StoryEditor
Eksport
31.01.2018 00:00

Basel Olten Pharm z kolejnymi zagranicznymi kontraktami

Basel Olten Pharm, producent kosmetyków pod markami Evrēe, Mincer Pharma i Buña, rozpoczyna współpracę z dystrybutorami z Turcji, Kataru, Kuwejtu, Tunezji i Finlandii. Realizowane kontrakty są efektem zapowiadanej w zeszłym roku ekspansji zagranicznej. Strategia spółki zakłada, że docelowo 90 proc. jej przychodu będzie generowane właśnie poprzez kontrakty zagraniczne.

Basel Olten Pharm rozpoczął 2018 rok realizacją zamówień dla dystrybutorów z Kataru i Kuwejtu, którzy zaoferują na tamtejszych rynkach produkty marek Evrēe, Miner Pharma i Buña. Natomiast w ramach współpracy z nowym dystrybutorem z Finlandii oferowane są kosmetyki marki Buña. 

– W Finlandii podjęliśmy także współpracę z jedną z dwóch największych sieci sklepów – SOK. Ma ona ponad 800 punktów sprzedaży różnego formatu, m.in. hiper- i supermarkety, markety czy domy towarowe. Sieć obecna jest także w Estonii. Oprócz tego w Finlandii podpisaliśmy też umowę z innym dystrybutorem dla marki Mincer Pharma. Mamy nadzieję, że nasza działalność w tym regionie jeszcze się zwiększy – wylicza Katarzyna Warzecha, dyrektor generalna Basel Olten Pharm.

Partner biznesowy spółki z Kuwejtu dostarcza natomiast produkty do największych sieci drogeryjnych na świecie – między innymi Boots, sieci lokalnych, aptecznych oraz perfumerii. Tunezyjski dystrybutor jest z kolei obecny w kilkuset punktach sprzedaży, zlokalizowanych w całym kraju.

– Bliski Wschód to wymagający i trudny rynek. Popularne są tam marki luksusowe oraz produkty  zawierających składniki uznawane za jedne z najbardziej wartościowych, takich jak oleje lub esencje. Firmy, które zajmują się tam importem, wybierają kosmetyki wyłącznie najwyższej jakości. Cieszymy się, że znalazło się tam miejsce także dla naszych marek – podsumowuje Katarzyna Warzecha z Basel Olten Pharm.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. lipiec 2025 10:47