StoryEditor
Rynek i trendy
09.10.2020 00:00

Sektor detaliczny w UK boryka się z kryzysem psychicznym z powodu pandemii

Po utracie 125 000 miejsc pracy i 164 - procentowym wzroście liczby osób poszukujących wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego, pojawiły się apele do liderów handlu detalicznego o ochronę dobrostanu pracowników. Każdego dnia dochodzi do 424 przypadków przemocy lub nadużyć wobec pracowników handlu detalicznego, co stanowi wzrost o 9 proc. od 2019 roku - podaje Cosmetics Business.

Sektor detaliczny w Wielkiej Brytanii nadal boryka się z mnóstwem przymusowych zamknięć sklepów i zwolnień z powodu pandemii Covid-19, dlatego pracownicy stoją w obliczu nadchodzącego kryzysu zdrowia psychicznego z powodu stresu i niepokoju wywołanego przez koronawirusa.

W swoim raporcie "Health of Retail 2020", brytyjska organizacja charytatywna RetailTRUST odnotowała 164 proc. wzrost liczby wniosków o wsparcie zdrowotne, przy czym większość dotyczyła problemów ze zdrowiem psychicznym po zamknięciu w tym roku 13 867 sklepów, które przyczyniły się do utraty 125 000 miejsc pracy i w obliczu groźby 700 000 kolejnych zwolnień.

Oprócz trudności finansowych i niepewności co do przyszłości, pracownicy handlu detalicznego stali się również celem nadużyć ze strony sfrustrowanych konsumentów w wyniku ograniczeń wynikających z lockdownu. Według raportu szacuje się, że każdego dnia dochodzi do 424 przypadków przemocy lub nadużyć wobec pracowników handlu detalicznego, co stanowi wzrost o 9 proc. od 2019 roku.

Brytyjska sieć drogerii i aptek Superdrug również niedawno poinformowała o 21 procentowym wzroście agresywnych i brutalnych zachowań wobec swoich pracowników podczas pandemii koronawirusa.

Dr Adrian Massey, autor raportu i główny doradca medyczny w retailTRUST, skomentował: - Ankiety dotyczące dobrostanu psychicznego wskazują na powszechne cierpienie w całej populacji. Ze społecznego i ekonomicznego punktu widzenia pandemia wiąże się z wieloma trudnościami: izolacją, żałobą, używaniem alkoholu i narkotyków, przemocą domową, napięciami finansowymi i przestępczością. Zapotrzebowanie na usługi publiczne jest dotkliwe, a nagły spadek aktywności gospodarczej oznacza, że ​​dostęp rządu do finansowania jest ograniczony. Pracownicy handlu detalicznego są szczególnie narażeni na ryzyko zdrowotne i majątkowe związane z Covid-19 i jeśli mamy zminimalizować późniejsze szkody, musimy teraz działać razem, aby zaoferować im wsparcie.

W odpowiedzi firma retailTRUST rozpoczęła kampanię #forthefour, współpracując ze sprzedawcami detalicznymi z różnych sektorów, w tym z branży kosmetycznej, w celu podniesienia świadomości i doradzania liderom branży, jak wspierać swoich pracowników.

Chris Brook-Carter, dyrektor generalny retailTRUST, dodał: - Branża detaliczna jest drugim co do wielkości pracodawcą w Wielkiej Brytanii po NHS, więc na sektorze tym spoczywa ogromna odpowiedzialność za połączenie się w najtrudniejszym okresie w 188-letniej historii retailTRUST.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 15:36
Mleczne perfumy podbijają TikToka. Nowy zapachowy trend rośnie w siłę
Od lewej: Cry Baby Perfume Milk Melanie Martinez, Condensed Milk Demeter Fragrance, Coastal Bliss Victoria‘s Secret, The First Yanina Yakusheva.Wiadomości Kosmetyczne

Analizy wskazują, że rozmowa o perfumach w mediach społecznościowych jest w dużej mierze napędzana przez marki, które aktywnie promują swoje produkty i budują narrację wokół zapachowych trendów. Równocześnie użytkownicy coraz chętniej szukają konkretnych informacji, co potwierdza przewaga Google w przypadku mlecznych perfum. Przenikanie się mediów społecznościowych z wyszukiwarkami pokazuje, jak silnie estetyka, zapach i internetowa narracja łączą się w świecie współczesnych konsumentów.

Zainteresowanie tzw. mlecznymi perfumami notuje obecnie gwałtowny wzrost. Jak wskazują analizy, w porównaniu z ubiegłym rokiem trend ten urósł aż o 113,4 proc. w ujęciu ogólnym, obejmując zarówno wyszukiwarki internetowe, jak i media społecznościowe. Na platformach typu Google liczba wyszukiwań wzrosła o 96,3 proc., a na TikToku aż o 320,3 proc.. Według danych, aż 85 proc. udziału w popularności tego zjawiska przypada na wyszukiwarkę Google, co sugeruje, że użytkownicy aktywnie poszukują informacji o mlecznych zapachach, zamiast trafiać na nie przypadkiem w mediach społecznościowych. Średnio miesięcznie fraza „milk perfume” generuje 9,5 tys. wyszukiwań w Google oraz 167,8 tys. tygodniowych wyświetleń na TikToku.

