StoryEditor
Handel
19.11.2019 00:00

Czarny Piątek 2019: Polacy wydadzą nawet 2,3 mld zł

W handlowy dzień promocji Black Friday – w tym roku przypada on 29 listopada – Polscy mogą wydać nawet ponad 2,3 mld zł. Statystycznie jeden klient wyda średnio 382 zł. Dane serwisu Picodi przytacza „Rzeczpospolita”. Trzy czwarte Polaków zamierza kupić w Czarny Piątek odzież, popularne będą też buty i kosmetyki.

Popularność tego handlowego święta systematycznie rośnie. W ubiegłym roku z oferty promocyjnej skorzystało 59 proc. konsumentów, w tym roku planuje to zrobić 68 proc. badanych. Rosną też obroty detalistów – według danych platformy Shoper w ubiegłym roku korzystający z tego serwisu sprzedawcy w Czarny Piątek zwiększyli obroty o 91 proc. w stosunku do roku poprzedniego – relacjonuje „Rzeczpospolita”.

Specjalne promocje przygotowują sieci odzieżowe, takie jak marki będące własnością grupy LPP, sieci z elektroniką użytkową, a także Rossmann, który zorganizuje czterodniową promocję oferty perfumeryjnej. Będzie ona dostępna w sieci stacjonarne, online oraz w aplikacji mobilnej.

Szansy z pewnością nie przegapią sklepy online – Empik.com notuje w Black Friday ruch o 100 proc. większy niż przeciętnie. Z kolei serwis Allegro wydłuża promocje na cały tydzień – Black Week ma połączyć Black Friday z Cyber Monday.

Z okazji na zwiększenie sprzedaży skorzystają też sieci spożywcze. Biedronka organizuje promocje na artykuły przemysłowe. Bodaj najdalej poszedł jednak Carrefour, w którym Black Friday potrwa… cały listopad. W ramach cyklu kilkudniowych promocji pod wspólną nazwą Black Friday, klienci Carrefour będą mogli zdobyć e-bony na dalsze zakupy w sklepach sieci. Pierwsza odsłona akcji odbyła się już w dniach 2-4 listopada.

Czytaj więcej na stronie rp.pl

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
16.09.2025 15:26
Natura sprzedaje działalność Avonu w Ameryce Środkowej i na Dominikanie
Avon wyprzedaje część swojego biznesu.Avon

Natura &Co ogłosiła sprzedaż działalności Avonu w Ameryce Środkowej i na Dominikanie (tzw. Avon CARD) na rzecz Grupo PDC. Transakcja obejmuje rynki Gwatemali, Nikaragui, Panamy, Hondurasu, Salwadoru oraz Dominikany. Cena sprzedaży została ustalona na symbolicznego 1 dolara, a dodatkowo Avon Guatemala dokona płatności wierzytelnościowej w wysokości 22 milionów dolarów.

Umowa przewiduje, że Natura nadal będzie dostarczać gotowe produkty nowemu właścicielowi i pozostanie licencjodawcą marki Avon w regionie. Dzięki temu, mimo zmiany struktury własnościowej, obecność marki na rynkach Ameryki Środkowej i Karaibów zostanie utrzymana.

Sprzedaż Avon CARD wpisuje się w szerszą strategię restrukturyzacyjną Natura &Co, która wcześniej obejmowała m.in. zbycie Aesop i The Body Shop. Celem jest uproszczenie portfela i skoncentrowanie się na kluczowych obszarach działalności. Decyzja o sprzedaży działalności Avonu w Ameryce Środkowej i na Dominikanie była podyktowana koniecznością dalszej restrukturyzacji i uproszczenia portfela Natura &Co. Grupa od kilku lat zmaga się z wysokimi kosztami operacyjnymi oraz spadkiem rentowności, dlatego konsekwentnie pozbywa się aktywów uznanych za mniej strategiczne. Po wcześniejszej sprzedaży marek Aesop i The Body Shop, zbycie Avon CARD stanowi kolejny krok w realizacji planu skoncentrowania się na rynkach i segmentach o największym potencjale wzrostu, przy jednoczesnym utrzymaniu obecności marki poprzez licencjonowanie i dostawy produktów.

Ogłoszenie transakcji spotkało się z pozytywną reakcją inwestorów – akcje Natura wzrosły o ponad 3 proc. na indeksie Bovespa, podczas gdy sam benchmark zyskał 1,1 proc. Wzrost kursu podkreśla, że rynek odczytuje sprzedaż jako krok wzmacniający strategiczne ukierunkowanie firmy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. wrzesień 2025 06:42