19 sierpnia 2022
Amazon, gigant e-commerce rozszerza swoją obecność na japońskim rynku kosmetycznym poprzez sojusz biznesowy z Istyle, który jest właścicielem i operatorem sklepu @Cosme...
18 sierpnia 2022
17 sierpnia 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
Guerlain wprowadza możliwość uzupełniania luksusowych perfum. Takie opakowanie do ponownego napełniania mają perfumy z kolekcji Aqua Allegoria. To działanie wspierające...
Amerykańscy konsumenci, których roczne dochody w gospodarstwie domowym przekraczają 100 000 USD wydali prawie 9 miliardów USD na produkty kosmetyczne w pierwszej...
16 sierpnia 2022
8 sierpnia 2022
3 sierpnia 2022
Polski rynek kosmetyczny jest nasycony, ale nadal jest na nim miejsce na nowe, interesujące marki. Takie nowości sprowadza do Polski firma Milton CDI, w której portfolio...
10 sierpnia 2022
5 sierpnia 2022
4 sierpnia 2022
HANDEL I DYSTRYBUCJA
E-commerce
Klient
Rynek
7 grudnia 2018, 16:02
Joanna Rokicka
Młodzi konsumenci są przywiązani do marek, które są społecznie odpowiedzialne (fot. Adobe)
Przemysł kosmetyczny to duży biznes. W roku 2017 globalna sprzedaż produktów urodowych i pielęgnacyjnych przekroczyła 460 mld dol. i powinna w tym roku wzrosnąć o kolejne 6 proc. Czego oczekują konsumenci, którzy wydają te pieniądze i poświęcają czas na swój wygląd?
Gospodarka światowa jest coraz silniejsza, więc w roku 2018 wydatki konsumenckie powinny wzrosnąć i będzie to największy wzrost od 2011 roku, prognozuje Euromonitor International. Zmieniające się zachowania konsumentów i ich postawy mają wpływ na branżę beauty, podobnie jak na inne rynki. Kluczowa rola internetu i technologii mobilnej kształtuje przemiany na tym rynku.
Inne ważne czynniki to wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej, która z niszowej działalności, zdaniem ekspertów przeszła w tym roku do głównego nurtu, umożliwiając łączenie cyfrowej techniki z rzeczywistością. Technologiczne zaawansowanie daje konsumentom nowe możliwości – na przykład wiedzę o sobie i swoim pochodzeniu, jako że wykonanie testów DNA jest dostępne już w domu.
Szczególnie internet zwiększył świadomość globalnych problemów inspirując konsumentów to przejmowania większej społecznej odpowiedzialności. Młodzi konsumenci korzystają z mindfullness, wybierają czyste życie nastawione na redukcję szkód w stosunku do siebie samych, innych, ich otoczenia i całego świata.
Choć minęła dekada od wielkiego kryzysu finansowego, nadal rzuca on cień na zachowania konsumenckie, powodując, że prosperują sieci i sprzedawcy detaliczni bardziej dostępni finansowo. Konsumenci w każdej grupie wiekowej wydają mniej i pragną mniej. Kwestionują własność, są elastyczni, minimalizm zyskuje na popularności a konsumenci coraz częściej się wszystkim dzielą – ubraniami, sprzętami domowymi, zwierzakami, autami i przestrzenią mieszkalną.
Odrzucają nadmierne przywiązanie również w miejscu pracy, jako że coraz bardziej popularne jest mówienie "nie" korporacyjnemu schematowi pracy od 9. do 17. na korzyść własnej firmy i stylu życia przedsiębiorcy w drodze. Spada zaufanie do biznesu, rozmawianie o ekologii społecznej odpowiedzialności już nie wystarcza, teraz konsumenci oczekują od marek bardziej radykalnej transparentności.
Potrzeba wyjątkowości i autentyczności prowadzi personalizację na nowy poziom, a konsumenci pragną być też kreatorami – projektantami produktów i mocniej angażują się w proces produkcji. Poszukiwanie prawdy wzrasta u współczesnych aktywistów. Głośna kampania “#MeToo” sprzed roku, na temat seksualnego molestowania, wzmocniła jeszcze większą potrzebę kultury i wspierania społecznych inicjatyw, gdzie internet odgrywa pierwszoplanową rolę.
Konsumenci roku 2018 kwestionują wartości, priorytety i decyzje, pogłębiają zainteresowanie i przywiązanie do marek i spraw, które mają dla nich znaczenie.
Amazon, gigant e-commerce rozszerza swoją obecność na japońskim rynku kosmetycznym poprzez
Francuska marka Lancôme, która kilka lat temu pojawiła się na chwilę w
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Cytat : "Konsumenci w każdej grupie wiekowej wydają mniej i pragną mniej. " Daje do myślenia.
Edytowany: ponad rok temu
13 lipca 2022
zdjęć: 20
31 maja 2022
zdjęć: 92
12 maja 2022
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
15 lipca 2022
8 lipca 2022
28 czerwca 2022
15 czerwca 2022
26 maja 2022