
Sytuacja wywołana COVID-19 znalazła odbicie na rynku kosmetycznym. – W marcu 2020 r. sprzedaż kategorii kosmetycznych w sklepach kosmetyczno-chemicznych spadła o 52,6 miliona złotych, czyli o 7,7 proc. w porównaniu do marca ubiegłego roku. Co istotne, pomimo ogólnego spadku sprzedaży, w sklepach chemicznych, produkty do higieny osobistej zanotowały w marcu 26,5 proc. wzrost względem poprzedniego miesiąca – komentuje dla wiadomoscikosmetycznych.pl Filip Stankiewicz, specjalista w Nielsen Connect Polska.
Wg Nielsena, kategoriami, których sprzedaż w największym stopniu przyczyniła się do spadku udziałów drogerii są:
- Produkty do makijażu (-27,4 proc. względem lutego 2020)
- Produkty zapachowe (-30,3 proc. względem lutego 2020)
- Produkty do pielęgnacji skóry (-4,3 proc. względem lutego 2020)
Drogerie są zdecydowanie największym wartościowo kanałem sprzedaży dla kategorii kosmetycznych, z udziałami wynoszącymi 66 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ich udziały w marcu spadły o 7,7 p.p. w porównaniu do lutego 2020.