StoryEditor
Producenci
07.04.2023 00:00

TOP 10 artykułów marca 2023: Cosmoprof, Bio.teen, Wella i Rituals

Targi Cosmoprof Bolonia kompletnie zdominowały statystyki naszego portalu w marcu — aż 6 z 10 najczęściej czytanych przez naszych czytelniczków i czytelniczki artykułów dotyczyło tego wydarzenia! Poza tym jednak zainteresował Was mikroskandal związany z nacechowaną seksualnie komunikacją marki Bio.teen, wywiad z Julią Pushkarevą z Welli, nowy sklep Rituals w Warszawie oraz aktualne oblicze brytyjskiego rynku kosmetycznego.

1. Rozpoczęły się targi Cosmoprof Bologna 2023. Zobacz stoiska polskich firm

Międzynarodowe targi kosmetyczne Cosmoprof we włoskiej Bolonii to wydarzenie niezmiernie istotne dla całej branży beauty; w urokliwym mieście turystycznym, w komfortowej hali mieszczącej tysiące osób, setki marek zaprezentowało swoją ofertę. Nawiązane zostały nowe kontakty, uzgodnione warunki umów, a także wypróbowane produkty konkurencji.


2. Rossmann wycofał kosmetyki Bio.teen z perwersyjną komunikacją po protestach klientów. Jak mogły wejść na półki? – pytają

Wycofaliśmy produkty tej marki z naszych drogerii – potwierdziła Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa polskiego oddziału sieci drogerii Rossmann. Napisy na opakowaniach takie jak „Make me wet", „Show me your dirties”, „Sleep with me”, MILF czy DILF spowodowały, że konsumentkom i konsumentom podniosło się ciśnienie, a produkty zostały zdjęte ze sklepowych półek.


3. Polska firma odebrała nagrodę Cosmopack Awards 2023

Podczas targów Cosmoprof Bologna Laboratorium Kosmetyczne Passage z Gałkowa Dużego pod Łodzią otrzymało nagrodę Cosmopack w kategorii Make-Up Formula. Jej specjalizacją jest produkcja kontraktowa, a wielokrotnie nagradzanym produktem jest Glow Vita D Activator Body Cream.


4. Julia Pushkareva, Wella: stworzyliśmy nową kategorię produktów na bardzo konkurencyjnym rynku

Będzie to wyjątkowa premiera dla Polski, bo będziemy mieli nową, piękną lokalną ambasadorkę naszej marki — tak mówi Julia Pushkareva, Company General Manager Eastern Europe i członkini zarządu Wella Company, o tym, co czeka polski rynek kosmetyków do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów.


5. Cosmoprof w opinii firm: Było warto! Widzimy się za rok!

Zakończone 20 marca targi Cosmoprof Bologna to jedno z największych wydarzeń w światowej branży kosmetycznej. Nic dziwnego, że polskie firmy wciąż pamiętają tam swoją obecność. Udział w wydarzeniu jest dla nich okazją do zaprezentowania swoich często nowatorskich produktów odbiorcom z całego świata i, miejmy nadzieję, wejścia na nowe rynki.


6. Ponad 140 firm z Polski na targach Cosmoprof Bologna 2023

Cosmoprof Bologna to najważniejsze targi dla polskich firm kosmetycznych. Event powrócił w zeszłym roku w wersji tradycyjnej, dwa lata po tym, jak pandemia doprowadziła do zastosowania formuły spotkań online. Wrażenia wystawców były mieszane i nie wszyscy uważali targi za udane, ale wszyscy byli podekscytowani ponownym spotkaniem z kontrahentami i to twarzą w twarz.


7. KosmetyczniPL: Na Cosmoprof polskie firmy nie konkurują ze sobą, są społecznością

– Już po pierwszych krokach (...) na pewno można stwierdzić, że Polska w tym roku jest widoczna. Co cieszy najbardziej, firmy, które kilka edycji temu zaczynały jako odwiedzające targi, a w kolejnych latach przygotowywały mikro stoiska, dziś uczestniczą w Cosmoprof z imponującymi przestrzeniami i stoiskami – powiedziała Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektorka generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (KosmetyczniPL).


8. Brytyjskie, czyli jakie? Poznaj współczesne oblicze brytyjskiego sektora kosmetycznego

Brytyjskie kosmetyki to coś więcej, niż marki własne Marks & Spencer czy ASDA oraz taniości z tzw. funciaków. Przeczytaj o markach, które do serca biorą sobie nowoczesną produkcję, komunikację, rozwój portfolio produktowego i podążanie za potrzebami klientów i klientek; UpCircle, Elemis czy Heath London.


