StoryEditor
Producenci
09.05.2023 00:00

Coty rośnie w prestiżowych zapachach i masowej kolorówce

Wiele wiodących marek z kategorii produktów masowych w portfolio firmy Coty osiągnęło dwucyfrowy wzrost sprzedaży, w tym CoverGirl, Max Factor, Rimmel i Monange / fot. shutterstock
Wyniki sprzedaży Coty w trzecim kwartale roku obrotowego 2023 (który zakończył się 31 marca 2023 r.) znacznie przewyższyły oczekiwania. Spółka zdradza, że napędzane były rosnącym popytem m.in. na prestiżowe zapachy, co zniwelowało negatywny wpływ wyjścia firmy z Rosji.

Zgodnie z opublikowanym dziś raportem sprzedaż Coty w trzecim kwartale wzrosła o 9 proc., co obejmuje około 3 proc. negatywnego wpływu wyjścia biznesu z Rosji, przy wzroście podstawowej sprzedaży LFL o 15 proc.

Zapachy mają coraz więcej odbiorców stawiających na trwałość i jakość

Natomiast przychody prestiżowych zapachów z portfolio Coty w trzecim kwartale wzrosły o 10 proc., a sprzedaż LFL o 16 proc. W ciągu kwartału popyt konsumentów na prestiżowe zapachy przyspieszył mimo i tak wysokiej bazy z poprzedniego kwartału.

– Coraz więcej konsumentów wchodzi do tej kategorii, częściej używa zapachów i wybiera produkty o dłuższej trwałości i wyższej jakości. Dlatego rozwijamy kategorię, wprowadzając nowości, takie jak Burberry Hero and Her, Gucci Flora Gorgeous Jasmine i Gorgeous Gardenia, Boss Bottled Parfum i Chloe Atelier des Fleurs. Dynamika sprzedaży jest wspierana przez rosnącą elastyczność naszego łańcucha dostaw. Zwiększyliśmy dostawy i rozszerzyliśmy nasze inicjatywy podwójnego zaopatrzenia pośród ciągłych ograniczeń w komponentach zapachowych – skomentowała Sue Y. Nabi, dyrektor generalna Coty.

Makijażowe kosmetyki masowe rosną dzięki premierom

Przychody z działu Consumer Beauty w Coty wzrosły w trzecim kwartale o 6 proc., a sprzedaż LFL o 12 proc. W ciągu kwartału kategoria kosmetyków masowych rosła rynkowo w jednocyfrowym tempie rok do roku, podczas gdy Coty wyprzedziło rynek dzięki dwucyfrowemu wzrostowi. Wiele wiodących marek z portfolio firmy osiągnęło dwucyfrowy wzrost sprzedaży, w tym CoverGirl, Max Factor, Rimmel i Monange.

– W segmencie Consumer Beauty nasze marki zapewniają silny i stały wzrost na rynkach rozwiniętych i rozwijających się. Nasze premiery cieszą się uznaniem konsumentów, niezależnie od tego, czy jest to błyszczyk Clean Fresh Yummy Gloss firmy CoverGirl, który tej wiosny stał się numerem 1 na rynku masowym w USA, czy udane wejście Sally Hansen do dynamicznie rozwijającej się kategorii sztucznych paznokci dzięki kolekcji Perfect Manicure – mówi Sue Y. Nabi.

Pielęgnacja – nowe rynki

Coty zapoczątkowała również swoją kompleksową strategię w markach pielęgnacyjnych. Wprowadziła swoją bestsellerową linię Lancaster Ligne Princière do Chin oraz do obszaru Travel Retail. Ma to być grunt pod wieloletnie przyspieszenie przychodów z produktów do pielęgnacji skóry.

– Dobre wyniki trzeciego kwartału oznaczają jedenasty kolejny kwartał wyników zgodnych z oczekiwaniami. Realizujemy nasz program zrównoważonego wzrostu w naszych kluczowych kategoriach – podsumowała  dyrektor generalna Coty, komentując wyniki firmy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.05.2024 11:58
Garnier wyrusza w Polskę, by promować ekologiczne zachowania i wybory
Garnier warsztaty edukacyjne połączone z prezentacja marki, która obchodzi 120-lecie istnienia i jej produktówGarnier
Marka Garnier organizuje cykl eventów edukacyjnych, z którymi wyrusza w Polskę, aby inspirować konsumentów do dokonywania bardziej ekologicznych wyborów. Na trasie Garnier Green On jest 6 miast, a przed uczestnikami ekologiczne konkursy, warsztaty i konsultacje. Akcja związana jest ze 120-leciem marki Garnier.

