StoryEditor

Auchan rozwija e-commerce i nowe usługi

Auchan pomaga klientom, którzy nie chcą lub nie mogą wyjść z domu - sieć rozbudowała kanał e-commerce. Poza zakupami w AuchanDirect.pl na terenie Warszawy i okolic, konsumenci mają możliwość zamówienia gotowych zestawów do rezerwacji przez Internet i odbioru na parkingu lub w sklepie (formuła click&collect).

Ponadto dzięki nowym partnerstwom i współpracy z platformami internetowymi  Allegro i Glovo zakupy z Auchan można zamówić do dowolnego miejsca w Polsce. 

Auchan wprowadził w życie wytyczne i rozporządzenia rządowe - od 16 października br. wprowadzono nowe godziny funkcjonowania sklepów sieci, a także godziny dla seniora. Od tego dnia sklepy Auchan na terenie całej Polski czynne są od poniedziałku do soboty od 6.30, co daje więcej czasu na zakupy dla naszych klientów. W trosce o seniorów, ale także z korzyścią dla nich od poniedziałku do piątku, w godzinach 10.00-12.00 przyjmowane i obsługiwane są tylko osoby 60+.

Sieć wprowadziła też kompleksowe rozwiązania, nowe usługi i formy sprzedaży. Są to: 
●    uruchomiona na początku kwietnia br. usługa “Rezerwacja zestawów” – w której klienci hipermarketów Auchan mogą rezerwować on-line specjalnie przygotowane zestawy produktów, a następnie odebrać je z wyznaczonego na parkingu Punktu Odbioru, lub w sklepie w dedykowanym punkcie Auchan
●    możliwości skomponowania własnego zestawu produktów, z ponad 330 pozycji dostępnych w ofercie sieci 
●    wprowadzona w lipcu br. usługa click&collect dostępna w  sześciu z  hipermarketów sieci, w ramach której klienci mogą złożyć zamówienie wybierając z niezwykle bogatej listy ponad 6000 produktów a następnie odebrać swoje zakupy we wskazanym sklepie

Auchan rozwija także nowe usługi i partnerstwa z platformami internetowymi Allegro i Glovo. 

Dzięki współpracy z Glovo klienci Auchan Retail mogą składać zamówienia online, z gwarancją dostawy przez kurierów Glovo w ciągu godziny, w strefie 8 kilometrów od sklepów Auchan objętych usługą - usługa dostępna w 20 sklepach sieci.

Sieć oferuje największy wybór środków ochrony osobistej na polskim rynku. Na półkach sklepowych Auchan dostępnych jest blisko 75 artykułów, w tym płyny, żele i mydła antybakteryjne, środki antybakteryjne do powierzchni i do prania. Klienci znajdą również bogaty wybór maseczek w przystępnych cenach, w tym jedno i wielorazowego użytku,  a także maseczki dla dzieci. Dostępne są również przyłbice. Cały asortyment wyłożony jest w jednym miejscu, w dedykowanej alejce w każdym sklepie. 

- Bezpieczeństwo klientów i współpracowników jest dla Auchan najwyższym priorytetem, dlatego od początku epidemii koronawirusa wprowadzamy rozwiązania, pozwalające na dokonanie bezpiecznych zakupów a także gwarantujące ciągłość sprzedaży oraz zachowanie niskich cen w trosce o siłę nabywczą klientów. Nieustannie obserwujemy sytuację epidemiczną. Wdrożone już na samym początku epidemii procedury oraz wsparcie ze strony sztabu kryzysowego pozwalają szybko reagować. Cały czas pracujemy nad rozwojem nowych usług i ścieżek zakupowych – mówi Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych 
i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann wdraża nowy system do obsługi e-commerce
Rossmann wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzumat.pras.

Rossmann, lider rynku drogeryjnego w Polsce, wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzu. Rozwiązanie to ma na celu usprawnienie obsługi dynamicznie rosnącej sprzedaży internetowej. Decyzja została podjęta po wnikliwym przeglądzie rynku i szczegółowej analizie wybranych rozwiązań – Rossmann poszukiwał nowoczesnego, chmurowego systemu, który pozwoliłby jeszcze bardziej usprawnić procesy logistyczne, zintegrować się z systemem ERP i automatyką magazynową, a także zastąpić wiele wewnętrznych aplikacji tworzonych przez lata wokół dotychczasowego systemu WMS.

Do kluczowych wymagań Rossmanna należała dostępność systemu w modelu SaaS, regularne aktualizacje, wysoki poziom bezpieczeństwa danych oraz możliwość skalowania w dłuższej perspektywie. Istotnym kryterium była również obecność lokalnego zespołu wdrożeniowego i wsparcia technicznego w Polsce, co pozwoli lepiej dopasować system do specyfiki działalności firmy i szybciej reagować na bieżące potrzeby operacyjne.

Astro WMS wyróżnił się elastycznością i możliwościami integracji, a zespół dostawcy – wysokim profesjonalizmem. Szukaliśmy partnera, który słucha, rozumie nasze potrzeby, a jednocześnie zna branżę i jest w stanie zaproponować konkretne usprawnienia. Właśnie to znaleźliśmy w Consafe Logistics – wyjaśnia Grzegorz Romaniuk, Head of Logistics Systems Development w Rossmannie.

Uruchomienie systemu zaplanowano na trzeci kwartał 2026 roku. Wybrane funkcjonalności, takie jak inteligentne dopasowanie opakowań do zamówień czy prognozowanie zapotrzebowania na zasoby, będą wspierane przez elementy sztucznej inteligencji.

