
W niedawnym raporcie banku inwestycyjnego Jeffries podkreślono, że marcowa sprzedaż kosmetyków w Chinach odnotowała 20-procentowy spadek, w przeciwieństwie do ogromnego spadku, o 60-80 proc. zaobserwowanego w lutym, gdy egzekwowanie zasad dystansowania społecznego było w tym kraju w szczytowej fazie.
Dzięki złagodzeniu ograniczeń chińscy konsumenci są stopniowo wypuszczani ze swoich domów, a niektórzy detaliści mają zielone światło, aby ponownie otworzyć swoje sklepy. Łagodniejszy spadek sprzedaży odnotowali detaliści, którzy dostosowali się do nowych zasad zakazu handlu w sklepach stacjonarnych i zwiększyli swoją ofertę sprzedaży internetowej.
Chińska firma kosmetyczna Lin Qingxuan odnotowała w lutym roczny wzrost o 120 proc., po 90-procentowym spadku w stosunku do Księżycowego Nowego Roku. Założyciel Sun Laichun przypisał ten wzrost zmianie strategii biznesowej skoncentrowanej na sprzedaży cyfrowej, przy czym zakupy e-commerce wzrosły pięciokrotnie w okresie od 1 do 8 marca, w okresie zakupów na Międzynarodowy Dzień Kobiet.
ECdataway, dostawca danych e-commerce z Szanghaju, podkreślił również, że kosmetyki wypadły najlepiej w okresie promocyjnym Międzynarodowego Dnia Kobiet, a sprzedaż kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry wzrosła o 89,5 proc.