Marka Garnier z portfolio L’Oreal, obchodzi w tym roku 120-lecie istnienia. W Polsce świętuje ten jubileusz wychodząc do konsumentów i organizując cykl edukacyjnych eventów. Premierowe wydarzenie odbyło się 10 maja w Pałacu Kultury i Nauki dla dziennikarzy, twórców internetowych, partnerów marki, celebrytów i pracowników L’Oreal Polska. Przestrzeń PKiN została wyjątkowo zaaranżowana, przepełniona zielenią i naturalnymi roślinami w pierwszej strefie, w drugiej marka przeniosła uczestników w świat technologii, eksperymentów i cyberprzestrzeni i zabawy. Każda kategoria produktów została wyeksponowana tak, by stworzyć okazję internetowym twórcom do tworzenia zdjęć, nagrywania filmów i relacji i natychmiastowej transmisji ich w świat.

Dzień później wydarzenie w tej samej przestrzeni PKiN odbyło się w formie otwartego eventu, podczas którego każdy mógł świętować wspólnie z marką.

Na edukacyjnej trasie Garnier Green On jest łącznie 6 miast. W każdym z nich będzie można skorzystać z bezpłatnych badań skóry i włosów, a także wziąć udział w ekologicznych warsztatach i atrakcyjnych konkursach, aby poznać bliżej historię i zielone zobowiązania Garnier.  

Punkt historyczny pozwala lepiej poznać wartości, z którymi marka identyfikuje się od 120 lat. Garnier przedstawia się jako trendsetter, który zielone reguły wprowadził na długo przed tym, jak stało się to modne.  

Punkt natury podkreśla, że roślinne składniki pozyskiwane w sposób zrównoważony z poszanowaniem dla środowiska naturalnego stanowią większość komponentów, które trafiają do opakowań z logo Garnier.  

Punkt zrównoważonego rozwoju zaznacza zielone zobowiązania marki Garnier i przypomina, że nasza przyszłość zależy od działań, które podejmujemy każdego dnia. Zielone piękno zależy od: formuł produktów, opakowań, procesów produkcji, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, a także walki z pierwotnym plastikiem.  

W punkcie zielonej nauki wybrzmiewa znaczenie biotechnologii i fermentacji.  

Punkt skutecznych nowości kładzie akcent na nowe zielone formuły.

Punkt inkluzywności wskazuje, że Garnier to marka dla każdego.  

Harmonogram Garnier Green On

25.05 - Łódź (Rossmann Run, Ogrody Greyera) 

22-23.06 - Kraków (Wianki, Bulwar Czerwieński) 

29-30.06 - Poznań (park przy Starym Browarze, wejście od ulicy Ogrodowej) 

19-20.07 - Wrocław (galeria Wroclavia, róg borowskiej i Suchej) 

27-28.07 - Gdańsk (Jarmark Dominikański, Skwer Świętopelka przy ul. Szerokiej

Garnier to marka z portfolio koncernu L’Oreal. W tym roku obchodzi 120-lecie istnienia. Według najnowszego raportu Brand Finance, Garnier wyrasta na najszybciej rozwijającą się  markę kosmetyczną na świecie, której wartość wzrosła już do 4,7 mld dolarów.    

Czytaj więcej: Najcenniejsze marki kosmetyczne na świecie

W 2022 r. formuły wszystkich produktów Garnier stały się w 82 proc. biodegradowalne. 63 proc. składników jest pochodzenia biologicznego lub pochodzi z powszechnie występujących minerałów.

Certyfikat programu Leaping Bunny Cruelty Free International potwierdza, że marka nie prowadzi testów na zwierzętach. Garnier jest jednym z największych globalnych brandów, który pomyślnie przeszedł proces weryfikacji przez tę organizację i może oznaczać swoje produkty jako wolne od okrucieństwa.   

Narzędzie Product Impact Labelling to pionierskie w branży rozwiązanie, które w czytelny sposób prezentuje wpływ kosmetyku na środowisko. Dla zobrazowania ekologicznego potencjału swoich produktów Garnier na stronie internetowej prezentuje nie tylko tradycyjne opisy kosmetyków, ale również ocenę ich wpływu na środowisko. Bazuje na skali od A do E, gdzie oznakowanie “A” otrzymuje produkt uznany za najlepszy w swojej klasie, jeśli chodzi o jego wpływy środowiskowe. 

Raport Garnier dotyczący ekologicznych postępów – Sustainability Progress Report, przedstawia serię zrównoważonych celów na nadchodzące lata. Jednym z postanowień jest 95 proc. składników pochodzenia roślinnego, mineralnego lub pochodzących z gospodarki obiegu zamkniętego do 2030 roku.  

