StoryEditor
Rynek i trendy
17.09.2020 00:00

Pandemia a wyszukiwanie produktów do pielęgnacji skóry. Jakie marki były najbardziej poszukiwane w UK w 2020 roku?

Londyńska klinika dermatologiczna DermConsult ujawniła najbardziej poszukiwane przez Brytyjki marki kosmetyków do pielęgnacji skóry w 2020 roku. Które marki wzbudziły największe zainteresowanie w UK w dobie pandemii - podaje Cosmetics Business.

W ostatnim raporcie londyńska klinika dermatologiczna DermConsult ujawniła najbardziej poszukiwane w tym roku przez mieszkańców Wielkiej Brytanii marki produktów do pielęgnacji skóry. Podobnie jak w przypadku większości wydarzeń w roku 2020 - wpływ na wyniki miała pandemia koronawirusa.

Na szczycie listy znajduje się australijska marka kosmetyków Alpha H z ponad 5000 proc. wzrostem wyników w porównaniu do zeszłego roku. Niedroga marka kosmetyków do pielęgnacji skóry, The Ordinary, zajęła drugie miejsce ze wzrostem liczby wyszukiwań o 390 proc., podczas gdy First Aid Beauty odnotowała wzrost o ponad 230 proc. Marki Paula’s Choice, Ole Henriksen, Glossier i Drunk Elephant również znalazły się w pierwszej dziesiątce.

DermConsult wywnioskował, że wyniki były odzwierciedleniem tego, że konsumenci spędzają więcej czasu w domu z powodu wymuszonej izolacji. - Ponieważ ostatnio spędzamy dużo więcej czasu na dbaniu o siebie i nasze ciała, nastąpiła ogromna zmiana w kierunku pielęgnacji skóry. Ludzie stają się coraz bardziej świadomi swojej skóry i dlatego inwestują w więcej produktów i wykorzystują ten czas na ustalenie pielęgnacji, która będzie dla nich najlepsza. Chcieliśmy zobaczyć dokładnie, które marki najbardziej interesują ludzi w Wielkiej Brytanii i wydaje się, że istnieje zróżnicowanie zarówno wśród produktów z najwyższej półki, jak i niedrogich, co jasno wskazuje, że niezależnie od tego, czy jest to mała, czy duża inwestycja, ludzie poświęcają swój czas i pieniądze na troskę o skórę, co zawsze jest pozytywne  - skomentowała Kathy Taghipour, dermatolożka z DermConsult. 

To ogólnoświatowy trend, bo nie tylko Brytyjki skupiły się bardziej na pielęgnacji w okresie pandemii. Badanie zlecone przez The NDP Group ujawniło, że w tym roku prawie 40 proc. kobiet w USA używa produktów do pielęgnacji skóry dużo częściej niż w 2019 roku. Wśród produktów, które najbardziej wzrosły, znalazły się środki myjące, nawilżające, złuszczające, peelingi i maski.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.10.2025 14:20
Polski e-commerce wciąż na fali wzrostowej: Base Index osiągnął 163 punkty we wrześniu
Polski e-commerce rośnie w siłę.Shutterstock

We wrześniu 2025 r. wartość Base Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, wyniosła 163 punkty. To wzrost o 6 punktów względem sierpnia (157 pkt) i aż o 12 punktów więcej niż rok wcześniej, kiedy odczyt wynosił 151 pkt. Dane z indeksu, opracowanego na podstawie wyników 3 tys. największych e-sklepów w Polsce, potwierdzają stabilny wzrost sektora handlu internetowego. Łączna sprzedaż online była wyższa o 7,9 proc. w porównaniu z wrześniem 2024 r., głównie za sprawą wzrostu liczby zamówień o 7,8 proc.

W relacji miesiąc do miesiąca, wrześniowy Base Index zwiększył się o 3,4 proc. Sprzedaż napędzał 4,2-procentowy wzrost liczby zamówień, przy jednoczesnym spadku średniej wartości koszyka do 198,40 zł, czyli o 0,8 proc. Dane te wskazują, że Polacy kupują częściej, choć wydają nieco mniej przy pojedynczych transakcjach. Sprzedaż krajowa wzrosła rok do roku o 6,4 proc., natomiast sprzedaż cross-border – aż o 14,8 proc. Udział transakcji zagranicznych w całkowitej sprzedaży polskich sklepów internetowych wyniósł już 18,4 proc., co pokazuje rosnący potencjał eksportowy e-commerce z Polski.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że najszybciej rosnącą kategorią online był supermarket, co może świadczyć o przesuwaniu się części zakupów spożywczych z tradycyjnych sklepów do internetu. Wzrosty w e-commerce niekoniecznie oznaczają więc zwiększenie całkowitej konsumpcji – część sprzedaży może być efektem zmiany kanału zakupowego. Eksperci podkreślają, że firmy, które nadal nie prowadzą sprzedaży online, ryzykują utratę klientów na rzecz bardziej cyfrowych konkurentów.

Silny wzrost sprzedaży zagranicznej jest pozytywnym sygnałem dla całego sektora. Polskie sklepy coraz skuteczniej wykorzystują internet do ekspansji na inne rynki europejskie, co pozwala im dywersyfikować źródła przychodów i zdobywać cenne doświadczenie w logistyce i obsłudze klientów z różnych krajów. Rosnący udział sprzedaży cross-border potwierdza, że polski e-commerce przestaje być wyłącznie rynkiem lokalnym, a coraz częściej konkuruje na arenie międzynarodowej.

Dobre wyniki e-commerce współgrają z poprawą nastrojów konsumenckich w Polsce. Według GUS, wskaźnik ufności konsumenckiej osiągnął we wrześniu najwyższy poziom od 12 miesięcy. Poprawa ocen dotyczy zarówno bieżącej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych, jak i ich perspektyw na przyszłość. Wpływ na to ma spadek inflacji do 2,9 proc., czyli poziomu zbliżonego do celu inflacyjnego NBP, a także sezonowy wzrost wydatków związanych z powrotem dzieci do szkół. W połączeniu z rosnącą sprzedażą dóbr podstawowych w internecie może to oznaczać początek powrotu konsumentów do zakupów wykraczających poza podstawowe potrzeby.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.10.2025 11:32
Innova Market Insights: Rynek zapachów do domu rośnie w tempie 37 proc. rocznie
Zapachy do domu to rosnąca kategoria.Inga Fortuna

Rynek produktów zapachowych do domu staje się jednym z najszybciej rosnących segmentów branży personal care. Jak wynika z danych Innova Market Insights, liczba nowych premier w kategorii home air care rosła w latach 2020–2025 średniorocznie o 37 proc. (CAGR). Trend ten pokazuje, że konsumenci coraz częściej traktują zapach jako integralny element dbałości nie tylko o ciało, lecz także o przestrzeń, w której żyją.

Według ekspertów, w ciągu ostatnich pięciu lat zapachy domowe przestały pełnić jedynie funkcję tła, stając się centralnym elementem codziennego rytuału. – Dziś zapach to nie tylko ostatni akcent, ale strategiczny czynnik wpływający na samopoczucie, komfort i emocjonalną więź z domem – mówi Laurent Pauchard, wiceprezes ds. rozwoju w segmencie home w dziale Perfumery & Beauty firmy dsm-firmenich, w rozmowie z Personal Care Insights.

Badania przeprowadzone przez dsm-firmenich potwierdzają skalę tej zmiany. 70 proc. konsumentów na świecie deklaruje, że obecnie bardziej docenia zapachy niż wcześniej, a aż 92 proc. uważa, że mają one duże znaczenie w codziennym życiu. Co więcej, 79 proc. ankietowanych chce, by ich dom „dobrze pachniał”, a 78 proc. aktywnie poszukuje produktów gwarantujących długotrwałą świeżość.

Rosnące znaczenie zapachu w domu odzwierciedla przesunięcie w postrzeganiu kategorii personal care – z pielęgnacji ciała w kierunku pełnego doświadczenia sensorycznego obejmującego całe otoczenie. Zapachy do wnętrz, świece, dyfuzory czy spraye zapachowe stają się częścią rytuałów relaksu, pracy zdalnej czy wieczornego odpoczynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. październik 2025 23:49