17 kwietnia 2021
Dm drogerie markt, największy konkurent Rossmanna, wchodzą do Polski. Firma otwiera centralę we Wrocławiu i rekrutuje pracowników na potrzeby stworzenia nowej sieci...
16 kwietnia 2021
9 marca 2021
Analiza ponad 16 tys. gazetek promocyjnych wykazała, że w ub.r. sieci handlowe wydały o 19,5 proc. mniej takich publikacji niż w 2019 roku. Do tego skróciły liczbę ich...
4 lutego 2021
8 stycznia 2021
22 grudnia 2020
14 grudnia 2020
W wieku 80 lat zmarł potentat handlu detalicznego Selfridges i Primark, W. Galen Weston. Brytyjsko-kanadyjski patriarcha zarządzał firmami obejmującymi luksusowe marki...
15 kwietnia 2021
Lockdown był zimnym prysznicem dla rynku produktów kategorii męskich produktów pielęgnacyjnych, ponieważ mężczyźni ograniczyli zabiegi związane...
31 marca 2021
26 marca 2021
25 marca 2021
9 kwietnia 2021
Kosmetyki do pielęgnacji twarzy, jedna z największych i najszybciej rozwijających się kategorii rynku kosmetycznego, w 2020 r. osłabła. Większe spadki widoczne były w...
2 kwietnia 2021
1 kwietnia 2021
PRODUCENCI I MARKI
Prawo i finanse
8 lutego 2021, 12:07
Przegląd prasy
Aflofarm to jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych firm farmaceutycznych w Polsce. Funkcjonuje na rynku od ponad trzydziestu lat. Obecnie jest liderem w segmencie leków OTC, a także producentem licznych suplementów diety oraz kosmetyków Acerin i Bioliq (fot. www.aflofarm.com.pl)
Od nowa ruszy proces Aflofarmu z UOKiK o karę za reklamę suplementu diety RenoPuren. Koncern stracił dotychczasową przewagę – pisze „Rzeczpospolita”.
Jak donosi dziennik „Rzeczpospolita”, sąd apelacyjny uchylił wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) zdejmujący karę 26 mln zł dla firmy farmaceutycznej Aflofarm za reklamę suplementu diety RenoPuren.
Czytaj też: Aflofarm nie zapłaci kary za wprowadzającą w błąd reklamę suplementów diety
SOKiK musi ponownie przeprowadzić postepowanie i rozpatrzyć sprawę. UOKiK jest zadowolony z wyroku i podziela stanowisko sądu apelacyjnego – donosi dziennik.
„Rzeczpospolita” przypomina, że sprawa zaczęła się w 2016 roku, kiedy to UOKiK uznał, że reklama suplementów diety RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior wprowadza konsumentów w błąd. Chodziło o wrażenie, że produkty mają właściwości lecznicze. Aflofarm domagał się jednak umorzenia sprawy. Zarzucał urzędowi, że rozpoznając sprawę nie powinien powoływać się na przeprowadzone przez siebie badania wśród konsumentów, bowiem „nie odzwierciedlają one reakcji modelowego konsumenta”. Mimo to jesienią 2017 roku UOKiK stwierdził zbiorowe naruszenie interesów konsumentów przez firmę farmaceutyczną i nałożył na nią karę w wysokości 25,8 mln zł.
Aflofarm dołączył do grona firm zrzeszonych w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego
Aflofarm Farmacja Polska przygotował spot telewizyjny, w którym dziękuje służbom
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
1 marca 2021
zdjęć: 5
26 stycznia 2021
zdjęć: 9
13 stycznia 2021
zdjęć: 12
23 października 2020
zdjęć: 8
26 lutego 2021
17 lutego 2021
14 października 2020