Marka zobowiązała się, że do 2030 r. opakowania jej wszystkich  produktów będą wykonane w 100 proc. z plastiku uzyskanego z recyklingu i będą potencjalnie nadawać się do recyklingu, ponownego napełnienia lub ponownego użycia. Do 2025 roku Garnier zamierza we wszystkich swoich zakładach wykorzystywać energię odnawialną. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.05.2024 01:36
Julia Wieniawa oficjalną polską ambasadorką L‘Oréal Paris
Julia Wieniawa, artystka młodego pokolenia, aktorka i piosenkarka, została ambasadorką L‘Oréal Parisfot. L‘Oréal Paris
Julia Wieniawa, utalentowana i wszechstronna artystka młodego pokolenia, została ambasadorką L‘Oréal Paris. To ona ma wzmacniać teraz wśród kobiet przesłanie "Ponieważ jesteś tego warta", wokół którego L‘Oréal skupia swój przekaz od 50 lat.

"Julia Wieniawa nie tylko gra i śpiewa, ale także trafia do młodego pokolenia. Idealnie pasuje do marki, która swoje działania skupia wokół hasła: „Ponieważ jesteś tego warta”. Ten rozpoznawalny na całym świecie slogan jest wyrazem  wsparcia kobiet, żeby osiągały swoje cele i żyły zgodnie ze swoimi zasadami i marzeniami. Julia stale się rozwija, próbuje nowych rzeczy i podejmuje się nowych wyzwań. Współpraca z L‘Oréal Paris to sposób, żeby wartości, które łączą ją z marką, wybrzmiały jeszcze bardziej" - tak L’Oréal uzasadnia wybór nowej ambasadorki, która dołącza do Grażyny Torbickiej jako nowa polska twarz marki. 

Julia Wieniawa poinformowała o swojej nowej roli w mediach społecznościowych. "Cieszę się, że dołączam do grona tak wspaniałych i inspirujących kobiet, które od lat promują hasło „Jesteś tego warta”. Hasło, które ma w sobie ogromną moc i cały szereg znaczeń. Hasło, które towarzyszy mi od dziecka i z którym niezwykle się utożsamiam. Tak. Jestem tego warta. I jestem z tej współpracy ogromnie dumna" - napisała. Wpis wywołał lawinę komentarzy. Oprócz licznych gratulacji i słów uznania także krytycznych, a wręcz hejterskich, ponieważ L‘Oréal caly czas mierzy się z przekonaniem konsumentów, o tym, że testuje kosmetyki na zwierzętach. 

Jako ambasadorka L’Oréal Paris Julia Wieniawa zadebiutowała na festiwalu fimowym w Cannes prezentując się doskonale, co wspaniale uchwyciła w kadrach fotografka Dorota Szulc. 

 

Julia Wieniawa-Narkiewicz urodziła się w 1998 roku. Jest aktorką, piosenkarką, autorką tekstów, kompozytorką i osobowością sceniczną. Występuje w filmach i serialach. Ze sceną jest związana od dziecka. Pierwszą dużą popularność przyniósł jej serial "Rodzinka.pl". Ma na swoim koncie role m.in. w takich filmach jak ‘Sala samobójców", "Kobiet mafii", "Jak pokochałam gangstera", "Chłopi". Na ekrany wchodzi właśnie kolejny film z jej udziałem "Nieobliczalna", gdzie zagrała u boku tak znakomitych aktorów, jak Agnieszka Grochowska, Magdalena Cielecka, Andrzej Seweryn, Paweł Małaszyński. 

Julia jest znana ze swojej niezwykłej pracowitości. Poza stałą aktywnością aktorską nagrała 10 solowych singli, koncertuje, zajmuje się także dubbingiem, występuje w telewizyjnych produkcjach. Współpracuje z innymi artystami. Utwór "Zabierz tę miłość" nagrany wspólnie z Maciejem Musiałowskim jest jednym z najpiękniejszych, który współtworzyła. Na YouTube ma 26 mln odtworzeń. 

W 2020 r. doszła do finału "Tańca z gwiazdami", gdzie zachwyciła swoimi umiejętnościami tanecznymi. Współpracowała z wieloma markami, co można śledzić w jej mediach społecznościowych. Jej profil na Instagramie obserwuje ponad 2 mln osób. 

Forbes umieścił Julię Wieniawę na liście 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych 2023 r. 

Czytaj także: Iga Świątek została pierwszą polską ambasadorką marki Lancôme

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. maj 2024 13:23