1. Pożegnanie Leszka Kłosińskiego, współtwórcy m.in. Oceanic
O śmierci Leszka Kłosińskiego, doświadczonego menedżera, przedsiębiorcy i wieloletniego współpracownika Grupy TDJ, poinformowali na LinkedIn jego współpracownicy. Uroczystości pożegnalne tragicznie zmarłego Leszka Kłosińskiego odbędą się 8 listopada w Sopocie.
2. Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, wyróżnił w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela sieci Rossmann – podczas Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. Werner podkreślił, że Rossmann jest postacią, która swoją życiową pracą, determinacją, zaangażowaniem w sprawy istotne społecznie oraz wizjonerskim podejściem biznesowym wywarła znaczący wpływ na rozwój handlu detalicznego w Niemczech i całej Europie.
3. Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Allegro i L’Oréal Polska zacieśniają współpracę, uruchamiając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). To kolejny etap strategii nastawionej na rozwijanie bezpośrednich relacji z klientami oraz dostarczanie im bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.
4. Sylwia Gołębiewska, Highlander Enterprise: Obserwujemy narodziny segmentu „high-tech beauty”
Grafen – materiał, który do niedawna funkcjonował głównie w kontekście badań fizycznych i technologii kosmicznych – coraz mocniej zaznacza swoją obecność w branży beauty. O jego właściwościach, roli w lakierach hybrydowych oraz o rozwoju segmentu „high-tech beauty” opowiada Sylwia Gołębiewska, wiceprezeska zarządu Highlander Enterprise S.A.
5. Co napędza branżę beauty? Trendy z Beautyworld Middle East 2025
Tegoroczne Beautyworld Middle East wyraźnie ujawniło kierunek, w jakim zmierzają globalne i regionalne strategie marek. Zarówno w branżowych rozmowach, jak i w prezentacjach oraz premierach produktów powtarzały się motywy, które razem tworzą obraz trendów mających kształtować rynek w latach 2025/2026.
6. Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Pokolenie Z uczyniło z zapachów swoją ulubioną kategorię w beauty, a globalnie to właśnie ta grupa konsumentów rośnie najszybciej. Trend ten chcą wykorzystać m.in. Estee Lauder, L’Oréal i Coty – właściciele marek takich jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent czy Emporio Armani. Koncerny zapowiadają zwiększenie inwestycji w segment perfum, który stał się kluczowym źródłem wzrostu ich przychodów.
7. Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]
Dlaczego mieszkańcy mniejszych miejscowości płacą za leki nawet o ponad 30 proc. więcej niż osoby w dużych miastach? Gdzie znaleźć najtańsze preparaty i czy opłaca się kupować je w internecie? Na te oraz wiele innych pytań dotyczących sytuacji na rynku aptecznym odpowiada najnowszy raport Forum Konsumentów.
8. Kto wygrywa SEO w beauty? Nowy raport Elephate odsłania liderów i trendy, które zmieniają rynek
W polskim e-commerce beauty toczy się dziś gra o imponujące wolumeny: ponad 20 mln organicznych wizyt miesięcznie oraz ruch wart 7 mln zł, liczony według stawek Google Ads. Jak pokazuje najnowszy raport „SEO w e-commerce beauty 2025” opracowany przez specjalistów Elephate, choć cały segment nadal rośnie, to metody zdobywania ruchu przechodzą obecnie znaczącą zmianę.
9. Clarena już po rebrandingu: nowe pozycjonowanie i odcięcie od ‘beauty talk‘
Marka Clarena, obecna na rynku profesjonalnej kosmetologii od ponad 20 lat, zakończyła szeroko zakrojony proces rebrandingu. Za nową strategię, pozycjonowanie oraz kompletny design system odpowiada Leniva° Studio, specjalizujące się w budowaniu marek opartych na twardych fundamentach strategicznych. Transformacja obejmuje zarówno zmianę komunikacji, jak i precyzyjne uporządkowanie architektury marek w ramach Popławska Group.
10. Hebe zwalnia tempo wzrostu, ale zwiększa przychody i rozbudowuje sieć
Hebe, należące do portugalskiej Grupy Jerónimo Martins, zakończyło trzy pierwsze kwartały 2025 roku z przychodami rzędu 451 mln euro. To o 6,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, gdy sprzedaż wyniosła 422 mln euro. Mimo wzrostu obrotów, wskaźnik sprzedaży porównywalnej (LFL) zanotował nieznaczny spadek – o 0,1 proc. rok do roku. Stanowi to wyraźny kontrast wobec bardzo mocnych wyników z 2024 roku, kiedy w samym pierwszym kwartale LFL wzrosło aż o 18,2 proc.
