StoryEditor
Rynek i trendy
27.05.2015 00:00

Sekret Urody w Rzeszowie oto nowy świat

Blisko 200-metrowa wzorcowa drogeria sieci Sekret Urody, wykorzystująca najnowocześniejsze rozwiązania aranżacyjne,  powstała w galerii Nowy Świat w Rzeszowie. To sklep własny sieci prowadzony przez spółkę Open Project, w której działa już 15 placówek. Do końca roku wszystkie mają być spięte jednym systemem informatycznym umożliwiającym zarządzanie przez centralę cenami, promocjami i zapasem.

Drogeria zajęła lokal po perfumerii Douglas na parterze trzykondygnacyjnego budynku. Z wyposażenia po poprzednim najemcy zostały jedynie kafelki na podłodze. Reszta powstała od podstaw. W drogerii wykorzystane zostały najnowocześniejsze rozwiązania aranżacyjne, również takie, których nie znajdziemy w innych placówkach sieci Sekret Urody. W sklepach własnych są one testowane przed ewentualnym wdrożeniem do drogerii franczyzowych (pod szyldem sieci działa ich obecnie około 150). Nie wszystkie pomysły można wprowadzić w mniejszych placówkach, ale część z całą pewnością  można wykorzystać. To pierwsza drogeria, którą spółka Open Project uruchomiła w galerii handlowej. Nieco bliżej jej w charakterze do perfumerii niż do drogerii i w opinii producentów nie ustępuje jakością najlepszym sieciom w tym segmencie rynku.
Najwyższy standard
Wyposażenie drogerii zostało wykonane z najlepszych gatunkowo materiałów. Nowoczesny charakter nadają wnętrzu proste kształty, modna biel i lekkie szklane półki.  Szafy ekspozycyjne z kosmetykami do makijażu zostały wypoziomowane dzięki szufladom do przechowywania produktów, na których je ustawiono. Przestrzeń drogerii jest podzielona na strefy, a kategorie wyraźnie opisane. Nad regałami zawisły kasetony z przezroczystej pleksi, w których można wymieniać grafikę. Kolory  kosmetyków wydobywa ledowe oświetlenie – nie tylko daje lepszą temperaturę światła niż tradycyjne żarówki, ale jest też o 1/3 tańsze w eksploatacji.  Wyjątkowym rozwiązaniem, które zastosowano po raz pierwszy, jest zmienne oświetlenie sufitu. Barwę światła można ustawiać dowolnie, w zależności od tego, jaką temperaturę chcemy w danym momencie nadać wnętrzu  i jakie wywoływać emocje. 
Hity i niszowe produkty
W sklepie przeważa oferta dla kobiet, oprócz kosmetyków można kupić srebrną biżuterię, modne akcesoria. Dostępne są usługi – makijaż dzienny, wieczorowy, ślubny, a także hybrydowy manicure.  Mężczyźni też znajdą tu kosmetyki w męskiej strefie, ale jeśli nie są zainteresowani zakupami, mogą „przeczekać” na  kanapie przed telewizorem, przy okazji zerkając na dzieci, które bawią się w przystosowanym do ich potrzeb kąciku. Przestronna sala sprzedaży pozwoliła na zabawę asortymentem. Dostaniemy tu wszystkie najpopularniejsze i najbardziej reklamowane marki, ale też kosmetyki niszowe. Nie brakuje wśród nich hiszpańskich marek, na które sieć ma w Polsce  wyłączność, i nowinek polecanych przez blogerki. Takie hity jak błyszczące tatuaże, które prawdopodobnie będą przebojem tego lata, wprowadzane są tu natychmiast. Uwagę przyciąga dział perfumeryjny z ofertą selektywną.
– Konsumentki, szczególnie w większych miastach, stają się coraz bardziej wymagające, chcą innych kosmetyków niż te powszechnie dostępne, dlatego cały czas poszukujemy nowych, ciekawych marek i produktów we wszystkich kategoriach – podkreśla Piotr Ciećkiewicz, prezes spółki Open Project.
Personel z półki premium
W drogerii pracuje siedem ekspedientek. Większość przeszła z Douglasa, po którym Sekrety Urody przejęły lokal. Jak przyznaje Piotr Ciećkiewicz, wnoszą swoje bardzo duże doświadczenie do prowadzenia biznesu. Szczególnie w zakresie znajomości marek premium i profesjonalnych, które można kupić w perfumeriach. Podpowiadają, jakie produkty warto wprowadzić do oferty. Same z kolei uczą się rynku produktów masowych i czasem ze zdziwieniem odkrywają, jak dobrej jakości są niedrogie kosmetyki.  Z całą pewnością gwarantują najwyższy poziom obsługi, na ich radach polegają stałe klientki przyzwyczajone do standardów, jakie obowiązywały w Douglasie.
Galeria Nowy Świat, w którym mieści się drogeria, to osiedlowe centrum handlowe. Przepływ klientów jest tu nieco mniejszy niż w największych  galeriach Millennium i Rzeszów, ale za to więcej jest tych konkretnych, którzy kupują, a nie zwiedzają. Sekret Urody konkuruje z mieszczącym się piętro wyżej Rossmannem. Wszystkie siły skierowane są więc na reklamę, marketing i profesjonalne doradztwo, bo ceny obie sieci mają podobne. Piotr Ciećkiewicz liczy, że cennych, świadomych klientów jeszcze przybędzie  wraz z otwarciem delikatesów Frac. Ma to nastąpić już za chwilę. Sklepy będą ze sobą sąsiadować.
Spółka Open Project prowadzi 15 drogerii Sekret Urody – placówek własnych, które wyznaczają standardy dla całej sieci franczyzowej.  Do końca roku we wszystkich sklepach ma być wdrożony system komputerowy, który umożliwi zarządzanie cenami, promocjami, zapasami z poziomu centrali. Pozwoli także na wdrożenie lojalnościowego programu kuponowego. – System ograniczy rolę kierowników drogerii na rzecz jednego ośrodka zarządzania i usprawni współpracę z dostawcami – podkreśla Piotr Ciećkiewicz.

