StoryEditor
Producenci
07.05.2019 00:00

Chantal rozwija ofertę dla drogerii

Polska firma Chantal istnieje na rynku od 1989 roku. Od 30 lat specjalizuje się w profesjonalnych produktach dla salonów fryzjerskich. Teraz firma decyduje się na rozwijanie oferty również dla drogerii.

30-letnie doświadczenie zdobyte w rynku profesjonalnym pozwoliło firmie z powodzeniem wdrożyć innowacyjne produkty przeznaczone dla drogerii. Już od jakiegoś czasu na rynku znajduje się seria Color Variete – trwałe, kryjące farby do włosów do domowego użytku. Obecnie zaś wprowadzana jest na rynek odświeżona marka Sessio.

Sessio kompleksowa pielęgnacja

Nowe Sessio powstało po gruntownej analizie aktualnych trendów. Wpływ blogosfery dotyczy już nie tylko makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała – wiele blogerek poświęca sporo uwagi także włosom, a wręcz się w nich specjalizuje, popularyzując wiedzę na ten temat. Moda na kreatywną, intensywną koloryzację tworzy potrzebę bardziej zaawansowanych i bogatych zabiegów pielęgnacyjnych. Nowe Sessio jest takim właśnie pielęgnacyjnym systemem - od szamponu, przez odżywkę, po maskę i produkty ochronne. Jest odpowiedzią na potrzeby świadomych, wyedukowanych konsumentów, szukających kompleksowej pielęgnacji dla włosów o różnych problemach i strukturze.

W marce możemy znaleźć trzy linie kosmetyków. Hair Micellar System to głęboko i długotrwale nawilżająca seria przeznaczona dla suchych i matowych włosów. Z kolei Hair Detox System zapewnia ochronę przed zanieczyszczeniami oraz ochronę UV. W tej serii znajdziemy m.in Spray detoksykujący z octem owocowym oraz Glinkową maseczkę do użycia przed myciem włosów. Nowo wprowadzona seria Hair Vege Coctail intensywnie odżywiająca zawiera m.in innowacyjny Multifunkcyjny krem BB do włosów.

Kreując i rozwijając markę Sessio, firma stawia mocno na współpracę z influencerami. Ich opinie i testy, a przede wszystkim komentarze zwykłych użytkowników pod recenzjami kosmetyków, są najlepszym i najszybciej działającym miernikiem jakości produktów. Można się więc spodziewać, że kolejne linie Sessio także trafią prosto w gust konsumenta.

Chantal zdobywa świat

Flagowa marka firmy Prosalon Professional to wysokiej jakości kosmetyki do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów, oparte na własnych, oryginalnych recepturach. Chantal jako pierwsza polska firma opracowała i wdrożyła profesjonalną linię farb do włosów oraz zabieg keratynowego prostowania bez formaldehydu. Aktywny udział w międzynarodowych imprezach – targach, szkoleniach, pokazach skutkuje intensywnym rozwojem eksportu - kosmetyki Prosalon można dziś kupić w czterdziestu krajach świata.

Rozwój marki profesjonalnej nie byłby możliwy bez ścisłej współpracy z bezpośrednimi odbiorcami – fryzjerami, stylistami i kolorystami. To dla nich prowadzona jest Akademia Prosalon, w której cyklicznie organizowane są kursy i szkolenia o różnych stopniach zaawansowania. Trenerzy akademii są wielokrotnie nagradzanymi mistrzami fryzjerskimi a szkolenia ze strzyżenia, koloryzacji i upięć przez nich prowadzone od lat cieszą się zainteresowaniem zarówno profesjonalistów, jak i uczniów szkół fryzjerskich, które Chantal aktywnie wspiera.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 12:53