StoryEditor
Rynek i trendy
05.08.2021 00:00

Wypełniacze ust to najpopularniejszy niechirurgiczny zabieg kosmetyczny na TikToku

Miliony ludzi zwracają się do TikTok po wskazówki dotyczące stylu życia i rozrywki, a wraz z ciągłym rozwojem branży kosmetycznej wielu użytkowników wchodzi na ten kanał w poszukiwaniu inspiracji i najnowszych trendów. Eksperci z ExpressDentist.com postanowili sprawdzić, jakie są najpopularniejsze niechirurgiczne zabiegi kosmetyczne na TikToku w 2021 roku.

Wygląda na to, że wpływ „usta Kylie” wciąż rośnie, ponieważ okazał się, że najpopularniejszą niechirurgiczną procedurą kosmetyczną na TikTok w 2021 roku jest „wypełniacz ust”. Ta procedura zgromadziła aż 1,8 miliarda wyświetleń na platformie z dwóch najpopularniejszych używanych hashtagów, #lipfiller i #lipfillercheck.

Na drugim miejscu jest „mikroblading”, który zgromadził prawie miliard wyświetleń na platformie. Dla tych, którzy chcą pełniejszych brwi, mikroblading to półtrwała procedura, która może im w tym pomóc. I choć niektórzy profesjonaliści odradzają wykonywania tego zabiegu, pozostaje on niezwykle popularny.

Wygląda na to, że wiele osób pragnie mieć idealne brwi, a trzecią najpopularniejszym zabiegiem jest „laminowanie brwi”. Dwa najpopularniejsze hashtagi do laminowania brwi, #browlamination i #browlaminationtutorial, zebrały w sumie prawie pół miliarda wyświetleń.

Na czwartym miejscu znajduje się „rumienienie ust” (zabieg makijażu permanentnego mający na celu podkreślenie koloru ust) z 118 800 000 odsłon, a zaraz za nim „uniesienie nici” z 118 600 000 odsłon.

Filmy z „niechirurgicznymi zabiegami na pośladki” obejrzano 64 700 000 razy, co czyni go szóstym najpopularniejszym zabiegiem na TikToku. Na siódmym miejscu mamy „niechirurgiczną plastykę nosa” z nieco ponad pół miliardem wyświetleń, ta procedura polega na wstrzyknięciu pod skórę składnika wypełniającego, który tymczasowo zmieni kształt nosa. Na ósmym miejscy jest „wybielanie zębów”, z 46 100 000 wyświetleń. „Niechirurgiczny lifting twarzy” plasuje się na dziewiątym miejscu z 25 500 000 odsłon, a na ostatnim miejscu znajduje się „konturowanie linii szczęki” z 15 100 000 odsłon.

Najpopularniejsze niechirurgiczne zabiegi kosmetyczne na TikTok - liczba odsłon

1. Wypełniacz do ust - 1 872 500 000

2. Mikroblading - 918 600 000

3. Laminowanie brwi - 446 000 000

4. Róż do ust - 118 800 000

5. Podnoszenie nici - 118 600 000

6. Niechirurgiczne powiększenie pośladków - 64 700 000

7. Niechirurgiczna plastyka nosa - 55 600 000

8. Wybielanie zębów - 46 100 000

9. Niechirurgiczny lifting twarzy - 25 500 000

10. Konturowanie linii szczęki - 15 100 000

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
17.09.2025 16:34
Mintel: „Comfort capital” nowym trendem w branży beauty i personal care
Pumpkin spice doskonale wpisuje się w trend „comfort capital”.DALL-E

W czasach nasilonego niepokoju na rynku pojawiło się pojęcie „comfort capital”, wskazane przez analityków Mintela jako kluczowy trend w branży beauty i personal care (BPC). Oznacza ono tworzenie produktów i kampanii, które budzą poczucie komfortu, znajomości lub eskapizmu – dając konsumentom chwilowe wytchnienie od codziennego stresu. Zjawisko to wykracza poza chwilową modę, odzwierciedlając rosnącą potrzebę bezpieczeństwa emocjonalnego w niestabilnych czasach.

Według prognoz, znaczenie „comfort capital” będzie rosnąć w ciągu najbliższych 18–24 miesięcy zarówno w USA, jak i na rynkach globalnych. Nostalgia okazuje się jednym z głównych motorów tego trendu – pozwala konsumentom powracać do „dobrych, starych czasów”, co daje poczucie stabilności i ulgi emocjonalnej. Coraz więcej marek decyduje się na ponowne wprowadzanie kultowych produktów sprzed lat, które budzą pozytywne skojarzenia i emocje.

