
Większość polskich internautów zwraca uwagę na składy produktów, które kupują. Zgodnie z deklaracjami, robi to 6 na 10 badanych (58 proc.). 1/4 badanych robi to bardzo zdecydowanie (24 proc.). Składem nie przejmuje się natomiast zaledwie 15 proc. badanych. Prawie 1/3 osób (28 proc.) nie zajęła w tym temacie wyraźnego stanowiska.
Etykiety na kosmetykach to ważna informacja
Etykiety zawierają informację m.in. o składnikach, które najbardziej uczulają i podrażnią. Są to środki zapachowe, barwniki, konserwanty oraz substancje pieniące (SLS-y). Przyszłością branży kosmetycznej jest prosta komunikacja.
Nie ma związku między zarobkami a czytaniem składu produktów
Wśród osób, dla których skład produktów jest istotny dominują kobiety (60 proc. vs 40 proc. mężczyzn) oraz osoby starsze, po 55 roku życia. Jest to również ważniejsze dla mieszkańców miast niż wsi oraz dla osób posiadających dzieci. Nie ma natomiast wyraźniej zależności pomiędzy dochodami, a zwracaniem uwagi na składy produktów. Wyróżniającą się grupą pod tym względem są internauci, którzy zarabiają 3-4 tysiące netto.
Dane przestawione w raporcie opierają się na badaniu CAWI przeprowadzonym na reprezentatywnej grupie 1011 dorosłych internautów polskich w marcu 2018 roku.