StoryEditor
Rynek i trendy
17.12.2021 00:00

Veri Peri – kolor roku 2022 w stylizacjach włosów. Maciej Maniewski komentuje

Veri Peri – ogłoszony przez Instytut Pantone kolorem roku 2022 będzie towarzyszył nam przez najbliższych 12 miesięcy w makijażach, modzie, wnętrzach. Ale nie tylko – to także inspiracja dla tych którzy lubią odważne odcienie na włosach. Wchodzi na salony, ale i do codziennych stylizacji. O to, komu pasuje taki odcień, jak go uzyskać, czy zdecydować się na pełną koloryzację, czy tylko na akcenty zapytaliśmy Macieja Maniewskiego, mistrza fryzjerstwa i stylistę gwiazd oraz stylistów z teamu Maniewski.

To, jak znakomicie może wyglądać koloryzacja nawiązująca do najmodniejszego koloru 2022 roku, pokazuje stylizacja Agaty Świderskiej @haaipapi (na zdjęciu) – tiktokerki i influencerki z setkami tysięcy obserwujących – wykonana przez Macieja Maniewskiego i stylistów z Akademii Maniewski. Jak wyglądała ta metamorfoza krok po kroku możecie zobaczyć tutaj: na kanale YouTube Macieja Maniewskiego. Warto, bo przejście do obecnej tonacji następowało z włosów jasnych, a efekt jest spektakularny!  

Komu pasują kolory w trendzie Very Peri? Jak je uzyskać? Czy można nawiązać do tego trendu nawet jeśli nie jesteśmy nastolatkami i na co dzień pracujemy w biznesie? Oczywiście!

MACIEJ MANIEWSKI, mistrz fryzjerstwa, stylista gwiazd: Zarówno kolor Very Peri jak i lawendowe odcienie pasują najbardziej osobom o chłodnej i bardzo jasnej, wręcz alabastrowej karnacji. To kolorystyczny typ „zima”. Fiolet w tym wypadku rozświetli cerę, ale też podkreśli rysy twarzy. Tak wyraziste odcienie są teraz na topie, nie tylko w wypadku awangardowych stylizacji prosto z wybiegów.

DARIIA KOTSIUBYNSKA, senior w salonie Maniewski w Krakowie, autorka koloryzacji na YouTube: Przy tworzeniu tego koloru najtrudniejsze jest to, aby dokładnie rozjaśnić włosy, które stanowią bazę kolorystyczną, a następnie wykonać pigmentację. To zagwarantuje równe nałożenie koloru, ale też sprawi, że będzie bardziej trwały. Opcji wykonania takiej koloryzacji jest wiele i każdy znajdzie coś dla siebie. Nie trzeba się decydować od razu na mocny, jednolity kolor całych włosów. Można postawić na ukryte farbowanie (czyli koloryzację pasm ukrytych pod spodem, które ukazują się dopiero przy ich poruszeniu albo przy spięciu), albo na zafarbowanie pojedynczych pasm. Element fioletowego będzie wtedy ciekawym akcentem, ale i łatwo będzie go ukryć w sytuacjach biznesowych.

KORDIAN MAŃKOWSKI, dyrektor kreatywny od koloryzacji w Akademii Maniewski: W codziennych stylizacjach odcienie zarówno niebieskiego, jak i fioletowego, sprawdzą się najlepiej na pojedynczych pasmach, odróżniających się od całości na zasadzie kontrastu. Świetną opcją jest też nadanie włosom delikatnej, fioletowej poświaty. To trudny kolor, ponieważ włosy muszą być odpowiednio wcześniej rozjaśnione, aby efekt był intensywny i spektakularny. A ponieważ nie jest to naturalny odcień, to dość szybko się wypłukuje. Wciąż niewiele klientek decyduje się na taką opcję, a zdecydowana większość woli naturalne, klasyczne kolory, które już wpisały się w kanon. Ale to bardzo ciekawa propozycja, szczególnie dla posiadaczek blondu. Delikatna, lawendowa bądź niebieska poświata wygląda pięknie i szlachetnie.

Czytaj także: Veri Peri kolor roku 2022 w ocenie stylistów - co oznacza i komu pasuje

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
24.11.2025 12:27
Polacy o Black Friday 2025: niemal połowa widzi realne korzyści z promocji
Promocje oferowane w ramach Black Friday są uważane za opłacalne przez 47,6 proc. dorosłych Polaków.Shutterstock

Z najnowszego raportu UCE RESEARCH i Shopfully „Polacy na kursie Black Friday. Edycja 2025” wynika, że 47,6 proc. dorosłych Polaków uważa promocje oferowane w ramach Black Friday za opłacalne. Odmienne zdanie wyraża 29 proc. badanych, natomiast 23,4 proc. nie potrafi jednoznacznie ocenić atrakcyjności tych ofert. Autorzy analizy podkreślają, że choć niemal połowa konsumentów dostrzega wymierne korzyści, poziom zaufania do handlu pozostaje ograniczony, m.in. z uwagi na utrzymujące się przekonanie o sztucznym zawyżaniu cen przed rozpoczęciem akcji rabatowych.

Według ekspertów UCE RESEARCH osoby pozytywnie oceniające Black Friday to głównie ci konsumenci, którzy sami doświadczyli faktycznych oszczędności. Dotyczy to zakupów sprzętu RTV i AGD, elektroniki, odzieży oraz kosmetyków, często w kanałach e-commerce, gdzie promocje bywają najbardziej znaczące. Z kolei sceptycy to najczęściej konsumenci rozczarowani wcześniejszymi doświadczeniami lub osoby niechętnie podchodzące do działań marketingowych jako takich.