Katarzyna Bochner
Zdjęcia: materiały prasowe


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
30.10.2025 14:50
Inquiry: coraz więcej Polek stawia na naturalność, co dziesiąta z nich nie robi makijażu [RAPORT]
Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godzinyHebe mat.pras.

Nowy raport Inquiry pokazuje, że dla współczesnych Polek uroda to coś więcej niż makijaż. Stawiamy na zdrowie, równowagę i świadomą pielęgnację, choć po kosmetyki nadal sięgamy chętnie i regularnie. Aż 87 proc. Polek wykonuje makijaż przynajmniej sporadycznie, a połowa robi to kilka razy w tygodniu – wynika z najnowszego raportu agencji Inquiry.

Choć chętnie sięgamy po kosmetyki, coraz częściej jesteśmy świadomi, że prawdziwe piękno zaczyna się od zdrowego stylu życia, a więc odpowiedniej diety i ruchu. Współczesne Polki dbają o siebie kompleksowo, łącząc pielęgnację z troską o samopoczucie, kondycję i równowagę. Coraz częściej postrzegamy urodę nie tylko jako efekt makijażu czy kosmetyków, ale jako odzwierciedlenie naszego stylu życia, energii i pewności siebie.

Świadomi i pragmatyczni konsumenci

Polacy podchodzą do kosmetyków z rozsądkiem. Najważniejsze są dla nas skuteczność i funkcjonalność produktu (75 proc.), a także jakość ponad ilość (71 proc.). Co ciekawe, aż 63 proc. badanych uważa, że dieta i ruch mają większy wpływ na urodę niż kosmetyki czy zabiegi pielęgnacyjne.

Z wiekiem rośnie nasze przywiązanie do prostoty. Starsi konsumenci wybierają wprawdzie mniej produktów, ale zwracają większą uwagę na ich skuteczność. Młodsi natomiast częściej eksperymentują i zmieniają kosmetyki, podążając za trendami.

Dorośli Polacy pozostają jednak ostrożni wobec kosmetyków dla dzieci. Wśród objętych badaniem respondentów, 6 na 10 osób nie akceptuje stosowania przez najmłodszych makijażu czy pielęgnacji z użyciem aktywnych składników

Makijaż – rytuał, sposób na pewność siebie i relaks

Makijaż to codzienność dla większości Polek. Co czwarta kobieta maluje się każdego dnia, najczęściej w wieku 35-44 lata. Dla dojrzałych pokoleń makijaż to sposób na poprawę wyglądu i samopoczucia. Dla młodszych jest to wyraz emocji i narzędzie budowania pewności siebie.

Osoby w wieku 18-24 lata traktują go także jako formę relaksu i ekspresji. Coraz więcej kobiet stawia też na naturalność, co dziesiąta Polka w ogóle nie wykonuje makijażu, uważając, że naturalny wygląd jest piękniejszy. 

Najczęściej wybieramy lekki, dzienny makijaż (54 proc.), a połowa malujących się Polek poświęca mu więcej czasu i dba o jego staranność. Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godziny. 

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Co ciekawe, co piąty mężczyzna w Polsce przyznaje, że również się maluje – choć sporadycznie.

Najpopularniejsze produkty wśród Polaków to:

  • tusz do rzęs (68 proc.),
  • szminka lub pomadka (52 proc.),
  • podkład (51 proc.),
  • puder (46 proc.),
  • cień do powiek (44 proc.).

Młodsi częściej sięgają po błyszczyk, korektor, rozświetlacz czy bronzer, natomiast starsi decydują się na klasyczne kosmetyki jak tusz, cień czy kredka. Wśród ulubionych marek dominują L’Oréal, Eveline i Avon.

Skąd czerpiemy wiedzę o kosmetykach?

Najczęściej z doświadczeń własnych, opinii znajomych oraz internetu. Blisko 20 proc. badany szuka informacji o makijażu i pielęgnacji w mediach społecznościowych, a wśród najmłodszych kobiet to główne źródło inspiracji. 

Również influencerzy mają coraz większy wpływ na nasze wybory. Jak pokazują wyniki raportu, wiedzę od nich czerpie co piąty respondent, a najbardziej rozpoznawalną twórczynią w tej kategorii pozostaje Red Lipstick Monster.

Świat kosmetyków to nie tylko produkty, ale codzienne rytuały, emocje i sposób wyrażania siebie. Warto przyglądać się temu, jak zmieniają się nasze nawyki, bo pokazują one, co naprawdę liczy się dla Polaków w pielęgnacji i urodzie – podsumowuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Inquiry jest polską agencją badawczą specjalizującą się w analizie rynku, konsumentów i marek. Firma dostarcza wiedzę, która pomaga biznesowi podejmować trafne decyzje i skutecznie odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów

Badanie zostało zrealizowane w 2025 r. na reprezentatywnej próbie 1202 dorosłych Polaków metodą CAWI. Partnerem raportu jest Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 20:36