Projekt wpisuje się w strategię Rossmanna, zakładającą budowę bezpiecznej i przyszłościowej infrastruktury logistycznej – szczególnie w kontekście dynamicznego wzrostu e-commerce, który w przyszłości może się nawet podwoić. Nowy system będzie zarządzał wszystkimi kluczowymi operacjami magazynowymi, wspierając dalszą automatyzację oraz zapewniając skalowalność i elastyczność przy wdrażaniu nowych technologii.

Wdrożone rozwiązanie przyczyni się do przyspieszenia realizacji zamówień, ograniczenia pracy manualnej oraz zwiększenia ogólnej efektywności magazynu, wspierając tym samym dalszy rozwój firmy.

Z satysfakcją rozpoczynamy współpracę z Rossmann. To dla nas nie tylko wyraz wzajemnego zaufania, ale także szansa na pełne wykorzystanie potencjału Astro WMS. Naszym celem jest wspólne pracowanie nad rozwiązaniami, które w sposób mierzalny poprawią efektywność operacji magazynowych – mówi Krzysztof Kalisz, Dyrektor Sprzedaży, Consafe Logistics.

Rossmann podkreśla, że jest obecnie liderem rynku drogeryjnego w Polsce, a codziennie zakupy w sklepach sieci robi ponad 1 mln Polaków. Pierwszy Rossmann w Polsce powstał w 1993 roku w Łodzi. 28 lat później sieć świętowała otwarcie 1 500 drogerii. Dziś jest ich w Polsce ponad 1 925, a w każdym jest przynajmniej jedna kasa samoobsługowa.

By zakupy były jeszcze prostsze, Rossmann uruchomił drogerię internetową. Powstała również aplikacja Rossmann PL, która umożliwia przystąpienie do Klubu Rossmann. Cieszy się ona wielkim zainteresowaniem, a w swoich smartfonach ma ją ponad 9 mln użytkowników.

Dla tych, którzy wolą odwiedzać drogerie stacjonarne, Rossmann przygotował rozwiązanie Rossmann GO. Polega ono na tym, że klient wchodzi do sklepu, skanuje produkty telefonem, płaci za nie w wygodny sposób online lub w kasie i wychodzi.

W Rossmannie pracuje 18,1 tys. pracowników. W ofercie znajduje się 24 tys. produktów polskich i zagranicznych (w sumie 800 marek). Co roku na półki sieci wprowadzanych jest 10 tys. nowości.

Consafe Logistics to firma, specjalizująca się w systemach zarządzania magazynem i sterowania automatyką magazynową (WMS i WCS), które czynią operacje magazynowe firm logistycznych i łańcucha dostaw bardziej inteligentnymi, efektywnymi i zrównoważonymi. 

Firma działa w ośmiu krajach europejskich: Belgii, Danii, Finlandii, Holandii, Norwegii, Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii, a siedziba główna znajduje się w Lund (Szwecja). Grupa Consafe Logistics zatrudnia ponad 470 pracowników, wspierając klientów na całym świecie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Polskie nanoperfumy z europejskim patentem; sukces naukowczyń z Politechniki Krakowskiej
Od lewej: Elżbieta Sikora, Elwira Lasoń i Małgorzata Miastkowska.Politechnika Krakowska

Stworzone przez zespół naukowczyń z Politechniki Krakowskiej we współpracy z firmą Finea bezalkoholowe nanoperfumy uzyskały ochronę patentową w 39 krajach Europy. To znaczący krok dla polskiej innowacji, która już znalazła odbiorców w USA, Wielkiej Brytanii i krajach arabskich. Decyzja Europejskiego Urzędu Patentowego nie tylko zabezpiecza technologię, lecz także otwiera drogę do dalszej ekspansji na rynki unijne i pozaeuropejskie, w tym do segmentów o dużym potencjale wzrostu.

Nanoperfumy wypełniają istotną niszę rynkową. Klasyczne produkty perfumeryjne oparte na alkoholu często wywołują podrażnienia i stany zapalne skóry, a dotychczasowe alternatywy – jak olejki czy emulsje stałe – pozostawiały tłuste plamy lub niosły ryzyko uczuleń. Innowacja opracowana w Krakowie zastępuje etanol wodą, czyniąc produkt bezpiecznym dla osób z wrażliwą skórą, dzieci i młodzieży. Co istotne, odpowiada też na potrzeby konsumentów, którzy ze względów religijnych nie mogą używać kosmetyków zawierających alkohol – co otwiera wielomilionowy rynek w krajach arabskich.

Na zlecenie Finea sp. z o.o. badaczki z Politechniki Krakowskiej podjęły się zadania zastąpienia alkoholu wodą bez utraty trwałości i przejrzystości produktu. Rozwiązaniem okazało się zastosowanie specjalnego surfaktanta, który stabilizuje mieszaninę wody i kompozycji zapachowej. Dzięki wykorzystaniu metod niskoenergetycznych (inwersja faz) oraz wysokoenergetycznych (homogenizacja ultradźwiękami) uzyskano stabilną nanoemulsję o strukturze jednorodnej i przezroczystej.

Powstały produkt ma konsystencję zbliżoną do wody, a zapachowy olejek, rozproszony w postaci niewidocznych kropelek, nie jest wyczuwalny jako tłusta substancja. Taka forma sprawia, że aromat uwalnia się wolniej i jest trwalszy. Współpraca Politechniki Krakowskiej i Finea stanowi przykład skutecznego transferu wiedzy naukowej do biznesu, którego efektem jest opatentowane rozwiązanie mogące zmienić globalny rynek perfum.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. wrzesień 2025 06:31