
Według nowego badania, amerykańscy mężczyźni obecnie częściej decydują się na zarost - aż 40 proc. mężczyzn w tym kraju w wieku od 18 do 64 lat zapuściło brodę od czasu wybuchu epidemii Covid-19. Respondenci powiedzieli, że głównym powodem decyzji o zaroście na twarzy była potrzeba eksperymentu. Ponad połowa mężczyzn postanowiła zachować brody również po okresie izolacji.
Aby uczcić mężczyzn i ich zarost na twarzy, Wahl rozpoczął konkurs na najbardziej utalentowanego brodacza w USA. Zaprosił mężczyzn z brodami do przesłania filmu przedstawiającego swój talent - dziesięciu z nich otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 500 dol. oraz wybór produktów Wahl, a zwycięzca zabierze do domu 20 000 dol.
Z ankiety firmy Wahl wynika również, że 35 proc. mężczyzn w Stanach Zjednoczonych nauczyło się nowej umiejętności lub talentu podczas przymusowego pobytu w domu. Inne ważne zajęcia, które przyciągały uwagę mężczyzn w czasie lockdownu obejmowały sport, gotowanie i grę na instrumencie muzycznym.
Na początku tego roku, w ramach globalnego raportu na temat urody, platforma społecznościowa Pinterest ujawniła wzrost wyszukiwań produktów kosmetycznych wśród mężczyzn na swojej stronie. Hasło "męski styl brody” miał prawie czterokrotnie więcej wyszukiwań niż w zeszłym roku a „siwe brody” wzrosło trzykrotnie od 2019 r.