
Marki, które chcą się pozycjonować jako premium, powinny uwzględnić fakt postrzegania przez konsumentów składników naturalnych jako cech produktu premium. Takie składniki, jak kolagen, retinol lub kwas hialuronowy, mogą być szczególnie atrakcyjne, ponieważ wielu konsumentów już łączy je ze specyficznymi korzyściami i udowodnioną skutecznością.
Chociaż spersonalizowane produkty rzadziej kojarzą się z „premium”, w tej przestrzeni zachodzą szybkie zmiany. W nadchodzących latach konsumenci mogą spodziewać się, że produkty premium będą nie tylko skuteczne dla kupujących, ale także będą dostosowane do ich potrzeb w zakresie skóry lub włosów.
Skuteczność i personalizacja wymagają najwyższej ceny
Po zapytaniu konsumentów, czy byliby skłonni zapłacić więcej za funkcje, które uważają za premium, sprawdzona skuteczność i spersonalizowane produkty oparte na testach DNA znalazły się na szczycie listy. Aż 58 proc. konsumentów, którzy określają produkty kosmetyczne „premium” jako wykazujące skuteczność i korzyści, byłoby skłonnych zapłacić za te funkcje kosmetyku co najmniej 10 proc. więcej.
Gotowość do zapłaty za postrzegane cechy premium, 2019
Źródło: Euromonitor International, Beauty Survey 2019