4 lipca 2022
Rossmann rozda tysiące voucherów na tańsze zakupy w cotygodniowej „szybkiej akcji”. Zdobyć je będzie można w aplikacji, ale zrealizować tylko w drogerii...
1 lipca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
Józef Szmich, założyciel firmy Delia Cosmetics, został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi Prezydenta RP. Krzyż zasługi jest nadawany osobom, które...
Rosnące ceny zniechęcają Polaków do wydawania pieniędzy. Aż 63 proc. konsumentów deklaruje, że stara się oszczędzać – wynika z czerwcowego badania GfK...
29 czerwca 2022
28 czerwca 2022
24 czerwca 2022
Eurus to polski dystrybutor kosmetyków, który mocno odczuł bojkot niektórych produktów po wybuchu wojny w Ukrainie. Maciej Pawłowski, prezes firmy,...
27 czerwca 2022
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
KONSUMENT i TRENDY
25 maja 2022, 17:35
wiadomoscikosmetyczne.pl
Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry wzięła udział w debacie pt. ": Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistyka i zarządzanie półką oraz zapasami" podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022 (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)
Gdy pytamy klientów, co kieruje ich decyzjami zakupowymi, to na pierwszym miejscu pojawia się cena, a na drugim i trzecim promocje i wyprzedaże. Jednak już z obserwacji zachowań konsumenckich wynika, że tym najważniejszym czynnikiem decydującym o tym, czy produkt zostanie kupiony, są emocje – mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry podczas Forum Branży Kosmetycznej na Retail Trends 2022.
O ile promocje i wyprzedaże to rzeczywiście niesamowite narzędzie motywujące konumentów do zakupu, to z ceną sprawa nie jest oczywista.
– Obecnie cena nie oznacza najtańszego produktu, jaki można znaleźć w sklepie. Konsumentom częściej chodzi np. o porównywanie ofert w różnych kanałach, po to by znaleźć ulubiony produkt w najkorzystniejszej cenie – wyjaśniła Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.
Rynek kosmetyków w Polsce jest sterowany obecnie przez wiele czynników. Informacji o nich nie da się wyczytać w ankietach firm badawczych.
– To lepiej widać w obserwacjach lub w wywiadach pogłębionych. Okazuje się wtedy, że kosmetyk kupujemy głównie po to, by się lepiej poczuć. Cena jest istotna, zwłaszcza gdy na zakupy mamy określony budżet, ale najważniejszym kryterium zakupu są zatem emocje osoby kupującej – tłumaczyła prezes firmy badawczej Inquiry.
To dlatego kosmetyki tak świetnie pasują do mediów społecznościowych i sprzedawania na żywo.
– Te emocje można zobaczyć od razu na ekranie podczas sprzedaży live. Są one również w sklepach tradycyjnych, zwłaszcza gdy możemy liczyć na poradę znajomej i lubianej ekspedientki – podsumowała Agnieszka Górnicka.
10. Forum Branży Kosmetycznej odbyło się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.
Sytuacja kryzysowa wymusiła na firmach budowę etycznie zaangażowanych marek. Dziś brandy
Wskaźnik koncentracji na rynku kosmetycznym wskazuje, że tendencje są wzrostowe. Wyjątkiem jest
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022