
Ogólnie najwyższe wzrosty sprzedaży zanotowały żele antybakteryjne (+2 tys. proc.), spirytus (+687 proc.) oraz drożdże (+467 proc.). Najwięcej straciły kosmetyki do twarzy (-61 proc.), woda (-24 proc.), świeże ryby i owoce morza (-24 proc.).
- Nielsen odnotował kolejny tydzień ze spadkiem wartości koszyka. Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów, które uzupełniają dokupując przede wszystkim produkty świeże z krótkim terminem przydatności. Trend spadkowy mogą odwrócić nadchodzące święta. Pozostajemy w domach, częściej gotujemy i pieczemy chleb, co potwierdza m.in. kilkusetprocentowy wzrost sprzedaży drożdży. Ponieważ nie wychodzimy, używamy mniej kosmetyków pielęgnacyjnych. Rośnie świadomość konieczności dbania o higienę i dezynfekcję potwierdzona utrzymującymi się wzrostami produktów antybakteryjnych - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen.