StoryEditor
Rynek i trendy
26.12.2018 00:00

Pikantnie i zmysłowo, czyli perfumy zimą

Gdy spadają temperatury, powoli zaczyna zmieniać się również zawartość naszych torebek i toaletek. Z każdym chłodniejszym tygodniem podświadomie sięgamy po mocniej rozgrzewające nuty i szukamy perfum o otulających zapachach.

Zimą uwielbiamy woń mandarynki, piernika, goździka, cynamonu, czyli bukietów kojarzonych ze świętami. Woń czekolady, wanilii, karmelu to smakowite nuty z rodziny gourmand. Kadzidło, mirra i kurkuma to esencje Orientu, a drzewo sandałowe, paczula to drzewne, zmysłowe aromaty. Jaśmin i tuberoza to białe kwiaty o odurzającym i narkotycznym zapachu, w duecie pachnące najpiękniej. Te otulające kompozycje będą często pojawiać się w nowych kompozycjach perfum, zaskakując i zniewalając.

Silna kobieta

Czeka nas mnóstwo nowości w zapachach. Wśród damskich nie zabraknie akordów mocnych, wyrazistych, przypominających nieco męskie, ale odnajdziemy też bardziej subtelne, bazujące na kwiatowych nutach.

Tegoroczne jesienno-zimowe kompozycje zapachowe to aromatyczny miks pikantnych przypraw i nut korzennych, a także orientalnych akcentów w postaci kadzidła czy mirry. Pojawiają się zapachy prażonego jęczmienia, drzewa sandałowego czy kawy, jednak na pierwszy plan wysuwają się nuty cytrusów typowe dla letnich barw, które tym razem zostaną z nami na dłuższy czas i zdominują zimowe kompozycje, dodając im świeżości i przywołując wakacyjne wspomnienia.
Co szczególnie ciekawe, kobieca delikatność i subtelność tej jesieni odejdzie nieco do lamusa. Perfumy damskie w tym okresie to przede wszystkim zapachy ekspresyjne, dosadne.

Pamiętaj!

Zapach kosmetyku to dla każdego bardzo indywidualna sprawa. Każdy kieruje się innymi zasadami przy jego doborze.

Angielski arystokrata

Jeśli popatrzymy na trendy w zapachach męskich, to zobaczymy, że na pierwszy plan wybija się połączenie silnego aromatu cygar przełamanego cytrusową świeżością. Jesienne perfumy są ciężkie, duszące, otulające, a przede wszystkim stanowcze, doniosłe. Zaskakują kompozycje, w których możemy znaleźć zarówno kwiat róży damasceńskiej, wanilię, jak i tytoń, skórę. Myśląc o jesiennym mężczyźnie, widzimy elegancję inspirowaną stylem angielskiej arystokracji. Zapachy ziołowo-korzenne, bazylia, rozmaryn, kwiat lawendy, a także wyczuwalny cedr, goździki, drzewo sandałowe, tytoń oraz wetyweria to kompozycje, które doskonale sprawdzą się w chłodniejsze, zimowe dni.

Co zrobić, żeby pachniały najpiękniej?

Perfumy nakładamy bezpośrednio na skórę, na nadgarstki, zgięcia łokci, szyję lub dekolt. W tych miejscach krew krąży szybciej, wydobywają się najpiękniejsze nuty. Nie pocieramy tych miejsc, nie ogrzewamy perfum dłonią, tylko pozwalamy im stopniowo uwalniać się i rozwijać.

Iwona Hrapkowicz, dyrektor handlowy, JFenzi Perfume

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
21.10.2025 14:01
Genaura: 33 proc. Brytyjczyków i Brytyjek uznaje skórę za najważniejszy element swojego wyglądu
Skóra jest przez 1/3 Brytyjek i Brytyjczyków uznawana za najbardziej istotną część ich wyglądu.envato elements

Rosnący wpływ trendów takich jak SkinTok napędza presję na konsumentów, by zmieniali swój wygląd – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii na zlecenie marki pielęgnacyjnej Genaura. Według raportu aż 39 proc. ankietowanych przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich decyzje dotyczące wyglądu, a co piąta osoba stosuje kosmetyki zbyt silne dla swojej skóry. Internetowe porady beauty prowadzą też do rosnącej popularności zabiegów estetycznych: 16 proc. badanych rozważa lub korzysta z botoksu, a 13 proc. z wypełniaczy.

Zdrowa skóra stała się dla Brytyjczyków najważniejszym elementem wizerunku. Dla 33 proc. respondentów to właśnie cera, a nie figura (23 proc.), włosy (21 proc.), zęby (7 proc.), ubrania (8 proc.) czy makijaż (6 proc.), jest kluczowym aspektem wyglądu. Jednocześnie 25 proc. ankietowanych nie czuje się pewnie bez makijażu, a niemal co czwarta osoba (23 proc.) przyznaje, że rzadko lub nigdy nie pokazuje się bez niego.

Dążenie do „idealnej skóry” wpływa również na wydatki konsumentów. Ponad jedna trzecia badanych (34 proc.) ograniczyła zakupy odzieży, 29 proc. zmniejszyło wydatki na posiłki poza domem, 28 proc. obniżyło budżet na alkohol, a 21 proc. zrezygnowało z codziennej kawy, by móc inwestować w pielęgnację. Dla 61 proc. badanych promienna cera jest głównym celem pielęgnacyjnym, a niemal połowa (47 proc.) uważa, że osiągnięcie go dałoby im pewność siebie i pozwoliło zrezygnować z makijażu.

Mimo rosnącego zainteresowania pielęgnacją, wielu Brytyjczyków zaczyna dbać o skórę stosunkowo późno – 20 proc. dopiero po trzydziestce. Tymczasem ponad połowa respondentów (54 proc.) twierdzi, że powinna była rozpocząć pielęgnację już w wieku nastoletnim. Dane te pokazują, że świadomość potrzeb skóry rośnie, ale często dopiero z wiekiem.

Badanie Genaura ujawnia również silny związek między pielęgnacją skóry a dobrostanem psychicznym. Prawie trzy czwarte ankietowanych (73 proc.) czuje się bardziej pewnie, gdy utrzymuje codzienną rutynę pielęgnacyjną, a 37 proc. zauważa poprawę zdrowia psychicznego. Dla 45 proc. dbanie o skórę stało się impulsem do szerszej troski o zdrowie i styl życia – głównie z chęci spowolnienia widocznych oznak starzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. październik 2025 13:02