StoryEditor
Drogerie
11.01.2022 00:00

Cosibella i jej TOP 10. Produktowe posumowanie 2021 roku

Cosibella ogłosiła listę najchętniej kupowanych produktów w 2021 r. Na pierwszym miejscu znalazło się serum The Ordinary z witaminą B3 i cynkiem. Po jakie jeszcze kosmetyki klienci drogerii sięgali najczęściej w minionym roku? 

Klientki Cosibelli w 2021 r. najbardziej pokochały serum The Ordinary z witaminą B3 i cynkiem.

Czytaj też: The Ordinary to najbardziej poszukiwana marka produktów do pielęgnacji skóry na świecie

oraz:

Kosmetyki The Ordinary - na czym polega fenomen marki?

W pierwszej dziesiątce znalazły się też inne tego typu produkty – serum SkinTra z witaminą C i kwasem ferulowym oraz serum BasicLab z trehalozą, peptydem i kwasem hialuronowym. W zestawieniu znalazły się też dwa kremy z filtrami UV – Cosrx i Holika Holika, ale tez inne produkty do pielęgnacji twarzy o wyjątkowych właściwościach. Całe zestawienie wygląda następująco:
 

1.  Serum The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% 


Serum z 10 proc. witaminą B3 oraz cynkiem w stężeniu 1 proc. Zmniejsza widoczność rozszerzonych ujść gruczołów łojowych, ponadto poprawia nawodnienie skóry i zapobiega powstawaniu przebarwień, które często występują podczas leczenia dermatologicznego trądziku. Przyspiesza proces regeneracji skóry i skraca czas gojenia się ran. Cena 31 zł/30 ml 


2. Płyn złuszczający z kwasem salicylowym Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant

    

 
Zawiera kwas salicylowy w najwyższym dopuszczalnym stężeniu – 2 proc. Przenika przez warstwę lipidową skóry i  oczyszcza zaczopowane ujścia gruczołów łojowych (porów) zmniejszając ich widoczność. Ekstrakt z liści zielonej herbaty działa ściągająco, przeciwzapalnie i tonizująco na skórę. Cena 52 zł/30 ml 


3. Nawilżający krem z filtrem przeciwsłonecznym i ekstraktem z aloesu Cosrx Aloe Soothing Sun Cream SPF50+/PA+++


Odżywia, łagodzi, jednocześnie zabezpieczając skórę przed szkodliwym promieniowaniom UVA i UVB. Ekstrakt z aloesu zapobiega wysuszeniu skóry i oparzeniom słonecznym, a witamina E działa ochronnie i przeciwdziała wolnym rodnikom. Cena 60 zł/50 ml 


 
4. Serum SkinTra Light Your Skin z witaminą C 20% i kwasem ferulowym


  


Rozświetlająco-rozjaśniające serum z kompleksem antyoksydantów. Witamina C w postaci kwasu askorbinowego przyczynia się do poprawy kolorytu skóry, redukuje ziemistość, zwalcza wolne rodniki, spowalniając proces starzenia, a także działa przeciwzapalnie. Formuła została wzbogacona o witaminę E i kwas ferulowy dzięki czemu produkt stanowi podstawę pielęgnacji przeciwstarzeniowej oraz przeciwzmarszczkowej. Cena: 41 zł/30 ml 

5. Serum BasicLab z 10% trehalozą, 5% peptydem SNAP-8 i małocząsteczkowym kwasem hialuronowym

    


 
Serum o działaniu nawilżającym i przeciwzmarszczkowym. Trehaloza zatrzymuje wodę w naskórku, neuropeptyd zmniejsza zmarszczki mimiczne i uelastycznia skórę, a kwas hialuronowy działa nawilżająco. W składzie także regenerujący skwalan, który łagodzi podrażnienia i jest silnym antyoksydantem, niacynamid zapobiegający powstawaniu przebarwień i regulujący pracę gruczołów łojowych oraz mocznik, który zmiękcza i nawilża skórę. Cena 89,90 zł/15 ml 

6. Łagodzący krem z filtrem przeciwsłonecznym Holika Holika Aloe Waterproof Sun Gel SPF50+/PA++++


 


Chroni skórę przed fotostarzeniem oraz negatywnymi skutkami światła ultrafioletowego. Formuła wzbogacona o ekstrakt z wąkroty azjatyckiej, ekstrakt z aloesu, ekstrakt z nasion chia i z pstrolistki pospolitej charakteryzujące się działaniem kojącym i łagodzącym. Cena: 79 zł/100 ml 

7. Krem rewitalizujący Samarite Divine Cream


 
Zawiera Aquaxyl™, który wspomaga gospodarkę wodną skóry, pozytywnie wpływając na poziom jej nawilżenia oraz niacynamid, który zmniejsza produkcję sebum, przyspiesza regenerację skóry i zapobiega powstawaniu niedoskonałości. Natomiast usieciowany kwas hialuronowy daje efekt ujędrnienia i poprawy gęstości skóry, a trokserutyna wzmacniania naczynia krwionośne, niwelując rumień i obrzęki. Cena: 149 zł/45 ml 

8. Maska Laneige Lip Sleeping Mask EX 


 
Dzięki zawartości masła shea oraz masła murumuru intensywnie regeneruje suche i popękane usta, nadając im miękkość i gładkość. Została wzbogacona o soki owocowe z granatu, malin i winogron, które są źródłem witamin i antyoksydantów. Cena 99 zł/20 g 


9. Krem nawilżający do twarzy z ceramidami Dr.Jart+ Ceramidin Cream
    


Wzmacnia barierę ochronną skóry oraz zapobiega nadmiernej utracie wody. Ceramidy odbudowują barierę hydrolipidową skóry, zapobiegając ucieczce wilgoci oraz wzmacniając jej ochronę przed czynnikami zewnętrznymi. Dodatkowo zawiera szereg składników, które wspomagają nawilżenie skóry: kwas hialuronowy, masło shea, ekstrakt z alg. Niweluje suchość, szorstkość oraz uczucie dyskomfortu, pozostawiając skórę wygładzoną, zmiękczoną i odżywioną. Cena 165 zł/50 ml 


10. Intensywnie nawilżający krem do twarzy A'pieu Madecassoside Cream

Lekki krem o bogatym składzie. Może być stosowany na dzień i na noc. Formuła oparta jest w 40 proc. na ekstrakcie z wąkroty azjatyckiej, która silnie nawadnia i uspokaja podrażnienia, a także pomaga w naprawie uszkodzeń skóry. Niacynamid rozjaśnia przebarwienia, a ekstrakt z oczaru wirginijskiego i pantenol działają łagodząco i ochronnie. Cena 69 zł/50 ml 

Czytaj też: Cosibella Corner – ruszył pierwszy sklep e-drogerii Cosibella

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 23:35