
Tendencja konsumpcyjna wśród młodszych konsumentów polega na zakupie małych, łatwych w użyciu produktów po rozsądnych cenach zamiast nabywania produktów w opakowaniach, które mają służyć całej rodzinie przez jak najdłuższy czas. – Widzimy, że coraz więcej z nich przyjmuje minimalistyczny styl życia, co można przypisać powstaniu plemienia zwanego Honjok, czyli samotnik – zwraca uwagę Hwa Jun Lee, starszy analityk w firmie badawczej Mintel.
Honjok to osoba, która woli pracować, jeść, spędzać czas wolny, robić zakupy i podróżować samotnie. W mediach społecznościowych i doniesieniach prasowych rozpowszechnia się pogląd, że coraz więcej Koreańczyków uważa, że lepiej jest cieszyć się życiem samemu niż stresować się dążeniem do spełniania oczekiwań innych ludzi.
Taka postawa tworzy wyzwanie dla firm i marek, aby zaspokoić potrzeby rosnącego w Korei plemienia minimalistów i Honjoksów na jak najprostsze produkty. Z tego też powodu trend K-Beauty zaczyna powoli odchodzić od złożonych zabiegów pielęgnacyjnych i produktów nakładanych warstwowo, z których dotychczas słynął. Minimalizm jest bowiem prezentowany na wiele sposobów, od upraszczania procedur pielęgnacji skóry po uniwersalne produkty kosmetyczne i prostsze, mniejsze opakowania.