9. Założyciel Rituals Cosmetics zapowiada otwarcie przynajmniej 40 sklepów w Polsce [Zdjęcia z nowego sklepu w Warszawie]

Rituals Cosmetics — marka luksusowych kosmetyków i artykułów gospodarstwa domowego — otworzyła w marcu swój 22. sklep w Domach Centrum w Warszawie. Z tej okazji prezes i założyciel marki, Raymond Cloosterman, przyjechał do Polski i zapowiedział, że jeszcze w tym roku otworzy około 200 nowych sklepów Rituals na całym świecie. – Mam nadzieję, że będziemy mieć w Polsce 40 sklepów – powiedział Wiadomościom Kosmetycznym.

10. Jak sprzedawać kosmetyki Private Label na 5 kontynentach - opowiada Paulina Gołda z Euphora Beauty Lab.

Doskonale wyposażone laboratorium R&D to prawdziwe serce naszej firmy. Jest jedną z największych tego typu placówek w całej Europie Środkowej. Nasi specjaliści mają bogate doświadczenie, ale są też na bieżąco ze wszystkimi rynkowymi nowinkami, mówi o kosmetykach private label i możliwościach ich produkcji Paulina Gołda z Euphora Beauty Lab.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.12.2025 15:32
Velvet Care uruchamia nową maszynę papierniczą i zwiększa moce produkcyjne o ponad 40 proc.
W czwartek 18 grudnia 2025 roku w kluczewskiej fabryce Velvet CARE została uruchomiona kolejna supernowoczesna maszyna papiernicza.Velvet Care

W czwartek 18 grudnia 2025 roku w fabryce w Kluczach należącej do Velvet Care uruchomiono nową maszynę papierniczą, co istotnie zwiększyło potencjał produkcyjny zakładu. Dzięki tej inwestycji moce wytwórcze fabryki wzrosły o ponad 40 proc. Obecnie zakład w Kluczach dysponuje czterema wysoko wydajnymi maszynami do produkcji bibułki, które łącznie są w stanie wytwarzać ponad 210 tys. ton surowca rocznie.

Nowa maszyna papiernicza ma szerokość 5,6 metra i wykorzystuje technologię shoe press. Została wyprodukowana przez szwedzką firmę Valmet, jednego z wiodących światowych dostawców technologii dla przemysłu papierniczego. Budowa obiektu oraz instalacja urządzenia były realizowane przy udziale firmy ENKI, a sam projekt nadzorował inwestor. Do wzniesienia konstrukcji zużyto 1 320 ton stali oraz ponad 15 tys. m³ betonu. 

Z punktu widzenia parametrów operacyjnych maszyna umożliwia nawinięcie na jeden tambor – o wadze 4,5 tony – nawet 120 km bibułki. Produkowany surowiec trafia następnie do wydziału przetwórstwa, gdzie powstają papiery toaletowe, ręczniki papierowe oraz chusteczki higieniczne, zarówno suche, jak i nawilżane. Skala produkcji plasuje kluczewski zakład wśród największych i najbardziej nowoczesnych producentów papierowych wyrobów higienicznych w Europie. 

Inwestycja została zrealizowana w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego, przy współudziale konsorcjum instytucji finansowych. Nowa linia spełnia wysokie normy środowiskowe i jakościowe, zapewniając wysoką produktywność przy relatywnie niskim zużyciu energii elektrycznej, gazu i wody. Według spółki zastosowana technologia należy obecnie do najbardziej zaawansowanych, sprawdzonych operacyjnie rozwiązań dostępnych na rynku. 

Velvet Care sprzedaje swoje wyroby w Polsce oraz na około 30 rynkach zagranicznych i zatrudnia łącznie ponad 1 270 osób w Polsce i Czechach. Od marca 2024 roku większościowym udziałowcem spółki jest Partners Group. W ostatnich latach grupa konsekwentnie rozwija się poprzez przejęcia oraz nowe inwestycje – w 2025 roku dołączyły do niej m.in. spółki Private Label Tissue i Italian Paper, a w czerwcu tego samego roku powołano Velvet West, odpowiedzialną za rozwój działalności w zachodniej Polsce i na rynku niemieckim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. grudzień 2025 01:51