Raport wskazuje również na wyraźne różnice demograficzne. Największą grupę osób uznających Black Friday za opłacalny stanowią konsumenci w wieku 35–44 lat oraz osoby osiągające dochody powyżej 9 tys. zł netto. W tej grupie dominują także mężczyźni oraz mieszkańcy miejscowości liczących 5–19 tys. mieszkańców. Wyniki sugerują, że to właśnie aktywne zawodowo osoby z wyższą siłą nabywczą najczęściej dostrzegają realne korzyści z sezonowych obniżek.

Z drugiej strony, 29 proc. Polaków uważa promocje za nieopłacalne, a opinia ta jest częściej wyrażana przez seniorów w wieku 65–74 lat oraz osoby z miesięcznymi dochodami w przedziale 5000–6999 zł netto. Wśród sceptyków przeważają również mieszkańcy największych miast powyżej 500 tys. ludności, a także osoby z wyższym wykształceniem. W ocenie analityków grupa ta może być bardziej świadoma wcześniejszych wahań cen i uważniej śledzić strategie promocyjne sprzedawców.

Zestawienie postaw pokazuje, że Black Friday pozostaje wydarzeniem budzącym duże zainteresowanie, ale również podzielone opinie. Mimo że niemal połowa Polaków dostrzega w nim realne możliwości oszczędności, wciąż istotna część społeczeństwa podchodzi do promocji ostrożnie. Badanie potwierdza, że postrzeganie opłacalności tej akcji zależy nie tylko od doświadczeń zakupowych, lecz także od wieku, dochodów i miejsca zamieszkania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
24.11.2025 11:53
Eksperci: moda i uroda kluczowymi kategoriami podczas Black Friday
Podczas Black Friday aż cztery z pięciu funtów zostanie wydane przez brytyjskich klientów onlineUnsplash.com/Harper Sunday

Jakie kategorie produktowe będą się cieszyły wśród konsumentów największą popularnością w nadchodzącym sezonie wyprzedażowym? Wiele prognoz wskazuje, że choć klienci zakładają w tym roku oszczędzanie, to kategorie takie jak moda oraz kosmetyki i beauty będą radziły sobie całkiem dobrze.

Analizy PwC wskazują, że konsumenci w Wielkiej Brytanii wydadzą z okazji Black Friday 6,4 mld funtów, co stanowi wzrost zaledwie o 1,5 proc. w stosunku do ubiegłego roku (jest to wartość niższa od wskaźnika inflacji). Ta kwota jest również niższa od rekordowych 7,9 mld funtów, wydanych w 2019 roku – czyli przed pandemią. 

Zainteresowanie tegorocznym Czarnym Piątkiem spadło wśród konsumentów do 46 proc. (rok temu było to 53 proc.). Osoby korzystające z Black Friday wydadzą średnio 262 funty na osobę, co stanowi solidny wzrost o 13 proc. w porównaniu z rokiem 2024. Co więcej, mężczyźni zwiększą swoje wydatki i wydadzą znacznie więcej, niż kobiety.

Sprzedawcy stacjonarni mogą nie być zadowoleni, ponieważ cztery z pięciu funtów zostanie wydane online, z dostawą do domu lub z odbiorem osobistym. Co ciekawe, młodsi klienci coraz chętniej szukają promocji w sklepach stacjonarnych.

PWC podało, że kategorie produktowe, budzące największe zainteresowanie klientów, to technologia (48 proc.), moda (38 proc.), świąteczne prezenty (28 proc.) oraz zdrowie i uroda (28 proc.).

W tym roku ponad dwie trzecie (68 proc.) kupujących deklaruje, że zrobi zakupy w Black Friday dla siebie, co wynika z faktu, że więcej mężczyzn (74 proc.) szuka okazji, by sprawić sobie przyjemność. Kobiety częściej kupują dla rodziny (65 proc.) niż dla siebie (62 proc.).

Przewiduje się, że mężczyźni przeznaczą na zakupy więcej pieniędzy, a wydatki na osobę mają wynieść 309 funtów, co stanowi wzrost o 17 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Kobiety wydają na zakupy 216 funtów, co stanowi wzrost o 10 proc. Zakupy sprzętu elektronicznego (39 proc.) również plasują się na szczycie listy priorytetów kobiet, wyprzedzając modę oraz zdrowie i urodę (36 proc. w obu kategoriach), a następnie świąteczne prezenty (33 proc.).

Z kolei dane firmy Mintsoft, oparte m.in. na danych od firm e-commerce, również potwierdzają wzrosty sprzedaży w kategorii mody i urody.

Zdaniem firmy, internetowi sprzedawcy mody i kosmetyków odnotują silny wzrost podczas tegorocznego Black Friday. Prognozują też, że brytyjscy konsumenci wydadzą 10,3 mld funtów – prawie 20 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Dane Mintsoft wskazują, że liczba zamówień online może wzrosnąć o 18,6 proc., a zespoły realizujące zamówienia i kurierzy przygotowują się na miliony dostaw.

Firma podała również, że podczas okresu Black Friday w zeszłym roku Czarnego Piątku konsumenci złożyli ponad 2,5 mln zamówień online, co stanowi wzrost o 675 tys. w porównaniu z rokiem 2023. Cyber Monday okazał się dla sprzedawców najbardziej pracowitym dniem w ubiegłorocznym sezonie wyprzedażowym, kiedy to wysłano około 450 tys. zamówień.

Z danych Mintsoft wynika, że w tym roku 46 proc. Brytyjczyków będzie chciało kupić ubrania, a 30 proc. – kosmetyki.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 04:22