“Piękno” jest uważane za mieszankę zewnętrznych i wewnętrznych cech. Na świecie ponad połowa respondentów przyznała, że uroda oznacza “wyglądanie zdrowo” oraz “higienę i czystość”. Z kolei cechy wewnętrzne to “czucie się komfortowo we własnej skórze” i “wewnętrzna pewność siebie”, które także charakteryzują osoby urodziwe.
Uczestnicy badania łączą stereotypowe skojarzenia, takie jak glamour i status, z definicją piękna, jednak postrzeganie go różni się w zależności od regionu geograficznego i populacji. Na przykład Tajowie najczęściej definiowali piękno jako glamour, podczas gdy jedna trzecia konsumentów na Bliskim Wschodzie łączy je ze społeczną akceptacją.
Poza skojarzeniem urody ze zdrowym wyglądem, część uczestników badania preferuje produkty beauty z formułami medyczno-naukowymi, bo cenią ich lecznicze skutki dla problemów skóry czy włosów. Udowodniona skuteczność danej formuły to podstawowa cecha produktu dla osób kupujących kosmetyki urodowe i do pielęgnacji ciała.
Dlatego dermokosmetyki rekomendowane przez lekarzy mają obiecującą przyszłość przed sobą - aż 18 proc. globalnych konsumentów przyznało, że szukają kosmetyków testowanych przez dermatologów do pielęgnacji skóry a 9 proc. jest zainteresowanych ich leczniczymi składnikami.