StoryEditor
Producenci
28.01.2021 00:00

Cosmoprof Worldwide Bologna przełożony na wrzesień

53. edycja światowego wydarzenia branży kosmetycznej została przełożona i odbędzie się w dniach 9 - 13 września 2021 r. ze względu na trudną sytuację zdrowotną związaną z pandemią COVID-19 - poinformowali organizatorzy targów w Bolonii.

Przyczyną zmiany daty jest niekończący się kryzys związany z pandemią koronawirusa.

Jak wyjaśnia Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere:Obawy związane z nieprzewidywalnym trendem infekcji zgłaszane przez naszych wystawców, stowarzyszenia branżowe i instytucje po raz kolejny zmuszają nas do opóźnienia Cosmoprof Worldwide Bologna.

- Obecne warunki sprawiają, że organizacja międzynarodowego wydarzenia, takiego jak Cosmoprof, w pierwszej połowie roku jest wciąż zbyt skomplikowana. Naszym celem jest ponowne uruchomienie we wrześniu targów, które chcemy stworzyć przy udziale wszystkich kluczowych graczy w branży. Cosmoprof Worldwide Bologna będzie nowym początkiem, powrotem do wspólnego rozwoju - zapowiada.
 
Również Enrico Zannini, dyrektor generalny BolognaFiere Cosmoprof  potwierdza, że  pragnienie, aby w końcu powitać społeczność beauty w Bolonii jest silne.

- Przywództwo i prestiż, które osiągnęliśmy przez ponad 50 lat, wraz z rozwojem wydarzeń pod marką Cosmoprof na całym świecie, wymagają od nas chronienia inwestycji wystawców i gości. Cosmoprof Worldwide Bologna to najbardziej prestiżowa wizytówka światowej branży kosmetycznej, scena, na której można spotkać najbardziej wpływowych interesariuszy, a jednocześnie być rozpoznawalnym wśród graczy rynkowych. Z kolejną edycją wiążą się ogromne oczekiwania, dlatego jesteśmy zobowiązani do zagwarantowania jak najlepszych warunków, aby targi przebiegały w całkowitym spokoju i bezpieczeństwie - podkreśla.

Kolejną edycję słynnych światowych targów kosmetycznych w Italii będzie promowała nowa kampania reklamowa „Blooming Beauty”, przygotowana przez włoską agencję Heads Collective i fotografa Giulio Rustichelliego na wszystkie międzynarodowe pokazy Cosmoprof. Kampania zwraca uwagę na świat pełen kwiatów, kolorów, piękna i różnorodności, zachęcając nas do odkrycia wszystkich inkluzywnych smaków świata Cosmoprof.

Bohaterem wszystkich ujęć jest kwiat, symbolizujący czystość, harmonię, a zwłaszcza siłę natury. Prawdziwy hołd dla branży kosmetycznej i jej silnej chęci ponownego uruchomienia w reakcji na obecną trudną sytuację gospodarczą.

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 09:17