Eksperci wskazują, że trend ten wpisuje się w szerszy nurt popularności tzw. zapachów gourmand, czyli inspirowanych deserami, słodyczami i kremowymi nutami. W tej kategorii ogólna popularność wzrosła o 172,4 proc. r/r. Wyszukiwania w Google zwiększyły się o 85,9 proc., a na TikToku obserwujemy wzrost aż o 179,1 proc.. W tym przypadku to TikTok wiedzie prym – odpowiada za 95,1 proc. popularności w tej przestrzeni. Hasło związane z tym trendem jest wyszukiwane w Google średnio 4,9 tys. razy miesięcznie, natomiast na TikToku osiąga imponujące 17,6 mln tygodniowych wyświetleń.

Choć zapachów nie da się poczuć przez ekran, TikTok stał się jednym z głównych ośrodków dyskusji na temat perfum. Hashtag #perfumetok przyciąga 3,3 mln wyświetleń tygodniowo, tworząc wokół zapachów aktywną społeczność. Wśród najczęściej pojawiających się nut zapachowych prym wiedzie #vanilla (2,8 mln wyświetleń tygodniowo), a tuż za nią plasują się mleczne skojarzenia, takie jak #heavycream (814,8 tys.), #strawberry (542,8 tys.) i #coconut (200,3 tys.). Szczególną rolę w popularyzacji nuty „heavy cream” odegrała marka Phlur.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 13:45
Wypadanie włosów jako strach blady konsumentów: „bromeopatia” rusza na odsiecz mężczyznom
Wypadanie włosów to alarmująco częsty problem.Towfiqu barbhuiya

Według firmy badawczej Euromonitor International, światowy rynek męskiej pielęgnacji osiągnął wartość 61,3 miliarda dolarów, a w 2024 roku ma wzrosnąć o kolejne 6,4 proc. Rośnie popyt na kosmetyki i produkty do pielęgnacji dla mężczyzn, co potwierdzają dane największych detalistów – Amazon, uznany przez NielsenIQ za najpopularniejszą platformę beauty w USA, odnotowuje coraz więcej klientów kupujących produkty z segmentu męskiego grooming. Wzrost ten dotyczy zwłaszcza obszaru zdrowia skóry głowy i problemu wypadania włosów.

W kwietniu 2025 roku dane Google Trends wskazały wypadanie włosów jako najczęściej wyszukiwany problem kosmetyczny na świecie. Badania brytyjskiej sieci Superdrug ujawniły, że aż 58 proc. mężczyzn i 51 proc. kobiet doświadcza utraty włosów, a największe nasilenie tego zjawiska dotyczy osób w wieku 25–34 lata – aż 61 proc. tej grupy zgłasza objawy przerzedzenia lub nadmiernego wypadania włosów. Według ekspertów główne przyczyny takiego stanu rzeczy to stres, nieprawidłowa dieta i szkodliwe nawyki urodowe, często podsycane przez media społecznościowe.

Nowym źródłem porad stał się TikTok – aż 1 na 3 Brytyjczyków korzysta z tej platformy, by szukać informacji na temat pielęgnacji włosów. W grupie wiekowej 16–34 lata połowa użytkowników deklaruje, że TikTok jest ich głównym źródłem wiedzy o pielęgnacji. Eksperci ostrzegają jednak przed popularnymi trendami – aż 60 proc. z nich może być potencjalnie szkodliwych. Przykładem jest „hair cycling”, czyli rotacyjne stosowanie różnych produktów z przerwami – trend, który uzyskał ponad 22 miliony wyświetleń i został wypróbowany przez osiem milionów Brytyjczyków. Zdaniem ekspertów, niestety, brak jest dowodów na skuteczność tej metody, a częsta zmiana kosmetyków może prowadzić do podrażnień i uszkodzenia mieszków włosowych. Olivia Houghton z The Future Laboratory określiła taki stan rzeczy w rozmowie z Cosmetics Design Europe jako bromeopatię (gra słów — bro, brachu, i homeopatia).

Wśród najczęściej wymienianych przyczyn wypadania włosów znajdują się nie tylko genetyka i stres, ale także nadmierne spożycie napojów energetycznych oraz zanieczyszczenie środowiska. Choć rynek innowacji koncentrował się dotąd głównie na nutraceutykach, coraz większą popularność zdobywają także produkty do stosowania miejscowego. Dynamiczny rozwój tego segmentu sugeruje, że pielęgnacja skóry głowy i przeciwdziałanie łysieniu mogą stać się jednym z kluczowych filarów wzrostu branży męskiego grooming w najbliższych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 23:06