StoryEditor
Producenci
07.04.2023 00:00

TOP 10 artykułów marca 2023: Cosmoprof, Bio.teen, Wella i Rituals

Targi Cosmoprof Bolonia kompletnie zdominowały statystyki naszego portalu w marcu — aż 6 z 10 najczęściej czytanych przez naszych czytelniczków i czytelniczki artykułów dotyczyło tego wydarzenia! Poza tym jednak zainteresował Was mikroskandal związany z nacechowaną seksualnie komunikacją marki Bio.teen, wywiad z Julią Pushkarevą z Welli, nowy sklep Rituals w Warszawie oraz aktualne oblicze brytyjskiego rynku kosmetycznego.

1. Rozpoczęły się targi Cosmoprof Bologna 2023. Zobacz stoiska polskich firm

Międzynarodowe targi kosmetyczne Cosmoprof we włoskiej Bolonii to wydarzenie niezmiernie istotne dla całej branży beauty; w urokliwym mieście turystycznym, w komfortowej hali mieszczącej tysiące osób, setki marek zaprezentowało swoją ofertę. Nawiązane zostały nowe kontakty, uzgodnione warunki umów, a także wypróbowane produkty konkurencji.


2. Rossmann wycofał kosmetyki Bio.teen z perwersyjną komunikacją po protestach klientów. Jak mogły wejść na półki? – pytają

Wycofaliśmy produkty tej marki z naszych drogerii – potwierdziła Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa polskiego oddziału sieci drogerii Rossmann. Napisy na opakowaniach takie jak „Make me wet", „Show me your dirties”, „Sleep with me”, MILF czy DILF spowodowały, że konsumentkom i konsumentom podniosło się ciśnienie, a produkty zostały zdjęte ze sklepowych półek.


3. Polska firma odebrała nagrodę Cosmopack Awards 2023

Podczas targów Cosmoprof Bologna Laboratorium Kosmetyczne Passage z Gałkowa Dużego pod Łodzią otrzymało nagrodę Cosmopack w kategorii Make-Up Formula. Jej specjalizacją jest produkcja kontraktowa, a wielokrotnie nagradzanym produktem jest Glow Vita D Activator Body Cream.


4. Julia Pushkareva, Wella: stworzyliśmy nową kategorię produktów na bardzo konkurencyjnym rynku

Będzie to wyjątkowa premiera dla Polski, bo będziemy mieli nową, piękną lokalną ambasadorkę naszej marki — tak mówi Julia Pushkareva, Company General Manager Eastern Europe i członkini zarządu Wella Company, o tym, co czeka polski rynek kosmetyków do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów.


5. Cosmoprof w opinii firm: Było warto! Widzimy się za rok!

Zakończone 20 marca targi Cosmoprof Bologna to jedno z największych wydarzeń w światowej branży kosmetycznej. Nic dziwnego, że polskie firmy wciąż pamiętają tam swoją obecność. Udział w wydarzeniu jest dla nich okazją do zaprezentowania swoich często nowatorskich produktów odbiorcom z całego świata i, miejmy nadzieję, wejścia na nowe rynki.


6. Ponad 140 firm z Polski na targach Cosmoprof Bologna 2023

Cosmoprof Bologna to najważniejsze targi dla polskich firm kosmetycznych. Event powrócił w zeszłym roku w wersji tradycyjnej, dwa lata po tym, jak pandemia doprowadziła do zastosowania formuły spotkań online. Wrażenia wystawców były mieszane i nie wszyscy uważali targi za udane, ale wszyscy byli podekscytowani ponownym spotkaniem z kontrahentami i to twarzą w twarz.


7. KosmetyczniPL: Na Cosmoprof polskie firmy nie konkurują ze sobą, są społecznością

– Już po pierwszych krokach (...) na pewno można stwierdzić, że Polska w tym roku jest widoczna. Co cieszy najbardziej, firmy, które kilka edycji temu zaczynały jako odwiedzające targi, a w kolejnych latach przygotowywały mikro stoiska, dziś uczestniczą w Cosmoprof z imponującymi przestrzeniami i stoiskami – powiedziała Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektorka generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (KosmetyczniPL).