Szczególną rolę w budowaniu „comfort capital” odgrywa zapach, który ma unikalną zdolność wywoływania wspomnień i emocji. Produkty inspirowane znanymi aromatami – związanymi z jedzeniem, rodzinnymi sytuacjami czy dziedzictwem kulturowym – trafiają bezpośrednio w potrzeby konsumentów poszukujących zakorzenienia i bliskości. Dla marek oznacza to możliwość opowiadania historii poprzez zmysły i budowania głębszych więzi z odbiorcami.

Na znaczeniu zyskuje również design opakowań, który może przywoływać znajome kształty lub nadawać im kreatywną, czasem surrealistyczną formę. W ten sposób produkty nie tylko dostarczają funkcjonalnych korzyści, ale także inspirują, wywołują radość i przenoszą konsumentów w świat eskapizmu. „Comfort capital” podkreśla rosnącą wartość stabilności i poczucia przynależności – a dla marek staje się sygnałem, by łączyć innowacyjność z empatią i emocjonalnym podejściem na każdym etapie kontaktu z klientem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
17.09.2025 13:12
Sierpniowy koszyk zakupowy: żele pod prysznic zdrożały bardziej niż kawa
W sierpniu w ujęciu miesiąc do miesiąca najbardziej podrożał żel pod prysznic Agata Grysiak

W sierpniu ceny codziennych zakupów nieznacznie spadły – wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy ASM SFA. Średnia wartość koszyka zakupowego w sierpniu 2025 r. była niższa niż przed miesiącem o blisko 2 zł (0,62 proc.). Dodatkowo, w 9 na 13 sieci objętych analizą, ceny badanych produktów również były niższe niż miesiąc temu. W ujęciu miesiąc do miesiąca najbardziej podrożał żel pod prysznic (7,91 proc.) i kawa (6,93 proc.).

Według ostatecznych danych GUS ceny towarów i usług konsumpcyjnych w sierpniu 2025 w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 2,9 proc., a w stosunku do poprzedniego miesiąca pozostały na niezmienionym poziomie.

Ceny lekko w dół. Koszyk zakupowy tańszy o blisko 2 zł

Z danych zebranych przez ASM SFA wynika, że w sierpniu br. średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku spadła o 1,98 zł, czyli 0,62 proc. i wyniosła 317,60 zł. Spadek cen odnotowano w dziewięciu sieciach, a w pozostałych czterech ceny badanych produktów były wyższe niż w lipcu br. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci E.Leclerc (4,35 proc.), natomiast największy wzrost w sklepach POLOmarket (5,14 proc.). Podobnie jak przed miesiącem w 2 na 13 sieci objętych badaniem średnie ceny koszyków wyniosły mniej niż 300 zł.

Sierpniowy spadek średniej wartości koszyka zakupowego o niespełna 2 zł wpisuje się w obserwowaną w ostatnich miesiącach stabilizację cen. Dane GUS pokazują, że inflacja w ujęciu rocznym wyniosła 2,9 proc., co oznacza, że dynamika wzrostu cen wyhamowała i pozostaje stosunkowo niska w porównaniu z latami 2022–2023. To właśnie ta stabilizacja na poziomie makroekonomicznym przekłada się na wyraźniejsze uspokojenie cen w handlu detalicznym. Dane ASM SFA pokazują, że wciąż obserwujemy duże wahania cen poszczególnych produktów, a różnice w niektórych kategoriach pozostają znaczące. Wybór odpowiedniej sieci handlowej ma realne znaczenie dla domowych budżetów – szczególnie w sytuacji, gdy wielu Polaków odczuwa rosnące koszty utrzymania, jak np. czynsze czy opłaty za usługi. Widać też, że formaty Cash & Carry i sieci hybrydowe oferują korzystniejsze ceny, podczas gdy zakupy w dark store’ach pozostają najdroższą opcją – komentuje Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director ASM SFA.

Pomidory tanieją, żel pod prysznic i kawa w górę

Badanie ASM SFA wykazało, że w sierpniu br. wśród 15 produktów o największym znaczeniu dla konsumentów, czyli o najwyższym wskaźniku indeksu mocy, najbardziej w ujęciu miesiąc do miesiąca podrożał żel pod prysznic (7,91 proc.) i kawa (6,93 proc.). Natomiast największa obniżka dotyczyła pomidorów (21,88 proc.).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 06:48