StoryEditor
Eksport
10.11.2022 00:00

Cosmoprof zdradza nazwy pierwszych wystawców na przyszłorocznych targach

Targi Cosmoprof Worldwide Bologna, najważniejsze wydarzenie B2B dla branży kosmetycznej, odbędą się 16-20 marca 2023 roku. Swoją ofertę zaprezentują na nich producenci gotowych produktów, ale też dostawcy surowców, technologii, opakowań czy rozwiązań logistycznych.

Firmy kosmetyczne z całego świata od lat spotkają się w Bolonii podczas najważniejsze wydarzenia B2B dla branży – targów Cosmoprof Worldwide Bologna. Na licznych stoiskach prezentują swoją ofertę, a odwiedzający je goście mają okazję zapoznać się z najnowszymi trendami, innowacjami i technologiami stosowanymi przez wiodących rynkowych graczy. W przyszłym roku spotkania te odbędą się w dniach 16-20 marca.  

Czytaj też: Znamy już datę Cosmoprof 2023 w Bolonii!

Targom towarzyszyć będą dodatkowe wystawy i wydarzenia, takie jak Cosmopack (opakowania i rozwiązania logistyczne dla branży kosmetycznej), Cosmo Perfumery & Cosmetics (gotowe produkty dla kanału detalicznego) czy Cosmo Hair, Nail & Beauty Salon (nowości dla solonów kosmetycznych, fryzjerskich i stylizacji paznokci).

W 2022 roku bolońskie targi  zgromadziły ponad 220 tys. gości z ponad 140 krajów. Swoją ofertę prezentowało na nich ponad 2,7 tys. firm z 70 rynków. Wśród nich było blisko 200 wystawców z Polski.

Udział w Cosmopack 2023 już zapowiedziały takie firmy jak: Ancorotti Cosmetics, Berlin, B.Kolormakeup & Skincare, Chromavis, Cosmax, Fiabila, Geka, Hct, Intercos, Lumson, Schwan Cosmetics i Toly.

Wśród wystawców Cosmo Perfumery & Cosmetics będą: Ahava, Air-Val International, Alma K, Cole Beauty, Dr Pawpaw, Equilibra, Farmaceutici Dott. Ciccarelli, Geske, Gosh Copenhagen, Groupe Bogart, Hairburst, L'erbolario, Mann & Schroeder, Orly International, Peggy Sage, Puro Bio, Sarbec, The Ayurveda Experience. W edycji 2023 wezmą też udział: FENAPRO (Włoskie Stowarzyszenie Perfumiarzy) oraz FEDP (Europejska Federacja Perfumeryjna).

Swoją ofertę w ramach Cosmo Hair, Nail & Beauty Salon zaprezentują: Alfaparf, Baldan Group, Bioline, Comfortzone, Lpg, Nilo, Sportarredo, And Tecniwork For Beauty Salon, B.E.B. Cosmetics, Kinetics Nail Systems Ltd And Thuya For Nail, And Babyliss Pro, Ceriotti, Cotril, Davines, Eley, Gamma & Bross Spa, Landoll, Parlux oraz Rolland.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 15:42