StoryEditor
Sieci i centra handlowe
07.02.2023 00:00

Auchan i rumuńska sieć Profi łączą siły w negocjacjach z dostawcami

Dział drogeryjny w hipermarkecie Auchan w Piasecznie / fot. materiały prasowe
Auchan i Profi podpisały umowę o współpracy na rumuńskim rynku. Będą wspólnie negocjować warunki zakupowe z dostawcami. Czy na polskim rynku będą podobne sojusze?

Sieć hipermarketów Auchan oraz sieć Profi prowadząca cztery formaty sklepów, poinformowały, że połączą swoje potencjały, by uzyskać większą siłę przetargową w negocjacjach z dostawcami mających bardzo wysokie obroty.  Negocjacje te będą prowadzić od 1 lutego br. przez trzy miesiące.

– To normalne, że dwóch detalistów łączy swoje wielkości zakupów w celu tworzenia form sojuszy, które pozwalają im jeszcze skuteczniej konkurować z dużymi sieciami detalicznymi i zapewniać klientom lepsze ceny, zwłaszcza w obecnej koniunkturze inflacyjnej – powiedział Gaëtan Pacton, dyrektor generalny Profi.

– Sojusz negocjacyjny to normalna rzecz w krajobrazie współczesnego handlu. Stawka jest ważna dla wszystkich, szczególnie w tym okresie: ochrona siły nabywczej naszych klientów – dodał Ionuț Ardeleanu, dyrektor generalny Auchan.

Poza prowadzeniem wspólnych negocjacji z ograniczoną liczbą dużych międzynarodowych dostawców, Profi i Auchan będą nadal rozwijać się na rynku oddzielnie, jako dwaj konkurenci.

Profi prowadzi 1645 sklepów w Rumunii w czterech formatach: Profi Super, Profi City, Profi Go i Profi Loco. Obroty firmy w wysokości 11,6 miliarda lei plasują sieć na trzecim miejscu w rumuńskim handlu detalicznym.

 Auchan Rumunia ma w swoim portfolio 327 sklepów, w tym 33 hipermarkety, 7 supermarketów i 287 sklepów MyAuchan, z czego ponad 270 na stacjach Petrom, a także sklep internetowy auchan.ro. Obroty firmy w  2021 roku wyniosły 1,2 miliarda euro.  

Czytaj także: Od przeglądania gazetek do kupowania marek własnych - Polacy szukają oszczędności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 20:43