StoryEditor
Rynek i trendy
28.03.2018 00:00

Na Kongresie FMCG Nielsen nakreśli portret współczesnych konsumentów

W towarzyszącym 11. Kongresowi Rynku FMCG panelu Konsument i trendy (10 maja, warszawski Double Tree by Hilton) weźmiemy pod lupę konsumentów. O tym, co rządzi ich zachowaniami, potrzebami i wyborami opowie w otwierającym blok wystąpieniu Małgorzata Głos, Client Business Partner w firmie doradczo- badawczej Nielsen.

Ktoś taki jak typowy polski konsument nie istnieje. Nasze społeczeństwo jest niezmiernie zróżnicowane, a to, jak się zachowujemy jako konsumenci w dużym stopniu determinuje miejsce zamieszkania – uważa Małgorzata Głos, która więcej rozwinie ten temat podczas swojego wystąpienia. – Mieszkańcy miast podlegają innym trendom niż ci zamieszkujący mniejsze miejscowości, mają inny styl życia, inne alternatywy spędzania wolnego czasu. Ich styl zakupów i konsumpcji w dużym stopniu zależy od tego, co oferują placówki w ich okolicy. Jeśli w pobliżu nie ma np. sklepu z tzw. „zdrową żywnością”, trudniej jest odżywiać się zgodnie z trendem zdrowego odżywiania czy „clean label”. Konsument jest tylko pozornie królem, bo gdy przyjrzeć się bliżej, okazuje się, że jego wybory są mocno zdeterminowane przez ofertę rynkową. To sieci handlowe w dużym stopniu decydują o tym, co się znajduje w lodówkach konsumentów – przekonuje ekspertka, która podczas swojego wystąpienia w bloku Konsument i trendy na Kongresie Rynku FMCG 2018 odtworzy dzień z życia mieszkańców małego miasta, wsi, wielkiej aglomeracji, uwzględniając wiek i poziom życia konsumentów.

Ekspertka z Nielsena przybliży też bardzo ciekawy, a raczkujący dopiero trend „Zero waste” związany m.in. z zapobieganiem marnotrawienia żywności i wskaże białe plamy, które są warte uwagi dla firm FMCG.
Wystąpienie przedstawicielki firmy Nielsen zawierać będzie wiele informacji i cennych wskazówek, z których skorzystać mogą szefowie marketingu, sprzedaży, dyrektorzy handlowi oraz wszyscy przedstawiciele sektora FMCG, dla których zrozumienie zachować, motywów i potrzeb konsumentów jest kluczowe dla rozwoju strategii biznesu.

KLIKNIJ - SPRAWDŹ AGENDĘ, LISTĘ PRELEGENTÓW I ZAREJESTRUJ SIĘ DO UDZIAŁU W 11. KONGRESIE RYNKU FMCG 2018

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
27.10.2025 14:20
Marka własna Rossmanna debiutuje z linią kosmetyków K-beauty
W skład linii Isana K-beauty wchodzi osiem produktówwww.rossmann.de

Isana, czyli najpopularniejsza marka własna Rossmanna, wprowadza na rynek linię kosmetyków pielęgnacyjnych k-beauty. Rossmanna podkreśla przy tym, że jest pierwszą niemiecką marką własną, która debiutuje z linią kosmetyków, zgodnych z koreańską filozofią pielęgnacji. Koreańskie kosmetyki Isany, które spotkały się się z bardzo dobrym odbiorem konsumentów, mają wejść na stałe do oferty Rossmanna od przyszłego roku.

Linia kosmetyków Isana Korean Skincare, opracowana i produkowana produkowana w Korei, jest dostępna od października w strefie Isana Trend Tower w sklepach Rossmann w Niemczech, a także w sklepie internetowym rossmann.de. Linia cieszy się bardzo dużą popularnością od dnia premiery – podkreśla sieć w komunikacie.

“Nowa linia przenosi moc koreańskiej pielęgnacji skóry bezpośrednio do Rossmanna: delikatne, a zarazem skuteczne formuły o lekkich, idealnie zbalansowanych konsystencjach, świetnych do aplikacji. Aplikacja odbywa się zgodnie z jasno określoną procedurą, składającą się z czterech ponumerowanych kroków – oczyszczanie, przygotowanie, pielęgnacja i wykończenie – i jest uzupełniana odpowiednimi produktami specjalistycznymi, które można stosować w zależności od potrzeb skóry” – wyjaśnia Rossmann.

Kluczowym składnikiem aktywnym jest CICA (Centella Asiatica, czyli wąkrotka azjatycka), znana ze swoich właściwości kojących, regenerujących i ochronnych. Linia jest przeznaczona w szczególności do skóry wrażliwej lub zestresowanej, i koncentruje się na zrównoważonym zdrowiu skóry, a nie na krótkoterminowych efektach.

image

CICA CARE FLOSLEK PHARMA - kosmetyki nowej generacji, które koją skórę wrażliwą

W skład linii wchodzi osiem produktów, obejmujących całe spektrum nowoczesnej pielęgnacji skóry – od produktów oczyszczających i kojących toników po wzmacniające serum i kremy nawilżające. Produkty są przy tym przystępne cenowo.

Nowa linia spotkała się już z pozytywnym odbiorem klientów, dlatego planowane jest włączenie tych produktów do oferty Isany od przyszłego roku – zapowiada Rossmann.

image

Rossmann prezentuje nowy koncept „Moja Drogeria”

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 14:49