8. Brytyjskie, czyli jakie? Poznaj współczesne oblicze brytyjskiego sektora kosmetycznego

Brytyjskie kosmetyki to coś więcej, niż marki własne Marks & Spencer czy ASDA oraz taniości z tzw. funciaków. Przeczytaj o markach, które do serca biorą sobie nowoczesną produkcję, komunikację, rozwój portfolio produktowego i podążanie za potrzebami klientów i klientek; UpCircle, Elemis czy Heath London.


9. Założyciel Rituals Cosmetics zapowiada otwarcie przynajmniej 40 sklepów w Polsce [Zdjęcia z nowego sklepu w Warszawie]

Rituals Cosmetics — marka luksusowych kosmetyków i artykułów gospodarstwa domowego — otworzyła w marcu swój 22. sklep w Domach Centrum w Warszawie. Z tej okazji prezes i założyciel marki, Raymond Cloosterman, przyjechał do Polski i zapowiedział, że jeszcze w tym roku otworzy około 200 nowych sklepów Rituals na całym świecie. – Mam nadzieję, że będziemy mieć w Polsce 40 sklepów – powiedział Wiadomościom Kosmetycznym.

10. Jak sprzedawać kosmetyki Private Label na 5 kontynentach - opowiada Paulina Gołda z Euphora Beauty Lab.

Doskonale wyposażone laboratorium R&D to prawdziwe serce naszej firmy. Jest jedną z największych tego typu placówek w całej Europie Środkowej. Nasi specjaliści mają bogate doświadczenie, ale są też na bieżąco ze wszystkimi rynkowymi nowinkami, mówi o kosmetykach private label i możliwościach ich produkcji Paulina Gołda z Euphora Beauty Lab.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 11:23
Aflofarm ponownie liderem Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w województwie łódzkim
Nagrodę podczas gali Forum Firm Rodzinnych „Forbesa” w Łodzi odebrał Kacper Furman, wnuk Andrzeja Furmana — twórcy firmy.Aflofarm

Aflofarm Farmacja Polska po raz kolejny zdobył pierwsze miejsce w Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w kategorii przedsiębiorstw z przychodami przekraczającymi 100 mln zł w województwie łódzkim. Wyróżnienie to stanowi podsumowanie ponad 35 lat działalności na rzecz farmacji, profilaktyki oraz ochrony zdrowia i życia Polaków.

Firma, założona w Pabianicach przez Andrzeja Furmana, po raz pierwszy zdobyła pierwsze miejsce w tym rankingu sześć lat temu. Obecnie Aflofarm jest prowadzony przez jego synów: Jacka, Wojciecha i Tomasza, kontynuując rozwój organizacji zarówno na rynku krajowym, jak i na ponad 30 zagranicznych rynkach. Przedsiębiorstwo zatrudnia około 1500 osób, co czyni je jednym z największych pracodawców w regionie łódzkim.

W imieniu zarządu nagrodę odebrał Kacper Furman, wnuk założyciela, podkreślając, że Aflofarm wkracza w etap aktywnego udziału trzeciego pokolenia w zarządzaniu firmą. Jak zaznaczył, dorastał wraz z firmą i obserwował jej rozwój, a dziś z entuzjazmem patrzy na możliwości dalszego wzmacniania pozycji przedsiębiorstwa w kolejnych dekadach. To symboliczny moment dla rodzinnego biznesu, który opiera się na ciągłości i międzypokoleniowej współpracy.

W swojej wypowiedzi prezes zarządu Jacek Furman zwrócił uwagę na znaczenie rodzinnego charakteru przedsiębiorstwa. Podkreślił, że Aflofarm to nie tylko biznes, ale środowisko pracy, w którym część zespołu jest związana z firmą od dekad. Zatrudnione są tu całe rodziny, a wielu pracowników zaczynało w Aflofarmie swoją karierę — co wzmacnia kulturę organizacyjną opartą na lojalności, stabilności i wzajemnym szacunku.

Aflofarm angażuje się również w działania społeczne realizowane poprzez Fundację Aflofarm oraz fundację My Kochamy Pabianice. Inicjatywy te obejmują promocję zdrowia, edukację prozdrowotną oraz projekty podnoszące jakość życia mieszkańców Pabianic i okolic. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 08:15