4 lipca 2022
Rossmann rozda tysiące voucherów na tańsze zakupy w cotygodniowej „szybkiej akcji”. Zdobyć je będzie można w aplikacji, ale zrealizować tylko w drogerii...
1 lipca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
Józef Szmich, założyciel firmy Delia Cosmetics, został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi Prezydenta RP. Krzyż zasługi jest nadawany osobom, które...
Rosnące ceny zniechęcają Polaków do wydawania pieniędzy. Aż 63 proc. konsumentów deklaruje, że stara się oszczędzać – wynika z czerwcowego badania GfK...
29 czerwca 2022
28 czerwca 2022
24 czerwca 2022
Eurus to polski dystrybutor kosmetyków, który mocno odczuł bojkot niektórych produktów po wybuchu wojny w Ukrainie. Maciej Pawłowski, prezes firmy,...
27 czerwca 2022
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ
OPAKOWANIA
SUROWCE
23 maja 2022, 20:21
wiadomoscikosmetyczne.pl
(fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)
80 proc. wpływu produktów na środowisko jest określone na etapie projektowania. Dlatego należy na tym etapie uwzględnić również systemy zbiórki odpadów na końcu cyklu życia produktu i jego opakowania – powiedziała podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej na Retail Trends 2022 Beata Sypniewska, Business Development Manager NEE, Avery Dennison.
Według danych z 2021 roku rynek etykiet stanowi około 50 proc. udziału całego rynku etykiet w Europie.
– Etykieta to tylko jeden element opakowania, ale może zadecydować o tym, co stanie się z opakowaniem po zużyciu produktu. Jednym z naszych osiągnieć w obszarze ecodesignu jest lista materiałów, odpowiedników ekologicznych dla standardowych surowców – tłumaczyła Beata Sypniewska z Avery Dennison.
Ekoprojektowanie zapobiega powstawaniu odpadów w nadmiernych ilościach. Już na etapie projektowania producenci muszą zastosować rozwiązania, które pomogą w jak największym odzysku surowca. Firma Avery Dennison specjalizuje się w tworzeniu etykiet, ale działa w całym obszarze opakowań. Prowadzi doradztwo w kwestii doboru odpowiednich surowców do tworzenia opakowań.
Można wyróżnić kilka kluczowych trendów w opakowaniach, które mają ambicję być opakowaniami zrównoważonymi. Czyli np. projektowanie pod kątem recyklingu, tak aby nadawało się do odzysku surowców i zamykało pętle. Należy też wciąć pod uwagę system zbiórki do jakiego trafi. To jakie decyzje projektowe podejmie zadecyduje o tym gdzie opakowanie „zakończy swój żywot”.
Materiał z jakiego jest wykonane opakowanie jest również zdeterminowane przez wymogi unijne. Powinny one zawierać jak najwięcej recyklatów, a te stworzone z wielu różnych materiałów powinny być zastępowane przez monomateriały, biotworzywa, polimery biodegradowalne, a także opakowania kompostowalne, które jak najbardziej są w ekotrendzie.
Ekspertka podkreśliła także, że ważna jest unijna Dyrektywa 2009/125/WE, która określa ogólne zasady ustalania wymogów dotyczących ekoprojektowania dla produktów związanych z energią, sprzedawanych we wszystkich 28 państwach członkowskich. Jej zakres obejmuje obecnie ponad 40 grup produktów, które odpowiadają za około 40 proc. wszystkich emisji gazów cieplarnianych w UE.
Podczas wystąpienia eksperta wymieniła szereg korzyści jakie ma firma, która zdecyduje się wybrać opakowania dla swoich produktów, które spełniają wymogi ekologiczne.
Korzyści z Ekoprojektowania• Produkcja wykorzystująca mniej materiałów i mniej energii. Chroni zasoby i zmniejsza emisje.• Łatwe do ponownego wykorzystania lub recyklingu• Zapewnienie łatwego demontażu oznacza użycie materiałów, które można łatwo zidentyfikować, ponownie wykorzystać lub poddać recyklingowi.• Najlepszym wyborem jest użycie jednego rodzaju materiału lub materiału biodegradowalnego, naturalnego lub pochodnego.• Kształty i zrównoważone materiały powinny być trwałe, maksymalizując żywotność produktu.• Produkty powinny mieć wiele zastosowań, nadawać się do ponownego użycia i być wytwarzane z materiałów pochodzących z recyklingu.• Produkty powinny mieć odpowiedni rozmiar, aby zaoszczędzić materiał i zużycie paliwa podczas transportu, aby zmniejszyć emisje CO2.• Innowacje technologiczne mogą zoptymalizować wydajność i zrównoważony rozwój produktów. lity.• Potrzeby konsumentów zaspokajane są dzięki atrakcyjniejszym produktom, które zadowolą coraz bardziej wymagające społeczeństwo.• Firmy czerpią korzyści z innowacji i stają się bardziej zaangażowane w sprawy środowiska.• Zrównoważone produkty niosą wartość dodaną, która daje firmom przewagę konkurencyjną.
– Design jest we wszystkim i jest podstawą do wykreowania produktu lub usługi. Ekoprojektowanie produktu lub usługi oznacza uczynienie go pożądanym dla ludzi, zminimalizowanie jego wpływu na środowisko i zmaksymalizowanie korzyści biznesowych w całym jego cyklu życia – podkreśliła ekspertka Avery Dennison.
10. Forum Branży Kosmetycznej odbywa się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.
– Przed pandemią nowa paleta euro kosztowała 32 zł, a w szczycie cena dochodziła do 120
Segment kosmetyków dla dzieci rozwija się dzięki nowym kategoriom produktowym, takim jak
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022