StoryEditor
Rynek i trendy
24.11.2021 00:00

Większość klientów centrów handlowych zmieniła swoje zwyczaje zakupowe

33 proc. konsumentów ogranicza wizyty w centrach handlowych do niezbędnych, a 31 proc. skraca czas wizyty do minimum. Część klientów wybrała zakupy online zamiast w centrach handlowych. Generalnie jednak ruch klientów w tego typu obiektach oraz obroty najemców pomału wracają do czasów sprzed pandemii – wynika z konsumenckiego badania Inquiry i Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Agencja badawcza Inquiry we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych przeprowadziła badanie konsumenckie wśród klientów centrów handlowych w największych aglomeracjach. Celem badania było sprawdzenie czy i jak zmieniły się zachowania klientów pod wpływem pandemii. Pytano także o poczucie bezpieczeństwa podczas zakupów w centrach handlowych.

Z badania wynika m.in. że centra handlowe dla wielu osób przestały być miejscem, gdzie spędza się wolny czas.

33 proc. respondentów ogranicza wizyty w centrach handlowych tylko do niezbędnych.

32 proc. skraca czas wizyty do minimum.

28 proc. stara się robić zakupy częściej przez Internet zamiast w centrach handlowych.

21 proc. kupuje więcej podczas jednej wizyty, aby zbyt często nie chodzić do centrum handlowego.

16 proc. kupuje w mniejszych sklepach blisko domu zamiast jeździć do centrum handlowego

15 proc. nie korzysta z oferty gastronomicznej w centrum handlowym  

Tylko 14 proc. respondentów deklaruje, że pandemia nie wpłynęła na sposób robienia przez nich zakupów w centrach handlowych

Klienci są zadowoleni z poziomu obowiązujących obostrzeń w centrach handlowych. Jedynie 12-13 proc. społeczeństwa uważa ich poziom za przesadzony lub za niski. Na tym tle nieznacznie wyróżniają się mieszkańcy aglomeracji warszawskiej, którzy częściej niż inni woleliby, aby poziom obostrzeń był wyższy niż obecnie (zbyt wysokie: 11 proc., odpowiednie: 69 proc, zbyt niskie 15 proc).

Ruch klientów i obroty najemców w centrach handlowych wracają do poziomów sprzed pandemii. Odwiedzalność w licu 2021 stanowiła 91,3 proc. tej z 2029 r., sierpniowa i wrześniowa - 91,7 proc. 

Badanie przeprowadzono w dn. 13-28 września metodą CAWI na grupie 3020 respondentów z 6 największych aglomeracji w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
21.10.2025 14:01
Genaura: 33 proc. Brytyjczyków i Brytyjek uznaje skórę za najważniejszy element swojego wyglądu
Skóra jest przez 1/3 Brytyjek i Brytyjczyków uznawana za najbardziej istotną część ich wyglądu.envato elements

Rosnący wpływ trendów takich jak SkinTok napędza presję na konsumentów, by zmieniali swój wygląd – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii na zlecenie marki pielęgnacyjnej Genaura. Według raportu aż 39 proc. ankietowanych przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich decyzje dotyczące wyglądu, a co piąta osoba stosuje kosmetyki zbyt silne dla swojej skóry. Internetowe porady beauty prowadzą też do rosnącej popularności zabiegów estetycznych: 16 proc. badanych rozważa lub korzysta z botoksu, a 13 proc. z wypełniaczy.

Zdrowa skóra stała się dla Brytyjczyków najważniejszym elementem wizerunku. Dla 33 proc. respondentów to właśnie cera, a nie figura (23 proc.), włosy (21 proc.), zęby (7 proc.), ubrania (8 proc.) czy makijaż (6 proc.), jest kluczowym aspektem wyglądu. Jednocześnie 25 proc. ankietowanych nie czuje się pewnie bez makijażu, a niemal co czwarta osoba (23 proc.) przyznaje, że rzadko lub nigdy nie pokazuje się bez niego.

Dążenie do „idealnej skóry” wpływa również na wydatki konsumentów. Ponad jedna trzecia badanych (34 proc.) ograniczyła zakupy odzieży, 29 proc. zmniejszyło wydatki na posiłki poza domem, 28 proc. obniżyło budżet na alkohol, a 21 proc. zrezygnowało z codziennej kawy, by móc inwestować w pielęgnację. Dla 61 proc. badanych promienna cera jest głównym celem pielęgnacyjnym, a niemal połowa (47 proc.) uważa, że osiągnięcie go dałoby im pewność siebie i pozwoliło zrezygnować z makijażu.

Mimo rosnącego zainteresowania pielęgnacją, wielu Brytyjczyków zaczyna dbać o skórę stosunkowo późno – 20 proc. dopiero po trzydziestce. Tymczasem ponad połowa respondentów (54 proc.) twierdzi, że powinna była rozpocząć pielęgnację już w wieku nastoletnim. Dane te pokazują, że świadomość potrzeb skóry rośnie, ale często dopiero z wiekiem.

Badanie Genaura ujawnia również silny związek między pielęgnacją skóry a dobrostanem psychicznym. Prawie trzy czwarte ankietowanych (73 proc.) czuje się bardziej pewnie, gdy utrzymuje codzienną rutynę pielęgnacyjną, a 37 proc. zauważa poprawę zdrowia psychicznego. Dla 45 proc. dbanie o skórę stało się impulsem do szerszej troski o zdrowie i styl życia – głównie z chęci spowolnienia widocznych oznak starzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. październik 2025 01:54