykaa poinformowała jedna z najbardziej znanych francuskich marek kosmetycznych: Chanel nawiązuje współpracę z indyjskim detalistą Nykaa

Cellcosmet ma siedzibę w Châtel-Saint-Denis w Szwajcarii i specjalizuje się w kosmetykach komórkowych oraz wiedzą o mikrobiomie. Marka sprzedaje swoje produkty premium za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Kosmetyki Cellcosmet są dostępne również na polskich stronach perfumerii internetowych, ceny produktów wynoszą w granicach 1-4 tys. zł.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.06.2025 11:39
Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce
Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerceMarzena Szulc

Szóste miejsce w ujęciu ogólnym w Europie, ale pierwsze w segmencie urody – Notino pochwaliło się wynikami, prezentującymi największych sprzedawców e-commerce „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe”.

Prestiżowy ranking „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe” tworzony jest corocznie, prezentując 500 najsilniejszych europejskich sprzedawców internetowych. O miejscu w rankingu decydują ich międzynarodowe (transgraniczne) wyniki.

image
źródło: Notino LinkedIn

Jak podkreśla w swoim wpisie na LinkedIn Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer w Notino i członek zarządu, Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerce. 

Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się obok takich marek jak Ikea, Lidl, H&M i Zalando. Przy wartości rynkowej 275,6 mld euro, to wyróżnienie odzwierciedla coś więcej niż tylko sprzedaż. Chodzi o naszą zdolność do budowania znaczących połączeń ponad granicami, skalowania z celem i nigdy nie spoczywania na laurach – komentuje Bartosz Kliś. – Ten kamień milowy jest wynikiem nieustannej ciężkiej pracy, mądrych decyzji i wspólnej motywacji naszych zespołów do ciągłego rozwoju dzień po dniu, wyzwanie po wyzwaniu. Nic z tego nie dzieje się przypadkowo. A dla reszty Europy dopiero zaczynamy – podkreśla członek zarządu Notino.

Zobaz też: Notino podsumowało wyniki za ostatni kwartał 2024

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. czerwiec 2025 15:46