StoryEditor
Rynek i trendy
13.01.2020 00:00

Rekordowa liczba kart płatniczych w Polsce oraz wpłat i wypłat z bankomatów

W trzecim kwartale 2019 roku wypłaty gotówki w bankomatach w Polsce opiewały w sumie na 90,6 miliarda złotych. To o 2,5 miliarda złotych więcej niż kwartał wcześniej - podał Narodowy Bank Polski. Z raportu banku centralnego wynika też, że padł rekord liczby kart płatniczych w Polsce - informuje tvn24bis.pl.

Według danych banku centralnego, które przytoczył serwis tvn24bis.pl, na koniec września 2019 roku na polskim rynku znajdowało się w obiegu 42,1 miliona kart płatniczych. To o 68 tysięcy kart więcej niż w czerwcu 2019 roku, co stanowiło wzrost o 0,2 procent. Oznacza to, że na rynku kart płatniczych padł nowy rekord.

Liczba kart na przestrzeni ostatnich 15 lat wzrosła prawie trzykrotnie. Zwiększyła się też wartość pojedynczej wypłaty, która i tak w ciągu dziesięciu lat systematycznie rosła.

O ile w trzecim kwartale 2009 roku średnia wartość pojedynczej transakcji wypłaty gotówki w bankomacie wynosiła 372 złotych, to dekadę później wzrosła do 558 złotych.

Rośnie też wartość gotówki deponowanej we wpłatomatach - w trzecim kwartale 2019 roku średnia wartość depozytu gotówkowego w takich urządzeniach wyniosła 2008 złotych, podczas gdy dziesięć lat wcześniej było to 979 złotych.

Łączna wartość depozytów gotówkowych w trzecim kwartale 2019 roku sięgała 32,3 miliarda złotych, czyli była o 2 miliardy 788 milionów złotych większa w porównaniu do okresu poprzedzającego. Wówczas wyniosła 29,5 miliarda złotych.

Na koniec września 2019 roku liczba aktywnych kart płatniczych wynosiła 28,1 mln sztuk, co stanowi 66,7 proc. wydanych kart płatniczych klientom co oznacza, że jedna trzecia wydanych w Polsce kart płatniczych pozostaje nieaktywna.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.06.2025 12:05
Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach
Cellcosmet ma siedzibę w  Szwajcarii, specjalizuje się w kosmetykach komórkowychIG Cellcosmet

Czy to nowy, globalny trend dla zachodnich marek beauty? Szwajcarska marka kosmetyczna Cellcosmet zdradziła właśnie, że planuje wejście na rynek w Indiach, aby trafić do tamtejszych konsumentów. Firma prowadzi aktualnie rozmowy, dotyczące możliwości dystrybucji.

Dyrektor generalny Cellcosmet, Tancrede Amacker, spotkał się z ministrem handlu Indii Piyushem Goyalem podczas jego niedawnej wizyty w Szwajcarii – dowiedział się portal ET Retail. Firma jest zainteresowana wejściem do Indii, ponieważ branża kosmetyczna w tym kraju nadal się rozwija.

To było wspaniałe spotkanie. Produkujemy kosmetyki wysokiej klasy, sprzedajemy wysokiej jakości produkty do pielęgnacji skóry wyprodukowane w Szwajcarii, a pomysł dotyczy tego, jak moglibyśmy wejść na rynek Indii. To wspaniały kraj pod względem wielkości, a populacja jest ogromna... mamy przyjemność obsługiwać klientów indyjskich w Singapurze, Londynie lub Szwajcarii, ale jeszcze nie w Indiach. A nadszedł już czas, abyśmy weszli na rynek – wyjaśnia — powiedział  Tancrede Amacker w rozmowie z Asian News International. 

Jak potwierdził Amacker, Cellcosmet jest otwarty na współpracę z indyjskim gigantem kosmetycznym Nykaa, podkreślając swoj zainteresowanie tą “wspaniałą platformą”.

Warto podkreślić, że w maju o swojej współpracy z Nykaa poinformowała jedna z najbardziej znanych francuskich marek kosmetycznych: Chanel nawiązuje współpracę z indyjskim detalistą Nykaa

Cellcosmet ma siedzibę w Châtel-Saint-Denis w Szwajcarii i specjalizuje się w kosmetykach komórkowych oraz wiedzą o mikrobiomie. Marka sprzedaje swoje produkty premium za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Kosmetyki Cellcosmet są dostępne również na polskich stronach perfumerii internetowych, ceny produktów wynoszą w granicach 1-4 tys. zł.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.06.2025 11:39
Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce
Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerceMarzena Szulc

Szóste miejsce w ujęciu ogólnym w Europie, ale pierwsze w segmencie urody – Notino pochwaliło się wynikami, prezentującymi największych sprzedawców e-commerce „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe”.

Prestiżowy ranking „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe” tworzony jest corocznie, prezentując 500 najsilniejszych europejskich sprzedawców internetowych. O miejscu w rankingu decydują ich międzynarodowe (transgraniczne) wyniki.

image
źródło: Notino LinkedIn

Jak podkreśla w swoim wpisie na LinkedIn Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer w Notino i członek zarządu, Notino trafiło na stałe do grona gigantów e-commerce. 

Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się obok takich marek jak Ikea, Lidl, H&M i Zalando. Przy wartości rynkowej 275,6 mld euro, to wyróżnienie odzwierciedla coś więcej niż tylko sprzedaż. Chodzi o naszą zdolność do budowania znaczących połączeń ponad granicami, skalowania z celem i nigdy nie spoczywania na laurach – komentuje Bartosz Kliś. – Ten kamień milowy jest wynikiem nieustannej ciężkiej pracy, mądrych decyzji i wspólnej motywacji naszych zespołów do ciągłego rozwoju dzień po dniu, wyzwanie po wyzwaniu. Nic z tego nie dzieje się przypadkowo. A dla reszty Europy dopiero zaczynamy – podkreśla członek zarządu Notino.

Zobaz też: Notino podsumowało wyniki za ostatni kwartał 2024

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. czerwiec 2025 21:32